spotreba u 240

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!
  • Autor
  • Zpráva
jiri.gina
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 15 roků
Bydliště: praha

spotreba u 240

Příspěvek od jiri.gina »

Cao,
nevite jestli se da benzin 2,3 postelovat aby tolik nezral?
Dik:-)
jirka

tnemec: presunuto do dvojek, zvrhlo se to na diskusi o spotřebě
_________________
volvo 240

jiri.gina
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 15 roků
Bydliště: praha

spotreba

Příspěvek od jiri.gina »

Cao,
no kdyz mu slapu na krk tak 11 litru si vezme,
ale zalezi na pocasi v zime trochu vic nez v lete.(sitic)...
_________________
volvo 240

bidak
Offline
Příspěvky: 497
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

co se Ti nelibi na 11ti litrech? obvykla spotreba je 12-13 litranku
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

jojo
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 2661
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od jojo »

Souhlas s Bidakem, pokud ti to bere 11 litru kdyz tomu slapes na krk, tak je to v podstate usporny auto.
_________________
V/240 Classic, r.v.92, B230F, 5q Scharnhorst
V/244GL, r.v.80, B21A, 4q+OD Gneisenau - na prodej
V/264TE, r.v.79, B27E, aut.3q Tirpitz
V/264GLE, r.v.80, B27E, aut.3q Bismarck

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Pucte mi ho do ruky, clovek, ktery si stezuje na 11 litru pri slapani na krk si zaslouzi nejkrutejsi torturu :-)

Me B230K zere po meste 12,5 - 13,5 a to tomu moc na krk neslapu, spis se snazim mit lehci nohu... :-)
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

jiri.gina
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 15 roků
Bydliště: praha

spotreba

Příspěvek od jiri.gina »

Prosim oprava,
vcera jsem mel dost ,,nakoupino":-),
11 po meste 12-13 litru si vezme pri vysokych otackach....
Nejde to nejak vyrazne snizit?
_________________
volvo 240

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Re: spotreba

Příspěvek od tnemec »

jiri.gina píše:Prosim oprava,
vcera jsem mel dost ,,nakoupino":-),
11 po meste 12-13 litru si vezme pri vysokych otackach....
Nejde to nejak vyrazne snizit?
Plyn už syčí s bomby ven...

Tak jako tak, 11 po městě mi přijde jako excelentní spotřeba, to bych taky bral. Já se zatím pod 12,5 nedostal.
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

bidak
Offline
Příspěvky: 497
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

co je to vlastne za motor? mam na mysli oznaceni B23xx
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

bidak píše:co je to vlastne za motor? mam na mysli oznaceni B23xx
B230 je Beníznový motor objemu 2,3 litru a dále se rozlišuje A, K, F pokud mi paměť sahá. K je Karbec, F je elektronická stříkačka a A je snad mechanická stříkačka... pokud se tu zjeví některý z motorových mágů, jistě mě rád opraví :-)
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Jirrka
Offline
Příspěvky: 566
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

A (atmosfera) je myslim karbec
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Jirrka píše:A (atmosfera) je myslim karbec
pravdu díš

BxxA = Carburettor
BxxxK = Heron head, improved piston design, since 86 I think.
BxxxE = Constant Injection System
BxxxF = Multi point injection (Jetronic etc).
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

jiri.gina
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 15 roků
Bydliště: praha

Příspěvek od jiri.gina »

motor je to B21 A
_________________
volvo 240

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

update: B230K na dálnici při 110-120 km/h tachometrových (proměřuje o +10 km/h přesně vůči GPS-měřené realitě) si vzal 9,9 l / 100 km. Bylo v tom 14 % město, zbytek dálnice. Když tedy odečtu vliv města (předpokládaná spotřeba 12,5 po 50 km), Matematicky docházím k dálniční spotřebě 9,5 l / 100 km při 110-120 km/h neboli 3 Kč / km. To ujde :-) Furt lepší než 4 Kč ve městě (uvažovaná cena benzinu 31,30 Kč)
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Všichni tu píšou o spotřebě u karburátoru, ale jak jste na tom s motorem B230F? Já mám zatím dlouhodobý průměr po Praze 8,8L/100km. Vzhledem k tomu, že má Florinda volnoběžku, čekal bych spotřebu trochu menší. :roll: Jezdím fakt s citem, Marek nebo Bídák dosvědčí. I když je pravda, že tahám dost materiálu a nářadí. Ale zase na tak velký auto toho tolik není. Běžně do 100kg a vyjímečně max 4q malty a pod.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2054
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

ty máš volnoběžku jako má wartburg? :shock:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

standa píše:ty máš volnoběžku jako má wartburg? :shock:
U jiných aut s automatem , které znám, když uberu plyn, tak otáčky drží. Moje spadnou na volnoběžné, nebo podobně nízké. Takže provozuji styl jízdy jako s Wartburgem nebo Trabi. Ale pokud zapnu overdrive, tak brzdím motorem. V podstatě srovnání s Wartburgem sedí. Takže jedu třeba po okresce cca 60mph a vydím vesnici. Pustím plyn a plachtím, motor spadne na volnoběžné otáčky. Vidím, že bych do ní vjel rychleji než 40mph a tak sepnu overdrive a motor vyskočí do otáček a začne brzdit. Nebo pokud chci odlekčit z kopce brzdám, sepnu overdrive a opět motor vyskočí do otáček, auto cukne a začne zpomalovat - brzdit motorem. Něco jako u 460 variomatik, když dám stupeň L. Ale u ní mi ty otáčky neklesaji na volnoběh při stupni D. Sice taky poklesnou, ale ne o tolik. Nicméně jakási "volnoběžka" je i tam.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2054
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Jardo a má tu volnoběžku ještě někdo kromě tebe? Jestli jo, pak si rád doplním vzdělání, jestli ne, pak bych možná měl pro tento zvláštní jev vysvětlení.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

standa píše:Jardo a má tu volnoběžku ještě někdo kromě tebe? Jestli jo, pak si rád doplním vzdělání, jestli ne, pak bych možná měl pro tento zvláštní jev vysvětlení.
Já nevím, nikoho s dvojkou v automatu a B230F neznám. Jo a abych nezapomněl, brzdí to pokud je OV na těžší převod.
Ale původně to mělo být o spotřebě!

Fery
Offline
Příspěvky: 365
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Jarda S40 píše:Já nevím, nikoho s dvojkou v automatu a B230F neznám.
Ale znáš. Podívej se na můj podpis ...

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Fery píše:
Jarda S40 píše:Já nevím, nikoho s dvojkou v automatu a B230F neznám.
Ale znáš. Podívej se na můj podpis ...
No tak povídej, přeháněj, zveličuj :lol:

Fery
Offline
Příspěvky: 365
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Přehánět nebudu, nemám to zapotřebí. Je fakt, že jsem měl v tomto vozítku namontován LPG zn. BRC, na benzin jsem moc nejezdil. Dávkování plynu bylo podle počtu impulzů z indukčky. Mimo město byla spotřeba kolem 10-11, ve městě až 14l LPG. Nejezdil jsem na spotřebu, ale poměrně svižně. Mamča taky preferovala radši svižnou jízdu s větší spotřebou, proto jsem měl nastavenou bohatší směs. Vím, že by spořeba šla stáhnout, ale neřešil jsem to ...

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:
standa píše:Jardo a má tu volnoběžku ještě někdo kromě tebe? Jestli jo, pak si rád doplním vzdělání, jestli ne, pak bych možná měl pro tento zvláštní jev vysvětlení.
Já nevím, nikoho s dvojkou v automatu a B230F neznám. Jo a abych nezapomněl, brzdí to pokud je OV na těžší převod.
Ale původně to mělo být o spotřebě!
Jardo sice to sem nepatří, ale co máš za typ převodovky ? ZF ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:
Jarda S40 píše:Já nevím, nikoho s dvojkou v automatu a B230F neznám. Jo a abych nezapomněl, brzdí to pokud je OV na těžší převod.
Ale původně to mělo být o spotřebě!
Jardo sice to sem nepatří, ale co máš za typ převodovky ? ZF ?
Je mi hanba, ale nevím :oops: Jak to poznám? Je tam štítek? Když já většinou řeším z nedostatku sil jenom to, co mě trápí (je rozbité).

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:
jarek.krizan píše:
Jardo sice to sem nepatří, ale co máš za typ převodovky ? ZF ?
Je mi hanba, ale nevím :oops: Jak to poznám? Je tam štítek? Když já většinou řeším z nedostatku sil jenom to, co mě trápí (je rozbité).
Zjednodušeně hranatá kvaltpáka a žádná elektronika a jednotka
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

mas tlacitko na OD nebo ne? - jestli ne, tak mas ZF4HP22, jestli ano, tak mas AW71 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Zpět na „200“