Nejde jeden valec.

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#26 Nejde jeden valec.

Příspěvek od VanThomas »

Z literatury mě napadá "Julius Mackerle - Motory závodních automobilů" V pdf běžně k sosnutí na oblíbených uložištích...

Moc nevím co si představit pod "přidřený ventil" IMHO pokud jsou v pořádku tlaky, tak ventilům nic zásadního nebude...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#27 Nejde jeden valec.

Příspěvek od talent »

Pridretý ventyl sa nepohybuje vo vodítku.Ak je to sací tak nedôjde k dostatočnému nasatiu.Aspon tak si to nejak predstavujem.
Musím poštudovať.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#28 Nejde jeden valec.

Příspěvek od tomasss »

Co takhle zakarbonovanej valec, z toho plynouci samozapaly snimany senzorama klepani a snaha zapalovaci jednotky korigovat predstih? Nebo pripadne vadny (prilis citlivy) nebo moc utazeny senzor klepani? Mel jsem na V6 neco podobnyho, ta jednotka je chytra - umi si dopocitat na kterym valci to nastalo a koriguje predstih pro kazdej valec samostatne. Ta moje jednotka umela i v realnym case bliknout kdyz nastal klep :) Viz http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html#LH24FuelInjectionFault
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#29 Nejde jeden valec.

Příspěvek od Sergej »

talent píše:Pridretý ventyl sa nepohybuje vo vodítku.Ak je to sací tak nedôjde k dostatočnému nasatiu.Aspon tak si to nejak predstavujem.
Musím poštudovať.
To by musel byt snad polamany, skriveny, je predsa natvrdo otvarany vackou, cize otvorit sa musi vzdy (ak je teda cely). Zatvara ho pruzina, takze teoreticky moze ostat priotvoreny, ale to by sa asi stretol s piestom.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#30 Nejde jeden valec.

Příspěvek od talent »

Ešte by som si chcel skontrolovať nastavenie rozvodov.
Je to vidieť ak dám dole kryt rozvodoveho remeňa?
Kluka by mala byť v určitej polohe a na rozvodových kolesách sú rysky.
Niekde som videl obrázok ,ale neviem kde by som ho našiel.
Môže mi ho niekto prosím poslať?Aj malý návod ako to prekontrolovať.
Dík.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#31 Nejde jeden valec.

Příspěvek od Sergej »

talent píše:Ešte by som si chcel skontrolovať nastavenie rozvodov.
Je to vidieť ak dám dole kryt rozvodoveho remeňa?
Kluka by mala byť v určitej polohe a na rozvodových kolesách sú rysky.
Niekde som videl obrázok ,ale neviem kde by som ho našiel.
Môže mi ho niekto prosím poslať?Aj malý návod ako to prekontrolovať.
Dík.
30s googlovania: http://www.2carpros.com/diagrams/volvo/960/1995
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#32 Nejde jeden valec.

Příspěvek od talent »

Dík.
Tie dve risky na zubatých kolesách mi sedia - presne padnú do tých pravouhlych kútov.
Treba ešte skontrolovať v akej vzájomnej polohe ja klukovka?
Na nej som rysku nenašiel.
Naposledy upravil(a) talent dne 04 pro 2012 01:20, celkem upraveno 1 x.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

GDPR_user

#33 Nejde jeden valec.

Příspěvek od GDPR_user »

talent píše:Dík.
Tie dve risky na zubatých kolsách mi sedia - presne padnú do tých pravouhlych kútov.
Treba ešte skontrolovať v akej vzájomnej polohe ja klukovka?
na nej som rysku nezbadal.
Nemyslím,že by špatné nastavení rozvodů způsobilo nepálení jednoho válce.Tlaky jste měřili za studena?Odtrh na svíčce je správně?Nemáš rozpraskanou kabeláž v hlavě motoru(ke vstřikům a k cívkám)?Ještě by to mohl dělat zesilovač signálu pro cívky.Jsou to dva moduly po bocích sacího potrubí(dole na té hliníkové bani)

sorel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 150
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Čerčany

#34 Nejde jeden valec.

Příspěvek od sorel »

talent píše:Nejde II. valec z predu.960 ,3L,6-valec.
Prehodil som aj indukčné cievky.Na náhradnej sviečke nasadenej na vybratú indukčku to iskrí.Ak aj odpojím konektor od cievky tohto valca,tak sa nič nedeje.
U všetkých ostatnych poklesnú otáčky.Motor vybruje.Sviečky som vymenil a židna zmena.
Mohlo by to byť ešte palivom? Že by nešlo vstrekovanie do valca.Dá sa zmerať elektromagnetický ventil?Asi aký má mať odpor.
Celkový výkon poklesol,ale spotreba nenarástla.Ventil riadi centrálna jednotka.Ak ho chem zmerať ohmicky treba ho odpojiť asi od RJ.
Kde ju nájdem?
Dík.

Zkus při volnoběhu odpojovat indukční cívky jednu po druhé. To že ti "hází" jiskru vyndaná neznamená, že pálí i pod tlakem. Mě se stal podobný problém při srazu v Trusalové. Vyřešil jsem zkušebně tak, že jsem zmenšil odtrh na svíčce zhruba na 0,3 mm a dojel jsem jakž-takž domů. Pak jsem vadnou cívku vyměnil. Při podrobném zkoumání (lupou) jsem na té nefunkční našel vlasovou trhlinu.
Ještě pozor - na těsnících gumách cívek je malý otvor. Ten musí lícovat s malým žlábkem na těle cívky. Ůdajně to má co dělat s chlazením cívek a pro únik přetlaku, který vzniká při ohřívání motoru.
_________________
S80,1999,B5204T4
Bylo-Š110L,Tatra 57B,Mercedes 170,Š-Octavia, Opel Rekord 2.0E s OD,Š-Favorit,760 GLE,1982,B28,960,1996,B6304

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#35 Nejde jeden valec.

Příspěvek od talent »

Tlaky merali kamoši v servise.Vymenili aj dve popraskasné cievky,ale bez výsledku. Neviem akú mal teplotu motor ,ale spýtam sa.
Sviečky sú nové aj cievky sa navzájom menili.Mohlo by pomôcť aspon na skúšku zmenšiť odtrh v inkriminovanom valci?
Telo konetorov je popraskané,ale kontakt konektorov je OK.
Impulzy od zosilnovačov na cievky sú na všetkých rovnaké.
Otvory tesnení s cievkami skontrolujem a zlícujem - dík za upozornenie,ani som si to nevšimol.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

sorel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 150
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Čerčany

#36 Nejde jeden valec.

Příspěvek od sorel »

Zkus to, nic tím nezkazíš. Po zkontrolování chodu, pokud se nic nezmění, nezapomeň opět odtrh na svíčce vrátit ! Pokud to nepomůže, bude závada v přípravě směsi - šel bych po vstřiku.Jak jsem psal dříve - mě to jakž takž jelo ale stejně občas vynechával, hlavně při malém plynu při jízdě po rovinách. Zřejmě malá jiskra nestačila zapálit chudou směs. Dojel jsem s tím cca 500km ! Je pravda, že jsem se vyhýbal dálnicím, abych motor zbytečně nenamáhal. Hlavně nezkratuj kontakty na svíčce, protože to je záruka "odpálení" zapal. modulu.
_________________
S80,1999,B5204T4
Bylo-Š110L,Tatra 57B,Mercedes 170,Š-Octavia, Opel Rekord 2.0E s OD,Š-Favorit,760 GLE,1982,B28,960,1996,B6304

GDPR_user

#37 Nejde jeden valec.

Příspěvek od GDPR_user »

Jsou problémy i u vyšších otáček?Jeden čas mi dělaly bordel manžety spojující hlavu se sáním.Byla prasklá a na volnoběh to tarokovalo.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#38 Nejde jeden valec.

Příspěvek od talent »

Ťahá to slabo celkovo.
Manžety mi kontrolovali.Striekajú na to nejaký zápalný sajrajt,ak je diera tak to nasaje a zmení zvuk ,otáčky aťď...
To je OK.
Vstreky flusajú všetky.Aj boli navzájom prehodené.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#39 Nejde jeden valec.

Příspěvek od talent »

Teraz v Metre bude v akcii Boroskop videokamera s 2,4" TFT LCD monitorom.
Predpokladám že je tam aj osvetlenie.
Dalo by sa s tým pozreť cez sviečkový otvor do valca?
Má s tým niekto skúsenosti?
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10

#40 Nejde jeden valec.

Příspěvek od pavel.2 »

Než bych dával hlavu dolu , změřil bych tlak ve válcích.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#41 Nejde jeden valec.

Příspěvek od Sergej »

pavel.2 píše:Než bych dával hlavu dolu , změřil bych tlak ve válcích.
O kusok hore pise ze tlaky merali. A tiez pise ze sa do valcov chce pozret cez svieckovy otvor, takze hlavu zatial davat dole nechce.
Prevodovka ide dobre ? Nemas prilis "makky" hydromenic ?
Je nejaka chyba na diagnostike ? Ty uz budes mat OBDII.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#42 Nejde jeden valec.

Příspěvek od GDPR_user »

talent píše:Teraz v Metre bude v akcii Boroskop videokamera s 2,4" TFT LCD monitorom.
Predpokladám že je tam aj osvetlenie.
Dalo by sa s tým pozreť cez sviečkový otvor do valca?
Má s tým niekto skúsenosti?
Pokud chceš endoskop,který nebude k ničemu hledej s max průměrem sondy 5mm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#43 Nejde jeden valec.

Příspěvek od talent »

Prevodovka ide dobre.Už pri volnobehu trasie.Zvuk motora nie je plynulý,ale rapká a zadrháva,akoby som počul lodný dízel.Ťahá slabšie.
Cez OBD neukázalo chybu,aj zapalovacie zosilovacie krabky fungujú.
Ešte skúsim diagnostiku v značkovom servise v Bratislave na Rožňavskej a ak sa nenájde elektrická porucha - tak kotrba pôjde dole.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

GDPR_user

#44 Nejde jeden valec.

Příspěvek od GDPR_user »

talent píše:Prevodovka ide dobre.Už pri volnobehu trasie.Zvuk motora nie je plynulý,ale rapká a zadrháva,akoby som počul lodný dízel.Ťahá slabšie.
Cez OBD neukázalo chybu,aj zapalovacie zosilovacie krabky fungujú.
Ešte skúsim diagnostiku v značkovom servise v Bratislave na Rožňavskej a ak sa nenájde elektrická porucha - tak kotrba pôjde dole.
Ještě mne napadá.Zkus jestli jsou dotaženy všechny šrouby na setrvačníku.Pokud má auto tlaky v pořádku,je naprosto zbytečn sundávat hlavu.Hledej problém v elektrice,100% to nebude ve ventilech,protože to by tlak nikdy nemohl být OK

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#45 Nejde jeden valec.

Příspěvek od talent »

Aký vplyv na chod motoru má dotiahnutie zotrvačníka?
Zatial mi pripadá najlogickejší poznatok so skúseností, že môže byť ten inkriminovaný valec zakarbonovaný a snímač klepania cez RJ sťahuje
ten valec,respektíve posúva predzápal.Preto som sa chcel do neho kuknúť cez sviečkový otvor.
Rysky na rozvodoch hore sedia ešte by tocelé malo sedieť aj s klukovkou.Tam je niekde tiež značka?Ako ju nájdem - vie niekto poradiť?
Hlavu sa zatial bojím dať dole,lebo mi aj v značkovom servise hovorili o fontánach,čiže prasknutých blokoch.
Naposledy upravil(a) talent dne 17 led 2013 22:30, celkem upraveno 1 x.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

GDPR_user

#46 Nejde jeden valec.

Příspěvek od GDPR_user »

talent píše:Aký vplyv na chod motoru má dotiahnutie zotrvačníka?
Zatial mi pripadá najlogickejší poznatok so skúseností, že môže byť ten inkriminovaný valec zakarbonovaný a snímač klepania cez RJ sťahuje
ten valec.Preto som sa chcel do neho kuknúť.
Ze setrvačníku jsou snímány impulsy.Snímač klepání ti nebude odpojovat jeden válec.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#47 Nejde jeden valec.

Příspěvek od tomasss »

martinopel píše:Snímač klepání ti nebude odpojovat jeden válec.
Netvrdim ze to tim je, ale korigovat predstih pro jednotlive valce jednotka umi...
Přílohy
knock.png
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#48 Nejde jeden valec.

Příspěvek od Sergej »

Ale on ma Motronic 4.4, ten by to vsak mal vediet tiez, pokial nevymysleli nieco sofistikovanejsie.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#49 Nejde jeden valec.

Příspěvek od talent »

Vo Volve v Blave na Rožňavskej ma za dve minuty poslali pretesniť sacie potrubie.
Moji kamaráti na začiatku tejto akcie to obstrekovali ale im to nereagovalo,alebo nemali správny sairait?
Čo je najlepšie použiť?Šrartovací sprai?Alebo dusík?
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#50 Nejde jeden valec.

Příspěvek od Sergej »

talent píše:Vo Volve v Blave na Rožňavskej ma za dve minuty poslali pretesniť sacie potrubie.
Moji kamaráti na začiatku tejto akcie to obstrekovali ale im to nereagovalo,alebo nemali správny sairait?
Čo je najlepšie použiť?Šrartovací sprai?Alebo dusík?
Startovaci sprej pochopim, sam pouzivam cistic brzd, ale dusik ?
Cize ten jeden valec blbol kvoli prisavaniu vzduchu cez netesnost na sani ? pravdepodobne asi manzeta na sani.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“