Vše kolem audia a car Hifi, videa DVD, navigace, telefonů, ipodů a ostatní komunikace
Pravidla fóra
Upozornění
V této sekci se ponejvíce objevují odkazy na nelegální soft.
Postihy
Při prvním prohřešku napomenutí.
Při druhém zablokování účtu na jeden měsíc.
Při třetím trvalá blokace.
Tak nás k tomu nenuťte. Admini
This topic is 13 years a 4 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Nelíbí se mi výfuk a tento zesilovač má výkon cca 4x50W RMS na 4ohm. Každopdáně má dobrý přednes, v době jeho výroby / prodeje to byla dobrá volba za dobrý peníz, zasloužil by lepší instalaci. Popiš další audio-výbavu.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

skapetr
Offline
Příspěvky: 206
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Potěhy 1

zesík

Příspěvek od skapetr »

to conan:
co se Ti nelíbí na zesilovači ???
pioneer je dle mého názoru dobrá značka a mám raději uvedeno 4x50W RMS než 4x1000W PMPO ;)
kdyby si měl v autě 4000W tak by si potřeboval 333A na živení tohohle kolosu ! dovedeš si představit tu pojistku co by to krmila ? a ty startovací kabely ?
na 200W ti ztačí 16A což je reálnější ;)
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Re: zesík

Příspěvek od Conan »

skapetr píše:to conan:
co se Ti nelíbí na zesilovači ???
pioneer je dle mého názoru dobrá značka a mám raději uvedeno 4x50W RMS než 4x1000W PMPO ;)
kdyby si měl v autě 4000W tak by si potřeboval 333A na živení tohohle kolosu ! dovedeš si představit tu pojistku co by to krmila ? a ty startovací kabely ?
na 200W ti ztačí 16A což je reálnější ;)
Já nepsal, že se mi nelíbí zesilovač, jen že jsem uvedl jeho skutečný výkon (předtím někde psal, že tam má 1700W) a že by ho mohl lépe "instalovat".
A představu o kabelch pro potřebný výkon mám ;)
V autě mám (resp. budu mít až budou všechny repráčky) 700W RMS - odběr 66A (při max. hlasitosti), napájecí kabely o průřezu 30mm2. Sériovej alternátor 150A na to stačí, jen bude chtít omladit autobaterie.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

GDPR_user

Re: zesík

Příspěvek od GDPR_user »

Conan píše:
skapetr píše:to conan:
co se Ti nelíbí na zesilovači ???
pioneer je dle mého názoru dobrá značka a mám raději uvedeno 4x50W RMS než 4x1000W PMPO ;)
kdyby si měl v autě 4000W tak by si potřeboval 333A na živení tohohle kolosu ! dovedeš si představit tu pojistku co by to krmila ? a ty startovací kabely ?
na 200W ti ztačí 16A což je reálnější ;)
Já nepsal, že se mi nelíbí zesilovač, jen že jsem uvedl jeho skutečný výkon (předtím někde psal, že tam má 1700W) a že by ho mohl lépe "instalovat".
A představu o kabelch pro potřebný výkon mám ;)
V autě mám (resp. budu mít až budou všechny repráčky) 700W RMS - odběr 66A (při max. hlasitosti), napájecí kabely o průřezu 30mm2. Sériovej alternátor 150A na to stačí, jen bude chtít omladit autobaterie.
Ty máš sériový alternátor 150A ??? Opradu???

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Re: zesík

Příspěvek od Conan »

martinopel píše:Ty máš sériový alternátor 150A ??? Opravdu???
Možná jsme se spletl, ale nad 100 to určitě je (možná 120A). Koukal jsem se na to tak před půl rokem :-D
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: zesík

Příspěvek od Jarda S40 »

Conan píše:A představu o kabelch pro potřebný výkon mám ;)
V autě mám (resp. budu mít až budou všechny repráčky) 700W RMS - odběr 66A (při max. hlasitosti), napájecí kabely o průřezu 30mm2. Sériovej alternátor 150A na to stačí, jen bude chtít omladit autobaterie.
S těmi kabely, resp. jejich průřezy nechápu. Na 66A by podle mě měl bohatě stačit průřez 16mm2, možná i 10mm2, ale to bych se musel podívat do tabulek a spočítat oteplení. Asi je řeč o mědi? Pokud bych lineárně aproximoval 66A/30mm2 tak by mi na těch 120A od alternátoru vycházelo skoro 60mm2. Nedíval jsem se, ale myslím, že tolik tam není. Pokud je to jinak, prosm poraďte jak to počítáte.

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6039
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Pokud použiješ vodiče (dle specifikací níže), tak na 60A ti stačí AWG-8 (průřez 9,0 mm2)

Certifikát: MIL-C-27500, MIL-W-22759
Izolace: Modified ETFE
Jádro: Cu-Ag, Cu-Ni, Cu-Sn
Nominální napětí: 600V, 450V
Teplotní rozsah: -65÷150°C, -65÷200°C

Výrobce: Raychel, Alcatel atd.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Ten kabel o průřezu 35mm2 je veden od autobaterie k autozesilovači.
Takže kolik proudu dává alternátor na to nemá vliv, jelikož to filtruje autobaterie.

Samozřejmě že pro bezpečný přenos 66A by stačil i menší průřez, ale jelikož délka kabelu je cca 5m a dochází na něm ke ztrátám (úbytku napětí) proto se volí větší (v autohifi), jsou na to tabulky.

Prostě průřez kabelu závísí na proudu, který jím bude procházet a na jeho délce.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

martinopel píše:
Conan píše:Ten kabel o průřezu 35mm2 je veden od autobaterie k autozesilovači.
Takže kolik proudu dává alternátor na to nemá vliv, jelikož to filtruje autobaterie.

Samozřejmě že pro bezpečný přenos 66A by stačil i menší průřez, ale jelikož délka kabelu je cca 5m a dochází na něm ke ztrátám (úbytku napětí) proto se volí větší (v autohifi), jsou na to tabulky.

Prostě průřez kabelu závísí na proudu, který jím bude procházet a na jeho délce.
No je třeba si uvědomit,že stříbro má vyšší vodivost a menší odpor,takže pokud použiješ kabely se stříbrem můžeš použít menší průřez.
To můžu, ale ty jsou cenově zase o něco výš.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Pro S= 16 mm2 mě vychází pro I= 66A úbytek napětí 0,36V a pro S= 35 mm2 úbytek napětí 0,17V. To vše pro l=5m. To je tento úbytek napětí pro zesilovač tak nepřijatelný? Jde o 3% a 1,5%. Domnívám se že za běhu motoru kolísá napájecí napětí více. Konkrétně by to mělo být od 12V do cca 14V. Ale je li dán někým (výrobcem zesilovače) max. úbytek U na 1,5% tak už mlčím :) Ale na přechodových odporech bude pravděpodobně úbytek napáj. napětí větší.

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Koukam, že jsem tu trochu pomotal ten průřez, já mam v autě 30mm2 a pak tu píšu o 35mm2, tak to je omyl, to se nenechte zmást (i když je to vpodstatě jedno :-D )
Každej voltík k dobru se počítá a pak se tu taky bere na zřetel další věc a to ta, že pokud chce dobudoucna člověk přidat nějakej zesilovač nebo jen změní jeho impedanční zatížení -> zvětší se nároky na odběr proudu -> musel by tahat nový napájení. Proto se už zezačátku napájecí kabely předimenzovávají.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Conan píše:Koukam, že jsem tu trochu pomotal ten průřez, já mam v autě 30mm2 a pak tu píšu o 35mm2, tak to je omyl, to se nenechte zmást (i když je to vpodstatě jedno :-D )
Každej voltík k dobru se počítá a pak se tu taky bere na zřetel další věc a to ta, že pokud chce dobudoucna člověk přidat nějakej zesilovač nebo jen změní jeho impedanční zatížení -> zvětší se nároky na odběr proudu -> musel by tahat nový napájení. Proto se už zezačátku napájecí kabely předimenzovávají.
A hlavně se pro vyrovnání kolísání napětí používají kapacitory. :lol:

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 267
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Re: zesík

Příspěvek od loskut »

Conan píše:
skapetr píše:to conan:
co se Ti nelíbí na zesilovači ???
pioneer je dle mého názoru dobrá značka a mám raději uvedeno 4x50W RMS než 4x1000W PMPO ;)
kdyby si měl v autě 4000W tak by si potřeboval 333A na živení tohohle kolosu ! dovedeš si představit tu pojistku co by to krmila ? a ty startovací kabely ?
na 200W ti ztačí 16A což je reálnější ;)
Já nepsal, že se mi nelíbí zesilovač, jen že jsem uvedl jeho skutečný výkon (předtím někde psal, že tam má 1700W) a že by ho mohl lépe "instalovat".
A představu o kabelch pro potřebný výkon mám ;)
V autě mám (resp. budu mít až budou všechny repráčky) 700W RMS - odběr 66A (při max. hlasitosti), napájecí kabely o průřezu 30mm2. Sériovej alternátor 150A na to stačí, jen bude chtít omladit autobaterie.
Nedá mě to se zeptat: Na co potřebuješ tak výkonný zesilovač :oops: ? Jestli potřebuješ demontovat čelní a zadní okno asi je jednodušší ho vyříznout :lol:
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

martinopel píše:A hlavně se pro vyrovnání kolísání napětí používají kapacitory. :lol:
To taky, ale ty se dají nahradit kvalitní autobaterií a dostatečně silným průřezem napájecího kabelu. Problém kapacitorů je rychlý sled basů, kdy dojde k jeho vybití po prvních pár úderech a na dlaší "úder" už se nestihne nabít. Bavím se o kapacitorech od cca 0,5 a více faradů (pouze taková kapacita má pak pro autozesilovač nějaký smysl).
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Re: zesík

Příspěvek od Conan »

loskut píše: Nedá mě to se zeptat: Na co potřebuješ tak výkonný zesilovač :oops: ? Jestli potřebuješ demontovat čelní a zadní okno asi je jednodušší ho vyříznout :lol:
Na demontáž čelního skla je to málo :-D
A nejde o hlasitost ale o dynamiku -> to je ten hlavní rozdíl mezi autorádiem a použitím autozesilovače. Nejde o to mít celou dobu hlasitost na MAX :-D
Jde o to tu hudbu také "cítít" :-D

Některým jedincům jde samozřejmě především jen o hlasitost. Proto se také autohfi "rozděluje" na dvě kategorie, jedni preferují zvukovou kvalitu a druzí maximální tlak (hlasitost). A jsou tu k tomu samozřejmě i soutěže -> EMMA a dBdrag.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

LPBoss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 282
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - západ
Vůz: S70 TDI 1997

Příspěvek od LPBoss »

Zesilovače se připojí k baterii napájecím kabelem jehož průřez se stanoví podle celkového součtu proudů všech pojistek na zesilovači tak, že 1 mm2 kabelu spolehlivě přenese 4 A (příklad: 2 pojistky á 30 A = celkem 60 A, 60:4 = 15 mm2 – je nutný kabel o průřezu min. 15 mm2)
_________________
S70 - 1997 2,5 TDI
S70 - 1997. 2,5. 20V. Man.
V70 III - 2008 2,4D 120Kw automat
C30 - 2007 D5 132Kw automat
Bylo - 850 - 1993, 2,5 20V - man.
Bylo - 460 - 1992, 1,8 - Automat
This topic is 13 years a 4 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Audio, video, navigace, telefony a ostatní komunikace“