Elotec E85

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 901
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

#26 Elotec E85

Příspěvek od Stalin »

Tak jak jezdí V8mička s ELOTECEM? Zatím nikde není moc zkušeností není a nebo na nějakym koncernu :bad:. O Elotecu uvažuju ale až tak někde v letě pokud se mi to nerozleží :D
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#27 Elotec E85

Příspěvek od David Patočka »

Funguje, startuje za studena, běží hezky.
Spotřeba po Praze nárust oproti benzínu o 2 litry, takže v reálu 14,7 / 100km se rovná 16,6 Ethanolu
To je bez keců a fixlování , tankováno od plný do plný, a ze stejného stojanu. Jinak mimo město s tím umím jet za 12 benzínu, tak uvidíme, co na to líh. To jsem zatím nezkusil, protože s tím jezdí manželka s dětmi :(
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 901
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

#28 Elotec E85

Příspěvek od Stalin »

Muže nastat nějakej problem s naladěním toho Elotecu když mam nalitej soft od BSR Stage1 ??
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#29 Elotec E85

Příspěvek od David Patočka »

nemůže, to nemá s úpravou nic společného
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

LPG Prokop

#30 Elotec E85

Příspěvek od LPG Prokop »

jm252485 píše:Pro všechny, kteří se zajímají o alternativu E85 doporučuji následující odkaz:
http://www.volvoclub.org.uk/tech/VolvoB4184S8Flexifuel.pdf

Je to popis odlišného provedení motorů B4181S11 (N95) a B4181S8(E85) - pro S40, V50, C30

V kostce - nejde jen o to, doplnit "zázračnou krabičku", která prodlouží délku vstřiku atd..., ale o řadu dalších věcí:
- jiná hlava válců (tvrzená sedla ventilů - znám z mého Renaulta, měl taky jinou hlavu, označenou GPL (franc. značení pro LPG) a nebylo třeba řešit přimazávání)
- o 30% větší otvory vstřikovačů
- palivové potrubí z nerezových trubek (koroze !)
- ohřívač bloku motoru (pro zimní starty pod -15 st. C)
- jakýsi pulsní generátor - zase kvůli korozi
- jiné podávací čerpadlo (některé díly by E85 mohl rozežírat)

Je otázka, zda toto všechno nám ti, co "přestavby", zejména ty okolo 3000 Kč, nabízejí, řeknou
Určitě by si zájemce měl nějak prověřit, jak je odolné provedení jeho"naturalového "auta vůči zmíněným rizikům. Rozhodně by mi vrtaly hlavou dvě věci - ventilly (sedla) a to palivové potrubí, včetně čerpadla.
Nezanedbatelná je zmínka v sekci o používaném oleji: Service interval 10000 km or 1 year. Takže olej každých 10kkm ? To ta úspora není vskutku zadarmo...
Některé modely jsou už z továrny uzpůsobeny na E85 - nedávno jsem přestavěl na LPG Volvo XC60T6 a tam bylo právě kvůli vlastní diagnostice paliva (BA95, 98, E85, E70) nutné naprosto přesné nastavení LPG pro všechny jízdní režimy včetně plného výkonu, aby jednotka nehlásila "přípiš vysoký obsah ethanolu v palivu".

Spotřeba u LPG je dle typu provozu vyšší o 10 - 20% (montážní firmy většinou uvádějí méně) v praxi se navýšení nejčastěji pohybuje mezi 1 - 2 litry/100km. U E85 více závisí na stylu jízdy - pokud řidič využívá určitého navýšení výkonu, pak je navýšení spotřeby výrazně vyšší.

Levné přestavby na E85 by se měly užívat pouze pro sportovní účely, protože se jedná o komponenty, které nemají evropskou homologaci a schválení pro provoz v ČR a vozy s těmito jednotkami mohou mít problémy na STK - montážní firmy ba na to měly zákazníka upozornit. Zatím vím pouze o zařízení FlexCar ELOTEC, které toto schválení má (a které také nabízím) a postup jeho přihlášení je ještě složitější, než u LPG.

Při srovnání obou alternativ u mě jednoznačně vítězí LPG, i když v rámci komplexnosti služeb nabízím zákazníkům obě varianty. O mých zkušenostech s LPG najdete více na https://www.facebook.com/LPG.service

lukinl
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 602
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 850 2,3 T5 sedan, B5234FT man.

#31 Elotec E85

Příspěvek od lukinl »

Ahoj tak sem nad tím trochu přemýšlel
oproti LPG určitě levnější na pořízení a instalaci, se vším včetně svíček nějákej filtrů a tak to výjde na cca 10.000
než je dostanu zpět je 1,5 roku pryč pak začnu šetřit za 6let ušetřím cca 30tKč ovšem za předpokladu, že se nic nepodělá na motoru a nic neodejde jinak budu dost v mínusu

ztoho mi vychází LPG líp sice dražší na pořízení, ale výrazně levnější tankování i proti E85
- návratnost stejná cca 1,5 roku
- roční úspora oproti BA95 1/3 nákladů na palivo
- uspora za 6 let cca 70.000

jeví se mi LPG cenově zajímavější
_________________
LukinL
je:850 2,3 T5 sedan, B5234FT, M56
bylo:850 kombi D5252T, M56 r.v.96, Traktor
C70 cabrio Fenix,960II sedan 850 kombi 155kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#32 Elotec E85

Příspěvek od Urvanej »

Ale jo, LPG je zajímavější, dokud nezačneš započítávat nemožnost parkování v parkovacích domech a podzemních garážích, menší kufr, častější tankování, nutné revize, dvojí emise, životnost nádob...
Pak taky můžeš započítat, že kdybys těch 20 klacká na začátku msíto do LPG vrazil do nějakejch akcií, tak má za těch pár let třeba 30.
Prostě si to musí spočítat každej sám.
U mě by vyhrál etanol, kdybych to už s LPG nekoupil.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

lukinl
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 602
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 850 2,3 T5 sedan, B5234FT man.

#33 Elotec E85

Příspěvek od lukinl »

Urvanej píše:Ale jo, LPG je zajímavější, dokud nezačneš započítávat nemožnost parkování v parkovacích domech a podzemních garážích, menší kufr, častější tankování, nutné revize, dvojí emise, životnost nádob...
Pak taky můžeš započítat, že kdybys těch 20 klacká na začátku msíto do LPG vrazil do nějakejch akcií, tak má za těch pár let třeba 30.
Prostě si to musí spočítat každej sám.
U mě by vyhrál etanol, kdybych to už s LPG nekoupil.
Já v podzemkách parkuju minimálně a vlastně nemusím vůbec. Menší kufr v případě instlace místo rezervy odpadá téměř uplně.
tankování častější je určitě fakt, ale stanic je celkem dost. revize je prostě součást údržby ne něják dramaticky drahá.
Dvojí emise máš i s E85kou. Nevýhode je hlavně řivotnost nádrže, ale mělo by se to vrátit na úspoře za tankování.
U mě by vyhrál plyn, ale kdo ví třeba někdy zkusím etanol.
Jeho výhodou je jednodušší instalace a demontáž.
_________________
LukinL
je:850 2,3 T5 sedan, B5234FT, M56
bylo:850 kombi D5252T, M56 r.v.96, Traktor
C70 cabrio Fenix,960II sedan 850 kombi 155kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#34 Elotec E85

Příspěvek od dan2 »

ad parkovani v podzemce - skutecne to tam nikdy nenechate? co ruzne parkuju, tak auto na lpg potkam docela bezne.
Naposledy upravil(a) dan2 dne 03 bře 2013 08:56, celkem upraveno 1 x.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

jm252485
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 139
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

#35 Elotec E85

Příspěvek od jm252485 »

Asi jsem vůl :crazy: , ale vzhledem k tomu, že s LPG jezdím cca 14 let, tak jsem se to prostě naučil respektovat. Za tu poměrně dlouhou dobu mi vychází jedno pravidlo - vzhledem k tomu, že rozdíl mezi benzínem a LPG je hlavně ve spotřební dani, tak vychází +- úspora 1 Kč/km (včetně doplňkových nákladů) - a z toho: na kolik mne vyjde přestavba, tolik km musím ujet, aby se to vrátilo.
Tedy: investuji-li 30 000 Kč, po 30 000km jsem "doma" a pak je to už do plusu.
Příklad: za cca 3000 km, co jsem najel s S40 na benzín, vycházela mi spotřeba okolo 8 l/100km (určitě to jde lépe, ale já asi nejsem ekojezdec - manželka je lepší :twisted: ), čili cca 280 - 290 Kč/100 km. S Lagunou jsem jezdil okolo 10 l/100 LPG - takže cca 170 - 180 Kč/100
Servisní náklady záleží na štěstí - volil jsem vždy zástavbu do poměrně nových aut (nová Felicie po 3 letech, Laguna už z výroby koupená jako 4letá, S40 včera přestavěná od Jeana - 4 roky stará), kde by náklady neměly být vysoké. Významný náklad bude teoreticky nádrž (6000 Kč), ale to bude po 10 letech a to je sakra zadlouho. Novinka, která mi přestavbu maličko prodražila, je elektronický přímaz, který jsem ani ve Feldě, ani v Laguně neřešil...
Včera první cesta se "syrovým" LPG od Jeana (200 do Prahy + 110 km do Písku na chatu). Subjektivně - možná skutečně drobná ztráta výkonu, ale zátah v pohodě, spotřeba cca 10,5 l, ale netankováno u stejné stanice se stejným tlakem a rychlost po dálnici 120 - 130 tempomatem. Kvalita zástavby - nádherná, pokud někdo nepozná vstřikovače na plyn, tak v motoru nepozná, že je tam plyn. Zadní plato v kufru zdvihnuto o cca 5 cm (kvůli toroidu na reálně načerpatelných 39 litrů). Předpokládám po cca 1000 km doladění map v řídící jednotce a tedy i "sednutí" spotřeby na nějakých 9,5 litru, což mi vyhovuje. Při mém nájezdu 15 - 18kkm to mám za rok a půl, max dva roky doma a auto bude max. šestileté (tedy na Volvo teenager :D ). Co víc si přát ?
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#36 Elotec E85

Příspěvek od dali »

Stalin píše:Muže nastat nějakej problem s naladěním toho Elotecu když mam nalitej soft od BSR Stage1 ??
David Patočka píše:nemůže, to nemá s úpravou nic společného
S tím bych byl opatrnej. Pokud úprava zvyšuje plnící tlak (jakože od BSR to kromě pedál-tuningu bude hlavní podstata úpravy) tak můžeš narazit na to, že maximální průtok sériových vstřikovačů nebudude stačit aby ten zvýšenej průtok vzduchu ukrmil tak aby to ještě bylo dost bohatý, což u E85 na kterej to běží studenějc nebude takovej průser jako kdyby se to stalo na benzín, ale určitě bude znát že to nejede jak má. Pokud současně namontuješ větší vstřikovače (jenže je to ME7, takže bude třeba to přepsat v jednotce aby nenadávala), je všechno v pořádku.

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#37 Elotec E85

Příspěvek od Kuko28 »

nevím jak bohatě dimenzované vstřikovače mají jednotlivé motory u Volva, každopádně když se tato problematika řešila u Saabů, tak u LPT verzí se po úpravě na Biopower, což plus mínus odpovídá Stg.1 u různých BSR, Speedparts a pod. stejně prý nedá dostat mimo jejich kapacitu, u vrcholných Aero verzí je ale cítit, že vstřikovače nestíhají u rychlostí nad 200km/h :D takže se pak doporučuje updgrade za výkonnější
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#38 Elotec E85

Příspěvek od dali »

Vo tom to je, že při potřebě zvýšenýho výkonu už nestačí ani ta prodloužená doba vstřiku aby to tam dokázalo narvat dost E85 aby to bylo dost bohatý, takže řídící jednotka zasáhne a výkon je fuč....

Ozyy

#39 Elotec E85

Příspěvek od Ozyy »

Nejkvalitnější přestavbu dělá firma ASTESTUNER,tato jednotka je spárovaná s lamdou a má své teplotní čidlo,takže čím je motor teplejší , tak je spotřeba menší.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“