El. předehřev motoru do zásuvky

  • Autor
  • Zpráva
zvedavec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1170
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#151 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od zvedavec »

No já mám pocit že jsem si to koupil před léty na svý vosumpáďo. Byla to topná spirála a dávalo se to místo mrazové zátky, ale pak jsem byl línej si to namontovat. No a hlavně nikdy nebyly takové zmrazy aby mě to motivovalo . :-)
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#152 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od hajnej »

Zvažuju ten LF BROS do D5 a přemýšlím, jestli zvolit 1,5kW nebo 2kW.
Co mě ale dost točí, je ta klasická 230V zásuvka. Pořád koumám, jakou zásuvkou to nahradit a hlavně kam ji umístit. Ideální by to bylo do nárazníku, jak to má řešené Volvo v originále: https://www.volvooempartsdirect.com/oem-parts/volvo-electric-engine-heater-base-kit-230v-30776728
Jde mi taky o to, aby se kabel bezpečně vytrhl ze zásuvky v případě, že se to zapomene odpojit.
A pak předpokládám, že to bude chtít vyrobit vhodný kabel cca na míru. Určitě ty 2kw dlouhodobě nekrmit s namotanym kabelem na špulce. To je ale to nejmenší v případě, že se seženou vhodné konektory/zásuvky.

Edit: tahle zasuvka vypada slibně https://www.privesy.net/zastrcka-vidlice-3-polova-pro-traktory-a-zem-stroje--25a-?gclid=CjwKCAiApOvwBRBUEiwAcZGdGJ6YSirRzKRIdhMgUcXZ_YjvlxWR2hABokg9knmPKKaVjndiO1MdzBoC8T0QAvD_BwE
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13033
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1
It’s my birthday

#153 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od raolsa »

Ta se ti moc bezpečně nevytrhne vzhledem k tomu, že je šroubovací.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 71
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Mnichovice
Vůz: S80 05' D5, XC70 06' D5, V70 05' D5 AWD

#154 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od jirikan »


Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5168
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#155 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Warcz »

Pokud bude buben venku a bude dimenzovany na 16A, tak bych se toho nebal. Budes to pouzivat v zime a ne v 40 lete kde hrozi utaveni. Pokud tam das klasickou 230V rovnou koncovku tak to splni tvuj pozadavek a soucasne to muzes pouzivat i na jine veci.

Samotne spinani muzes vyresit na 3 zpusoby
A) jednoduche spinacky na baraku co sepnou 6:00. Nad labelem si muzes dat venkovni svetlo co bude svitit kdyz se bude auto nahrivat.
B) chytra zasuvka kterou zapnes pres telefon a meri i spotrebu
Napr: https://www.alza.cz/tp-link-hs110-d4163572.htm
C) chytra zasuvka v aute s teplomerem, kde umistis teplomer a vytvoris podminku, ze kdyz to dosahne nejake teploty tak se to vypne. Soucasne kdyz by ti to nekde nekdo zapnul do site tak se nic nestane protoze to musis zapnout...
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2942
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#156 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Tod2 »

no, bufík má kolik? 6kW? takže 1,5kW to bude oproti tomu hřát docela obtížně
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5168
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#157 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Warcz »

jak to bylo v "Vykoupení z věznice Shawshank" je to o tlaku a času ? :-)

To že máš jenom 1.5Kw ti pouze protáhne dobu nahřívání, takže pokud normální bufík potřebuje 15 minut, tak tady to bude hodina. Auto bude více prohřáté, ale celková cena bude podobná. Ano nebude stejná, protože část tepla mezitím uteče, ale nebál bych se toho.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2942
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#158 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Tod2 »

nebude, ty ztráty v mrazu jsou tam obrovské...
kdybys tam dal třeba jen 0,5kW tak ani nepoznáš, že tam nějaký ohřev je, já neříkám, že 1,5kW je k ničemu, ale ve velkém mrazu, kdy vlastně potřebuješ ten ohřev nejvíc, skoro k ničemu bude :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2898
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#159 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Vapik »

Nebo kabel vyřešit inteligentní zásuvkou typu Rettbox, která jakmile vyhodnotí zapnuté zapalování vystřelí elektromagnetem kabel z auta na chodník :-)

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5168
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#160 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Warcz »

Záleží co od toho čekáš. Jestli čekáš že to ohřeje vodu z -20 na +80 tak je jasné, že bez šance.

Pokud chceš mít motor z -20 na +10 tak podle mě v pohodě. Pro představu 80l vody to ohřeje o 20 stupňů. Navíc ty tepelné ztráty zase budou ohřívat věci okolo ( kastle, převodovka, kapota... )
Přílohy
2020-01-13_0748.png
2020-01-13_0748.png (11.5 KiB) Zobrazeno 921 x
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#161 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od hajnej »

jirikan píše:
Zkus tohle

https://www.defa.com/product/connection-kit/

To mam ja u sveho ohrevu.
Úplně se mi za to nechce dávat stejný peníze jak za ten samotný ohřev...
https://www.prokes-auto.cz/cz-detail-1162312-defa-pripojovaci-sada-5-m.html

Proto hledám nějakou vhodnou alternativu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5168
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#162 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Warcz »

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#163 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od hajnej »

Do nárazníku :) To asi taky nebude úplně ono...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2898
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#164 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Vapik »

Tohle je trošku o hubu. Pokud by jsi tohle připojoval do auta tak ve chvíli odpojení z auta budeš mít na kolících živých 230V a průser je na světě pokud by jsi to nechal na autě zase se ti tam bude mrcasit kabel s tímhle koncem a nebudeš ho mít kde schovat. Zkusím najít typy zásuvkek jak jsme to řešili pro IZS, když zrovna neměli kačky na ten rettbox.

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2898
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#165 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Vapik »

Pokud půjdeš po ceně dej do nárazníku tohle:
https://www.nej-ceny.cz/682416/napajeci-adapter-z-iec-320-c14-na-iec-320-c5-zastrcka-zasuvka-cerna.html
a na domovní protikus si dej tohle:
https://www.nej-ceny.cz/70046/konektor-sitovy-230v-f-16a-c19-iec60320.html
A z druhé takové si vyrobí krytku.
Cokoli homologovaného bude od 50 euro výše.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 434
Registrován: 10 roků
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#166 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mirekcafa »

Naposledy upravil(a) mirekcafa dne 13 led 2020 09:54, celkem upraveno 1 x.

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#167 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od smolda »

Moje řešení s 3kW ohřevem viz výše v tomto topicu včetně fotek. Nějakou dobu jsem to řešil a lépe to asi nejde s ohledem na rozumný peníz.

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=803688#p803688

Kabel od domu mám gumovou 2.5ku.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#168 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od hajnej »

smolda píše:Moje řešení s 3kW ohřevem viz výše v tomto topicu včetně fotek. Nějakou dobu jsem to řešil a lépe to asi nejde s ohledem na rozumný peníz.

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=803688#p803688

Kabel od domu mám gumovou 2.5ku.
Jj. To jsem viděl. Jenže autem jezdí žena a tam chci aby to jen jednoduše vytáhla a odjela.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#169 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od hajnej »

Díky za tipy. Jen bych ještě ocenil nějako krytku proti vlhkosti.
Vypadá to, že do toho kabelu bude opravdu potřeba zainvestovat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 434
Registrován: 10 roků
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#170 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mirekcafa »

Díky za tipy. Jen bych ještě ocenil nějako krytku proti vlhkosti.
Vypadá to, že do toho kabelu bude opravdu potřeba zainvestovat.[/quote]

Originál je drahý jak prase.Krytku buď řešit ještě jedním protikusem nebo udělat z nějakého plastového víčka, je to zřejmě vodotěsné všimni se že je to na té fotce ponořené ve vodě. Já mám zatím tu zástrčku pod kapotou a tak ji jen musím zvednout, zapojit a přivřít. Tím je to schované a v suchu.Zásuvku budu řešit asi až na jaře. Zatím to maká tak jak má. mám 1,5 KW za hodinu a půl je to na cca 65 stupňů. Po nastartování fouká teplý vzduch na okno a za chvíli je odmražené...a o to mi jde, bez škrábání. Auto hned topí, a start jako létě.

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5168
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#171 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Warcz »

Vapik píše:Tohle je trošku o hubu. Pokud by jsi tohle připojoval do auta tak ve chvíli odpojení z auta budeš mít na kolících živých 230V a průser je na světě pokud by jsi to nechal na autě zase se ti tam bude mrcasit kabel s tímhle koncem a nebudeš ho mít kde schovat. Zkusím najít typy zásuvkek jak jsme to řešili pro IZS, když zrovna neměli kačky na ten rettbox.
Je mi jasné, že nemužu dát samce na živou část, ale na spotřebič. Zaujalo mě že za krytkou píšou IP68 tedy potopení do vody...
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#172 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od hajnej »

mirekcafa píše:Originál je drahý jak prase.Krytku buď řešit ještě jedním protikusem nebo udělat z nějakého plastového víčka, je to zřejmě vodotěsné všimni se že je to na té fotce ponořené ve vodě. Já mám zatím tu zástrčku pod kapotou a tak ji jen musím zvednout, zapojit a přivřít. Tím je to schované a v suchu.Zásuvku budu řešit asi až na jaře. Zatím to maká tak jak má. mám 1,5 KW za hodinu a půl je to na cca 65 stupňů. Po nastartování fouká teplý vzduch na okno a za chvíli je odmražené...a o to mi jde, bez škrábání. Auto hned topí, a start jako létě.
Jako viděl jsem tu fotku ve vodě. Možná to bude v pohodě, ale ta zásuvka bude v dosti exponovaném místě, krytka by bodla.
Pod kapotu to dávat nechci, ačkoliv by to bylo pořád v suchu. Těch pohybů už je tam ale trochu moc.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD


hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#174 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od hajnej »

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5168
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#175 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Warcz »

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“