kola a podlozky pod kola

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 2 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
herman
Offline
Příspěvky: 214
Registrován: 15 roků
Bydliště: praha

kola a podlozky pod kola

Příspěvek od herman »

tak me napadlo, zacina jaro a chtel bych mozna - podle financi - udelat mazlikovi radost (sobe taky)......
mam 15" kola a uvazuju o 16" s podlozkama, nebo jen podlozky pod 15" ale nevim jestli to ma smysl, kdyz jezdim 75% prahu

co vase nazory a zkusenosti? .... ha?! :-)
_________________
je: volvo c30 2.0D 120kW, white, 7/2007
bylo: saab 9-3 Tid SC, hirsch / 01/2006 / S70 2.5D 103kW, BLUE, 09/2000 pinocchio/ V70II 2.5D 103kW, BLUE, 12/2000 - "ké"[/color] / V850 2.5 TDi 103kW, BLACK, 02/1996 - "cyril" / V40 1.9D, 85kW, black 08/2000 / 480 ES 1,7 75kW, white 05/1992 / A4 1.8T chip, 95 / 80 avant 2.0, 93 / 80GT 1.8, 88

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7939
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: kola a podlozky pod kola

Příspěvek od Honza »

herman píše:tak me napadlo, zacina jaro a chtel bych mozna - podle financi - udelat mazlikovi radost (sobe taky)......
mam 15" kola a uvazuju o 16" s podlozkama, nebo jen podlozky pod 15" ale nevim jestli to ma smysl, kdyz jezdim 75% prahu

co vase nazory a zkusenosti? .... ha?! :-)
16" by to sneslo kdyby jsi jezdil víc ven, ale v tvým případě bych to asi neřešil, Moc peněz a málo muziky (efektu). Pokud teda nejezdíš stálejch 180+ pak je to znát.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

herman
Offline
Příspěvky: 214
Registrován: 15 roků
Bydliště: praha

Příspěvek od herman »

spise jezdim klidanko pianko, je to dano i zmenou auta, vekem (uz jsem se vyzavodil), ale ptam se proto, ze na A4 jsem mel 16" a diry a prejezdy zvladaly tyto kola lepe nez na minulych autech 15" ......

nicmene, co ty podlozky, nemam na mysli "tůůůnink", ale styling tak, aby kola licovaly s kastli :-)
_________________
je: volvo c30 2.0D 120kW, white, 7/2007
bylo: saab 9-3 Tid SC, hirsch / 01/2006 / S70 2.5D 103kW, BLUE, 09/2000 pinocchio/ V70II 2.5D 103kW, BLUE, 12/2000 - "ké"[/color] / V850 2.5 TDi 103kW, BLACK, 02/1996 - "cyril" / V40 1.9D, 85kW, black 08/2000 / 480 ES 1,7 75kW, white 05/1992 / A4 1.8T chip, 95 / 80 avant 2.0, 93 / 80GT 1.8, 88

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7939
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

herman píše:spise jezdim klidanko pianko, je to dano i zmenou auta, vekem (uz jsem se vyzavodil), ale ptam se proto, ze na A4 jsem mel 16" a diry a prejezdy zvladaly tyto kola lepe nez na minulych autech 15" ......

nicmene, co ty podlozky, nemam na mysli "tůůůnink", ale styling tak, aby kola licovaly s kastli :-)
Počkej díra a průměr spolu nesouvisí, Výslednej průměr kola je stejný +-, tady to dělá šířka gumy, 225 překreje větší díru jak 185, jestli mi rozumíš.

K podložkám jen krátce:od července ,,fíl glik"

K těm kolum a gumám: podívej se do velkýho techničáku který máš povolený
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

herman
Offline
Příspěvky: 214
Registrován: 15 roků
Bydliště: praha

Příspěvek od herman »

proc hodne stestí? ..... neco co mi uteklo? ......
_________________
je: volvo c30 2.0D 120kW, white, 7/2007
bylo: saab 9-3 Tid SC, hirsch / 01/2006 / S70 2.5D 103kW, BLUE, 09/2000 pinocchio/ V70II 2.5D 103kW, BLUE, 12/2000 - "ké"[/color] / V850 2.5 TDi 103kW, BLACK, 02/1996 - "cyril" / V40 1.9D, 85kW, black 08/2000 / 480 ES 1,7 75kW, white 05/1992 / A4 1.8T chip, 95 / 80 avant 2.0, 93 / 80GT 1.8, 88

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7939
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

herman píše:proc hodne stestí? ..... neco co mi uteklo? ......
No jestli budeš mít certifikovaný a povolený ,,kain problem"
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

herman
Offline
Příspěvky: 214
Registrován: 15 roků
Bydliště: praha

Příspěvek od herman »

no povolene, ja mam za to, ze nesmis mit nic neschvaleneho, tzn. ze,
- kdyz to koupim a dostanu na to atest, neni problem...
- kdyz kolo nepresahuje vnejsi obrys karoserie, neni problem .....

o nicem dalsim nevim :-)
_________________
je: volvo c30 2.0D 120kW, white, 7/2007
bylo: saab 9-3 Tid SC, hirsch / 01/2006 / S70 2.5D 103kW, BLUE, 09/2000 pinocchio/ V70II 2.5D 103kW, BLUE, 12/2000 - "ké"[/color] / V850 2.5 TDi 103kW, BLACK, 02/1996 - "cyril" / V40 1.9D, 85kW, black 08/2000 / 480 ES 1,7 75kW, white 05/1992 / A4 1.8T chip, 95 / 80 avant 2.0, 93 / 80GT 1.8, 88

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7939
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

herman píše:no povolene, ja mam za to, ze nesmis mit nic neschvaleneho, tzn. ze,
- kdyz to koupim a dostanu na to atest, neni problem...
- kdyz kolo nepresahuje vnejsi obrys karoserie, neni problem .....

o nicem dalsim nevim :-)
jasně ale třeba ten atest musí být pro CZ a pro daný typ vozu. Takže koupit v Německu s atestem pro Německo, ne dobré.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

herman
Offline
Příspěvky: 214
Registrován: 15 roků
Bydliště: praha

Příspěvek od herman »

mno, ja to urcite - pokud uz - budu kupovat v cr, urcite s atestem, takze v tom prob nevidim, spise me zajimaji nazory jak moc trpi ramena apod, jako ze asi trpi o neco vice, protoze se osa kola dostava do jine polohy, meni se paka (moment) namahani atd atd .... ale jak moc velky vliv to ma na zivotnost ramen, silentbloku, cepu atd atd ......

OPAKUJU - JSEM LAIK :-)
_________________
je: volvo c30 2.0D 120kW, white, 7/2007
bylo: saab 9-3 Tid SC, hirsch / 01/2006 / S70 2.5D 103kW, BLUE, 09/2000 pinocchio/ V70II 2.5D 103kW, BLUE, 12/2000 - "ké"[/color] / V850 2.5 TDi 103kW, BLACK, 02/1996 - "cyril" / V40 1.9D, 85kW, black 08/2000 / 480 ES 1,7 75kW, white 05/1992 / A4 1.8T chip, 95 / 80 avant 2.0, 93 / 80GT 1.8, 88

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7939
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

herman píše:mno, ja to urcite - pokud uz - budu kupovat v cr, urcite s atestem, takze v tom prob nevidim, spise me zajimaji nazory jak moc trpi ramena apod, jako ze asi trpi o neco vice, protoze se osa kola dostava do jine polohy, meni se paka (moment) namahani atd atd .... ale jak moc velky vliv to ma na zivotnost ramen, silentbloku, cepu atd atd ......

OPAKUJU - JSEM LAIK :-)
Namáhání se jistě změní, ale okolik? Nevím jestli už to někdo počítal, ale asi bych se spokojil a laickým výpočtem: okolik % se zvětší rozchod o tolik procent se zvětší zatížení a zároveň o tolik procent asi klesne i výdrž. Možná je to kec možná to tak bude?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2866
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Honza píše:
herman píše:no povolene, ja mam za to, ze nesmis mit nic neschvaleneho, tzn. ze,
- kdyz to koupim a dostanu na to atest, neni problem...
- kdyz kolo nepresahuje vnejsi obrys karoserie, neni problem .....

o nicem dalsim nevim :-)
jasně ale třeba ten atest musí být pro CZ a pro daný typ vozu. Takže koupit v Německu s atestem pro Německo, ne dobré.
Jsem myslel že jsme v EU! Jednotlivé národní homologace snad platěj v rámci EU všude, ne?

herman
Offline
Příspěvky: 214
Registrován: 15 roků
Bydliště: praha

Příspěvek od herman »

Jarda S40 píše:
Honza píše:jasně ale třeba ten atest musí být pro CZ a pro daný typ vozu. Takže koupit v Německu s atestem pro Německo, ne dobré.
Jsem myslel že jsme v EU! Jednotlivé národní homologace snad platěj v rámci EU všude, ne?
NO VIDÍŠ!!!, to by šlo, ale stejně to nepojedu koupit do D, ale koupim to v CR, pokud to koupim ...... :)
_________________
je: volvo c30 2.0D 120kW, white, 7/2007
bylo: saab 9-3 Tid SC, hirsch / 01/2006 / S70 2.5D 103kW, BLUE, 09/2000 pinocchio/ V70II 2.5D 103kW, BLUE, 12/2000 - "ké"[/color] / V850 2.5 TDi 103kW, BLACK, 02/1996 - "cyril" / V40 1.9D, 85kW, black 08/2000 / 480 ES 1,7 75kW, white 05/1992 / A4 1.8T chip, 95 / 80 avant 2.0, 93 / 80GT 1.8, 88

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7939
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

herman píše:
Jarda S40 píše:
Jsem myslel že jsme v EU! Jednotlivé národní homologace snad platěj v rámci EU všude, ne?
NO VIDÍŠ!!!, to by šlo, ale stejně to nepojedu koupit do D, ale koupim to v CR, pokud to koupim ...... :)
To je ten b.rdel že neplatí
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

herman
Offline
Příspěvky: 214
Registrován: 15 roků
Bydliště: praha

Příspěvek od herman »

Honza píše:
herman píše:
NO VIDÍŠ!!!, to by šlo, ale stejně to nepojedu koupit do D, ale koupim to v CR, pokud to koupim ...... :)
To je ten b.rdel že neplatí
tak zase nic, ale trapi me to jen jako system, ne konkretne v tomto pripade, to je jako kdyby sis koupil v italii salam a - pokud nemas homologaci - nesmis snist v cechach, ale jen v italii :-)))
_________________
je: volvo c30 2.0D 120kW, white, 7/2007
bylo: saab 9-3 Tid SC, hirsch / 01/2006 / S70 2.5D 103kW, BLUE, 09/2000 pinocchio/ V70II 2.5D 103kW, BLUE, 12/2000 - "ké"[/color] / V850 2.5 TDi 103kW, BLACK, 02/1996 - "cyril" / V40 1.9D, 85kW, black 08/2000 / 480 ES 1,7 75kW, white 05/1992 / A4 1.8T chip, 95 / 80 avant 2.0, 93 / 80GT 1.8, 88

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2866
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Docela blbost, u nás je národní značka autodílů E8 a platí v celé Evropě, podle nějaké úmluvy z roku xx. A v Němcích budou mít EX, která bude platit také.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7939
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Jarda S40 píše:Docela blbost, u nás je národní značka autodílů E8 a platí v celé Evropě, podle nějaké úmluvy z roku xx. A v Němcích budou mít EX, která bude platit také.
Nepleť si hologaci dílů a doplňků. Odčas zajdu na tunningforum a maji z toho dost vítr. Zkončí veškeré samodomo, mračítka , vejfuky, folie na přední skla a mnoho dalšího.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2866
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Honza píše: Odčas zajdu na tunningforum a maji z toho dost vítr. Zkončí veškeré samodomo, mračítka , vejfuky, folie na přední skla a mnoho dalšího.
No ono je to možná dobře. Když vidím co jezdí po silnicích a občas i upadne :lol:

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

herman píše:mno, ja to urcite - pokud uz - budu kupovat v cr, urcite s atestem, takze v tom prob nevidim, spise me zajimaji nazory jak moc trpi ramena apod, jako ze asi trpi o neco vice, protoze se osa kola dostava do jine polohy, meni se paka (moment) namahani atd atd .... ale jak moc velky vliv to ma na zivotnost ramen, silentbloku, cepu atd atd ...... :-)
Trpí všechno a nejvíce ložiska.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

kempes
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Petřvald
Vůz: V40 T3 2015

Příspěvek od kempes »

No ložiska trpí vždycky. Tohle je spíše změna kinematiky zavěšení, tak počítej s tím že snížíš životnost rejdového čepu a silentbloků ramene. Nadměrně namáháš i axiální ložisko McPhersna. O kolik je otázka, záleží v jakém stavu jsou ty díly teď, způsob jízdy, kolik výtluků vymeteš :lol: .
Pokud jezdíš denně, asi bych to oželel.
_________________
Je: V40 T3 2015
V opatrování: C30 1,6 2010 (B4164S3)
Bylo: V40 1,8 1999 (B4184S), V70 D5 AWD 2009 (D5244T4)

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

jeste k tem homologacim: E8 nebo Eneco proste nestaci, stejne jako TUV apod.... musis mit nekde doklad s 8SDcislo... dil musi byt homologovan pro konkretni vozidlo a homologace neco stoji. Vetsina prodejcu na homologaci jednoduse kasle.... a kdyz uz jsme u toho, proc radeji nezvolis kola s odpovidajicim ET nez abys tam rval podlozky? Efekt bude stejny, nemusis pouzit dlouhe srouby, vyhnes se podlozkam a kolo muze byt schvalene pro montaz na dany vuz.... a jsi z toho venku..... (na zvysenem namahani to nic nezmeni...)

Jinak zkusennost s podlozkami: na skodovce, kde neslo menit zaklon rejdoveho cepu (je to pevne ulozeny svisly cep) by bylo pro pouziti podlozek o sile 20mm bnutne zmenit zaklon o asi 3 stupne - bez teto zmeny se menila sirka stopy pri zataceni a to je spatne. Znamena to vetsi namahani jak pneumatik (hrnes je do strany od sebe a k sobe i kdyz o malo) tak i cepu napravy, rizeni a v tomto konretnim pripade i ramen...ja osobne bych do podlozek na predni naprave nikdy nesel.... nevim jestli u S/V40 muzes dohnat geometrii tim ze hnes hornim ulozenim personu... spis bych rekl ze ne (treba 2xx tu moznost ma i kdyz hodne omezenou)....

Sam si zvaz, jestli ti to stoji za pokus... ja mel u sve byvale S130RS vzadu kola o 26mm vystrcena ven a fungovalo to, jen jsem musel pravidelne kontrolovat a pripadne menit loziska.... (ty prvni vydrzely 35000 km a to se mi zda docela malo....)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Proč chceš dávat podložky?
Aby si zvětšil rozchod? Pak se ti nevejdou kola do podběhů a budou někde škrtat.
Na S/V40 se dají dát normálně 16tky kola bez nějakejch podložek, pokud použiješ správný rozměr. A jsou povolené výrobcem.
Pokud už máš doma nějaké jiné 16tky a chceš dát podložky kvůli změně rozteče, tak na to bych se vyprdnul, prodal je a koupil ty správný.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

ondra marin
Offline
Příspěvky: 44
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od ondra marin »

Cau, potreboval bych poradit, jaka je roztec na V40??? Chtel bych tam dat nejake 16"... Dik Cau Ondra
_________________
V60 D3 R-design
V40, rv 1999, 1,8-85kw 362tis km, 250tis na LPG sekvenční vstřikování- Tartarini

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 679
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

114mm,je to spravne??
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

judr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 45
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Púchov / Slovakia

Příspěvek od judr »

dod píše:114mm,je to spravne??
114,3 mm
_________________
XC 60 2,4D, 120 kW, r.v. 2009.
Bolo V 40, 1,9TD, 66kW, r.v. 1998.

Harry
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Jasně, 4x114,3 a ET 42 :wink:
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW
This topic is 14 years a 2 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“