Ovládací ventil obtoku jsem rozebíral, rozhodně tím nic nezkazíš, bordelu tam bylo dost, chce to vyčistit i tu rouru která k tomu vede z dmychdlové části: ideální je samozřejmě mít turbo na stole, rozebírání na autě je pakárna, hlavně ten spodní šroub: takhle vypadá ten ventil po demontáži: Princip funkce, jak jsem to pochopil, je takový:M4jky píše:Jediné čo som nekontroloval je pretlakový ventil na turbe lebo sa v tom nevyznám a ani poriadne neviem kde je.
- ventil je uzavřen pružinou, všechny výfukové plyny jsou na turbínu, turbo se roztáčí
- ve dmychadlové části roste tlak, tou kovovou rourou je přiveden na membránu ze spodní části (směr od ventilu)
- ventil se otevírá, část výfukových plynů proudí obtokem
- řídící jednotka podle mapy otevírá ventil TCV, který je napojen na rouru z mezichladiče na stejný tlak z dmychdlové části.
- tento tlak je přiveden na membránu ovládání obtoku gumovou hadičkou z horní části a ventil přivírá.
výsledkem je regulace tlaku podle požadavku řídící jednotky, když dojde k selhání TCV, nebo nějaké hadice, ventil se otevře tím tlakem dmychadla sám. Pokud si odpojil TCV a nic se nezměnilo, tak je někde chyba. Pozor při čištění toho ventilu obtoku, v provozu jde do obou ovládacích větví max 1 bar.