Legrace s alarmem...

  • Autor
  • Zpráva
jm252485
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 139
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

#1 Legrace s alarmem...

Příspěvek od jm252485 »

Včera večer tak okolo 21.30 ležím a usínám u TV a najednou HÚ - HÚ, prostě alarm. Následovala klasická situace: Kterej blbec to nechá houkat... po 20 vteřinách na balkón... a BLBEC JSEM JÁ !!! Takže rychle k Olafovi (viz podpis) a zkusit odemknout dálkou. Ticho. Zkusit zamknout - jekot jako blázen. Znovu odemknout - ticho. Následoval odjezd do polí (tedy, kdo to znáte v Praze 4, tak mezi Šeberák a Písnici - tam je taková spojka v polích), abych neprudil sousedy a začalo experimentování.
Výsledek - houkání je dvojího druhu. To, co mi houkalo byl jenom alarm, když jsem zmáčknul červený trojúhelníček na dálce, tak se ještě přidala střídavě standardní houkačka a blikání světel. Rachot jak na Rolling Stones. Tady odemčení už nepomohlo, musel klíček do spínací skříňky. Nicméně po pokusu uzamknout, opět původní písnička - houkání jenom alarmu a žádná světla. Dioda v čidle u čelního skla přitom blikala normálně - pomalu, klidně. Následoval další pokus - ručně zastrkat čudlíky na dveřích a "dozamknout" jenom kufr. Stále stejné - houkání alarmu. Další pokus - otevřít a zavřít kufr a kapotu - bez výsledku.
Další pokus - neodemknout celé auto, ale jenom kufr a zamknout. A STAL SE ZÁZRAK - VŠECHNO ZTICHLO, po 30 sec. deadlock a pokoj.
Dotaz zní - má někdo podobnou zkušenost ? Nemůže se takhle třeba hlásit baterka alarmu, že jí dochází životnost (pokud vím, tak alarm má vlastní napájení, auto je 3,5 roku staré a jaká je vlastně životnost zdroje nevím...) ?
Za jakých podmínek alarm poprvé spustil, nevím, ale za Olafem stálo auto s běžícím motorem, nicméně Olaf je nepoškozený (takže do něj snad nikdo nestrčil)... Poradíte? Trochu mne znervózňuje, že se chyba "odstranila sama", já jí vyvolat neumím ale netuším, zda se neobjeví jindy...
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 907
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Legrace s alarmem...

Příspěvek od marra »

na diagnostice se da vyčíst co to zpusobilo. Je to rychlejší než laborace.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1126
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#3 Legrace s alarmem...

Příspěvek od spy »

Možná jsem zažil něco podobného, obzvláště v té části "kterej blbec to zase nechal houkat .... " ...no a v tu chvíli jsem zároveň zjistil, že mám v autě alarm :-) (do té doby mě to ani nenapadlo).
Můj případ ale pravděpodobně souvisel se dvěmi okolnostmi:
1) špatný zámek u dveří spolujezdce, který občas hlásí že dveře nejsou zavřené
2) test alarmu - v manuálu je popsán postup, jak si alarm otestovat.
Mám takový pocit, že jsem provedl něco takového:
- odemčené auto dálkáčem, zkusil jsem odemknout kufr klíčkem
- zamknout auto dálkáčem
- po aktivaci deadlocku spuštění alarmu
V manuálu je něco trošku jiného, ale možná si to blbě pamatuju. Pomohlo nastartovat, chcípnout, zamknout a byl klid.

P.S. Dokáže diagnostika vyčíst důvod spuštění alarmu i u takové staré vrány, jakou moje C je? (1998)
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

jm252485
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 139
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

#4 Legrace s alarmem...

Příspěvek od jm252485 »

Takže jsem googlil a hledal... a možná našel. Problém může být v odcházející baterii (akumulátoru) v siréně alarmu. Možná se rychleji vybíjí a při poklesu napětí to prý spíná... Zajímavé je, že počítač nic nehlásil (něco jako CHYBA ALARMU - SERVIS NUTNÝ).
Siréna je nerozebíratelná (alespoň pro Švédy :-)) kostička, která obsahuje: sirénu, plošný spoj s logikou sirény a baterii, která to celé napájí. Časem baterka zestárne, vyteče, poškodí případně plošný spoj a průšvih je na cestě. Životnost je prý 3 - 5 let a má se to celé pravidelně měnit. Cena jen materiálu cca 3000 Kč.
Naštěstí existují chytří a spořiví Angličané/Švédi... kteří popíšou, jak na to... Siréna se musí nejdříve najít (je to u různých modelů různě) - u mne vepředu u stěračů u spolujezdce a pokusit se to rozebrat. Pokud je jenom baterie v p---li, tak stačí sehnat typ NiMh N2H240 - tři kousky (NiMh aku, 2,4 V 240 mAh), a spájet za sebe, abych dostal 7,2 V akumulátorek. V originále to vypadá jako baterie ze základní desky počítače - takový trojbuřtík ve smršťovací fólii.

Diagnostika by měla umět říci (podle VIDA 2010D):
- poslední uložený signál, který spustil alarm (které čidlo, ztráta napětí, pokus o demontář sirény...)
- stav alarmu - náklonové čislo (dobré/špatné)
- stav alarmu - siréna (dobrá/špatná)
- stav alarmu - aktivní, neaktivní, spuštěný
a tabulku posledních devíti příčin spuštění alarmu

Zítra jedu k Marrovi - uvidíme.
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

jm252485
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 139
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

#5 Legrace s alarmem...

Příspěvek od jm252485 »

Tak u Marry "návštěva proběhla v přátelském duchu a vzájemném porozumění", jak by stálo v Rudém Právu. Protože to bylo poprvé, tak ocením i věci pro ostatní patrně známé. Pohodové prostředí, maximální snahu o pomoc i v celkem triviálním případě a člověku z hlediska volvo-problematiky "totálnímu holátku". Fakt dobrý, hezky strávená hodinka...
Vlastní problém byl skutečně v siréně a to v polohovém čidlu. Protože diagnostika sice problém měla zaznamenaný, ale aktuálně ukazovala, že už je zase vše OK, tak po průzkumu cen (cca 5k za sirénu + další cca 3,5k za reload software po výměně :evil: ) jsem dal na radu zkušeného s tím, že se to zatím nechá, protože to teď neblbne. Možná to bylo jenom vlhkem, auto stálo možná víc z kopce, nebo erekce na Slunci...
Bude-li v budoucnu problém najde se alternativní řešení - zkusit rozebrat "nerozebíratelnou" sirénu a opravit to, nebo ji na férovku odpojit (sice tím přijdu o čidlo náklonu, ale bez toho si život umím představit)

Rozepsal jsem se o tom také trochu proto, že na vedlejším topiku probíhá debata o cenách v autorizáku versus jinde. Připadá mi to tak trochu malicherné. Uvažuji-li o zásadní opravě za cca 15kKč, tak rozdíl okolo 1000 Kč (i kdyby byl) by mne zase až tak nerozházel, budu-li mít jistotu, že vše je uděláno kvalifikovaně a tak, jak má být. A potom - měl jsem auto v autoriz. servise právě kvůli výměně napínací kladky pomocného řemene. Řešilo se to výměnou jak kladky (už nové provedení), tak obou řemenů, protože to mají jako sadu za cca 3200 Kč. Přitom každý řemen samostatně stojí okolo 1500 Kč a kladka asi 2000. Když jsem chtěl řemeny vidět, tak vizuálně vypadaly OK, ale měly za sebou 90kkm a nejsem schopen objektivně posoudit, zda a kolik by vydržely. Takže jsem si možná připlatil, ale mám jistotu (je to jako s pojištěním).
Spíše mne dostalo, že usoudili, že je třeba dolít 0.5 l oleje (měl jsem to prý blízko spodní rysky - já to kontroloval před cca 1000 km a bylo to v horní třetině - budiž) a dolili Shell Helix - 350Kč za ten půllitr.
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5909
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#6 Legrace s alarmem...

Příspěvek od Haben »

mně toto udělalo na V70 - přerušený obvod pro hlídání rozbití zadních bočních skel v zavazadlovém prostoru. Pro propojení kontaktů je to ok.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1126
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#7 Legrace s alarmem...

Příspěvek od spy »

Trochu oživím toto téma, protože mi začalo náhodně houkat i Rko.
Na netu jsem se kdesi dočetl, že prý existuje známý problém s mincemi, které když jsou ponechány v mincovníku na přístrojovce, tak můžou spouštět alarm - víte o tom někdo něco ? :-)
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Odpovědět

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“