Pravidla fóra
Upozornění
V této sekci se ponejvíce objevují odkazy na nelegální soft.
Postihy
Při prvním prohřešku napomenutí.
Při druhém zablokování účtu na jeden měsíc.
Při třetím trvalá blokace.
Tak nás k tomu nenuťte. Admini
Upozornění
V této sekci se ponejvíce objevují odkazy na nelegální soft.
Postihy
Při prvním prohřešku napomenutí.
Při druhém zablokování účtu na jeden měsíc.
Při třetím trvalá blokace.
Tak nás k tomu nenuťte. Admini
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 446
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Nelíbí se mi výfuk a tento zesilovač má výkon cca 4x50W RMS na 4ohm. Každopdáně má dobrý přednes, v době jeho výroby / prodeje to byla dobrá volba za dobrý peníz, zasloužil by lepší instalaci. Popiš další audio-výbavu.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 149
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Potěhy 1
zesík
to conan:
co se Ti nelíbí na zesilovači ???
pioneer je dle mého názoru dobrá značka a mám raději uvedeno 4x50W RMS než 4x1000W PMPO
kdyby si měl v autě 4000W tak by si potřeboval 333A na živení tohohle kolosu ! dovedeš si představit tu pojistku co by to krmila ? a ty startovací kabely ?
na 200W ti ztačí 16A což je reálnější
co se Ti nelíbí na zesilovači ???
pioneer je dle mého názoru dobrá značka a mám raději uvedeno 4x50W RMS než 4x1000W PMPO

kdyby si měl v autě 4000W tak by si potřeboval 333A na živení tohohle kolosu ! dovedeš si představit tu pojistku co by to krmila ? a ty startovací kabely ?
na 200W ti ztačí 16A což je reálnější

_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
-
Offline
- Příspěvky: 446
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
zesík
Já nepsal, že se mi nelíbí zesilovač, jen že jsem uvedl jeho skutečný výkon (předtím někde psal, že tam má 1700W) a že by ho mohl lépe "instalovat".skapetr píše:to conan:
co se Ti nelíbí na zesilovači ???
pioneer je dle mého názoru dobrá značka a mám raději uvedeno 4x50W RMS než 4x1000W PMPO![]()
kdyby si měl v autě 4000W tak by si potřeboval 333A na živení tohohle kolosu ! dovedeš si představit tu pojistku co by to krmila ? a ty startovací kabely ?
na 200W ti ztačí 16A což je reálnější
A představu o kabelch pro potřebný výkon mám

V autě mám (resp. budu mít až budou všechny repráčky) 700W RMS - odběr 66A (při max. hlasitosti), napájecí kabely o průřezu 30mm2. Sériovej alternátor 150A na to stačí, jen bude chtít omladit autobaterie.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
zesík
Ty máš sériový alternátor 150A ??? Opradu???Conan píše:Já nepsal, že se mi nelíbí zesilovač, jen že jsem uvedl jeho skutečný výkon (předtím někde psal, že tam má 1700W) a že by ho mohl lépe "instalovat".skapetr píše:to conan:
co se Ti nelíbí na zesilovači ???
pioneer je dle mého názoru dobrá značka a mám raději uvedeno 4x50W RMS než 4x1000W PMPO![]()
kdyby si měl v autě 4000W tak by si potřeboval 333A na živení tohohle kolosu ! dovedeš si představit tu pojistku co by to krmila ? a ty startovací kabely ?
na 200W ti ztačí 16A což je reálnější
A představu o kabelch pro potřebný výkon mám![]()
V autě mám (resp. budu mít až budou všechny repráčky) 700W RMS - odběr 66A (při max. hlasitosti), napájecí kabely o průřezu 30mm2. Sériovej alternátor 150A na to stačí, jen bude chtít omladit autobaterie.
-
Offline
- Příspěvky: 446
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
zesík
Možná jsme se spletl, ale nad 100 to určitě je (možná 120A). Koukal jsem se na to tak před půl rokemmartinopel píše:Ty máš sériový alternátor 150A ??? Opravdu???

_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
zesík
S těmi kabely, resp. jejich průřezy nechápu. Na 66A by podle mě měl bohatě stačit průřez 16mm2, možná i 10mm2, ale to bych se musel podívat do tabulek a spočítat oteplení. Asi je řeč o mědi? Pokud bych lineárně aproximoval 66A/30mm2 tak by mi na těch 120A od alternátoru vycházelo skoro 60mm2. Nedíval jsem se, ale myslím, že tolik tam není. Pokud je to jinak, prosm poraďte jak to počítáte.Conan píše:A představu o kabelch pro potřebný výkon mám![]()
V autě mám (resp. budu mít až budou všechny repráčky) 700W RMS - odběr 66A (při max. hlasitosti), napájecí kabely o průřezu 30mm2. Sériovej alternátor 150A na to stačí, jen bude chtít omladit autobaterie.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5764
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: PRG
Pokud použiješ vodiče (dle specifikací níže), tak na 60A ti stačí AWG-8 (průřez 9,0 mm2)
Certifikát: MIL-C-27500, MIL-W-22759
Izolace: Modified ETFE
Jádro: Cu-Ag, Cu-Ni, Cu-Sn
Nominální napětí: 600V, 450V
Teplotní rozsah: -65÷150°C, -65÷200°C
Výrobce: Raychel, Alcatel atd.
Certifikát: MIL-C-27500, MIL-W-22759
Izolace: Modified ETFE
Jádro: Cu-Ag, Cu-Ni, Cu-Sn
Nominální napětí: 600V, 450V
Teplotní rozsah: -65÷150°C, -65÷200°C
Výrobce: Raychel, Alcatel atd.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 446
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Ten kabel o průřezu 35mm2 je veden od autobaterie k autozesilovači.
Takže kolik proudu dává alternátor na to nemá vliv, jelikož to filtruje autobaterie.
Samozřejmě že pro bezpečný přenos 66A by stačil i menší průřez, ale jelikož délka kabelu je cca 5m a dochází na něm ke ztrátám (úbytku napětí) proto se volí větší (v autohifi), jsou na to tabulky.
Prostě průřez kabelu závísí na proudu, který jím bude procházet a na jeho délce.
Takže kolik proudu dává alternátor na to nemá vliv, jelikož to filtruje autobaterie.
Samozřejmě že pro bezpečný přenos 66A by stačil i menší průřez, ale jelikož délka kabelu je cca 5m a dochází na něm ke ztrátám (úbytku napětí) proto se volí větší (v autohifi), jsou na to tabulky.
Prostě průřez kabelu závísí na proudu, který jím bude procházet a na jeho délce.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 446
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
To můžu, ale ty jsou cenově zase o něco výš.martinopel píše:No je třeba si uvědomit,že stříbro má vyšší vodivost a menší odpor,takže pokud použiješ kabely se stříbrem můžeš použít menší průřez.Conan píše:Ten kabel o průřezu 35mm2 je veden od autobaterie k autozesilovači.
Takže kolik proudu dává alternátor na to nemá vliv, jelikož to filtruje autobaterie.
Samozřejmě že pro bezpečný přenos 66A by stačil i menší průřez, ale jelikož délka kabelu je cca 5m a dochází na něm ke ztrátám (úbytku napětí) proto se volí větší (v autohifi), jsou na to tabulky.
Prostě průřez kabelu závísí na proudu, který jím bude procházet a na jeho délce.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Pro S= 16 mm2 mě vychází pro I= 66A úbytek napětí 0,36V a pro S= 35 mm2 úbytek napětí 0,17V. To vše pro l=5m. To je tento úbytek napětí pro zesilovač tak nepřijatelný? Jde o 3% a 1,5%. Domnívám se že za běhu motoru kolísá napájecí napětí více. Konkrétně by to mělo být od 12V do cca 14V. Ale je li dán někým (výrobcem zesilovače) max. úbytek U na 1,5% tak už mlčím
Ale na přechodových odporech bude pravděpodobně úbytek napáj. napětí větší.

-
Offline
- Příspěvky: 446
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Koukam, že jsem tu trochu pomotal ten průřez, já mam v autě 30mm2 a pak tu píšu o 35mm2, tak to je omyl, to se nenechte zmást (i když je to vpodstatě jedno
)
Každej voltík k dobru se počítá a pak se tu taky bere na zřetel další věc a to ta, že pokud chce dobudoucna člověk přidat nějakej zesilovač nebo jen změní jeho impedanční zatížení -> zvětší se nároky na odběr proudu -> musel by tahat nový napájení. Proto se už zezačátku napájecí kabely předimenzovávají.

Každej voltík k dobru se počítá a pak se tu taky bere na zřetel další věc a to ta, že pokud chce dobudoucna člověk přidat nějakej zesilovač nebo jen změní jeho impedanční zatížení -> zvětší se nároky na odběr proudu -> musel by tahat nový napájení. Proto se už zezačátku napájecí kabely předimenzovávají.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
A hlavně se pro vyrovnání kolísání napětí používají kapacitory.Conan píše:Koukam, že jsem tu trochu pomotal ten průřez, já mam v autě 30mm2 a pak tu píšu o 35mm2, tak to je omyl, to se nenechte zmást (i když je to vpodstatě jedno)
Každej voltík k dobru se počítá a pak se tu taky bere na zřetel další věc a to ta, že pokud chce dobudoucna člověk přidat nějakej zesilovač nebo jen změní jeho impedanční zatížení -> zvětší se nároky na odběr proudu -> musel by tahat nový napájení. Proto se už zezačátku napájecí kabely předimenzovávají.

-
Offline
- Příspěvky: 170
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Východní Čechy
- Vůz: XC90,S80
zesík
Nedá mě to se zeptat: Na co potřebuješ tak výkonný zesilovačConan píše:Já nepsal, že se mi nelíbí zesilovač, jen že jsem uvedl jeho skutečný výkon (předtím někde psal, že tam má 1700W) a že by ho mohl lépe "instalovat".skapetr píše:to conan:
co se Ti nelíbí na zesilovači ???
pioneer je dle mého názoru dobrá značka a mám raději uvedeno 4x50W RMS než 4x1000W PMPO![]()
kdyby si měl v autě 4000W tak by si potřeboval 333A na živení tohohle kolosu ! dovedeš si představit tu pojistku co by to krmila ? a ty startovací kabely ?
na 200W ti ztačí 16A což je reálnější
A představu o kabelch pro potřebný výkon mám![]()
V autě mám (resp. budu mít až budou všechny repráčky) 700W RMS - odběr 66A (při max. hlasitosti), napájecí kabely o průřezu 30mm2. Sériovej alternátor 150A na to stačí, jen bude chtít omladit autobaterie.


_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000
-
Offline
- Příspěvky: 446
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
To taky, ale ty se dají nahradit kvalitní autobaterií a dostatečně silným průřezem napájecího kabelu. Problém kapacitorů je rychlý sled basů, kdy dojde k jeho vybití po prvních pár úderech a na dlaší "úder" už se nestihne nabít. Bavím se o kapacitorech od cca 0,5 a více faradů (pouze taková kapacita má pak pro autozesilovač nějaký smysl).martinopel píše:A hlavně se pro vyrovnání kolísání napětí používají kapacitory.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 446
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
zesík
Na demontáž čelního skla je to máloloskut píše: Nedá mě to se zeptat: Na co potřebuješ tak výkonný zesilovač? Jestli potřebuješ demontovat čelní a zadní okno asi je jednodušší ho vyříznout

A nejde o hlasitost ale o dynamiku -> to je ten hlavní rozdíl mezi autorádiem a použitím autozesilovače. Nejde o to mít celou dobu hlasitost na MAX

Jde o to tu hudbu také "cítít"

Některým jedincům jde samozřejmě především jen o hlasitost. Proto se také autohfi "rozděluje" na dvě kategorie, jedni preferují zvukovou kvalitu a druzí maximální tlak (hlasitost). A jsou tu k tomu samozřejmě i soutěže -> EMMA a dBdrag.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 275
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - západ
- Vůz: S70 TDI 1997
Zesilovače se připojí k baterii napájecím kabelem jehož průřez se stanoví podle celkového součtu proudů všech pojistek na zesilovači tak, že 1 mm2 kabelu spolehlivě přenese 4 A (příklad: 2 pojistky á 30 A = celkem 60 A, 60:4 = 15 mm2 – je nutný kabel o průřezu min. 15 mm2)
_________________
V60 - 2014 D6 hybrid
S60- 2001 T5 manuál
V70 III - 2008 2,4D 120Kw automat
C30 - 2007 D5 132Kw automat
Bylo- V50 D2 manuál
Bylo- S70 2,5 Tdi 400+
Bylo- S70 2,5 20v
Bylo-S70 2,5 20v
Bylo - 850 - 1993, 2,5 20V - man.
Bylo - 460 - 1992, 1,8 - Automat
V60 - 2014 D6 hybrid
S60- 2001 T5 manuál
V70 III - 2008 2,4D 120Kw automat
C30 - 2007 D5 132Kw automat
Bylo- V50 D2 manuál
Bylo- S70 2,5 Tdi 400+
Bylo- S70 2,5 20v
Bylo-S70 2,5 20v
Bylo - 850 - 1993, 2,5 20V - man.
Bylo - 460 - 1992, 1,8 - Automat