Jsme na Volvo fóru, tak se bavíme primárně o Volvu. Měl by sis někdy turbo benzínovým Volvem sjet, nebo si ho třeba koupit jako hračku na víkendy tak jako jsem to udělal já. Brzo bys zjistil, jak hluboce se mýlíš. Pokud někdo neslyší to tupý dunění koncernovýho 1.9 rumpálu tak musí bejt fakt hluchej. Pravda je, že dokud si nesjedeš s benzínovým Volvem, můžeš tvrdit že D5 zní jako benzín, jenže D5 zní tak jak si někdo kdo v životě jel akorát koncernovým TDI myslí že zní benzínovej motor. Ve skutečnosti je zvuk D5 mnohem hlubší a pronikavější, než třeba u T5 kde ten zvuk slyšíš jen v pozadí. Ale zase pokud někomu trochu voní motorismus, tak bude ze zvukový kulisy D5 nadšenej.passadena píše:Všetko má svoje výhody a nevýhody, mal som aj benzínáky, a teraz mam dva diesle, a nesiel by som naspäť k benzínu, komfort z jazdy a krutiaceho momentu diesla by som za benzinovy vrestiak nevymenil....co sa tyka toho smradu, tak nove diesle splnaju emisne normy lepsie ako benzinaky.....a o hlucnosti???? to bolo mozno niekedy na starých predkomorkacoch ktore klepali, dnes v hlucnosti nie je ziadny rozdiel........
..... a ktomu R-ku co tak vychvaluje ..... som zvedavy ci by nechal mojho passata 1,9 TDI 167 koní a 395 nm..... nejakým benziňákom.....a to nehovorím o spotrebe......
S tou V70R jsi mimo, oproti tvým načipovanýmu Prasátovi je tam rozdíl dvou tříd, pokud je ta V70R vpořádku. Zašlapala by ho do země za jakýchkoli podmínek.
Třeba takovej VW dlohoudobě benzínový motory zanedbával na úkor TDI, takže to s nima taky podle toho vypadá. To si pak snadno někdo s 1.9 TDIčkem může myslet, že mu to jede jak benzín.
Problém benzínu bych viděl spíš v tom, že se v něm snáz ztrácejí koně než v dieselu. Třeba pokud postavíte na brzdu diesela s 300 nebo 500tkm celkem bez problémů dosáhne hodnoty udávaný výrobcem. Naproti tomu turbobenzín třeba s 200tkm může mít klidně o 30-50 koní míň. Běžná naměřená hodnota jetý neupravený 2.3 T5 co tady kdo zkoušel z fóra byla něco okolo 200 koní. Diesel s 300 tkm je mechanicky spíš zajetej. Turbobenzín s tímhle nájezdem už je trochu unavenej (zvlášť pokud s ním někdo jezdí na krev) a k dosažení výrobcem udávaných hodnot může pomýšlet na generálku ikdyž může bez problémů se sníženým výkonem a nějakou spotřebou oleje fungovat další desetitisíce km.
U toho benzínu je taky mnohem víc fíčur který mají vliv na dosažení udávanýho výkonu, ale i schopnost motoru pokračovat v jízdě. Mě osobně teda údržba benzínovýho motoru přijde jako dražší záležitost čítající víc položek než u dieselu.