tisícihran
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#51 tisícihran
Ja na P3 kupoval to same co se dava v " Origu" jen koupeno primo z PL.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 41
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001
#52 tisícihran
Jak budeš řešit repas? Budeš si dělat ozubení sám nebo výměnou u pana Patočky?
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 4901
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#53 tisícihran
Už mám vyřešeno. Patočka opravil už v říjnu během asi desíti dní a od té doby mi úhlovka leží v dílně na stole.
Prostě jezdím bez ní. Jezdím pobožně, aby to nehrabalo a šetřím poloosy.
Vždycky jsem tvrdil, že po sněhu se s devadesátkou nedá jezdit, ale není to pravda. S dobrýma gumama to po rovině jde. Do kopce bez šance.
Říkal jsem si, že to do jara, než to namontuju, to musím vydržet a když napadne, tak prostě zustanu doma.
Jenže poslední tři měsíce jsem musel obden jezdit za mámou do Čerčan do hospicu (6.1. naposledy ) sníh nesníh, takže jsem se naučil.
Spotřeba je o poznání nižší, takže žádný stres.
Prostě jezdím bez ní. Jezdím pobožně, aby to nehrabalo a šetřím poloosy.
Vždycky jsem tvrdil, že po sněhu se s devadesátkou nedá jezdit, ale není to pravda. S dobrýma gumama to po rovině jde. Do kopce bez šance.
Říkal jsem si, že to do jara, než to namontuju, to musím vydržet a když napadne, tak prostě zustanu doma.
Jenže poslední tři měsíce jsem musel obden jezdit za mámou do Čerčan do hospicu (6.1. naposledy ) sníh nesníh, takže jsem se naučil.
Spotřeba je o poznání nižší, takže žádný stres.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 41
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001
#54 tisícihran
Je mi to jasný. Já se do toho chci pustit sám (jeden z mnoha mých projektů). Každopádně jak řešíš pneu? V manuálu je, že mají být všechny pneu stejně sjetý. Necháš tam pak co máš nazutý?
To s maminkou je mi líto ale musíme tam jednou všichni. Drž se!
To s maminkou je mi líto ale musíme tam jednou všichni. Drž se!
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 4901
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#55 tisícihran
Je to tak, díky za účast.
Patočka na to má nějakou firmu, kterou tají (z logických důvodů) a ta firma to údajně umí. U Patočky vymění všechna ložiska a simeringy za nové a kvalitní (údajně, ale já to neviděl)
a nastaví vůli v zubech (podle mne, jak jsem to ošahal, správně) a předpětí kuželových ložisek. To by měli umět, protože jak u nových, případně ponechaných neopotřebovaných původních (což bych klidně akceptoval), se síla předpětí liší.
Lepidlo úhlovky taky tají jak kosmický program, ale asi to bude nějaký transparentní kyselý nebo neutrální silikon.
Pneumatiky (jejich průměr se ojetím liší méně než je rozdíl mezi podhuštěním a přehuštěním) neřeším, protože haldex si s tím poradí v rámci prokluzu (funguje to prakticky jako mezinápravový diferenciál), ale zásadně dávám lepší gumy dopředu, takže rozdíl otáček je ve "prospěch" pozdějšího sepnutí haldexu 3G (přední se točí pomaleji než zadní a teprve v případě - přední se točí rychleji, tak rozdílová pumpa haldexu sepne).
U haldexu 4. generace a dál, spíná ŘJ pouze na základě výstupu čidel ABS
Takže sjetí pneumatik řešit pouze do úrovně nějaké místní diskuse, kde se přispěvatelé "polarizovali" na dvě skupiny (více možností naštěstí nebylo) a stejně nikdo nikoho nepřesvědčil o "své pravdě"
Jinak platil jsem to 12 litrů a nepřijde mi to moc za tu práci. Přeci už mi není 20 a nebudu řešit věci, které někdo za mně může udělat zřejmě kvalitně, když mužu užívat života
Patočka na to má nějakou firmu, kterou tají (z logických důvodů) a ta firma to údajně umí. U Patočky vymění všechna ložiska a simeringy za nové a kvalitní (údajně, ale já to neviděl)
a nastaví vůli v zubech (podle mne, jak jsem to ošahal, správně) a předpětí kuželových ložisek. To by měli umět, protože jak u nových, případně ponechaných neopotřebovaných původních (což bych klidně akceptoval), se síla předpětí liší.
Lepidlo úhlovky taky tají jak kosmický program, ale asi to bude nějaký transparentní kyselý nebo neutrální silikon.
Pneumatiky (jejich průměr se ojetím liší méně než je rozdíl mezi podhuštěním a přehuštěním) neřeším, protože haldex si s tím poradí v rámci prokluzu (funguje to prakticky jako mezinápravový diferenciál), ale zásadně dávám lepší gumy dopředu, takže rozdíl otáček je ve "prospěch" pozdějšího sepnutí haldexu 3G (přední se točí pomaleji než zadní a teprve v případě - přední se točí rychleji, tak rozdílová pumpa haldexu sepne).
U haldexu 4. generace a dál, spíná ŘJ pouze na základě výstupu čidel ABS
Takže sjetí pneumatik řešit pouze do úrovně nějaké místní diskuse, kde se přispěvatelé "polarizovali" na dvě skupiny (více možností naštěstí nebylo) a stejně nikdo nikoho nepřesvědčil o "své pravdě"
Jinak platil jsem to 12 litrů a nepřijde mi to moc za tu práci. Přeci už mi není 20 a nebudu řešit věci, které někdo za mně může udělat zřejmě kvalitně, když mužu užívat života
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#56 tisícihran
Romane, co myslíš tímto komentem, co se lepí?
"Lepidlo úhlovky taky tají jak kosmický program, ale asi to bude nějaký transparentní kyselý nebo neutrální silikon."
"Lepidlo úhlovky taky tají jak kosmický program, ale asi to bude nějaký transparentní kyselý nebo neutrální silikon."
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12980
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#57 tisícihran
No dvě půlky úhlovky k sobě, ne?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 41
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001
#58 tisícihran
Já mám ještě visko ale tak tam bude princip podobný. S výměnou a nastavením předpětí nemám problém protože to dělám v práci a správné hodnoty jsem vyšašil na netu (předpětí ložisek,momenty,vůle mezi ozubením kvůli mazání). Pneu tim pádem nebudu tak řešit a ty co jsou víc sjetý dám na zadek ať mám klid.
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 4901
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#59 tisícihran
Správně! Když se budou přední točit pomaleji, tak u visco je tuším volnoběžka, která to pustí a spojka tuďíš není vůbec namáhaná a zabere až když je předek rychlejší.
Jestli se mýlím, tak mě někdo opravte, s tou volnoběžkou.
Jestli se mýlím, tak mě někdo opravte, s tou volnoběžkou.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12980
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#60 tisícihran
Pokud ta volnoběžka není zaseklá, což u 90% aut, je.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#61 tisícihran
Tak mě na difu a haldexu čumí tmel šedivý po jeho repasi u Patočky.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 4901
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#62 tisícihran
Takže jedině zvednout zadní kolo a zatočit s ním dopředu. Když to pujde lehce, je OK a když to pujde ztuha, je seklá
Já mám transparentníJakub Svoboda píše: ↑19 led 2023 16:42 Tak mě na difu a haldexu čumí tmel šedivý po jeho repasi u Patočky.
Já ho vždycky taky používal a co jsem s ním utěsnil, zustalo navždy jen od bláta suchý a rezavý
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 4901
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#63 tisícihran
Takže, přesně po roce ježdění FWD se dnes moje auto opět rozjelo všemi čtyřmi. Celá sranda stála, tisícihran 2320,- simeringy 500,- repas úhlovky 12.000,- olej 300,-
plus výměna oleje v převodovce 800,-
Zase jedna starost z krku
plus výměna oleje v převodovce 800,-
Zase jedna starost z krku
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 41
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001
#64 tisícihran
Tak to já si sehnal druhou úhlovku a pustil jsem se do repase
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 41
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001
#65 tisícihran
No tak po dnešku mám hotovo. Uvidíme co vydrží.
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 362
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: eRko :)
#66 tisícihran
Tak to je ovsem velmi pekna prace !
Me ceka repase diferaku na p80... huci lozisko a je tam mirny unik oleje z priruby na vsico. A zatim vubec nevim jak na to, protoze to znamena sundat celou zadni napravu a vyndat diferak. To sam na zahrade asi nedam... Samozerejme bych rad nechal repasovat u Davida, ale musim ho nejdriv nejak dostat z auta
Me ceka repase diferaku na p80... huci lozisko a je tam mirny unik oleje z priruby na vsico. A zatim vubec nevim jak na to, protoze to znamena sundat celou zadni napravu a vyndat diferak. To sam na zahrade asi nedam... Samozerejme bych rad nechal repasovat u Davida, ale musim ho nejdriv nejak dostat z auta
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 41
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001
#67 tisícihran
Můj difer zatím jen lehce ševelí takže si na něj pomalu brousím zuby Doufám že ještě několik desítek tisíc dá protože repas kardanu a úhlovky mi zatím bohatě stačí
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 4901
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#68 tisícihran
Vypadá to moc pěkně a otázka, z jakého materiálu je to vyrobené, je to kalené anebo nějak napouštěné, a jak to tam drží?
Ohřáté a s přesahem nalisované?
Ohřáté a s přesahem nalisované?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 41
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001
#69 tisícihran
Původní materiál je měkký tak jsem jen zvolil pevnější ocel. Pokud ten původní matroš vydržel 400tkm tak tenhle to musí taky vydržet. Nad kalením jsem přemýšlel ale nakonec jsem to nechal jak to je, radši ať se zas strhne tisícihran než aby mělo odejít něco v převodovce. Jinak je to tam nalisovaný na přesno a ještě to svařím.
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#70 tisícihran
Bohužel jsme v průběhu 13 let vyzkoušeli i tento způsob opravy hřídelí, a .......nevydržel.
Po 5 reklamacích bylo od tohoto řešení upuštěno, protože se vlivem zeslabení původní hřídele celý konec do roka ukroutil.
Problém je pravděpodobně v tom, že toto malinké drážkované kolečko musí přes celý ozubený talíř roztočit hrušku na 2,56 násobek.
Odpor už jen samotné složené úhlové převodovky je opravdu veliký, natož potom v zátěži s kardanem a sepnutým Haldexem.
Po 5 reklamacích bylo od tohoto řešení upuštěno, protože se vlivem zeslabení původní hřídele celý konec do roka ukroutil.
Problém je pravděpodobně v tom, že toto malinké drážkované kolečko musí přes celý ozubený talíř roztočit hrušku na 2,56 násobek.
Odpor už jen samotné složené úhlové převodovky je opravdu veliký, natož potom v zátěži s kardanem a sepnutým Haldexem.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 41
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001
#71 tisícihran
No uvidíme co to vydrží. Mám ještě v záloze další dvě technologie jak to udělat tak se necháme překvapit
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 41
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001
#72 tisícihran
Tak jsem se pustil do výroby další verze. Tahle se bude lisovat přímo do hřídele a aby toho nebylo málo tak jsem se pustil i do výroby pouzdra. První vlaštovka už vyletěla z mašiny
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4
- Registrován: 3 měsíce
- Bydliště: Skalica, Slovensko
- Vůz: Volvo XC90 2,4D 147Kw r.v.2014, automat
#73 tisícihran
Zdravím.
Chcem sa spýtať či ten zodraný tisíchran sa len pretáča, alebo to vydáva aj nejaké zvuky. Pretože kdesi spod motora mi idú klopotavé zvuky, hlavne do kopca (čím väčší kopec, tým večší rachot) a pri cca 15km rýchlosti (pri inej rýchlosti to v podstate nerobí)a asi 1000-1200 otáčkách. Bol som už v dvoch servisoch a nikto nevie čo s tým, vymenili mi silentbloky motora, ale stále to tam je. Mne to pripadá ako by preskakovali zuby cez zuby. Homokineťáky sme vylúčili, lebo to robí keď sú kolesá rovno. Ďakujem za odpoveď.
Chcem sa spýtať či ten zodraný tisíchran sa len pretáča, alebo to vydáva aj nejaké zvuky. Pretože kdesi spod motora mi idú klopotavé zvuky, hlavne do kopca (čím väčší kopec, tým večší rachot) a pri cca 15km rýchlosti (pri inej rýchlosti to v podstate nerobí)a asi 1000-1200 otáčkách. Bol som už v dvoch servisoch a nikto nevie čo s tým, vymenili mi silentbloky motora, ale stále to tam je. Mne to pripadá ako by preskakovali zuby cez zuby. Homokineťáky sme vylúčili, lebo to robí keď sú kolesá rovno. Ďakujem za odpoveď.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 4901
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#74 tisícihran
Když je tisícihran KO tak se to volně, hladce protáčí.
V tvém případě zkontrolovat chod úhlovky a vůli v soukolí. Vůle v křížích kardanu a soukolí diferáku.
Ten diferák se dělá docela blbě, protože nelze snadno kontrolovat chod hrušky, haldex by musel ven, nebo jej složitě elektricky zapnout.
Co říká diagnostika? Jsou tam nějaké chyby? DEM a DSTC?
V tvém případě zkontrolovat chod úhlovky a vůli v soukolí. Vůle v křížích kardanu a soukolí diferáku.
Ten diferák se dělá docela blbě, protože nelze snadno kontrolovat chod hrušky, haldex by musel ven, nebo jej složitě elektricky zapnout.
Co říká diagnostika? Jsou tam nějaké chyby? DEM a DSTC?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4
- Registrován: 3 měsíce
- Bydliště: Skalica, Slovensko
- Vůz: Volvo XC90 2,4D 147Kw r.v.2014, automat
#75 tisícihran
Nevraveli o diagnostike nič asi ju nerobili. Na zdviháku sa to neprejavuje, len na ceste a len na tej rýchlosti, ani keď sa gúľam dole z kopca, len pri zaradenej rýchlosti, ani na spiatočke to nerobí. Ešte je tam jeden problém a neviem či to spolu súvisí, možno áno, keď prejdem viac km cca 50 a viac (keď sa to zohreje), tak pri zaradení do D rana ako keby do mňa niekto narazil. Pred dvoma rokmi pomohlo premazanie závad prevodovky, ale teraz už nie. Vraj to komusi robili v KAPSe a vraj by to mohla byť riadiaca jednotka prevodovky.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 11 Odpovědi
- 812 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 4 Odpovědi
- 352 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krokr