spotřeba

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 401
Registrován: 12 roků
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#26 spotřeba

Příspěvek od Teflon_490 »

PINĎABC píše:
Teflon_490 píše: Co je podle tebe podtaceni a co uz "normalni" otacky? Ale muzu te ujistit, ze na zivotnost dvouhmoty ma daleko vetsi vliv zpusob razeni a rozjizdeni, a pokud budes jezdit 50 na 4 tak dvouhmotu urcite neodrovnas, rozhodne ne driv nez dojde zivotnost cele spojce.
Podle mě když pojedu 50 na 4 a budu chtít zrychlit a nepodřadím na 3 tak tím dvouhmota trpí, protože se pružiny neuměrně natahují.
Coze? Jakej vliv ma zarazena rychlost na natahovani pruzin v dvouhmote, dyt ten prenos sily pres ni musi byt stejnej jak na trojku tak na ctverku. Kdyz uz neco, tak maximalne vetsi vibrace, ktery budou v nizsich otackach, ale zase, i na tu ctverku to nebude vubec tak strasny aby to odrovnavalo dvojhmotu. Pokud to neni kolem volnobehu, tak ona to proste zvladne ;) A drzet diesla permanentne minimalne kolem 2k otacek je proste blbost, to mi nikdo nevymluvi.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

GDPR_user

#27 spotřeba

Příspěvek od GDPR_user »

Teflon_490 píše: Kdyz uz neco, tak maximalne vetsi vibrace, ktery budou v nizsich otackach, ale zase, i na tu ctverku to nebude vubec tak strasny aby to odrovnavalo dvojhmotu. Pokud to neni kolem volnobehu, tak ona to proste zvladne ;) A drzet diesla permanentne minimalne kolem 2k otacek je proste blbost, to mi nikdo nevymluvi.
No tak pokud jsi chtěl jezdit okolo 2000 otáček,pak jsis měl koupit nějaký vysokoobjemový motor V8 třeba nějakou 7,5.Moderní motory jsou vysokoobrátkové a mnohem více jim škodí podtáčení,než vytáčení.Ježdění stylem,kdy po přeřazení na vyšší rychlostní stupeň otáčky padají pod 1700 je kurvení motoru a pochopitelně i dvouhmota dosdává mnohonásobně větší čočku.Pochopitelně záleží i na konstrukci motoru,ale obecně čím méně válců,tím nevyváženější chod motor má a tím vyšší otáčky je potřeba držet,aby se chod zklidnil.Ale klidně si dále podtáčejte,ono výměna spojky a dvouhmoty není úplně špatný kšeft. :ROFL:

Možná by bylo dobré si pročíst základy fungování spalovacího motoru a vědět něco více,než jen to,že motor dělá vrrm vrrm :wink:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 102
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha City
Vůz: S40

#28 spotřeba

Příspěvek od Matýsek »

Teflon_490 píše:Coze? Jakej vliv ma zarazena rychlost na natahovani pruzin v dvouhmote, dyt ten prenos sily pres ni musi byt stejnej jak na trojku tak na ctverku.

Pokud jedu na čtyrku 50, tak z motoru musim logicky "odebírat" vyšší točivej moment než na trojku při stejný rychlosti. Vyšší moment -> větší síly namáhají pružiny + potom ty vibrace.
_________________
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#29 spotřeba

Příspěvek od kwiko »

:good:

Inak vcera som siel ekojazdu z orlickych hor az do blavy (zabudol si ceske koruny a kartou sa mi platit nechcelo) po preratani priemer 4,2l na 850tdi :D
Normalne mam 6.0....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 401
Registrován: 12 roků
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#30 spotřeba

Příspěvek od Teflon_490 »

Smarja ja nerikam jezdit FURT max na 2000 otackach. Ale na to, abych nesel pod 2000 pri prerazovani, bych to musel vytacet nekam k 2800, co je na studenej motor faaaakt super. A to ze dieselum nevadi otacky pod 2000/jezdeni na 4 v 50, tak to mam samozrejme potvrzeny z praxe, kdy vim co to vydrzelo na aute ktery melo timhle stylem najezdeny par set tisic.

A samozrejme ze vzdycky zalezi na situaci, do kopce/rovinka/z kopce, a taky s tim pak nebudu delat psi kusy, pokud uz budu chtit poradne zrychlit, tak samozrejme preradim, ale na ustalenou jizdu je to bez problemu pouzitelny, jenom u toho jezdeni to chce premyslet, coz nektery ocividne boli, kdyz vidim jakym stylem jezdi kolem mne.

Ale nakonec, at si jezdi kdo chce jak chce, nejlip kdyz si udela kazdej usudek sam, akorat to zabere nejakej ten cas.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 65
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: V70 III D5244T 2.4D '08'

#31 spotřeba

Příspěvek od Mildas »

No nevím teda, máme doma uz pekne dlouho audi a4 B5 2.8 V6 142kw, motor ma 315 000, beží jak po másle. V lete se delal servis, nová spojka, dvouhmota tam zustala, byla vpohode. Kdyz vemu, ze s tim jezdi mamka hodne po meste a celkove ten motor netocime a pres 2000 se podiva tak mimo mesto, a bezny otacky sou tak 1100 - 1700 tak podle zdejsiho tvrzeni by mela bejt kaput, ale nebyla. Ma na to urcite vliv chod V6 (ps. ten motor se vpohode na 5ku z 1000 rozjede absolutne bez vibraci a docela svizne).
Nicmene si nemyslim ze 4 valec se pod 1700 nici. Kdyz jezdim s mou V40 tak jezdim normalka 5ka 50 a toci to kolem 1400, samozrejme se na to nesmi slapnout naplnej, jinak se rozvibruje, ale pokud se na to de s citem nevidim problem, vetsinou ale radim na 4.

Co sem zatím mel možnost vyzkoušet tak hranice vibrací/plnýho tahu:
V40 2.0i - 1600
850 2.0 R - 1300
A4 2.8 - 1000
_________________
Je: V70 III 2.4D 120kW '08', aut, stříbrná - Wolverin
Je: V40 1.9D 85kW '03', man, žlutá a stříbrná - Volvík (pracant)
Máma: S80 2.4i 125kW '99', man, stříbrná - Osmdesátka

Bylo: V70 2.4, 103kW, man., černá met. Budeš mi chybět Obrázek,
Bylo: V40 2.0, 103kW, man., tmavě modrá
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“