spotreba u 240

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!
  • Autor
  • Zpráva
jiri.gina
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: praha

spotreba u 240

Příspěvek od jiri.gina »

Cao,
nevite jestli se da benzin 2,3 postelovat aby tolik nezral?
Dik:-)
jirka

tnemec: presunuto do dvojek, zvrhlo se to na diskusi o spotřebě


_________________
volvo 240

jiri.gina
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: praha

spotreba

Příspěvek od jiri.gina »

Cao,
no kdyz mu slapu na krk tak 11 litru si vezme,
ale zalezi na pocasi v zime trochu vic nez v lete.(sitic)...
_________________
volvo 240

bidak
Offline
Příspěvky: 379
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

co se Ti nelibi na 11ti litrech? obvykla spotreba je 12-13 litranku
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

jojo
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 2517
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od jojo »

Souhlas s Bidakem, pokud ti to bere 11 litru kdyz tomu slapes na krk, tak je to v podstate usporny auto.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Pucte mi ho do ruky, clovek, ktery si stezuje na 11 litru pri slapani na krk si zaslouzi nejkrutejsi torturu :-)

Me B230K zere po meste 12,5 - 13,5 a to tomu moc na krk neslapu, spis se snazim mit lehci nohu... :-)
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

jiri.gina
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: praha

spotreba

Příspěvek od jiri.gina »

Prosim oprava,
vcera jsem mel dost ,,nakoupino":-),
11 po meste 12-13 litru si vezme pri vysokych otackach....
Nejde to nejak vyrazne snizit?
_________________
volvo 240

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

spotreba

Příspěvek od tnemec »

jiri.gina píše:Prosim oprava,
vcera jsem mel dost ,,nakoupino":-),
11 po meste 12-13 litru si vezme pri vysokych otackach....
Nejde to nejak vyrazne snizit?
Plyn už syčí s bomby ven...

Tak jako tak, 11 po městě mi přijde jako excelentní spotřeba, to bych taky bral. Já se zatím pod 12,5 nedostal.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

bidak
Offline
Příspěvky: 379
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

co je to vlastne za motor? mam na mysli oznaceni B23xx
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

bidak píše:co je to vlastne za motor? mam na mysli oznaceni B23xx
B230 je Beníznový motor objemu 2,3 litru a dále se rozlišuje A, K, F pokud mi paměť sahá. K je Karbec, F je elektronická stříkačka a A je snad mechanická stříkačka... pokud se tu zjeví některý z motorových mágů, jistě mě rád opraví :-)
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Jirrka
Offline
Příspěvky: 535
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

A (atmosfera) je myslim karbec
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Jirrka píše:A (atmosfera) je myslim karbec
pravdu díš

BxxA = Carburettor
BxxxK = Heron head, improved piston design, since 86 I think.
BxxxE = Constant Injection System
BxxxF = Multi point injection (Jetronic etc).
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

jiri.gina
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: praha

Příspěvek od jiri.gina »

motor je to B21 A
_________________
volvo 240

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

update: B230K na dálnici při 110-120 km/h tachometrových (proměřuje o +10 km/h přesně vůči GPS-měřené realitě) si vzal 9,9 l / 100 km. Bylo v tom 14 % město, zbytek dálnice. Když tedy odečtu vliv města (předpokládaná spotřeba 12,5 po 50 km), Matematicky docházím k dálniční spotřebě 9,5 l / 100 km při 110-120 km/h neboli 3 Kč / km. To ujde :-) Furt lepší než 4 Kč ve městě (uvažovaná cena benzinu 31,30 Kč)
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2377
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9
It’s my birthday

Příspěvek od Jarda S40 »

Všichni tu píšou o spotřebě u karburátoru, ale jak jste na tom s motorem B230F? Já mám zatím dlouhodobý průměr po Praze 8,8L/100km. Vzhledem k tomu, že má Florinda volnoběžku, čekal bych spotřebu trochu menší. :roll: Jezdím fakt s citem, Marek nebo Bídák dosvědčí. I když je pravda, že tahám dost materiálu a nářadí. Ale zase na tak velký auto toho tolik není. Běžně do 100kg a vyjímečně max 4q malty a pod.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1975
Registrován: 18 roků
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

ty máš volnoběžku jako má wartburg? :shock:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2377
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9
It’s my birthday

Příspěvek od Jarda S40 »

standa píše:ty máš volnoběžku jako má wartburg? :shock:
U jiných aut s automatem , které znám, když uberu plyn, tak otáčky drží. Moje spadnou na volnoběžné, nebo podobně nízké. Takže provozuji styl jízdy jako s Wartburgem nebo Trabi. Ale pokud zapnu overdrive, tak brzdím motorem. V podstatě srovnání s Wartburgem sedí. Takže jedu třeba po okresce cca 60mph a vydím vesnici. Pustím plyn a plachtím, motor spadne na volnoběžné otáčky. Vidím, že bych do ní vjel rychleji než 40mph a tak sepnu overdrive a motor vyskočí do otáček a začne brzdit. Nebo pokud chci odlekčit z kopce brzdám, sepnu overdrive a opět motor vyskočí do otáček, auto cukne a začne zpomalovat - brzdit motorem. Něco jako u 460 variomatik, když dám stupeň L. Ale u ní mi ty otáčky neklesaji na volnoběh při stupni D. Sice taky poklesnou, ale ne o tolik. Nicméně jakási "volnoběžka" je i tam.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1975
Registrován: 18 roků
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Jardo a má tu volnoběžku ještě někdo kromě tebe? Jestli jo, pak si rád doplním vzdělání, jestli ne, pak bych možná měl pro tento zvláštní jev vysvětlení.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2377
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9
It’s my birthday

Příspěvek od Jarda S40 »

standa píše:Jardo a má tu volnoběžku ještě někdo kromě tebe? Jestli jo, pak si rád doplním vzdělání, jestli ne, pak bych možná měl pro tento zvláštní jev vysvětlení.
Já nevím, nikoho s dvojkou v automatu a B230F neznám. Jo a abych nezapomněl, brzdí to pokud je OV na těžší převod.
Ale původně to mělo být o spotřebě!

Fery
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Jarda S40 píše:Já nevím, nikoho s dvojkou v automatu a B230F neznám.
Ale znáš. Podívej se na můj podpis ...

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2377
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9
It’s my birthday

Příspěvek od Jarda S40 »

Fery píše:
Jarda S40 píše:Já nevím, nikoho s dvojkou v automatu a B230F neznám.
Ale znáš. Podívej se na můj podpis ...
No tak povídej, přeháněj, zveličuj :lol:

Fery
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Přehánět nebudu, nemám to zapotřebí. Je fakt, že jsem měl v tomto vozítku namontován LPG zn. BRC, na benzin jsem moc nejezdil. Dávkování plynu bylo podle počtu impulzů z indukčky. Mimo město byla spotřeba kolem 10-11, ve městě až 14l LPG. Nejezdil jsem na spotřebu, ale poměrně svižně. Mamča taky preferovala radši svižnou jízdu s větší spotřebou, proto jsem měl nastavenou bohatší směs. Vím, že by spořeba šla stáhnout, ale neřešil jsem to ...

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 3675
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:
standa píše:Jardo a má tu volnoběžku ještě někdo kromě tebe? Jestli jo, pak si rád doplním vzdělání, jestli ne, pak bych možná měl pro tento zvláštní jev vysvětlení.
Já nevím, nikoho s dvojkou v automatu a B230F neznám. Jo a abych nezapomněl, brzdí to pokud je OV na těžší převod.
Ale původně to mělo být o spotřebě!
Jardo sice to sem nepatří, ale co máš za typ převodovky ? ZF ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2377
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9
It’s my birthday

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:
Jarda S40 píše:Já nevím, nikoho s dvojkou v automatu a B230F neznám. Jo a abych nezapomněl, brzdí to pokud je OV na těžší převod.
Ale původně to mělo být o spotřebě!
Jardo sice to sem nepatří, ale co máš za typ převodovky ? ZF ?
Je mi hanba, ale nevím :oops: Jak to poznám? Je tam štítek? Když já většinou řeším z nedostatku sil jenom to, co mě trápí (je rozbité).

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 3675
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:
jarek.krizan píše:
Jardo sice to sem nepatří, ale co máš za typ převodovky ? ZF ?
Je mi hanba, ale nevím :oops: Jak to poznám? Je tam štítek? Když já většinou řeším z nedostatku sil jenom to, co mě trápí (je rozbité).
Zjednodušeně hranatá kvaltpáka a žádná elektronika a jednotka
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5129
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

mas tlacitko na OD nebo ne? - jestli ne, tak mas ZF4HP22, jestli ano, tak mas AW71 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Zpět na „200“