názor na výměnu oleje v automatu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 434
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
#1 názor na výměnu oleje v automatu
Zdravím,
vím že se tu o tom několikrát psalo ale nikde jsem nevyčetl podrobnější názor.
Volvo S60 r.v. 2004 120KW V roce 2007 bourané na předek opraveno ve značkovém servisu. O výměně oleje v převodovce žádná zmínka.
Najeto 288 000 km. Olej v převodovce nesmrdí barva je jako tmavý med. Na prstech špína nezůstává. To jsou údaje které mám.
A nyní, převodovka řadí podle mě v pořádku, pouze při přibržďování někdy lehoučce cukne jakoby z podřazení z 3 na 2 nebo z 2 na 1.
Jelikož nevím zda v ní byl vyměněný olej tak mám dilema, vyměnit nebo ne. Autorizáky říkají ne.(odpadnou usazeniny a převodovka je háji) Zde je několik názorů že klidně, a další
názory jsou že tu převodovku odrovnám. S MartinOpel mám předběžně domluvenou výměnu, BG čistič, výplach , nový olej a BG kondicioner.(převodovka se vyčistí a bude jako nová)
Jsou to dva naprosto protichůdné názory. Byl bych velmi rád pokud se podělíte o své zkušenosti v podobných případech.
díky
vím že se tu o tom několikrát psalo ale nikde jsem nevyčetl podrobnější názor.
Volvo S60 r.v. 2004 120KW V roce 2007 bourané na předek opraveno ve značkovém servisu. O výměně oleje v převodovce žádná zmínka.
Najeto 288 000 km. Olej v převodovce nesmrdí barva je jako tmavý med. Na prstech špína nezůstává. To jsou údaje které mám.
A nyní, převodovka řadí podle mě v pořádku, pouze při přibržďování někdy lehoučce cukne jakoby z podřazení z 3 na 2 nebo z 2 na 1.
Jelikož nevím zda v ní byl vyměněný olej tak mám dilema, vyměnit nebo ne. Autorizáky říkají ne.(odpadnou usazeniny a převodovka je háji) Zde je několik názorů že klidně, a další
názory jsou že tu převodovku odrovnám. S MartinOpel mám předběžně domluvenou výměnu, BG čistič, výplach , nový olej a BG kondicioner.(převodovka se vyčistí a bude jako nová)
Jsou to dva naprosto protichůdné názory. Byl bych velmi rád pokud se podělíte o své zkušenosti v podobných případech.
díky
Naposledy upravil(a) mirekcafa dne 10 kvě 2014 12:23, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 332
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: Malacky
- Vůz: 945 B200FT
#2 názor na výměnu oleje v automatu
Automat nemam, ale urcite ano.
Ono autorizaky vypravaju, ze tam je celozivotna napln, ale ked nebudes menit
olej v motore, tez tam budes mnet celozivotnu napln...
Urcite skoc za Martinem, on ti spravi, vymeni, povi, informuje
Ono autorizaky vypravaju, ze tam je celozivotna napln, ale ked nebudes menit
olej v motore, tez tam budes mnet celozivotnu napln...
Urcite skoc za Martinem, on ti spravi, vymeni, povi, informuje
_________________
2x V70 TDI, V70 T5
2x V70 TDI, V70 T5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#4 názor na výměnu oleje v automatu
víš ono je to hodně o náhodě, každopádně s tvým nájezdem ti stejně už nic jiného nezbyde, pochybuji že by ti automat vydržel další porci slušných km na starý origo olej. Možná pro jistotu dát do okruhu olejový filtr jako mám já, udělat částečnou výměnu a takhle pomalu odfiltrovat bordel. Autorizákům se ani nedivím že tohle nedělají, ono se po výměně s někým hádat že automat lehl není nic příjemnýho, jsou lidi který to prostě nepochopí.
K adaptaci, pokud po výměně řadí dobře není snad potřeba ne?
K adaptaci, pokud po výměně řadí dobře není snad potřeba ne?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 434
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
#5 názor na výměnu oleje v automatu
Díky za názor, zkonzultuji s Martinem, s filtrem souhlas, přemýšlel jsem ještě o přídavném chladiči.
Prosím o další pro nebo proti.
Prosím o další pro nebo proti.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#6 názor na výměnu oleje v automatu
co se týká chladiče, mám z provozu vyřazen origo, který je součástí vodního a mám tam přidělaný samostatný chladič, co se týká filtru, je osvědčený nejen z USA ale i já před výměnou na něj najel něco kolem 7 tisíc, při proplachu dal nový a ten starý jsem kuchnul, je tam papírová vložka a zachytila celkem dost bordelu, ten bordel měl podobu grafitové vazelíny.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#7 názor na výměnu oleje v automatu
Vyrobci tvrdi cwlozivotni ale malo kdo uz vi ze celozivotni je mysleno po dobu zaruky. Zivotnost se take pocita na najete kylometry. Pokud vyrobce udava ze motor,prevodovka vydrzi 250 000km tak za touhle hranici by mel byt motor oficialne mrtvi. (mysleno obrazne a prikladove)
To same Fobie HTP rozvody jsou retez a tvrdi se ze se nemeni,vubec neni pravda. Uz jsem vydel nekolik preskocenych retezu po 160 000km jen proto ze retez byl vytahany. Pak staci malo,treba jen zaradit jednicku a o auto se jen oprit a je to. Ale to je mimo.
Jeste k ty barve olej.. Mel by byt cerveny co vim nebo jsem zjistoval.
Za me rikam ano vymenit a delat to pravidelne.
To same Fobie HTP rozvody jsou retez a tvrdi se ze se nemeni,vubec neni pravda. Uz jsem vydel nekolik preskocenych retezu po 160 000km jen proto ze retez byl vytahany. Pak staci malo,treba jen zaradit jednicku a o auto se jen oprit a je to. Ale to je mimo.
Jeste k ty barve olej.. Mel by byt cerveny co vim nebo jsem zjistoval.
Za me rikam ano vymenit a delat to pravidelne.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 434
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
#8 názor na výměnu oleje v automatu
kozejk: nemáš fotku nebo odkaz jaký jsi tam dal filtr a kterým chladičem jsi nahradil původní?
Ekky: tohle mi je jasný, prostě měnit, jenže rád bych našel co nejlepší způsob co s tím když si nejsem jistý výměnami jak se k výměnám vrátit
Obávám se, že výměna s prochlachem je docela šoková terapie (buď anebo), nechat to tak je taky na odrovnání. proto se snažím získat
názory typu : vyměnil, propláchl, adaptoval a jsem tolik a tolik km bez problémů. Nebo naopak, udělal jsem to a stejně po tolika km odešla.
I Kozejkový způsob mi připadá v pohodě. Udělat to např. 3x a pak kompletně s proplachem.
Ekky: tohle mi je jasný, prostě měnit, jenže rád bych našel co nejlepší způsob co s tím když si nejsem jistý výměnami jak se k výměnám vrátit
Obávám se, že výměna s prochlachem je docela šoková terapie (buď anebo), nechat to tak je taky na odrovnání. proto se snažím získat
názory typu : vyměnil, propláchl, adaptoval a jsem tolik a tolik km bez problémů. Nebo naopak, udělal jsem to a stejně po tolika km odešla.
I Kozejkový způsob mi připadá v pohodě. Udělat to např. 3x a pak kompletně s proplachem.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#9 názor na výměnu oleje v automatu
vše se dozvíš z tohoto videa
dělal jsem to podle něj, je tam i číslo toho filtru, ten sem koupil na ebay. Co se týká chladiče, nepovím ti co je to za typ, už jsem to s tím koupil, ale někde na stránkách specializující se na automaty sem to viděl jako univerzální chladič. Po delší jízdě mám běžně teplotu kolem 60 stupňů, tak si myslím že funguje dobře. Každopádně Martinopel nebo David znají tyhle skříně asi nejlíp, takže si myslím že to je prostě hra do loterie, ale nejšetrnější by bylo udělat asi jen částečnou výměnu.
dělal jsem to podle něj, je tam i číslo toho filtru, ten sem koupil na ebay. Co se týká chladiče, nepovím ti co je to za typ, už jsem to s tím koupil, ale někde na stránkách specializující se na automaty sem to viděl jako univerzální chladič. Po delší jízdě mám běžně teplotu kolem 60 stupňů, tak si myslím že funguje dobře. Každopádně Martinopel nebo David znají tyhle skříně asi nejlíp, takže si myslím že to je prostě hra do loterie, ale nejšetrnější by bylo udělat asi jen částečnou výměnu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#10 názor na výměnu oleje v automatu
jo ještě lidi v améru dělají to, že při výměně oleje v motoru, vypustí olej z automatu a dají nový, cca 3 litry, tak má převodovka každých 15 tisíc " nový olej" hodně se to praktukuje na toyotách kde je stejná převodovka.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 434
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
#11 názor na výměnu oleje v automatu
Ok, díval jsem se na to, otázka zní kolik litrů oleje napoprvé vyměnit?
http://www.tribotechnika.sk/tribotechnika-32011/atf-kapaliny-pro-automaticke-prevodovky-v-teorii-a-v-praxi.html
http://www.tribotechnika.sk/tribotechnika-32011/atf-kapaliny-pro-automaticke-prevodovky-v-teorii-a-v-praxi.html
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#12 názor na výměnu oleje v automatu
začal bych vanou cca 2.5 litrů
#13 názor na výměnu oleje v automatu
Pokud se provede výměna,tak jak se má,s použitím BG106,pak je možno udělat výměnu najednou.Výměnou pomocí 3l oleje nic nevyřešíš,protože nečistoty ve filtru pořád zůstanou.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 434
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
#14 názor na výměnu oleje v automatu
Martine docela určitě ti před tím než cokoliv udělám brnknu. Klidně bych na konzultaci zajel, mám to ale k tobě 150 km, takže chci jet s tím, ža autě něco uděláme až se projedeš a sám odhadneš co bude vhodné. Jinak abych doplnil, uvažoval jsem tím způsobem, že kdybych to během 2 měsíců 2x (vložil filtr)doplnil podle Kozejka tak by se převodovka trochu vyčistila a pak by jí ten proplach tak nebolel
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#15 názor na výměnu oleje v automatu
Nevim o jakou prevodovku jde.. Ale neni na vymenu filtru potrebarevodovku rozlousknout?
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 434
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
#16 názor na výměnu oleje v automatu
Nemyslím vnitřní filtr, objednal jsem dva externí olejové:
první bych vyměnil tak po 1000 km , druhý asi po 3000 km, vyměnil bych vždy 4 litry oleje a pak k Martinovi na výměnu a proplach.
Martin navrhuje proplach s BG a výměnu hned, tak se tak trochu rozhoduju, ještě čekám jestli mi dá bývalý majitel
nějaké info že to alespoň jednou vyměnil.
první bych vyměnil tak po 1000 km , druhý asi po 3000 km, vyměnil bych vždy 4 litry oleje a pak k Martinovi na výměnu a proplach.
Martin navrhuje proplach s BG a výměnu hned, tak se tak trochu rozhoduju, ještě čekám jestli mi dá bývalý majitel
nějaké info že to alespoň jednou vyměnil.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 183
- Registrován: 10 roků 7 měsíců
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: Volvo XC70, 2.4 D5, 136kW, MY 2008
#17 názor na výměnu oleje v automatu
Ahoj. Já nechal vymenit olej hned jak jsem to koupil, mel jsem najeto nejakych 213tisic. Radilo to hezky, bez cukani, takze jsme delali jen vymenu oleje proplachem. Mam uz za sebou nejakych 6tisic kilometru a bez problemu. O tom, zda to predchozi majitel pravidelne menil pochybuji. Olej byl cerny. Byla to sazka do loterie, ale vyplatilo se. Ted uz budu menit pravidelne.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 434
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
#18 názor na výměnu oleje v automatu
Díky Jendo, přesně proto jsem vlákno založil, osobní zkušenosti jsou k nezaplacení
#19 názor na výměnu oleje v automatu
Jendaaa píše:Byla to sazka do loterie, ale vyplatilo se. Ted uz budu menit pravidelne.
taky jsem sazel do loterie: prevodovka radila dobre, olej byl cisty - po dvou hodinach cesty v zacpe na dalnici se zvedl bordel ze dna vany a bylo vymalovano. Dvakrat pruplach, repase mozku.... nakonec to skoncilo komplet repasi almary.... ted uz se taky bude menit pravidelne
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 434
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
#20 názor na výměnu oleje v automatu
travex, za jak dlouho ti to kleklo po tý zácpě?
#21 názor na výměnu oleje v automatu
mel jsem ujeto asi 70 km, z toho nejakych 15 bylo mesto a okresky.... v zacpe jsem cukal nejakych asi 40 minut... proste almara se pekne prohrala, pekne poduslia a sajrajt, co lezel po trech letech necinnosti pekne na dne, se urval a ucpal mozek a vsechno kolem.... nasledoval pad do nouzaku, odkulhani z dalnice, nechat vystadnout, mocne premlouvat a domu uz dojela pak v pohode.... vyplach, repase mozku, vyplach, vymena mozku za jina na zkousku a zase vyplach a pak rozborka: misto nacatyho menice (na ktery ukazovaly symptomy) byly v pr* lamely, viko, hridel, vsechny futra, plechy na C1 a halda dalsiho.... staci? Nastrizenej nahon uhlovky ani nepocitam, to je klasika u vsech XC s par kilometrama...
stav tacho 130 tkm, auto jezdilo po meste a hodne dalky po dalnici v nemecku.... zjevne hodne studenych startu a kratke poskoky.... prevodovka vevnitr vypadala jako po vic jak 200 tkm.... stoceny to neni, jen nebyl menen olej jako cela napln, ale jen jednou za celou tu dobu probehla vymena 4L oleje....
stav tacho 130 tkm, auto jezdilo po meste a hodne dalky po dalnici v nemecku.... zjevne hodne studenych startu a kratke poskoky.... prevodovka vevnitr vypadala jako po vic jak 200 tkm.... stoceny to neni, jen nebyl menen olej jako cela napln, ale jen jednou za celou tu dobu probehla vymena 4L oleje....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 434
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
#22 názor na výměnu oleje v automatu
Takže po konzultaci s Martinem: použít BG, přípravek zajistí ROZPUŠTĚNÍ nečistot a ty budou následně proplachem odstraněny. Pokud se dělá pouze proplach tak nečistoty zůstanou usazeny a poté se pomalu vlivem nového oleje uvolňují a způsobují problémy. To pro mě logiku má, pokud bordel dostanu ven hned při proplachu nemá se to pak čím zanést. Prosím o další názory
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 528
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
- Bydliště: Hradec Králové
#23 názor na výměnu oleje v automatu
No, mě dneska měnili olej v autorizáku. Vypustili původní, nalili 4litry, projelo se to na všechny stupně, couvačka, neutrál, chvilku se stím hrálo a pak zase vypustili komplet a nalil se tam opět 4litry nového.
Jako relativně ten průplach má svoji logiku.
Já přemýšlím, že po 5000Km to udělam takto znovu, možná dřív, aby se případný nečistoty, co se rozpustí teď při nové náplni odstranily.
Docela mě štve, že tam není na tom automatu filtr oleje, nechápu proč to tam nemontujou.
Jako relativně ten průplach má svoji logiku.
Já přemýšlím, že po 5000Km to udělam takto znovu, možná dřív, aby se případný nečistoty, co se rozpustí teď při nové náplni odstranily.
Docela mě štve, že tam není na tom automatu filtr oleje, nechápu proč to tam nemontujou.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
#24 názor na výměnu oleje v automatu
Naprosto špatný postup!!!!jogin3 píše:No, mě dneska měnili olej v autorizáku. Vypustili původní, nalili 4litry, projelo se to na všechny stupně, couvačka, neutrál, chvilku se stím hrálo a pak zase vypustili komplet a nalil se tam opět 4litry nového.
Jako relativně ten průplach má svoji logiku.
Já přemýšlím, že po 5000Km to udělam takto znovu, možná dřív, aby se případný nečistoty, co se rozpustí teď při nové náplni odstranily.
Docela mě štve, že tam není na tom automatu filtr oleje, nechápu proč to tam nemontujou.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 528
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
- Bydliště: Hradec Králové
#25 názor na výměnu oleje v automatu
A jaky je spravny postup? Za 5000km, chci vymenit olej jeste jednou. Kvuli moznym usazeninam.
Diky
Diky
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 19 Odpovědi
- 2862 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od 3m3
-
- 16 Odpovědi
- 871 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PINĎABC
-
- 25 Odpovědi
- 1066 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 1 Odpovědi
- 105 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa
-
- 7 Odpovědi
- 1375 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Joss