Pro milovníky letadel a létání.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#51 Pro milovníky letadel
JJ - Doha, to opravdu není žádný zázrak
Já byl rozmlsaný z Dubaje a tohle mi vcelku zklamalo.
Já byl rozmlsaný z Dubaje a tohle mi vcelku zklamalo.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#52 Pro milovníky letadel
PeM: jojo, zelenobílý Binter a v té době pilot ne o moc starší odemně (mi teda tak připadal) .... bylo mi 19
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 159
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Vůz: S80 3.2 Executive
- Bydliště: Karlovy Vary
#53 Pro milovníky letadel
Taky dost dobře nechápu ekonomiku některých společností.. Např: spoj Praha-Vídeň-Bangkok je levnější koupit tady z Prahy i s tím hodinovým přeletem Prg-Vie než kopuit letenky na ten stejný spoj přímo z Vídně.. A to jsme letěli s tím vrtulákem (letěl jsem poprvé v životě s vrtulema a dost jsem se bál) jen v 6 lidech!! Byli to Austrian Airlines..
_________________
Volvo S80 3.2 EXECUTIVE MY08
Bylo: S60 2.4i 170ps (2002)
Volvo S80 3.2 EXECUTIVE MY08
Bylo: S60 2.4i 170ps (2002)
#54 Pro milovníky letadel
To bych řekl světlá výjimka, že je něco levnější z PRG s přestupem ve VIE, ale jinak je v to normální, že si jednotlivé aliance lifrují pasažéry v codesharu do hlavních hub-u / hlavní letiště/, říká se tomu hub and spoke , český ekvivalent hvězdicová sít a doslova nacucávání kaštanů na hlavní odletové místo.ludanek píše:Taky dost dobře nechápu ekonomiku některých společností.. Např: spoj Praha-Vídeň-Bangkok je levnější koupit tady z Prahy i s tím hodinovým přeletem Prg-Vie než kopuit letenky na ten stejný spoj přímo z Vídně.. A to jsme letěli s tím vrtulákem (letěl jsem poprvé v životě s vrtulema a dost jsem se bál) jen v 6 lidech!! Byli to Austrian Airlines..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#55 Pro milovníky letadel
Jsem jedinej komu ten interiér v F class Emirates připadá přeplácanej a světskej? Je to jak korejský auto vyšší třídy cca 8 let zpátky Chtěl by někdo z vás mít takovejhle styl v autě? BTW najdou se nějaký aerolinky který mají First Class zařízenou vkusně, nebo se sází na to že s tím stejně lítaj jen arabáci, a žluťáci, který jsou kýčaři od přírody a nejspíš tu přeplácanost maj napsanou snad i v genech....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1553
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
#56 Pro milovníky letadel
no je to uz nějaký ten pátek co jsem letěl businessem do NY s SAS a bylo to asi to nejlepší co jsem v letadle zažil... krasne letusky, dobre jidlo, teple rucniky, prijemna atmosfera... lital jsem s SAS docela hodne a rad...
no a v posledni dobe co litam, snazim se vzdy letet LC za skorozadarmo a beru to tak ze kdybych se na cokoliv stezoval, byl bych asi za kretena
no a v posledni dobe co litam, snazim se vzdy letet LC za skorozadarmo a beru to tak ze kdybych se na cokoliv stezoval, byl bych asi za kretena
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1194
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#57 Pro milovníky letadel
hezky napsaný
http://www.planes.cz/cs/clanky/579/
http://www.planes.cz/cs/clanky/579/
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 661
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
#58 Pro milovníky letadel
Tohle musel být zážitek.... a zajímalo by mě kolik ho tenkrát stála letenka...http://concorde.wz.cz/index2.php?page=index
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
#59 Pro milovníky letadel
Bratru pouhých- 117 - 195 tis Kč dle třídy, returnAirbus380 píše:Tohle musel být zážitek.... a zajímalo by mě kolik ho tenkrát stála letenka...http://concorde.wz.cz/index2.php?page=index
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 661
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
#60 Pro milovníky letadel
No slušný.... na to že to bylo před vice jak před 10 lety. Ale pro ty lidičky z Wall Street to bylo jako nic... snad se jednou něco podobného na nebe vrátí.
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#61 Pro milovníky letadel
Tohle je jedna z věcí u kterých mě hodně mrzí že nejspíš už nikdy možný nebudou.PeM píše:Bratru pouhých- 117 - 195 tis Kč dle třídy, returnAirbus380 píše:Tohle musel být zážitek.... a zajímalo by mě kolik ho tenkrát stála letenka...http://concorde.wz.cz/index2.php?page=index
#62 Pro milovníky letadel
http://www.liveatc.net/search/?icao=lkpr
pro pobláznivce jako já na dlouhé večery ve spojitosti s flightradar24.com úžasná věc.
Doporučuji Tower nebo Ground a pro přelety LKAA FIR High a Lachtana možná chytíte na Low
pro pobláznivce jako já na dlouhé večery ve spojitosti s flightradar24.com úžasná věc.
Doporučuji Tower nebo Ground a pro přelety LKAA FIR High a Lachtana možná chytíte na Low
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#63 Pro milovníky letadel
PeM: vždy mě fascinovalo poslouchat rozdíly v angličtine..
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#64 Pro milovníky letadel
Concorde už nikdy nikde létat nebude - bohužel - byl to úžasný výtvor a jsem rád, že jsem měl tu čest být přítomen na place při všech jeho příletech na Ruzyňské letištědali píše:Tohle je jedna z věcí u kterých mě hodně mrzí že nejspíš už nikdy možný nebudou.
Mám tady doma pár památek na něj, placku: LONDON-PRAGUE-LONDON Firs Concorde Flight 22nd October 1986, takovou tu dárkovou krabičku pro každého cestujícího s prospekty, pohlednicemi, visačkami na kufry a bianko pamětním listem
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 661
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
#65 Pro milovníky letadel
Pravda v Praze byl několikrát, zajímavé bylo, nekolikrát v rámci zájezdu nějaké cestovky. No každopádně to musel být zážitek a letiště obležené spotterama. Tak dneska se dá alespoň prohlédnou v Sinsheimu vedle TU144...
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#66 Pro milovníky letadel
Poprvé to bylo k 50tému výročí otevření linky LHR-PRG-LHR, podruhé to bylo v rámci nějaké "okružní" propagační cestě BA, pak už si to nevybavuji, možná kvůli závadě...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#67 Pro milovníky letadel
JJ, tuším že jedna návštěva byla neplánovaná kvůli nějaký komplikaci.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5111
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#68 Pro milovníky letadel
Jednou si taky dal opakované cvičné přistání a start.dali píše:JJ, tuším že jedna návštěva byla neplánovaná kvůli nějaký komplikaci.
Odtartoval domu ale pro poruchu zadního podvozku který nešel zasunout se musel po vypuštění paliva nad strakonickem vrátit na Ruzyň.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#69 Pro milovníky letadel
To musela bejt celkem paráda, pár tun petroleje třeba na poli, v lese... nebo eště líp jestli byla po cestě nějaká silnice.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1194
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#70 Pro milovníky letadel
Vypouštění paliva není zas tak neobvyklý, dělá se to dost vysoko, aby na zem nic nespadlo.
(ale k naštvání to je, etalon by na to chrochtal doživotně a ještě by zbylo )
(ale k naštvání to je, etalon by na to chrochtal doživotně a ještě by zbylo )
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#71 Pro milovníky letadel
Dříve to se to občas použilo (hlavně u ruských mašin), ale s postupným vývojem se stále snižoval rozdíl mezi maximální vzletovou a maximální přistávací hmotností, takže potřeba vypouštět palivo za letu se stále snižovala.dali píše:To musela bejt celkem paráda, pár tun petroleje třeba na poli, v lese... nebo eště líp jestli byla po cestě nějaká silnice.
V současnosti spousta dopravních letadel toto ani neumí.
Trysky na vypouštění paliva se většinou umisťovaly na konce křídel a vypouštěné palivo se se vlastně "rozprášilo" na aerosol/mlhu která se rozptýlila v dlouhém čase nad velkou plochou (x-set km2), takže nedocházelo ke kontaminaci pozemků.
Představy, že z nebe prší kerosin, nebo, že se někde nacházely louže kerosinu se opravdu nezakládají na pravdě a patří do kategorie "urban legend", nebo JPP.
Navíc - vypouštění paliva za letu se používalo opravdu pouze v případě nouze, kdy nebyla jiná možnost. Zkrátka ojedinělé případy.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5111
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#72 Pro milovníky letadel
No nejsem tak blbej. https://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=30&t=1930
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 661
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
#73 Pro milovníky letadel
Mám jeden dotaz pro znalé....
Pustil jsem si po dlouhé době LIVEATC, vrtá mi hlavou jedna věc. Při přeletech na našim územím, kdy se letadla ohlašují nebo odhlašují do a z našeho řízení leteckého provozu. Ty dispečeři vidí v těch jejich systémech, kdo ty letadla pilotuje jméno a atd..... že někdy pozdraví toho pilota v češtině. A to jsou cizí společnosti, piloti také odpoví někdy v češtině.... Je mi jasné, že se někteří znají... ale překvapilo mě, že se zdravili CZ a pilot jim odpověděl v CZ třeba u UAE, EVA, TK... Lufthansa a GWI, RYR tam to nějak beru....
Pustil jsem si po dlouhé době LIVEATC, vrtá mi hlavou jedna věc. Při přeletech na našim územím, kdy se letadla ohlašují nebo odhlašují do a z našeho řízení leteckého provozu. Ty dispečeři vidí v těch jejich systémech, kdo ty letadla pilotuje jméno a atd..... že někdy pozdraví toho pilota v češtině. A to jsou cizí společnosti, piloti také odpoví někdy v češtině.... Je mi jasné, že se někteří znají... ale překvapilo mě, že se zdravili CZ a pilot jim odpověděl v CZ třeba u UAE, EVA, TK... Lufthansa a GWI, RYR tam to nějak beru....
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
#74 Pro milovníky letadel
1. ATC primárně nevidí jména PICAirbus380 píše:Mám jeden dotaz pro znalé....
Pustil jsem si po dlouhé době LIVEATC, vrtá mi hlavou jedna věc. Při přeletech na našim územím, kdy se letadla ohlašují nebo odhlašují do a z našeho řízení leteckého provozu. Ty dispečeři vidí v těch jejich systémech, kdo ty letadla pilotuje jméno a atd..... že někdy pozdraví toho pilota v češtině. A to jsou cizí společnosti, piloti také odpoví někdy v češtině.... Je mi jasné, že se někteří znají... ale překvapilo mě, že se zdravili CZ a pilot jim odpověděl v CZ třeba u UAE, EVA, TK... Lufthansa a GWI, RYR tam to nějak beru....
2. Zdravení v národním pozdravu je neformální zvyklost
3. Je to jenom o náladě obou stran, nic víc v tom nehledat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 661
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
#75 Pro milovníky letadel
Ok děkuji.... mě to jen zajímalo, zda tam nemají nějak podobný systém jako u nás, jestli zrovna nevidí jména posádky pilotní kabiny.. Dělám dispečera u vláčků a tyhle informace máme. Vidíme kdo a co veze, ale to je taky jiný svět. A taky mě překvapuje kolik bab sedí za kniplem. To na lokomotivách jsou v celé ČR jen 3 strojvedoucí dámského pohlaví....
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek