Chyběj tomu vyhřívaný sedačky pokud se dobře dívám a určitě bych chtěl origo rádio, byť to je asi řešitelný problém, jinak je to pěknej kousek, kterej by se mi jistě líbil.
Ještě se zeptám, ty dva čudlíky vlevo pod výdechem topení na středovým panelu jsou na co? Většinou je vídám prázdný a nebo nejsou pořádně vidět abych poznal na co jsou.
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Ing.Magor píše:
Ještě se zeptám, ty dva čudlíky vlevo pod výdechem topení na středovým panelu jsou na co? Většinou je vídám prázdný a nebo nejsou pořádně vidět abych poznal na co jsou.
ten horní je někde jako TSC nebo ESP,ten spodní nevím
_________________ Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
martines píše:
ten horní je někde jako TSC nebo ESP,ten spodní nevím
čili, je-li čudlík prázdnej tak auto nemá stabilizační systém, rozumím tomu správně? to mě teda docela u saabu překvapuje, že ani v roce 2005 toto neměl standardem.
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Nechci Vám kazit radost, SAAB je sice lákavý cenou, leč nízká cena je vykoupena peklem ve formě shánění náhradních dílů. Kamarád už díky těmto obstrukcím ukončil servis saab. Na nové díly se čeká několik měsíců a platí předem. Zaměřil bych se na jinou značku.
kluk1 píše:Nechci Vám kazit radost, SAAB je sice lákavý cenou, leč nízká cena je vykoupena peklem ve formě shánění náhradních dílů. Kamarád už díky těmto obstrukcím ukončil servis saab. Na nové díly se čeká několik měsíců a platí předem. Zaměřil bych se na jinou značku.
To je celkem zajímavý postřeh
může ještě někdo potvrdit?
_________________ V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
no já to nepotvrdím a to mám Viggena poměrně ve velké opravě a díly jsou v pohodě dostupné. Možná mám to štěstí že to co je třeba je dostupné nebo mám hold schopnějšího dodavatele. Navíc plno věcí člověk bere z vrakáčů nebo různejch rozborek. Tolik jen za mě a mluvím jen od dílech na 9-3.
_________________ Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
kluk1 píše:Nechci Vám kazit radost, SAAB je sice lákavý cenou.
tady u kolegy to asi není úplně o ceně, nicméně připomínka stojí za úvahu. Jak jsem ale psal já, nemám problém s ND. (zatím)
_________________ Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
kluk1 píše:Nechci Vám kazit radost, SAAB je sice lákavý cenou, leč nízká cena je vykoupena peklem ve formě shánění náhradních dílů. Kamarád už díky těmto obstrukcím ukončil servis saab. Na nové díly se čeká několik měsíců a platí předem. Zaměřil bych se na jinou značku.
Sice jsem se po tomhle nepídil, ale to co ty zmiňuješ se podle mě bude týkat originálních dílů SAAB, s druhovýrobou podle mě problém nebude, přece jen ty auta pořád po silnicích jezdí tak by byli výrobci náhradních dílů padlí na hlavu aby na to přestali vyrábět díly. A další věc, já to mám kousek do Ústí k Suchomelovi, takže servisovat budu mít kde. Btw, pan Suchomel si prý teď před Vánocemi koupil v aukci co se pořádala ve Švédsku aktuální 9-5 combi, tak je trochu předpoklad, že on to s těmi saaby myslí vážně a i nadále se jim bude věnovat
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
E85 - SW se umí sám zadaptovat podle aktuálního stavu sajrajtu v nádrži - jestli čistej líh, čistej benál, nebo jakýkoliv jejich poměr, v průběhu pár minut si to všechno sám zmanažuje a nastaví optimální režim.
ND - nikdy jsem neslyšel o problému s dostupností, případně dlouhou čekací dobou. Teda vlastně jednou ano - kamarád si do Aera chce dát origo Viggen spojku kvůli zvýšenému výkonu, a ta se shání trochu hůř. Asi jako bys sháněl něco hodně spešl na Rko, s tím, že Viggenů bylo vyrobeno jen pár tisíc, a je to už přes deset let dozadu.
Když mrkneš na saabtuning.cz, tak tam má snad všechny díly i na modely ze šedesátých let. Naposled co jsem byl v servisu tak tam se mnou čekal pán s dožívající spojkou u 9-3 z roku cca 05- cca. 10 minut hledání na netu a měl na výběr snad 5 různých sad, jen si vybrat.
Suchomel určitě se Saaby neskončí. A tu New 9-5 SC snad ukáže na nějakém srazu, na značky jí asi nikdy nedostane, páč to byla jen předsériová zkušební výroba... Bohužel...
Kuko28 píše:E85 - SW se umí sám zadaptovat podle aktuálního stavu sajrajtu v nádrži - jestli čistej líh, čistej benál, nebo jakýkoliv jejich poměr, v průběhu pár minut si to všechno sám zmanažuje a nastaví optimální režim.
Tak to je fajn zpráva. Ty jsi tedy na e85 zkoušel jezdit? Koukal jsem, že u 2.0t při použití e85 výkon vzroste ze 150 na 180 koní, to my přijde docela velkej rozdíl, dá se tomu myslíš věřit?
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Ano, já si nechal Biopower SW nahrát někdy v září a na E85 jsem jezdil až do prosince, kdy začalo mrznout. Samotný mráz tomu nevadí, spíš jde o můj profil cesty - prvních cca 10km je okreska plus dálnice, pak je to už couračka po městě. A to se mi prostě nestihl pořádně zahřát motor a pak leze nahoru spotřeba. A zároveň padly ceny benzinu, takže bych jezdil plus minus za stejno. Čím je větší rozdíl v ceně, tím víc ušetříš. E85 neplatíš spotřební daně, a i cena je relativně stabilní. Za cca 2 roky co to sleduji se u nás pohla asi o 50halířů.
E85 má nižší výhřevnost, díky tomu se motor zahřívá déle a pak třeba ve městě, nebo na krátkých trasách leze spotřeba dost nahoru. Jinak ta spotřeba obecně vychází o cca 20-30% výš než na benzin. To by odpovídalo i tomu, že to má zhruba o 30% míň energie. Kdo tvrdí, že jezdí za stejnou spotřebu jako na benzin, nebo se mu to zvýší o 10%, tak kecá. Možná klidná jízda na dlouhé trasy se těm 10% přiblíží, ale reálně je to těch 20-30%.
Na druhou stranu má vyšší oktanové číslo, takže umí vydolovat z motoru vyšší výkon. Realisticky se udává 10-15%. Saab jak píšeš tvrdí pro svoje motory nárůst ze 150k na 180k (já někde četl i 170k), ze 175k na 200k a z 210 na 230k. Zároveň roste i krouťák.
Jestli je to poznat a jak? Možná je to placebo, možná jsem jen ovlyvněn zkušenostmi co jsem četl předtím, ale motor se mi zdá tišší, trochu živější hlavně zespoda, s takovým hladším chodem. A když na to šlápnu třeba při předjíždění, tak jakoby šel více s chutí do otáček.
Samotné nahráni SW u mě zabralo cca hoďku, z toho většina času bylo probojovávání se ke konektoru ŘJ (neměli jsme nůžky na bužírky, byla tma...). Já mám open sourcovou verzi - nadšenci do Saabů prostě stáhli origo SW z továrenské ŘJ a upravili pro starší modely. Zároveň tam zapracovali všechny aktualizace. Podobný postup používají i různé "profi" firmy jako SpeedParts, Maptun, BSR a pod. Tam ale samozřejmě zaplatíš výrazně víc, možná ale ještě nějak upravují i mapy na turbo a pod. Oficiální ceny dnes začínají někde kolem 8tis.
Už jsem téměř na 100% pro 9-5 rozhodnutej, takže teď nezbývá než vyhlížet tu pravou dle mých představ. Na nákup tolik nespěchám, vyloženě aktuální to bude až někdy na přelomu března a dubna, tak se snad do tý doby najde nějakej pěknej kousek
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI