Svíčky Brisk

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 268
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Svíčky Brisk

Příspěvek od loskut »

Tak takhle jsem se dlouho nenasr-l. Sehnal jsem si iridiové svíčky a chtěl je vyměnit ale to co jsem vytáhl z válců jsem dlouho rozdejchával. Nevím jestli je to z obrázku zřetelný, ale středový izolátory jsou popraskaný na všech svíčkách. Ten největší kus naštěstí upadl až po vytažení ven. Na svíčky jsem ujel max. pět tisíc km.
Jen co vyhrabu účet píšu výrobci a to si zarámovat určitě nedá :evil: .
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

tomasba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 10

Re: Svíčky Brisk

Příspěvek od tomasba »

loskut píše:Tak takhle jsem se dlouho nenasr-l. Sehnal jsem si iridiové svíčky a chtěl je vyměnit ale to co jsem vytáhl z válců jsem dlouho rozdejchával. Nevím jestli je to z obrázku zřetelný, ale středový izolátory jsou popraskaný na všech svíčkách. Ten největší kus naštěstí upadl až po vytažení ven. Na svíčky jsem ujel max. pět tisíc km.
Jen co vyhrabu účet píšu výrobci a to si zarámovat určitě nedá :evil: .
Brisk nebrat.NGK nebo Bosch (bojuj držim palce).
_________________
dříve:Škoda 105,r.v84
Renault 21 nevada 2.2,r.v 88 (LPG)
ted´ Volvo 850 2.3 T5 combi,r.v.94,barva červená (LPG)

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Re: Svíčky Brisk

Příspěvek od travex »

tomasba píše:
loskut píše:Tak takhle jsem se dlouho nenasr-l. Sehnal jsem si iridiové svíčky a chtěl je vyměnit ale to co jsem vytáhl z válců jsem dlouho rozdejchával. Nevím jestli je to z obrázku zřetelný, ale středový izolátory jsou popraskaný na všech svíčkách. Ten největší kus naštěstí upadl až po vytažení ven. Na svíčky jsem ujel max. pět tisíc km.
Jen co vyhrabu účet píšu výrobci a to si zarámovat určitě nedá :evil: .
Brisk nebrat.NGK nebo Bosch (bojuj držim palce).
spis nez znackou bych si troufl tvrdit ze se jedna o nevhodne zvolene svicky.... s podobnym problemem jsem se setkal jiz nekolikrat. Pokud vsak vyrobce svicek ve svem katalogu vyslovne uvedl, ze dany tyop svicek je urcen pro dany typ motoru.........
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

bidak
Offline
Příspěvky: 497
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

hochu, tak tohle je sila :o
dej nam pak vedet, jak jsi dopadl v souboji s vyrobcem!!!
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2559
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

BRISK

Příspěvek od Roger »

Chlapi,taky jsem se nastval, jsem byl v servisu a zjistili mi ze Brisk, ktere jsem tam dal, spis abych usetril, jsou vadne,mela taky jedna svice praskle jiskriste, cimz bylo zpusobene mensi skubani, vynechavani motoru, okamzite jsem koupil orig. od Volva, R6 Platinove, sice me staly temer 2000,- ale to ted nechci resit.
NGK, BOSCH jsou mozna levnejsi, nevim. V tu chvili jsem vzal pro to Turbo neco provereneho a pro ten motor urceneho.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 268
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

Svíčky jsou doporučený výrobcem a měl jsem je tam jen na přechodnou dobu než budu mít iridium, s tím, že je pak dám do primery. Kdo je nezná jedná se o patentovanou v podstatě vlajkovou loď brisku. Že je to sra..ka jsem věděl ale že nevydrží ani pět tis.km jsem nečekal. Večer odesílám dopis výrobci tak uvidím jak se vycajchluje..
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

DavidJ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od DavidJ »

Má zkušenost je taková, že kamarád si je koupil do Mazdy 626, 6 válec a když je jen vyndaval z krabiček tak se mu 2 rozpadly v ruce. :evil:
Jeho důvěra k této firmě hned opadla a hlavně když domyslel co by se stalo, když by se rozpadly za chodu.

Já jsem dal NGK klasický/myslím tím tvar a mat/, ale uvažuji o náhradě Denso, Volvo R6 ...
otázka co ?
_________________
je neVOLVO Opel OPC V6 2.8, 239 kW, 435 Nm., r. 2012,
bylo: VOLVO S60 2.4 T5, B5244T5, 191 kW, r. 2005
bylo: VOLVO S 70 2.0 T5 ,B5204T3, 166 kW, r. 1997
bylo: VOLVO 850 GLT, B5254FS, 125 kW, r. 1993
bylo: VOLVO 240 GLE, r. 1986

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2559
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

DavidJ píše:Má zkušenost je taková, že kamarád si je koupil do Mazdy 626, 6 válec a když je jen vyndaval z krabiček tak se mu 2 rozpadly v ruce. :evil:
Jeho důvěra k této firmě hned opadla a hlavně když domyslel co by se stalo, když by se rozpadly za chodu.

Já jsem dal NGK klasický/myslím tím tvar a mat/, ale uvažuji o náhradě Denso, Volvo R6 ...
otázka co ?
No tak to je peklo :evil: rovnou z prodejny donest rozpadajici se svicky...
Jak rikas dat VOLVO R6 nebo ty nahrady ale ty neznam a nemam s nimi zkusenosti, myslis ze jsou od NGK, Denso pro Turbo motory i lepsi nez R6?Dik
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

GDPR_user

Re: Svíčky Brisk

Příspěvek od GDPR_user »

tomasba píše:
loskut píše:Tak takhle jsem se dlouho nenasr-l. Sehnal jsem si iridiové svíčky a chtěl je vyměnit ale to co jsem vytáhl z válců jsem dlouho rozdejchával. Nevím jestli je to z obrázku zřetelný, ale středový izolátory jsou popraskaný na všech svíčkách. Ten největší kus naštěstí upadl až po vytažení ven. Na svíčky jsem ujel max. pět tisíc km.
Jen co vyhrabu účet píšu výrobci a to si zarámovat určitě nedá :evil: .
Brisk nebrat.NGK nebo Bosch (bojuj držim palce).
Stejný problém jsem měl kdysi s Bosch svíčkami navíc uhořelo jiskřiště.Na druhou stranu s Briskem jsem problémy neměl :shock:

michal 244GL
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 50
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 1

Re: Svíčky Brisk

Příspěvek od michal 244GL »

loskut píše: ale středový izolátory jsou popraskaný na všech svíčkách. Ten největší kus naštěstí upadl až po vytažení ven. Na svíčky jsem ujel max. pět tisíc km.
mám podobnou zkušenost - svíčky Brisk - motor B23A - po cca 10 možná i více tis. km - středové izolátory částečně kaput
_________________
945, B200FT, M90,´97
(bylo +244GL, B23A, M46,´82 +245, B230A, M47,´85 )

Pablo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 421
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pablo »

Mám na autě stejný typ svíček. Pro jistotu jsem je všechny vyndal a zkontroloval. Po 5500km nejeví nic jako při zmíněné "havárce". Kromě běžného "opálení" nic...uvidíme jestli budou pokračovat ve stejném duchu...Schválně co na to výrobce...P.
_________________
945GL B230FD/M47 1993

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 268
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

Pro úplnost - tohle jsem dneska vytáhl z primery.. Kromě opálení žádná vada. :roll:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6146
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Může být špatná série?
Já mám s Briskama poměrně dobrou zkušenost :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 268
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

DavidJ píše:Má zkušenost je taková, že kamarád si je koupil do Mazdy 626, 6 válec a když je jen vyndaval z krabiček tak se mu 2 rozpadly v ruce. :evil:
Jeho důvěra k této firmě hned opadla a hlavně když domyslel co by se stalo, když by se rozpadly za chodu.

Já jsem dal NGK klasický/myslím tím tvar a mat/, ale uvažuji o náhradě Denso, Volvo R6 ...
otázka co ?
Dal jsem Denso iridium IK20 http://www.denso.co.jp/plug/
R6 jsou platinové svíčky (bod tání 1769 st.C), iridium (bod tání 2454st.C). Pokud by někdo chtěl taky iridia Denso, NGK mám celkem dobrý zdroj za poměrně rozumnou cenu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Lachtan píše:Může být špatná série?
Já mám s Briskama poměrně dobrou zkušenost :wink:
opet se pripomenu s ti, ze bych to videl na nevhodne zvolenou svicku... mam naprosto jstejne zkusennosti se svickami, ale nejsou zavisle na zadne znace... podobne rozpadle izolatory jsem videl i u svicek dalsich vyrobcu.... a vzdy se jednalo o pouziti nevhodneho typu svicky... to ze svicka mechanicky pasuje, jeste neznamena, ze je to ta spravna....

muzu uvest detily k typum a k zaznamenanym problemum, ale budu mluvit o skodovackych motorech.....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 268
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

travex píše: opet se pripomenu s ti, ze bych to videl na nevhodne zvolenou svicku... mam naprosto jstejne zkusennosti se svickami, ale nejsou zavisle na zadne znace... podobne rozpadle izolatory jsem videl i u svicek dalsich vyrobcu.... a vzdy se jednalo o pouziti nevhodneho typu svicky... to ze svicka mechanicky pasuje, jeste neznamena, ze je to ta spravna....
No nevím jak Ty, ale já v garáži měření parametrů svíčky nemám :shock: . Jestliže katalog výrobce uvádí typ svíčky tak to prostě neřeším a zařídím se podle toho. Vím o lidech, který experimentují ale tam se většinou jedná o upravené motory. Myslím, že to lze snadno ověřit v online katalogu http://www.brisk.cz
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2879
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

travex píše:
Lachtan píše:Může být špatná série?
Já mám s Briskama poměrně dobrou zkušenost :wink:
opet se pripomenu s ti, ze bych to videl na nevhodne zvolenou svicku... mam naprosto jstejne zkusennosti se svickami, ale nejsou zavisle na zadne znace... podobne rozpadle izolatory jsem videl i u svicek dalsich vyrobcu.... a vzdy se jednalo o pouziti nevhodneho typu svicky... to ze svicka mechanicky pasuje, jeste neznamena, ze je to ta spravna....

muzu uvest detily k typum a k zaznamenanym problemum, ale budu mluvit o skodovackych motorech.....
Na mě to působilo úplně stejně, vypadá to, jako by svíčky byly použity při vyšších teplotách než jim přísluší. Nicméně v katalogu Brisk je opravdu doporučují na tento motor. I když mě zaujalo, že ostatní provedení svých svíček pro tento motor doporučují v tepelné hodnotě 15 (zde použita a i doporučena 14). :?: :?: :?:

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Chci tim rict,ze bych svicky BRISK nehazel do jednoho pytle a neoznacoval pausalne jako spatne tak jak bylo vyse zmineno.

Jinak ja jsem laboroval jen a pouze s upravenymi motory a tam to byl opravdu pokus/omyl, protoze v katalogu se najit nedalo... motor s podobnymi parametry proste v katalogu neni.... A to co vidim na obrazku je presne pripad, kdy do motoru byla osazena "prilis tepla" svicka
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2879
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

travex píše:Chci tim rict,ze bych svicky BRISK nehazel do jednoho pytle a neoznacoval pausalne jako spatne tak jak bylo vyse zmineno.

Jinak ja jsem laboroval jen a pouze s upravenymi motory a tam to byl opravdu pokus/omyl, protoze v katalogu se najit nedalo... motor s podobnymi parametry proste v katalogu neni.... A to co vidim na obrazku je presne pripad, kdy do motoru byla osazena "prilis tepla" svicka
Já bych teda taky nerad Brisky odsuzoval, už pro mé dobré zkušenosti s nima. Nepamatuji si odstupňování tepelných hodnot, dříve se značily třeba 5, 7, 8. Dneska teda 14, 15 a pod. Mohu usuzovat že nižší číslo je teplejší svíčka a tudíž ta 15 je studenější než 14? To by problém vysvětlilo. Asi stále platí "do teplejšího motoru studenější svíčka".

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Jarda S40 píše:Nepamatuji si odstupňování tepelných hodnot, dříve se značily třeba 5, 7, 8. Dneska teda 14, 15 a pod. Mohu usuzovat že nižší číslo je teplejší svíčka a tudíž ta 15 je studenější než 14? To by problém vysvětlilo. Asi stále platí "do teplejšího motoru studenější svíčka".
jojo jardo tak to je.... napriklad pro motor:

781.136 komprese 9:4 svicka 14Y
781.136 komprese 11:1 svicka 17Y (to uz je upraveny motor)

pokud byl motor jeste upraven, tak ze dosahoval daleko vyssich otacek tak svicku jeste studenejsi - a taky mensi vzdalenost mezi elektrodami (nominalni 0,8mm, a sli jsme klidne i na 0,5, civka uz nedokazal adat dostatecny naboj a svicky nejiskrily.... pri otackach nekde kolem 8000 a vice)

Takze tak nejak to fungovalo... jinak bylo uplne jedno jestli se jednalo o svicky BRISK, NGK, BOSCH, DENSO - vyzkouseli jsme vsechno a praskaly vsechny stejne..... nebylo to o vyrobci....

spravne ma byt svicka po vyndani z motoru cista, zbarvena do cihlove cervena, bez usad.... jakekoliv tmave nebo svetle usady svedci bud o nevhodne svicce nebo o spatnem serizeni motoru.....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2059
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

mohl by existovat ještě jeden důvod popraskání izolátorů - detonační spalování v některém režimu chodu motoru. to může být způsobeno třeba používáním paliva s nižším oktanovým číslem, nebo..., nebo..., nebo...

myslím, že svíčky vyndané z nissanu byly spokojenější, ty z volva nějak strádaly :cry:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 268
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

travex píše:
Jarda S40 píše:Nepamatuji si odstupňování tepelných hodnot, dříve se značily třeba 5, 7, 8. Dneska teda 14, 15 a pod. Mohu usuzovat že nižší číslo je teplejší svíčka a tudíž ta 15 je studenější než 14? To by problém vysvětlilo. Asi stále platí "do teplejšího motoru studenější svíčka".
jojo jardo tak to je.... napriklad pro motor:

781.136 komprese 9:4 svicka 14Y
781.136 komprese 11:1 svicka 17Y (to uz je upraveny motor)

pokud byl motor jeste upraven, tak ze dosahoval daleko vyssich otacek tak svicku jeste studenejsi - a taky mensi vzdalenost mezi elektrodami (nominalni 0,8mm, a sli jsme klidne i na 0,5, civka uz nedokazal adat dostatecny naboj a svicky nejiskrily.... pri otackach nekde kolem 8000 a vice)

Takze tak nejak to fungovalo... jinak bylo uplne jedno jestli se jednalo o svicky BRISK, NGK, BOSCH, DENSO - vyzkouseli jsme vsechno a praskaly vsechny stejne..... nebylo to o vyrobci....

spravne ma byt svicka po vyndani z motoru cista, zbarvena do cihlove cervena, bez usad.... jakekoliv tmave nebo svetle usady svedci bud o nevhodne svicce nebo o spatnem serizeni motoru.....
Souhlas, ale kolik lidí je tady s natolik upraveným motorem aby to musel řešit. Pak to je možná spíš na akademickou diskusi :wink:
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 268
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

Tak jak jsem procházel doporučení k autům v katologu Brisku tak mě to vychází na fatální chybu v katalogu. U japonců jsou předepsané hodnoty DR15xx a zároveň DOR15LGS. U většiny volv od 850 výš je to DR15xx a zároveň DOR14LGS. No uvidím na vyjádření výrobce.
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 268
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

Tak zatím přišlo:

Vážený pane,

Vámi zaslaná reklamace byla předána našemu reklamačnímu oddělení.

Náš technický pracovník zodpovídající za reklamace se k Vámi zaslané reklamaci vyjádří v několika nejbližších pracovních dnech.

Omlouvám se za způsobené nepříjemnosti a jsem s přátelským pozdravem,

Ing. Filip Čapka, BSc.
Strategy and Development Director,
Member of Board of Directors BRISK Tábor a.s.
Vožická 2068, Tábor 390 02 - Czech Republic
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 268
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

Odpověď z Brisku:



VĚC: Reklamace zapalovacích svíček


Vážený pane,

Omlouváme se Vám za nepříjemnosti, které Vám naše výrobky způsobily.
Prosíme Vás o zaslání reklamovaných výrobků k analýze. Bez ohledu na výsledky analýzy jsme ochotni Vám vrátit finanční hotovost, kterou jste za zakoupení těchto výrobků vynaložil.

Očekáváme, že nám zašlete reklamované výrobky a návrh jakým způsobem, Vám máme peníze vrátit.



S pozdravem

Vopravil Ladislav
odd. Servis a péče o zákazníka
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

Zpět na „Jak co opravit???“