kola a podlozky pod kola
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mělník
KOLEČKA NA 40
LONI JSEM ŘEŠIL STEJNÝ PROBLÉM CO OBOUT. JELIKOŽ NA VOLVO NESEŽENEŠ JETÝ MUSEL JSEM POŘÍDIT NOVÁ KOLA 16" ALESIO A NA NĚ GUMY 205/45 R16 NA ZADNÍ NÁPRAVU JSEM OSADIL 3CM PODLOŽKY NA KAŽDOU STRANU.
_________________
V40 1.9 TD rv.1997 ZERO VOLE
V40 1.9 TD rv.1997 ZERO VOLE
-
Offline
- Příspěvky: 238
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
- Bydliště: Praha
Štefty
Kdyz jsi daval podlozky 3cm dozadu,musel jsi menit i stefty-ty srouby v kolech,nebo postacili svoji delkou.
Ja bych dal na cely auto tak cca 0,5cm - 1cm.
Proste decent.
Zatim M.
Ja bych dal na cely auto tak cca 0,5cm - 1cm.
Proste decent.
Zatim M.
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
-
Offline
- Příspěvky: 390
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 4
Proti gustu, žádný dišputát.herman píše:spise jezdim klidanko pianko, je to dano i zmenou auta, vekem (uz jsem se vyzavodil), ale ptam se proto, ze na A4 jsem mel 16" a diry a prejezdy zvladaly tyto kola lepe nez na minulych autech 15" ......
nicmene, co ty podlozky, nemam na mysli "tůůůnink", ale styling tak, aby kola licovaly s kastli

Osobně bych jezdil na tom co mám ve velkém TP. Vím, jsem nudnej pavouk, ale ta nuda je praktičtější a vyjde o dost levněji.

_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S
Marek, V 850, 1996, B5202S
-
Offline
- Příspěvky: 36
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Petřvald
- Vůz: V40 T3 2015
Nehledě, k tomu že podkládáním kol se změní kinematika a namáhání zavěšení. Tak že si zkracujete životnost čepů, silentbloků, pneumatik, tlumičů. Jsou větší rázy do ramen, nápravnic a uchycení v karoserii, tak že je to všechno náchylnější k poškození.
Hold, cena za efekt.
Hold, cena za efekt.

_________________
Je: V40 T3 2015
V opatrování: C30 1,6 2010 (B4164S3)
Bylo: V40 1,8 1999 (B4184S), V70 D5 AWD 2009 (D5244T4)
Je: V40 T3 2015
V opatrování: C30 1,6 2010 (B4164S3)
Bylo: V40 1,8 1999 (B4184S), V70 D5 AWD 2009 (D5244T4)
-
Offline
- Příspěvky: 698
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Jen doplním, že tohle paltí v případě, že se kola tím "posunou ven z blatníků" oproti originálu.kempes píše:Nehledě, k tomu že podkládáním kol se změní kinematika a namáhání zavěšení. Tak že si zkracujete životnost čepů, silentbloků, pneumatik, tlumičů. Jsou větší rázy do ramen, nápravnic a uchycení v karoserii, tak že je to všechno náchylnější k poškození.
Hold, cena za efekt.
Pokud dáte na auto kola s velkým ET (kola budou moc "zasunutý") oproti originálu, pak to můžete dorovnat podložkama a nic se nemění. Každopádně lepší je koupit rovnou ALU kola se správným ET.
Co se týče použití nových šroubů/šteftů, tak většinou u podložek tl. 0,5-1cm se dají použít originální, u tlustších podložek se pak doporučuje použít delší.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha - východ
Jen to doplním - centimetrový podložky ani nepoznáš, rozhodně nijak nezmění jízdní vlastnosti, pouze to auto asi bude líp vypadat, takže se není čeho bát. Na 1 cm by měly stačit stávající štefty. Pokud bys ale chtěl dávat silnější - třeba 2.5 cm, tak už je téměř nezbytně nutný pořídit podložky s dvojím uchycením - tzn. maticema se připevní podložka k nápravě a teprve k přišroubovaný podložce se pak připevňuje kolo. Dělá se to kvůli eliminaci namáhání šteftů ve střihu... a ještě na závěr - doporučuju podložky z lehkého materiálu, jako je třeba dural. Jsou sice o dost dražší než ocelové, ale jsou velmi lehké. Což znamená, že nenaroste neodpružená hmotnost = nebude negativně ovlivněna akcelerace ani brzdění.
Ale zase se nabízí myšlenka, jestli spíš neprodat tvoje stávající disky a ty 4.000, na který tě podložky vyjdou, neinvestovat do jiných disků s patřičným zálisem...
Ale zase se nabízí myšlenka, jestli spíš neprodat tvoje stávající disky a ty 4.000, na který tě podložky vyjdou, neinvestovat do jiných disků s patřičným zálisem...

-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
troufnu si oponovat... 1cm navic mozna nepoznas na zadni naprave, ale pro predni napravu bez moznosti zmenit zaklon rejdoveho cepu je to uz sakra znat....
ale proti gustu....hlavne jsme na poli subjektivnich dojmu, vzdyt kdo z tech co dal na auto podlozky a zvysil tak rozchod (tzn nedorovnaval ET na puvodni mitu) se obtezoval s nejakym objektivnim merenim chovani nebo alespon s chovanim napriklad sire stopy v zavislosti na uhlu natoceni kola nebo propruzeni....
(muj osobni nazor je podlozky nikdy, kdyz uz tak kola sjinym ET a pokud uz tak vyhradne take s odpovidajicimi zmena minaprav - zesileni, zmeny geometrie)
ale proti gustu....hlavne jsme na poli subjektivnich dojmu, vzdyt kdo z tech co dal na auto podlozky a zvysil tak rozchod (tzn nedorovnaval ET na puvodni mitu) se obtezoval s nejakym objektivnim merenim chovani nebo alespon s chovanim napriklad sire stopy v zavislosti na uhlu natoceni kola nebo propruzeni....
(muj osobni nazor je podlozky nikdy, kdyz uz tak kola sjinym ET a pokud uz tak vyhradne take s odpovidajicimi zmena minaprav - zesileni, zmeny geometrie)
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 238
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
- Bydliště: Praha
No jo no
Jasne,pokud dam 0,5cm,nebo 1 cm.Tak je mi jasny,ze na jizdnich vlastnostech to sice poznam,ale mozna nepatrne.
Jinak opticky bude auto vypadat lip.
No a pave V40 ma orig kola tusim ET43,coz je pomerne dost vysoky ET,takze sehnat pekny kola s cca ET30 a je po problemu.
Otazka je,jak by se vesly do podbehu,jak moc by vykukovaly a navic porad je tam tech blbejch 4x114,3.V tomhle rozmeru je malo kol.
Kdyz jsem u tech kol.Nevite nekdo,kde sezenu levny 15 plechace na zimu??
Zatim Marek
Jinak opticky bude auto vypadat lip.
No a pave V40 ma orig kola tusim ET43,coz je pomerne dost vysoky ET,takze sehnat pekny kola s cca ET30 a je po problemu.
Otazka je,jak by se vesly do podbehu,jak moc by vykukovaly a navic porad je tam tech blbejch 4x114,3.V tomhle rozmeru je malo kol.
Kdyz jsem u tech kol.Nevite nekdo,kde sezenu levny 15 plechace na zimu??
Zatim Marek
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
-
Offline
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Naprostej souhlas!travex píše:troufnu si oponovat... 1cm navic mozna nepoznas na zadni naprave, ale pro predni napravu bez moznosti zmenit zaklon rejdoveho cepu je to uz sakra znat....
ale proti gustu....hlavne jsme na poli subjektivnich dojmu, vzdyt kdo z tech co dal na auto podlozky a zvysil tak rozchod (tzn nedorovnaval ET na puvodni mitu) se obtezoval s nejakym objektivnim merenim chovani nebo alespon s chovanim napriklad sire stopy v zavislosti na uhlu natoceni kola nebo propruzeni....
(muj osobni nazor je podlozky nikdy, kdyz uz tak kola sjinym ET a pokud uz tak vyhradne take s odpovidajicimi zmena minaprav - zesileni, zmeny geometrie)
-
Offline
- Příspěvky: 497
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 5
Re: No jo no
dovolim si oponovat - tenhle rozmer maji vsichni japonci, tagze kol je vic nez dostMarek píše:...navic porad je tam tech blbejch 4x114,3.V tomhle rozmeru je malo kol...
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat