A zase to TDi - snad vyřešeno?

První generace velkých předokolek
Odpovědět
  • Autor
  • Zpráva
z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#1 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tak se mýho chrochta začíná stávat černá díra na peníze. :cry: Po úspěšném vyřešení problému s váhou vzduchu tu mám další problém:
"Vlažné" starty:
Když se mi při studeném startu ještě na chvíli rozsvítí kontrolka žhavení - no problem, chytne dobře a pak i normálně jede. Problém nastává při studeném startu kdy se už ale kontrolka žhavení nerozsvítí - dlouho točí a když motor nakonec překecám, vylítne z výfuku oblak nespálené nafty. A pak i tak cca 2h po jízdě to samý. Hodně podobný problém tu už řešil uživatel "Nevěsta" viz hýr:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=39662&start=25
Boužel ale s tím rozdílem že mi nepomůže počkat na zhasnutí SRS,jak doporučoval "dali".

Kolísání tahu:
Při šudlačce (např. udržování 50ky v obci) kolísá tah a i občas škubne. Neáleží na otáčkách motoru ani na ryclosti vozidla a ani na teplotě motoru. Dokonce někdy při kolísání tahu nepomůže ani přidání plynu - prostě jako by se motor dusil. Co mám ale vyzkoušeno - je to závislé na okolní teplotě vzduchu. :green:
Exemplární případ ze včerejška: Jedu si to takhle v noci (teplota cca 11-13st.), vše bez problémů. Zastavim na pumpě natankovat, samozřejmě teplota kolem motoru stoupla,před opětovném nastartování ukazoval palubák 17st. A pak to začalo - opět horší start a následovalo kolísání tahu, škubání a to do té doby než motor zase začal sát studený vzduch z venku (11-13st) - poté opět vše v pořádku.

Odtud jsem vydedukoval že to záleží na okolní teplotě a samozřejmě to i souvisí s výše uvedenými problémy se studeným startem bez žhavení. Zkoušel jsem vypojit před "vlažným"startem vypojit čidlo teploty motoru - chytne na otočení. Selskym rozum mi říká čidlo teplotu nasávaného vzduchu - no jo ale kde ho hledat? Doufám že to neni ta fíčura co je v tělese váhy vzduchu před klapkou? Což by asi znamenalo celou váhu new...
Nějaké postřehy?
Naposledy upravil(a) z-d-e-n-a dne 24 črc 2014 23:12, celkem upraveno 2 x.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#2 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od kwiko »

kukni teplotu nafty v cerpadle. inak snimac teploty je sucastou MAF a potom uz len snimac kvapaliny.

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#3 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Teplota nafty byla kolem 45st. Cidlo teploty chladici kapaliny v norme 85-87st. Kontrolovano pres FCR
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#4 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od kwiko »

potom ma napada takto z hlavy uz len rerpas starteru a vymena ci nastavenie cerpadla. Skoda ze na volvo diagnostike narozdiel od vw gruppe nieje moznost kontroly parametrov aj samotneho cerpadla.

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#5 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Repas starteru mam v planu,stejne tak prejit vsechny silove kabely,ukostreni atd. Ale tam pes zakopanej nebude,je to zavisle na venkovni teplote,coz me ponekud zneklidnuje,bo to fakt vypada na to cidlo teploty v MAFce. Kurna a to jsem si rikal jak se mi to podarilo dat do kupy i diky tve rade s rozkuchanim vahy a vycistenim drahy potenciometru. Tak asi zase holt budu mesic zrat travu s vodou abych splasil novou vahu... :green:
Dival jsem se samozrejne i na predvstrik,na to ze uz je behem 3tkm podruhy delanej (nyni je na spodni hranici pozadovaneho rozpeti),takze to asi taky nesvedci o cerpadle v nejlepsim stavu. Zkusim ho malicko zvednout (predvstik samozrejme :green: ) a uvidim zda se neco zlepsi. Moc tomu ale nedavam
EDIT: cidlo teploty nasavaneho vzduchu je asi jiny okruh nez teplota na palubaku,ze? Cidlo ve vaze ukazuje o 2st vic nez na palubaku. Jakou to ma souvislost?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#6 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od kwiko »

na cerpadle VP37 sa da nastavit viacej veci, ako len predvstrek. ten to nebude. ono to uspesne startuje a aj jazdi aj ked je par stupnov mimo. kolko ukazuje teplota nasavaneho vzduchu?

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#7 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Kdyz na palubaku bylo 17st.,nasavany byl 19st. Ale musel bych na to jeste cihnout jednou,uz si to moc nepamatuju :oops:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#8 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od kwiko »

tak to je OK. pristrojovka ukazuje teplotu zo snimaca pod naraznikom, diagnostika z Mafu kde je zvycajne teplejsie od motora ci turba

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#9 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

Ospravedlňujem sa, že sa Vám tu takto namontujem bez toho aby som poradil. Nevedeli by ste niečo poradiť aj mne? Dnes som povymieňal všetky hadičky okolo váhy vzduchu a potom som sa išiel previezť asi 220 km tam a naspäť. Píšem sem preto, že môj problém by sa tiež dal nazvať kolísanie ťahu. Pokiaľ jazdím dlhšiu dobu v meste a potom vybehnem von tak sa zo začiatku dejú divné veci. Keď chcem od auta aby koplo do vrtule, typicky pri predbiehaní, tak mám dojem, že po zošliapnutí plynu ho akurát prechlastám. Skrátka za autom kopu dymu a od určitého bodu cítim, že začne oveľa menej ťahať ako keby som mu zobral vzduch. Po pár vymeteniach komínu sa ale zrazu spamätá a potom je radosť na ňom jazdiť. Neviem čo by to mohlo byť, keď sa to chová takto podivne. Viem, že mám chytené čerpadlo ale to má na svedomí akurát to, že mám z auta naftové kamna a trochu nekludný voľnobeh ale toto je mi záhadou. Any ideas? :)
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#10 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Egr mas odpojeny? Co vaha vzduchu?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#11 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

EGR ventil mám zablendovaný ale s váhou som nerobil zatiaľ nič, čo odporúčaš?
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#12 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Zkusil bych vycistit vahu. Nejake info zde:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=44771
Ale nemyslim ze ti to nejak extreme pomuze,ale ber to tak ze s tim nic nezkazis a cena 0,-. A zkusil bych jeste zpet pripojit egr jen tak na zkousku. Tyjo,fakt zlata MSA 15.8 :%) Pak projdi vsechny spoje,hadice atd. Predvstrik je zaklad.
To jak to popisujes mi dela taky ale ne tak brutalne. Proste po delsi jizde na klobouka to chces rozhulakat,vylitne pytel certu z vyfuku ale pak uz mu muzes slapat na krk jak chces a nezakouri. A strasne znat je kdyz jsem volvase protah po dalnici nejakych 100km na vyssi otacky. Ne nadarmo se rika "vyhnat saze". Pak si pripadas jak s vynenenym motorem. Lepe chyta,nekouri a jde lip do otacek...proste divocejsi jizdou "profouknes" motor od vahy vzduchu az po koncovku vyfuku :jaj:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#13 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

Ja som na EGRku vymenil tesnenie za kovové bez otvoru, takže ventil pripojený je ale neleze cezeň bordel do sania. Hadičky a predvstrek som kontroloval a všetko by malo byť ok. Skúsim vyčistiť tú váhu...Inak čo je vlastne lepšie na MSA 15.8 keď to už spomínaš? Kolega má tiež V70 dovezenú z nemecka, podľa všetkého ročník 98, niekedy zo začiatku roka ešte z lambdou a tieto problémy vôbec nemá. Ani mu to toľko nehúli a ťahá krásne.

Ten pytel čertov ako hovoríš by mi nevadil ale štve ma hlavne ten pocit, keď vieš, aké máš auto a zrazu ideš predbiehať a nechce sa mu do otáčok.

EDIT: najskôr si zoženiem nejaké dobré čistítko na tú odporovú dráhu. Inak pozerám, že ten plošák by sa dal prinajhoršom posunúť tak aby to chodilo po nevyšúchanej ploche. No som zvedavý čo tam nájdem ale keď tak pozerám na tie tvoje fotky tak mám asi predstavu. Inak čo si na vyčistenie použil ty?
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#14 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Na vycisteni jsem pouzil klasicky cistic brzd ve spreji bez acetonu,nejaky kartacek treba na zuby a hadr. Ale mozna dej majzla na prave ten snimac teploty,na ten radsi opatrne a nestrikal bych na nej ten cistic ale vzal ho jen nejakou vatou. Nejsem si stoprocentne jistej jestli jsem si k mymu problemu s kolisanim tahu nechtene pomohl nejakym hrubym cistenim prave toho snimace.
No a drahu potenciometru jemnym hadrikem namocenym v lihu. A s jezdcem potenciometru bych radsi moc nehybal aby to nebylo horsi nez lepsi. Preci jen to bude z fabriky nejak kalibrovany.
Jinak 98 maji take jeste stejny system co mame my. Prelom na MSA 15.8 byl nekdy behem prvni poloviny roku 99 (jestli nekecam). Poznas to podle plastovy vahy vzduchu,kontrolky motoru - ponorky a dalsich asi milion ficur na aute. Ale je fakt ze tenhle novejsi typ proste funguje lepe. Nikdo tady s timhle "faceliftem" neresi nejaky padani nafty,nadmernou kourivosti,spatny studeny/teply starty,vybehany cerpadla atd. Toz tak.
A tvuj kolega...neboj,neni otazka jestli,ale kdy mu vypuknou stejny problemy jako nam :green:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#15 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

No uvidíme, zohnal som kontox na potenciometre, budúci týždeň by som ho mal mať a keď budem mať náladu tak sa do toho pustím. Rád by som sa ale predtým zastavil na diagnostiku nech mi skontrolujú nastavenú a žiadanú hodnotu prietoku vzduchu. Vidím to ale tak, že sme na rovnakej "lodi".
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#16 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

To M4jky: No jestli budes merit vahu,tak si zpatky zapoj egr. Viz link na muj predchozi odkaz. Jinak ti bude diag hazet nesmysly.
Jinak nikdo mi k mymu problemu nic nepovi? Co by to mohlo jeste zpusobovat?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

danki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

#17 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od danki »

Ja sem mnel 850 Tdi.
Studené štartovalo na brnk aj pri -18. Ale jak sa motor zehríl, tak štartovalo nekedy sekundu, nekedy 15 sekund... Podla
venkajší teploty.
No ale ked už zehríté auto naštartovalo, tak v tem momente otáčky vyskočili na cca 2200 a hned spadli. Samozrejme
oblak dýmu jak z ruského tanku. A jelo jak v náhradném režime - bez výkonu.
Už mňa to sralo, tak sem musel rozmýšlat, aby bez penez byla muzika. Jak to naštartovalo a otáčky vyleteli, tak sem vypel, zapel klúček
a auto jelo normálne :) . V podstate všecko ok, len ten oblak dymu, hl. pri pošte alebo nekde v meste mňa ludé milovali...
Ale potom došlo leto a auto nechcelo teplé štartovat vúbec. Tak sem zebral štartsprej (čistič brzd) a jemne strekel do nasávaňá.
Auto chytilo na brnk a jezdilo cca 2 týdne, potom to zas chcelo trošku stríknút a takto sem s tým jezdil.
Auto bylo aj na štelovaní predvstreku, ale s týmto to nemnelo společné nic, ani trochu sa to nezlepšilo.

Potom sem si kúpil D5ku a tento problém zmizel :)
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#18 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od pepa.paur »

z-d-e-n-a píše: Jinak nikdo mi k mymu problemu nic nepovi? Co by to mohlo jeste zpusobovat?
ty teplé starty tdi je klasickej problém všech mimo MSA 15.8 :D
Když nechceš repasovat čerpadlo, tak se dá udělat obvod na odpojení čidla teploty při startování, viz: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=1932
To kolísání tahu mi Véčko dřív dělalo taky, ale bylo to jen na dálnici, při 140, takový houpání. Zmizelo to nepozorovaně, dávám to do souvislosti s vyčištěním sání. Tobě by mohlo pomoci pojezdit s manometrem a měřit kolik tlačí turbo, jestli nekolísá tlak. Nebo potom pojezdit s diagnostikou a sledovat vstřikovanou dávku, případně další hodnoty vstupů. Taky to může dělat to vyběhaný čerpadlo.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#19 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od Urvanej »

Hele a diagnostickou metodu PETka už si zkoušel? Jak nechce chytit, polej čerpadlo vodou z petky a zkus nastartovat znova. Jakmile po ochlazení chytí, tak začni šetřit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#20 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od dali »

Urvanej píše:Hele a diagnostickou metodu PETka už si zkoušel?
Hele a nechceš jí vyzkoušet na karlovi? :green: To seš v trošku jiným kosmíru, to je jak kdyby ses Zdeňka zeptal, jestli mu náhodou nedošla močovina :Rose:

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od Urvanej »

Já měl za to, že funguje na VW pětiválce. Kája chytá cajk. :-)
Honza to tu někomu na klasický TDičko doporučoval. Ale je možný, že už mi paměť neslouži...
EDIT: hmm, tak to bylo na 850, to neni stejnej motor? :-)
Že já se vůbec na ty předokolky vyjadřuju :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#22 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od dali »

Urvanej píše:Já měl za to, že funguje na VW pětiválce. Kája chytá cajk. :-)
Já myslel ten test přepadů co se dělá na common-railech. Teď jsem to teprv přečet pořádně, že PETkou myslíš polití čerpadla vodou, ale tu můžeš přinést třeba ve skle nebo v kýbli :green:
Když píše, že po odpojení čidla to chytne hned, tak polití čerpadla by nejspíš taky vedlo k úspěchu.

Moje slovo do pranice: nechat si přepsat startovací mapu, řešil bych to tady:
http://race.dieselpower.cz/Produkty/cenik-sluzeb.php
Druhá položka odspoda. Nejsem si jistej, ale tuším že pokud si od nich necháš nachipovat, tak by ta úprava startovací mapy mohla být součástí. Minimálně některý úpravci to tak měli.
Pokud bys tam volal, tak bych se vysloveně ptal, jestli se tou úpravou rozumí přepsání startovací mapy, nebo pouze vřazení relátka... Relátko nebrat, protože to si můžeš za zlomek ceny nechat udělat od nějakýho elektroamatéra, obávám se ale, že může vyhazovat chybu.

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#23 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

Tak tu sú moje zábery s opravy gramofónového kurvítka s názvom váha vzduchu. kwiko a z-d-e-n-a ďakujem za nápad. Možno je to trochu placebo efekt a uplný výsledok uvidím až keď pôjdem auto niekam prehnať ale po dnešnej skúšobnej jazde som zistil, že som si kúpil nové auto :D Všetko som vyčistil, spravil som si rysky aby som vedel pôvodnú polohu plošáku a potom som ho posunul tak aby ten bežec chodil po novej dráhe. Tie tri šróby sú zalepené nejakým sajrajtom, takže som to nahrial trafopájkou a potom to už išlo povoliť.
Teraz ide auto jak vymenené hlavne medzi 2-3 tisíc otáčkami, na tomto mieste bola dráha aj najviac vydratá. Dymí tak o polovicu menej, dokonca mám dojem, že pri stálej akcelerácií takmer vôbec, zadymí len na začiatku čo je normálne.
Toto čo vymysleli súdruzi z Boschu nie je váha vzduchu ale fakt kurvítko. Ako to preboha niekoho napadlo dať tam odporovú dráhu. Prekvapuje ma, že po 250 tkm je v takomto stave.

Obrázek
Obrázek

Ešte raz Vám ďakujem páni. Po dnešku sa môžem len zasmiať nad tým čo mi povedali v servise, keď som im popisoval môj problém a pýtal som sa či to nemôže byť váha vzduchu. Odpoveď bola na týchto autách sa váha nekazí :D No ani by som nepovedal. Mal som ju už dávno rozkopať. Dúfam, že to nebola len haluz dnes ale ten stav dráhy presne odpovedal tomu ako to auto jazdilo, takže to by bola moc veľká náhoda. Podám ešte hlášení :)
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#24 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

Ešte otázka, kde je ten spomínaný snímač teploty vo váhe? Nejak som si neuvedomil pri rozoberaní, ktorý z tých zázrakov by to mohol byť.

EDIT: po dnešku sa mi potvrdilo, že mám fakt nové auto. Bol som ho prehnať mimo mesto a ide oveľa ochotnejšie do otáčok, akcelerácia je plynulá, hrabe sa z nižších otáčok ako predtým, lezie do vyšších ako predtým (nemohol som auto vytočiť nad 3500 tisíca, proste sa mu nechcelo, teraz sa nedalo zastaviť tak som si pri 4200 povedal, že nebudem starenku týrať) a ešte ku všetkému dymivosť takmer zmizla. Takže motronic váha vzduchu je momentálne u mňa kurvítko tri v jednom na prvom mieste rebríčku na tomto aute a to s veľkým náskokom. Už len to pokuckávajúce čerpadlo a hádam mám aj nový auťák :D
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#25 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

Váha zasilikónovaná, zajtra nahadzujem naspať. Dnes som pre istotu vnútro ešte raz vyčistil aby tam nezostal nejaký bordel, skontroloval som či som to dobre nastavil a zalepil som tie 3 šróbiky. Na fotke je vidieť kade ide nová dráha (mal som po ruke len telefón). Jazdil som na tom jeden deň a keďže je teraz na tej dráhe trochu oleja z kontoxu tak je krásne vidieť, že je to rovnomerne vzdialené od tej pôvodnej dráhy. Miesto tam je ešte na ďalších 750 tkm. Nakoniec je to aspoň celkom ľahko opraviteľné kurvítko.

Obrázek
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“