A zase to TDi - snad vyřešeno?

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#151 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od pepa.paur »

M4jky píše:Keď vytiahnem termostat nepoteče mi odtiaľ voda, keď je to hore, že?
pozor na to, vyteče toho docela hodně, on ten termostat zas tak nahoře není :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#152 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Tak som si pozrel z čoho sa skladá a ako presne funguje termostat :D Zase som sa niečomu podučil. No a výsledok je, že kúpim nový a nechám to vymeniť asi razom s predným ramenom, ktoré mi ráčila mierne poopraviť cesta po schodoch do Prahy :(
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#153 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

No takže hlásim, že teplota motora je po výmene termostatu opať v norme. Problém s nadmernou spotrebou som už takmer tiež odstránil, pravé noname rameno (darček od predchádzajúceho majiteľa) bolo v dosť nechutnom stave. Ešte geometriu a bude všetko ok :) Už mi zostáva len nájsť si čas na nastavenie dávky nafty.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#154 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

:good:
Co zadní náprava? Budeš taky nechávat seřídit zadek?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#155 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Určite, mám tam nové pneu a nerád by som ich sprasil.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#156 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Geometria done. Nakoniec bola len zbiehavosť vpravo vpredu mierne mimo toleranciu. Zadná náprava je ešte na pôvodnom uložení a nebolo s ňou treba nič robiť. Celkom ma to potešilo. Aspoň viem, že nemám auto zložené z dvoch, alebo to niekto aspoň spravil poriadne :D
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#157 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od Sarkasmic »

Hoši je tu tedy nějaký resume se studeným startem bez žhavení? Jsem na tom uplně stejně. Váha nastavená,dávku jsem zvýšil,předvstřik nastavil,vstřiky otestoval,tlaky změřil,žhavičky vyzkoušel,teplotní čidlo je nový a jakmile auto nezažhaví tak prostě nechytá... :D Opravdu nám zbývá už jen to čerpadlo??? :o
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#158 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

No uz to tak vypada. Ja teda zatim musim zaklepat,zatim startuju, ale spise je to u me novou baterkou,ktera to proste utoci i kdyz se tomu moc nechce. A hlavne nestartovaci sezona teprv zacina... :green:
Jinak muj plan jsou novy vstriky (764-kdyz uz tak uz) ktery mam spatny. Pak se ukaze
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

majtinek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 422
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Prahák
Vůz: Volvo

#159 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od majtinek »

Sarkasmic píše:Hoši je tu tedy nějaký resume se studeným startem bez žhavení? Jsem na tom uplně stejně. Váha nastavená,dávku jsem zvýšil,předvstřik nastavil,vstřiky otestoval,tlaky změřil,žhavičky vyzkoušel,teplotní čidlo je nový a jakmile auto nezažhaví tak prostě nechytá... :D Opravdu nám zbývá už jen to čerpadlo??? :o
To jsem ti Kubo zapomněl říct, bavil jsem se o tom s mým mechošem z Hlinska a ten na pár audinách (se stejným motorem) dodělával žhavení zapojený natvrdo normálně na vypínač na přístrojovce. Prostě sis ho zapnul i za tepla třeba na 5 vteřin a pak to chytalo... Můžu se zeptat na podrobnosti, jak to dělal, až tam u něj budu.
_________________
bylo: 850 T-5R (gul), VOLVO XC70 D5 '05 (Moravák) VOLVO 460 turbo '90 (Sněhulák) - VOLVO V70 TDi '97 (Freddy Krueger) - VOLVO S70R '98 (Červený drak) - VOLVO V50 2.0D '04 (Mrdka)

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#160 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od Sarkasmic »

To ale není elegantní řešení,to je nutný zlo... :D Auto už jede nádherně,nekouří,lambda nesvítí,chyby žádný,necuká,nežere... Teplý strtuje parádně,ale ten studenej start.... :(
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

majtinek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 422
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Prahák
Vůz: Volvo

#161 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od majtinek »

Sarkasmic píše:Auto už jede nádherně,nekouří,lambda nesvítí,chyby žádný,necuká,nežere...
OT: Tak to jsem rád :-)
_________________
bylo: 850 T-5R (gul), VOLVO XC70 D5 '05 (Moravák) VOLVO 460 turbo '90 (Sněhulák) - VOLVO V70 TDi '97 (Freddy Krueger) - VOLVO S70R '98 (Červený drak) - VOLVO V50 2.0D '04 (Mrdka)

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#162 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od Sarkasmic »

Když už jsme tedy uspěšně vyřešili problémy se startama, co předvstřik? Na kolko ho kdo nastavujete? Já si s ním furt hejbu,jednou mi přijde že to líp jede a hodně koří,když ho sížím,tak je to klidnější a víc to žere,pořád se pohybuju v toleranci nastavení,ale nedokážu určit,kolik bych jako měl naznat jako optimál... :D
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#163 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Ja sa to snažím držať jemne pod -1 (podľa FCR) ale či je to tá správna hodnota netuším. Takto to nastavujem kvôli štartom čo mi potvrdili viacerí mechanici, že predvstrek nastavujú väčšinou na hodnotu -1.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#164 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

A je to tu zas. Tentokrát pre zmenu lenivé turbo. Netesnosti skontrolované, jedine, že by bola diera v intercooleri. Turbo strašne pomali tlačí a pri zvýšenom tlaku sa ustáli ale s veľkým odstupom od požadovanej hodnoty. Preto som išiel po netesnostiach. TCV som znovu skúšal druhé a to je asi ok. Vypadá to na ten obtokový ventil. Bude sa asi zasekávať alebo je niečo s membránou. Skúšal som do prívodnej hadičky pokusne fúknuť a nič, takže deravá asi nebude. Keby ten spodný šrób nebol na tak debilnom mieste, tak by som ten ventil už dávno vytiahol. Šmárja :D Ako ste sa k nemu dostali tak, aby ste ho povolili? Keď si spomeniem ako som sa o to posledne pokúšal, tak sa už teraz teším.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#165 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Hlavne budem musieť od niekoho vytiahnuť know how ako to ovládanie turba presne funguje. Inak zatiaľ postrehy z meraní plniaceho tlaku pomocou FCR. Na dialnici pri tempomate odstup tlaku od požadovaného cca 0,2 bar. Čím menšia rýchlosť tým viac sa hodnoty približujú. Pri akcelerácií na dialnici, teda dlhšej akcelerácií, turbo stíha natlačiť a dokonca prestreluje aj jemne cez 2 bary. Príde mi ale, že sa k tej žiadanej hodnote dostáva dlhšie než by malo. Neviem či sa dá rozumne skontrolovať TCV...asi preventívne aspoň vyčistím ten obtokový ventil turba...demontáž samozrejme dynamitom. Tu už by ako porovnanie boli najrozumnejšie grafy priebehu z dvoch áut. Nemá na to niekto spravenú aplikačku? Domáci kutilovia sem sa :D
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#166 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Ještě mě napadlo...co EGR? Těsní jak má? Ten obtokový ventil tady někdo už rouboval ven (pepa.paur ?),třeba by někdo poradil ňákej fígl... Já ho taky ještě neměl venku (ten ventil :green: )
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#167 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

S EGR problém nebude. Ten sa na tomto motore nezasiera a pri poslednej rozborke, kedy som vyhodil preč plech, do ktorého mi vypálilo dieru, fungoval ukážkovo. Ja by som rád vedel ako overiť funkčnosť TCV a samotného ventilu a akým spôsobom ten ventil TCV ovláda. Od niekoho to vydolujem. Ešte by niekto mohol skúsiť na diagnostike pre porovnanie skontrolovať ako sa to chová u neho :) Hlásiš sa? :D
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#168 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tak omrknout to můžu,řekni na co se mám dívat a no problema. Popravdě o TCV vím taky úplný kulový. Když jsem tuhle na ventil položil ruku tak normálka za volnoběhu cvaká. Někdy se ale stane že jakoby vrní,či jak to popsat,prostě cvaká strašně rychle a když do něj klepnu třeba rukojetí šroubováku, tak se zklidní. Kdyby alespoň nový nestál takovej ranec... A prostě průšvih FCRka je že neumí vykouzlit žádnej graf a ani test členů neumí. Je to pouze čtecí diagnostika,no... :sorry:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#169 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Tak som sa z dlhého večera zamyslel a prečítal si ešte raz to čo písal Pepa. Už je mi to celkom jasné. Máš číslo toho obtokového ventilu nech si pozriem cenu? :D
Naposledy upravil(a) M4jky dne 12 pro 2016 22:43, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#170 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tak to bohužel nevím,mám jen TCV...
WP_DS20160817(1).jpg
WP_DS20160817(1).jpg (94.12 KiB) Zobrazeno 3565 x
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 214
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: V70 D5252T rok 98

#171 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od Jiří M »

Taky sem se s turbem chvíli bavil, maximální tlak co mi zvládne je 1,6 atm a při nárustu otáček mi okamžitej tlak klesá oproti požadovanýmu. Hadice mam v pořádku a sání komplet vyčištěný. Přijde mi, jako bych měl plnej vejfuk a ve vysokejch otáčkách nenatlačí co má, protože se neroztočí turbína. Pár screenů jsem z jedný testovací jízdy udělal, tak je přidam, až se k nim dostanu.

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#172 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od pepa.paur »

z-d-e-n-a píše:Ten obtokový ventil tady někdo už rouboval ven (pepa.paur ?),třeba by někdo poradil ňákej fígl... Já ho taky ještě neměl venku (ten ventil :green: )
Jo, byl jsem to já :D
Bohužel je to dost pakárna, na ten spodní šroubek jsem si musel uříznout a naohybat inbusovej klíč a stejně to šlo pomalu. Možná by bylo snažší rovnou vyndat celý turbo a rozebrat to na stole :unknown:
Ve vidě je návod na test téhle regulace, ale teď ho nemůžu najít.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 214
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: V70 D5252T rok 98

#173 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od Jiří M »

Jinak TCV je ovládán pomocí PWM, je na něm 12V připojovanejch v různě dlouhejch pulsech. Funkce je, že má na druhou stranu membrány pouštět stejnej tlak (je to tlak za turbem), jako je od komory. Tim pádem je membrána v klidu a obtok turba je uzavřenej. Při překročení požadovanýho tlaku se změní modulace PWM v TCV a ventil přepne (tlak od membrány foukne do hadičky napojený do sání před turbem), membrána odlehčí obtokovej ventil a ten se otevře.

Při měření za jízdy TCV ventil měnil modulaci = "přepínal" po sundání nohy z plynu po akceleraci, kdy bylo turbo roztočený, ale tlak v sání již nebyl potřeba. Rozsah PWM je podle FCR asi do 4 do 90%, nejčastěji se pohybuje kolem 70%.

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#174 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Po zopár meraniach to nechávam tak. Myslím si, že by som tomu vôbec nepomohol. Asi to už u mňa bude fíčura spôsobená vekom auta. Každopádne budem ťahať rozumy od ostatných "traktoristov" :D a možno to časom ešte trochu vytuním. Keby som sa strašne nudil, tak by bolo ideálne nakódiť si zaznamenávanie zopár hodnôt počas jazdy a vykresliť potom do grafu. To by bolo potom porovnávanie o inom. Ale nie som žiadny veľký programátor, takže mi taká veľká nuda asi nehrozí :D
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 850

#175 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od Káfič »

Zdar. Tak problem se startem budu taky resit. Kdyz se rosviti zhaveni, chytne hned, kdyz ne, toci to dlouho a hlavne neochotne. Co sem tady tak procital tak ste zkoušeli vsechno mozny ale nemelo to vliv. Nebo sem neco prehlid? Logicky me napada to cidlo teploty ale to uz je taky tady zkouseny. Cvaka me furt nejaky rele pod volantovkou. Nemuze bejt naladovy rele zhaveni? Jednotku zhaveni to asi mit nebude co? S volvem se teprve seznamuju tak se ptam jak jelito :green: budu to taky zkoumat. Da se tu najit nekde el schema?
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“