460- nejede za tepla

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2879
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Joo, to určitě. Jenom si nějak nemohu udělat čas na pokusy a tak to zde beru za teoretické cvičení.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2879
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Tak jsem si dnes udělal konečné čas, resp. mi ho rodina udělala pod podmínkou (dcera nemá čím jezdit). K základní diagnostice jsem použil dvoukanálový osciloskop Tesla BM 556 a běžný digitální multimetr. Nejdříve jsem vyřešil odvod výfuk. zplodin z garáže pomocí 5m trubek HT 50mm a 3 kolínek téhož. Funguje to výborně a těsní na výfuku 460 i 245! Poté jsem zkontroloval kontakty připojení čidel motoru a zapalovací kabely (proměřeny Ohmmetrem za různého ohýbání). Změřěno čidlo teploty motoru a zjištěno v pořádku (hodnoty vzaty z "opravy R19). Poté jsem nastartoval motor a postupně zahříval. Při tom jsem měřil signál kyslíkového čidla, který se jevil sice na horní hranici, ale ještě v pořádku. Rovněž tak impulzy od čidla otáček motoru a vstřikovací impulsy. Teprve při kontrole zapalovacích impulzů k 1. válci a současném snímání impulsů čidla polohy klik. hřídele jsem narazil na velice nepravidelný tvar zapalovacího výboje. Nejdříve jsem myslel na svíčku, ale ta se ukázala nová, leč dost tmavá. Rozebral jsem tedy víčko rozdělovače a zde se ukázal kámen úrazu. Uhlík ve víčku již v podstatě nebyl a co z něj zbylo bylo zapečeno a nepohyblivé. Palec v podstatě také na odchodu do věčných lovišť. Briskně jsem našel na netu náhradní sadu rozdělovače R19 za 665,- Kč (/samotné víčko a palec by byly levnější o cca 200,- Kč, leč měly jen palec) v Elitu na Kolbenově ul. a po výměně již motor šlape jako hodinky v jakékoliv teplotě. Poučení ? Příště nejdřív rozebrat a vizuálně zkontrolovat vše co jde a teprve potom začít měřit. Nicméně jsem nezažil, aby auto v pohodě startovalo se špatným víčkem rozdělovače za studena a nechytlo či nejelo za tepla. :roll:

Zpět na „300 / 400“