460- nejede za tepla

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

460- nejede za tepla

Příspěvek od Jarda S40 »

Prosím o radu i náměty. Moje 460 má velice zajímavou zábavu, jak se ohřeje, tak odmítá jet. Ale ne po ohřátí na provozní teplotu motoru, ale až později po prohřátí celého motorového prostoru. Teda pokud byly mrazy, tak jela pořád, ale jak se oteplilo, tak po ujetí cca 5 km chcípne, párkrát jde ještě natočit, ale pak znovu a znovu chcípe až natočit nejde, přitom to vypadá jako uhlcený motor. Napadá někoho něco? Motor benzín 1,8i.

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

Cau Jardo, co nejake "sytičové" čidlo?
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7952
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: 460- nejede za tepla

Příspěvek od Honza »

Jarda S40 píše:Prosím o radu i náměty.
Jardo to neřeš, hlásí zase ochlazení.
http://www.novinky.cz/domaci/76558-vrac ... upnum.html
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

A co vlhký rozdělovač? Něco podobnýho mi jednou udělalo Garde. Tenkrát taky bylo období kdy se střídaly suchý mrazy s poměrně vlhkýma teplotama okolo nuly, občas sníh. Vlhkost se dostala do rozdělovače a potom zmrzla. Natočit to šlo ale jak se to ohřálo jinovatka se změnila ve vodu a pak to nechtělo jet, škytalo to atd atd. Poznal jsem to až když se to trochu ohřálo po odklopení víčka rozdělovače. Po vysušení to zase bylo BZ.
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

tomáš
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 135
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomáš »

Teď jsem to psal vedle do lampárny, že by vstříky????
_________________
S80 D5, XC70 III D5, C70 2,0T
262 C - Bertone, 780 - taky Bertone
bylo: 345 GLS, 764, 960, 765 2x, 850 2,0, 850 T5, 945 2,3T, V70 T5R, V70XC II 2,5T, S80 TDI, XC70 III D5 (utopeno)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Dík za náměty, zkusím, ale ještě prosím navrhujte. Dík
4Honza - no to je fajn ty mrazy, ale jednou teplo přijít musí a co pak?

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7952
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Jarda S40 píše: a co pak?
:whax: :ogre:
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1525
Registrován: 17 roků
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

Jarda S40 píše:Dík za náměty, zkusím, ale ještě prosím navrhujte. Dík
4Honza - no to je fajn ty mrazy, ale jednou teplo přijít musí a co pak?



Přestěhovat 460 zpět do severské země, někam za polární kruh.
( Promiň Jardo, ale když už byla řeč o II. studené frontě, tak jsem musel reagovat.)
Já bych zkusil víčko rozdělovače, zda nekondenzuje vlhkost, která se po prohřátí motoru projeví. Zkus si pujčit druhý víčko.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6146
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Kdysi jsem zažil něco podobného na Simce 1301. Nastartovala na ťuknutí, motor šel jak hodinky a po 5-10 minutách jízdy motor chcípnul, jako když mu dojde benzín. Po nějaké době (přibližně na vychladnutí motoru) zase chytla na ťuknutí, chvíli jela a potom zase to samé. Nebudu rozepisovat co všechno jsem na tom rozebíral a kontroloval - byl to nakonec 5-ti cm kousek gumové hadičky spojující nádrž s palivovým potrubím. Plný nějakého bordelu z nádrže, který způsoboval, že benzín do trubičky netekl, ale pouze pomalu prolínal. Takže potvůrka vyjela obsah palivové trubičky a potom jsi musel čekat, až se znova pomalu naplní. ;)
Taky to vypadalo, že to má souvislost s ohřátím motoru a nakonec to byla takováhle blbost. :roll:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2053
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Jardo, doma prohřej auto, a až se závada objeví, zkus několikrát nastartovat. Pak vyndej svíčku a když bude suchá, tak je problém v dodávce paliva, když bude mokrá, musí se prověřit zapalování. Co je tam za systém řízení motoru?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:Dík za náměty, zkusím, ale ještě prosím navrhujte. Dík
4Honza - no to je fajn ty mrazy, ale jednou teplo přijít musí a co pak?
Co třebas začít kontrolou pojistek?Potom vzít WD40 a vystříkat jeden konektor po druhém.Zkus jestli háže jiskru,když to nejede.Mohla by to být i cívka po zahřátí přestane indukovat.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No v pojistkách bych to nehledal. Dělá to opravdu až po zahřátí motoru, ale ne hned, nýbrž až když třeba stojí na světlech delší dobu nebo pomalu popojíždí ve frontě. Naposledy v podzemním parkovišti. Ale taky třeba pokud se ujede 5 km a odstaví auto, tak po chvíli když chci odjet již nejde nastartovat. Až po cca 1 hodině, když motor vystydne. Motor vynechává a chcípe, párkrát ještě chytne a pak šlus až vystydne. Ale pokud jedu plynule, tak se ohřeje na provozní teplotu a krásně topí a ujede třeba 30 km v pohodě. Jo, taky to udělalo, pokud jsem to nechal ráno běhat cca 10 minut na volnoběh, aby se zahřál a odtál led. Ohřálo se, zatopilo a chcíplo a již nechytlo až za cca 2 hod. jsem zkusil a vše O.K. Přijde mi to, jako kdyby to dělalo ne po ohřátí motoru, ale po prohřátí motorového prostoru od toho zahřátého motoru. Jako kdyby tam byla nějaká pojistka přehřátí (vím blbost). Ty svíčky jsem již taky přemýšlel, ale zatím se závada vybavila cca 4x neplánovaně a zpočátku jsem myslel, že zamrzla voda v benzínu. Teprve včera jsem došel k náhledu že to souvisí s teplotou, ale obráceně. I když i ty pojistky??? Každopádně to nyní začnu systematicky řešit asi dle pokynu Standy - garáž a ohřát až chcípne.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2053
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

níže popsaná možnost platí pro volva řady 200/700/900, která mají indukční snímač polohy klikové hřídele. je možné, že to bude platit i pro 460:

pokud nejde nastartovat teplý motor, který jinak ujede bez vypínání mnoho km, tak by to mohl být snímač polohy kliky - stárnutím zvyšuje odpor, který se též zvyšuje s teplotou. a protože ten snímač je prachsprostá cívka, tak při startování (malé otáčky) mají impulsy nízké napětí. tím pádem si kompjůtr myslí, že se nestartuje a proto žádné jiskérky, žádný benzínek
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Ono by to mohlo být i teplotní čidlo, pokud je dvouodporové a nějak blbě se mění s teplotou ten řídící odpor. Ale těžko někde hledat hodnoty. Bude to asi sranda :roll: No nic nezkazím, pokud nejdřív projdu kontakty a pojistky a potom ohřeju až do nenastartování a pak svíčky, jiskra příp. benzín. V teple garáže to pude, venku na silnici se mi do toho nechtělo. Důležité je se již nenechat zaskočit :lol: dík všem za rady, vše použiju a pokud ještě někoho něco napadne, budu rád.

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6146
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Nehledej v tom žádný moudro. Pokus se jít od jednoduchých systémů k složitějším.
A pravidelně nás infomuj. ;)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

Jarda S40 píše:Ono by to mohlo být i teplotní čidlo, pokud je dvouodporové a nějak blbě se mění s teplotou ten řídící odpor. Ale těžko někde hledat hodnoty. Bude to asi sranda :roll: No nic nezkazím, pokud nejdřív projdu kontakty a pojistky a potom ohřeju až do nenastartování a pak svíčky, jiskra příp. benzín. V teple garáže to pude, venku na silnici se mi do toho nechtělo. Důležité je se již nenechat zaskočit :lol: dík všem za rady, vše použiju a pokud ještě někoho něco napadne, budu rád.
jestli chceš hodnoty tak se ti pokusím najít.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4Black- Hawk - Jo, jo, jo, chcííí. Teda prosím a moc! Dík.
P.S. zrovna jsem byl na renault fóru, kde to náhodou dnes řeší taky. Shodují se na teplotním čidle, ale hodnoty nevědi. Ale prej už to dva měli :roll:

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2053
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

něteré řídící jednotky od roku (asi) 1990 vyhodnocují hodnověrnost vstupních veličin, pokud jsou mimo toleranci, tak se na ty bláboly kašle a nahradí se přibližnou hodnotou z paměti počítače a vyhlásí se "chyba"

nechci Ti, Jardo, kazit radost, ale nevěřím, že by si počítač neporadil s absencí signálu z čidla teploty motoru a nemohl nastartovat... :cry:

no,...i když..., Bosch :badgrin:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Stando, pouštím se teda na tenkej led. Ale co jsem nastudoval, není ani tak problém když řídící jednotka dostane signál mimo toleranci a nebo dokonce žádnej. Ale problém je, pokud dostane signál sice v toleranci, ale vůbec neodpovídající zkutečnosti. Teda třeba pokud by to teplotní čidlo po ohřátí na cca 90°C najednou začalo ukazovat tepl. -20°C, tak by asi byla ta jednotka se svojí logikou vedle a motor by se uchlastal. A to jsou ty případy, kdy diagnostika neukazuje žádné chyby a motor stejně zlobí. Ale říkám, toto jsem si dal dohromady z poznatků na webu a je to jen moje teorie!!! Určitě ale platí něco podobného pro Lambda sondu. Pokud je mimo toleranci, je to gut, jednotka se s tím vyrovná a nastaví nouzový režim z paměti. Ale pokud se "zasekne na třeba 600 mV nebo kolísá jen mezi 600-800 mV, je to průs.. a jednotka se s tím nesrovná.

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:Stando, pouštím se teda na tenkej led. Ale co jsem nastudoval, není ani tak problém když řídící jednotka dostane signál mimo toleranci a nebo dokonce žádnej. Ale problém je, pokud dostane signál sice v toleranci, ale vůbec neodpovídající zkutečnosti. Teda třeba pokud by to teplotní čidlo po ohřátí na cca 90°C najednou začalo ukazovat tepl. -20°C, tak by asi byla ta jednotka se svojí logikou vedle a motor by se uchlastal. A to jsou ty případy, kdy diagnostika neukazuje žádné chyby a motor stejně zlobí. Ale říkám, toto jsem si dal dohromady z poznatků na webu a je to jen moje teorie!!! Určitě ale platí něco podobného pro Lambda sondu. Pokud je mimo toleranci, je to gut, jednotka se s tím vyrovná a nastaví nouzový režim z paměti. Ale pokud se "zasekne na třeba 600 mV nebo kolísá jen mezi 600-800 mV, je to průs.. a jednotka se s tím nesrovná.
A co zkusit to čidlo odpojit? naskočí nouzový režim tím pádem by to mělo jet,pokud to není něco jiné?a takto by vylučovací metodou šlo zjistit co?

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4 Martin- ano, takhle přesně se to radí v případě Lambda sondy. Máš bod!

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:4 Martin- ano, takhle přesně se to radí v případě Lambda sondy. Máš bod!
Tak to už mám dva

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2053
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

jardo, popsal jsi situaci, kdy jde PRÁVĚ o nehodnověrný signál a ecu by ho měla ignorovat, protože má ještě např. informaci z lambda sondy
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

standa píše:jardo, popsal jsi situaci, kdy jde PRÁVĚ o nehodnověrný signál a ecu by ho měla ignorovat, protože má ještě např. informaci z lambda sondy
A je ECU schopna poznat, kterej signál je "nevěrohodnej"? Čidlo ukáže (blbě) nízkou teplotu a lambda (správně) bohatou směs, mimo toleranční hodnoty. Nemůže v tom případě ECU usoudit na závadu Lambdy (nesprávně) a prát tam nadále mnoho paliva a divit se, proč motor nechytí? Nebo kapitulovat a naopak poté odstavit motor docela, aby nedošlo k poškození katalizátoru? Nevím, neznám, ale pochybuji zase o takové "inteligenci" ECU. A víš, že třeba v případě Florindy si ECU neporadila s váhou vzduchu a navíc ta by měla podle proměření dle doporučených postupů být O.K. A co nejhoršího, stále vyblikávala kód 111 (vše O.K.). Čím víc o tom přemýšlím a sháním info, tím je věc složitější a pokud se člověk nechce stát zkušebním vyměňovačem všeho možného.....?
Ale neber to, že se chci přít. Jenomtak uvažuji a netvrdím, že mám pravdu.

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:
standa píše:jardo, popsal jsi situaci, kdy jde PRÁVĚ o nehodnověrný signál a ecu by ho měla ignorovat, protože má ještě např. informaci z lambda sondy
A je ECU schopna poznat, kterej signál je "nevěrohodnej"? Čidlo ukáže (blbě) nízkou teplotu a lambda (správně) bohatou směs, mimo toleranční hodnoty. Nemůže v tom případě ECU usoudit na závadu Lambdy (nesprávně) a prát tam nadále mnoho paliva a divit se, proč motor nechytí? Nebo kapitulovat a naopak poté odstavit motor docela, aby nedošlo k poškození katalizátoru? Nevím, neznám, ale pochybuji zase o takové "inteligenci" ECU. A víš, že třeba v případě Florindy si ECU neporadila s váhou vzduchu a navíc ta by měla podle proměření dle doporučených postupů být O.K. A co nejhoršího, stále vyblikávala kód 111 (vše O.K.). Čím víc o tom přemýšlím a sháním info, tím je věc složitější a pokud se člověk nechce stát zkušebním vyměňovačem všeho možného.....?
Ale neber to, že se chci přít. Jenomtak uvažuji a netvrdím, že mám pravdu.
Abychom se neopakovali,co takhle popsat co už jsi vyzkoušel a jaké byly výsledky?Osobně bych po základní kontrole zkusil jednotce vnutit nouzový režim a zkusit zda to bude dělat problémy i v něm.

Zpět na „300 / 400“