A zase to TDi - snad vyřešeno?

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#176 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od kwiko »

Riadiaca jednotka zhavenia je pred riadiacou jednotkou motora s plexisklom navrchu pod kt. je tavna poistka (medeny drot)

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#177 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Počkej, ta je na příhřev vody, ne?
Edit: Jj, s plexisklem je na příhřev vody (2/74). Žhavení motoru má pod palcem ŘJ motoru přes relátko 2/14
wp_ss_20161224_0001.png
wp_ss_20161224_0002.png
Zkontroluj si předvstřik, dávku nafty. Spotřebák (naftový filtr,vzduchový filtr) máš předpokládám vyřešený.
Schéma elektriky najdeš na volvowiringdiagrams, nebo tak nějak
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 850

#178 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od Káfič »

Luxus. Diky. Verim ze to bude v elektrice. Neco tam proste jednotce nakeca ze netreba zhavit. To je muj tip. Budu se pidit po tomhle. Na patrolu byl blbuvzdornej motor a tam se vysirala prave jednotka zhaveni a rele. Dekuju za schema.

Jo a cerpadlo je serizeny, serviska delana pred 3 dny, pylo, palivo, vzduch, olej atd.... Tohle bude natuty elektrise problem si myslim.

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#179 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Je to dosti podobný problém jako u naftových Felicií - ty při určitých teplotách motoru už taky nežhavily. Tam se to řešilo buď teplotním čidlem z benzínu nebo extra tlačítkem na žhavení.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#180 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od kwiko »

felda zhavi vzdy! 8) ale to je ina tema...
cvakajuce relatko nieje ze nemas zapnuty pas nahodou?
chyba moze byt aj v spinacej skrinke,

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 255
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
Bydliště: Liberecko

#181 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od Pegos »

Me TDi taky blbe startovalo baterka ok a skoro to netocilo resil jsem to dvojim zhavenim a vcelku to vychazelo.
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 850

#182 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od Káfič »

Kwiko dikes. Je to fakt ten pas :good: zajimavy je ze sem ho zacvak, odep a uz to necvaka. To je ale nepodstatny. U feliciji si matne vybavuju ze se delali nejaky kejkle to mas zdeno recht. No tipuju to nekde v tehlech koncinach na trabl. Neni cas ted. V utery zjistim jestli mi pujde volvo vubec prehlasit tak uvidime. Diky vsem zatim

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#183 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Máte nejaké finty ako dohovoriť motoru aby pod -5°C rozumnejšie štartoval? Všetko mám v naprostom poriadku, okrem štartéru, ktorého som sa ešte nechytil. Problém je, že ak sa teplota blíži k -10, tak už to začína vypadať skoro na jednu baterku na štart. Nafta mi nepadá. Je úplne jedno ako dlho auto stojí, či to je deň alebo dva týždne. Točí strašne dlho a po štarte sa z výfuku vyvalí samozrejme kopu dymu z nespálenej nafty. Pomôže mi repas štartéru? Veci ako žhaviče, kompresia, baterka, nastavenie čerpadla a predvstreku, rôzne sudeňáky a iné vtipy mám už dávno za sebou. Ak vás napadá ešte niečo, tak napíšte. Inak to fakt vidím na ten štartér.
Ďakujem za akékoľvek rady :)

PS: auto inak štartuje na brnk a aj pri štarte v týchto teplotách je chod motora hneď po štarte kľudný, len ho predtým dlho pretáča.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#184 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Repas startéru a nebo elektrická cesta k němu = očka kabelů na startéru, ukostření baterie atd. Nebo zkusit Vervu?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#185 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Ok, to nebude na škodu. Kostrenie som tuším zatiaľ nekontroloval. Skontrolujem a prečistím obidva kostriace body od baterky a pre istotu premerám ešte raz aj + k štartéru. A vôbec, na plus svorky si asi len šáhnem hneď po štarte. To je istejšia kontrola, prúd preverí :D
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#186 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od Zeb »

U mně se dělo to, že do teploty -3 jsem startoval bez problémů, mezi -3 a -6 to bylo po krátkém protočení motoru, pod -6 jsem točil už hodně dlouho a pak s dýmovou clonou motor chytil. Jednou jsem startoval při -27, opět dloooouhé točení, motor se rozběhl a postupně naběhly všechny válce. Zpočátku ale na všechny neběžel. Po výměně svíček (3 byly KO) se nic nezměnilo. Akorát při opětovném mrazu -24 jsem zase točil hrozně dlouho, ale po chytnutí běžel motor celý.
Pomohla až výměna za čerpadlo od Scarabeuse. Ale ještě jsem neměl šanci zkusit ho při teplotě menší než -5. Těším se na mráz a jakmile vyzkoušim, dám vědět. Zatím při -5 na brnknutí naskočilo.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#187 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Tak mám smutnú správu. Budem musieť prevložkovať závit na uchytenie spodnej napínacej kladky na remeň čerpadla. Už sa mi druhýkrát povolila. Zjavne tí čo predomnou menili rozvody poctivo dodržiavali predpísaný moment utiahnutia. Poslednú výmenu rozvodov som riešil už ja, tiež mi mohli v servise povedať v akom je to stave. Posledne, keď som ju musel napínať, som to zistil a už som tušil, že to držať nebude. Holt nemýlil som sa.
Neviete niekto čo tam je presne za šrób, aby som sa na to psychicky pripravil? Priemer, dĺžka?....dík
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 214
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: V70 D5252T rok 98

#188 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od Jiří M »

spodní kladka je M8, pokud bys závit přeříznul na M10, udělal bych šteft M10/M8 (na místě kde kladku utahuješ, bys měl matku ;) ). A pokud chceš vložku, tak budeš muset říznou M12 a do ní pak M8...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#189 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Aha, takže tam je šteft a matka na strane kladky? Tak to by ešte mohol byť v prdeli ten závit pod matkou, ale to dosť pochybujem. Rozoberem to a uvidím.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 214
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: V70 D5252T rok 98

#190 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od Jiří M »

Nene je tam šroub M8, ale na M8 neuděláš futro M10.. proto jsem nsavrhovak udělat šteft M10/M8..

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 850

#191 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od Káfič »

Stejnej trabl jako M4jky s tim startem mam taky. Doted jsem tankoval u cerpacek a bez problemu, nedavno jsem natankoval levnou naftu co nam vozi od kohosi kolega a nez to chytne tak mam pocit ze vytlucu baterku. Dvakrat nazhavim a stejne to toci hrozne dlouho. Takze kvalitni nafta resp nejaka s nezamrzaci prisadou, na to bude mit velkej vliv. Asi sem neobjevil ameriku ale nechapal sem proc to najednou zaclo delat a doteklo mi to. S tim "nezhavenim" jsem jeste nic nezkoumal. Neni cas

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#192 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Operácia úspešne za mnou. Zohnal som helicoil sadu na opravu závitov. Je tam pekne naspäť M8 ako má byť. Strašné čo tam vytvoril ten čo to posledne rozoberal. Už tam ani závit nebol. Teda bol, ale na tom štefte osoplený zeleným loctitom.
Keď som potom nastavoval remeň, tak som zistil, že fáma s nastavovaním vstrekovacieho uhlu na -1 (podľa FCR) je zdá sa dobrá taktika ako v zime nenaštartovať. Nastavil som to presne ako ukazovalo FCR. Vypadá to tak, že to do značnej miery rieši aj podivný chod motora pri prechode na voľnobeh.
Ešte podám hlásenie, nejak došli mrazy :D

PS: ďakujem kwikovi za radu s nastavením čerpadla.
Naposledy upravil(a) M4jky dne 14 led 2017 13:08, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#193 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Na kolik máš tedy naladěn předvstřik? Je fakt že teď mám cca -1,2 a sklony ke koktání jsou vetší než při -1...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#194 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

No mal som v tomto chlade teplotu vody tesne nad 80 a teplotu nafty tesne nad 30. FCR vtedy ukazuje rozmedzie tuším -0,7 až +0.6 pre nový remeň. Mám to nastavené presne podľa toho. Samozrejme mi to skočí občas trochu viac do mínusu, keďže ten remeň už nie je nový. Proste postupuj presne podľa toho čo ukazuje FCR. Asi to bude trochu viac dymiť ale normálne štarty a chod motora sú prednejšie :pardon:
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#195 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

No to mě řekni...kde je hranice mezi novým a starým řemenem... Já mám od výměny najeto cca 30tkm a už to ladím na "old belt"... Zatím se mi osvědčilo ladit předvstřik na -1
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#196 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od IgorS »

MSA 15.7 má rovnaký graf predvstreku ako 15.8?
TDI.png
TDI.png (14.05 KiB) Zobrazeno 3345 x
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#197 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od kwiko »

ano ma, ved tie cerpadla su zamenne...
Mam skusenost ze ak je pod tou spodnou ciarkovanou linkou, auto ide pocitovo dravejsie ale v zime treba dlho tocit kym nastartuje.
osobne to mam presne v strede medzi ciarkovanymi linkami.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#198 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od raolsa »

Co je špatně když hodnota lítá mezi cca -1,2° až +0,5° ? Řídící vstřik? Čerpadlo za zenitem?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#199 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Uvidím ako sa motor bude správať s čerpadlom nastaveným podľa tej hornej krivky. Pod mínus 5 vonku som pri tej spodnej štartoval vždy dlhšie ako 5 sekúnd. Okolo mínus 15 to už bolo skoro nemožné, ale z posledných síl to nejak naskočilo.
raolsa: ak máš už staršie rozvody, tak podla mňa v pohode. FCR ukazuje pre "old belts" pri tých teplotách čo som písal -2 až +0,5 stupňa cca.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#200 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od raolsa »

Jde o to, že jsem to klučinovi tak nějak nastavil, hodnota lítala v hranicích, ale auto nebylo možné studené nastartovat. Tak jsme s tím trochu pohnuli hodnota pořád lítala v mezích a už to bylo lepší no a po posledním pohnutí to pořád lítá v mezích a snad už to tak nějak funguje normálně.
No a já se snažím přijít na to jak to co nejlépe nastavit.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“