kola a podlozky pod kola

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
KLUK
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 15 roků
Bydliště: Mělník

KOLEČKA NA 40

Příspěvek od KLUK »

LONI JSEM ŘEŠIL STEJNÝ PROBLÉM CO OBOUT. JELIKOŽ NA VOLVO NESEŽENEŠ JETÝ MUSEL JSEM POŘÍDIT NOVÁ KOLA 16" ALESIO A NA NĚ GUMY 205/45 R16 NA ZADNÍ NÁPRAVU JSEM OSADIL 3CM PODLOŽKY NA KAŽDOU STRANU.
_________________
V40 1.9 TD rv.1997 ZERO VOLE

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

Štefty

Příspěvek od Marek »

Kdyz jsi daval podlozky 3cm dozadu,musel jsi menit i stefty-ty srouby v kolech,nebo postacili svoji delkou.
Ja bych dal na cely auto tak cca 0,5cm - 1cm.
Proste decent.
Zatim M.
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

herman píše:spise jezdim klidanko pianko, je to dano i zmenou auta, vekem (uz jsem se vyzavodil), ale ptam se proto, ze na A4 jsem mel 16" a diry a prejezdy zvladaly tyto kola lepe nez na minulych autech 15" ......

nicmene, co ty podlozky, nemam na mysli "tůůůnink", ale styling tak, aby kola licovaly s kastli :-)
Proti gustu, žádný dišputát. :)
Osobně bych jezdil na tom co mám ve velkém TP. Vím, jsem nudnej pavouk, ale ta nuda je praktičtější a vyjde o dost levněji. :wink:
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

kempes
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Petřvald
Vůz: V40 T3 2015

Příspěvek od kempes »

Nehledě, k tomu že podkládáním kol se změní kinematika a namáhání zavěšení. Tak že si zkracujete životnost čepů, silentbloků, pneumatik, tlumičů. Jsou větší rázy do ramen, nápravnic a uchycení v karoserii, tak že je to všechno náchylnější k poškození.
Hold, cena za efekt. :wink:
_________________
Je: V40 T3 2015
V opatrování: C30 1,6 2010 (B4164S3)
Bylo: V40 1,8 1999 (B4184S), V70 D5 AWD 2009 (D5244T4)

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Příspěvek od Conan »

kempes píše:Nehledě, k tomu že podkládáním kol se změní kinematika a namáhání zavěšení. Tak že si zkracujete životnost čepů, silentbloků, pneumatik, tlumičů. Jsou větší rázy do ramen, nápravnic a uchycení v karoserii, tak že je to všechno náchylnější k poškození.
Hold, cena za efekt. :wink:
Jen doplním, že tohle paltí v případě, že se kola tím "posunou ven z blatníků" oproti originálu.
Pokud dáte na auto kola s velkým ET (kola budou moc "zasunutý") oproti originálu, pak to můžete dorovnat podložkama a nic se nemění. Každopádně lepší je koupit rovnou ALU kola se správným ET.

Co se týče použití nových šroubů/šteftů, tak většinou u podložek tl. 0,5-1cm se dají použít originální, u tlustších podložek se pak doporučuje použít delší.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Na prodej Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Ondrey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 16
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - východ

Příspěvek od Ondrey »

Jen to doplním - centimetrový podložky ani nepoznáš, rozhodně nijak nezmění jízdní vlastnosti, pouze to auto asi bude líp vypadat, takže se není čeho bát. Na 1 cm by měly stačit stávající štefty. Pokud bys ale chtěl dávat silnější - třeba 2.5 cm, tak už je téměř nezbytně nutný pořídit podložky s dvojím uchycením - tzn. maticema se připevní podložka k nápravě a teprve k přišroubovaný podložce se pak připevňuje kolo. Dělá se to kvůli eliminaci namáhání šteftů ve střihu... a ještě na závěr - doporučuju podložky z lehkého materiálu, jako je třeba dural. Jsou sice o dost dražší než ocelové, ale jsou velmi lehké. Což znamená, že nenaroste neodpružená hmotnost = nebude negativně ovlivněna akcelerace ani brzdění.
Ale zase se nabízí myšlenka, jestli spíš neprodat tvoje stávající disky a ty 4.000, na který tě podložky vyjdou, neinvestovat do jiných disků s patřičným zálisem... :wink:

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

troufnu si oponovat... 1cm navic mozna nepoznas na zadni naprave, ale pro predni napravu bez moznosti zmenit zaklon rejdoveho cepu je to uz sakra znat....

ale proti gustu....hlavne jsme na poli subjektivnich dojmu, vzdyt kdo z tech co dal na auto podlozky a zvysil tak rozchod (tzn nedorovnaval ET na puvodni mitu) se obtezoval s nejakym objektivnim merenim chovani nebo alespon s chovanim napriklad sire stopy v zavislosti na uhlu natoceni kola nebo propruzeni....

(muj osobni nazor je podlozky nikdy, kdyz uz tak kola sjinym ET a pokud uz tak vyhradne take s odpovidajicimi zmena minaprav - zesileni, zmeny geometrie)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

No jo no

Příspěvek od Marek »

Jasne,pokud dam 0,5cm,nebo 1 cm.Tak je mi jasny,ze na jizdnich vlastnostech to sice poznam,ale mozna nepatrne.
Jinak opticky bude auto vypadat lip.
No a pave V40 ma orig kola tusim ET43,coz je pomerne dost vysoky ET,takze sehnat pekny kola s cca ET30 a je po problemu.
Otazka je,jak by se vesly do podbehu,jak moc by vykukovaly a navic porad je tam tech blbejch 4x114,3.V tomhle rozmeru je malo kol.
Kdyz jsem u tech kol.Nevite nekdo,kde sezenu levny 15 plechace na zimu??
Zatim Marek
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2860
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

travex píše:troufnu si oponovat... 1cm navic mozna nepoznas na zadni naprave, ale pro predni napravu bez moznosti zmenit zaklon rejdoveho cepu je to uz sakra znat....

ale proti gustu....hlavne jsme na poli subjektivnich dojmu, vzdyt kdo z tech co dal na auto podlozky a zvysil tak rozchod (tzn nedorovnaval ET na puvodni mitu) se obtezoval s nejakym objektivnim merenim chovani nebo alespon s chovanim napriklad sire stopy v zavislosti na uhlu natoceni kola nebo propruzeni....

(muj osobni nazor je podlozky nikdy, kdyz uz tak kola sjinym ET a pokud uz tak vyhradne take s odpovidajicimi zmena minaprav - zesileni, zmeny geometrie)
Naprostej souhlas!

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 5

Re: No jo no

Příspěvek od bidak »

Marek píše:...navic porad je tam tech blbejch 4x114,3.V tomhle rozmeru je malo kol...
dovolim si oponovat - tenhle rozmer maji vsichni japonci, tagze kol je vic nez dost
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat
This topic is 14 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“