Dnes som bol za druhym mechanikom, ktoreho mi poradil kamarat. Ma Volvo S60 D5 a zatial mu vzdy pomohol ked bol nejaky problem. Samozrejme predchadzala tomu navsteva stareho mechanika a ziadost o nahratie povodneho SW naspat do RJ. Po 1,5 hodinovom cakani a rozpravani, ze ten mechanik za ktorym idem nie je dobry, ze uz par aut pokazil atd, atd. Ked som sa ho spytal, ze preco potom on nevie vyriesit moj problem, tak zacal kecat, ze to je problem s turbom alebo EGR, kedze mi straca vykon
Pricom velmi dobre vie, ze turbo a EGR boli menene. Ale nevadi, nakoniec nahral povodny SW a mohol som sa konecne vybrat za novym mechanikom.
Po diagnostike mu samozrejme vyhodilo chyby DPF a podstatna informacia: chyba v komunikacii s jednotkou aditiva (mocoviny). Ak som tomu spravne porozumel, tak funguje to takto: Riadiaca jednotka caka po istom intervale (prejazdene km aleco casovy usek) signal z jednotky aditiva, ze je cas vypalit DPF. Ale kedze jednotka aditiva je odpojena a RJ nedostane ziadny signal, RJ obmedzi vykon motora a caka na samotne vypalovanie. Tym ze sa vypne a zapne motor naspat sa vycistia tieto "poziadavky" a znova po istom intervale to nastane. Problem je v tom, ze treba zablokovat tuto poziadavku RJ, aby neziadala alebo necakala od jednotky aditiva ziadny signal.
Bolo mi povedane, ze sa to da, RJ medzitym odisla pekne ku chlapikovi, ktory upravi SW tak, aby RJ nevyzadovala signal s jednotky aditiva a tym padom sa obide cyklus vypalovania a malo by to slapat. No a toto sa u prveho mechanika nestalo. On si len nasiel cyklu vypalovanie v RJ a zmazal ho, pricom RJ vzdy cakala na signal. Aj to odpoveda tomu, kedy mi to obmedzovalo vykon. Ked som jazdil po meste a nasledne som vypadol z mesta, v momente mi obmedzilo vykon, lebo chcelo spustit vypalovaci cyklus. Novy mechanik mi povedal, ze ked sa urobi tato uprava, tak by to malo fungovat bez problemov. Ja viem, MALO BY. Dufam ze bude.
Ziadne ine chyby pri diagnostike po nahrati povodneho SW sa neukazali, cize logicky, nema co ine sposobovat problem s obmedzenim vykonu. Plus bolo mi povedane, ze ako bonus nachytam este v tej cene upravy SW (250 EUR) aj chiptuning z doterajsich 81kw/110k/240nm na 101kw/137k/290nm. Rozmyslam, ci ma zmysel to nechat chipnut, aj ked je to v tej cene (co sa este overuje, pre istotu) a ci to nebude mat vplyv na prevodovku (dvojhmotovy zotrvacnik, kedze mam najazdene 150000km, uz sa asi popyta do vecnych lovist, dufam ze nie). Ale vsetko su len hypotezy... neviem
Rozpisal som sa, ale dufam, ze to aspon pomoze inym, co maju taketo problemy. Vo stvrtok poobede alebo v piatok by malo by auto hotove. Dam vediet. Tak volveniu zdar
este pripajam web adresu kde bude uprava vykonavana teraz:
http://www.profituning.sk/