Zkušenosti s LPG 2.5T

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#301 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Urvanej »

300 u takhle starýho volva neni nic, co by tě mělo nějak odrazovat. Většina z nás tu má najeto mnohem víc. Problémy s kilometrama nejsou nijak zásadní oproti jiným značkám. Výhoda je, že stočit volvo neni tak jednoduchý jako jiný značky z toho období, protože se to ukáže na diagnostice, že nesedí kilometry skutečný s budíkama.
Ale chce to specifickou diagnostiku na volva, VIDA-DICE, kterou nemá uplně každej, a obyč VAG kábl toho tolik neumí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 27
Příspěvky: 5185
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#302 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Warcz »

Na kilometry vůbec nekoukej to nehraje roli. Zaleží jak se o to někdo stará. Pokud tomu dává péči zajede to na měsíc a zpátky. Ona ta V8 není tak užraná jak to vpadá. Máme v klubu několik V8 a není to na spotřebu tak hrozné. Problém je opravdu ten servis. Ono obecně první otázku co bych si položil kam to budeš vozit do servisu a jestli Volva dělají.

Jo u te XC90 se dává nádrž pod auto místo rezervy, ale nesmí tam být dva laufy. Pak je to problém:
image.png
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 1 rok 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Zatím nevlastním

#303 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od pavel01 »

to je fakt. může mít auto najeto málo a bude v bídném stavu. jako co jsem měl minulé auto bylo top i s km ,ale říkám už jsem na tom najel přes 250 000 a nic prakticky jsem do toho nedával :D . Teďka se dívám po něčem lepším malinko :). známý mě zase lanaří do discovery 3, ale tam zas praskají kliky co jsem slyšel, prý to je čerpadlem ,ale volvo se mi líbí více. Co u těch v8 se kazí popř. ceny servisu.. myslím si že to bude cenově lepší jak land rover na servis :D..

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 27
Příspěvky: 5185
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#304 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Warcz »

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#305 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Urvanej »

Kolem 250tkm by se měl dělat řetěz rozvodů, bohužel kvůli tomu musí motor ven a je s tim spousta práce, takže to je velkej výdaj za cca 40, ale to bylo jen doporučení, který jsem dostal u bývalýho auta. Závada se s tim nepojila žádná, zvuky taky ne, tak nevim. Škrtící klapka umí pozlobit, ta stojí nová cca 15.
Výrobní vada toho motoru bylo ložicko vyvažovací hřídele, ale to se projevilo u aut do cca 150tkm a po opravě už to nikdy nezlobilo.
Jinak o ničem nevim.
Průměrnou spotřebu mám 13,5 dle tankování a i PC ukazuje poměrně přesně tuto hodnotu.
Osobně bych šel dneska do nafty, D5 je super motor a odpadaji trable s dvojím palivem.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5004
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#306 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od python.p »

Za mě D5 s 120kW a seš v klidu. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#307 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od peter cz »

pavel01 píše: 27 úno 2023 14:37 Jako taky jsem viděl V8 v lpg ,ale těžko říci no zda do toho jít netuším jak yamaha motor je spolehlivy.. no nebo v manualu sehnat volvo ,ale těch taky moc není xc90 těžko se shání koukám všude.. 3,2 motor je bez turba ? to by bylo asi nejlepší no.
Na naší v8 zatím za nějakých 50tkm s lpg problém nebyl. Pokud to montuje člověk co u toho aspoň trochu přemýšlí, tak to pak ani při servisu nijak neomezuje, ono u xc90 je kolem motoru víc místa než u p3. V8 trochu trpí na úniky oleje, ale jak to jednou přetěsníš, tak je klid. Ideálně to spojit s větším servisem, kde se rovnou udělají rozvody příslušenství, zkontrolují benzínové vstřiky, udělá odvětrání atd. a není co řešit. Na nějaké fatální problémy žádný z těchto benzínů netrpí.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#308 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Vapik »

V8 yamaha je totálně jednoduchý skoro až predpotopni motor. Místa je tam v pohodě a lpg ten servis nijak významně nezhorší.
Mám na svém najeto cca 180tis km z celkových 330 a servisuju si prakticky vše sám, tak si myslím, že to dokážu posoudit. Před tím jsem měl xc70 2.4t 146kw taky v pĺynu a servisní náročnost je hodně podobná a u šestiválec tam není vyznamne víc místa.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#309 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Romulusw »

Ty starší V8 měly problém s tímhle, ale po roce 2007 to snad už nebylo
Přílohy
V8ložisko1.jpg
V8ložisko.jpg

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#310 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od peter cz »

Myslím si že dnes už bude motor s tímhle problémem stejně buď opravenej nebo mrtvej...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#311 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Urvanej »

Vapik píše: 27 úno 2023 16:03 V8 yamaha je totálně jednoduchý skoro až predpotopni motor...
Na čtyřnásobný VVT s plynulou regulací bych název předpotopní asi uplně nepoužil :-D Ale tak co tam mít složitějšího... neni to přímovstřik a yamaha je vyrábí v obrovských počtech do lodí, takže spolehlivost měl v genech, dokud do toho nějakej švéd nesáhnul s vyvažovací hřídelí :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#312 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Vapik »

Ale jo na to být jsem si vzpomněl hned jak jsem to odeslal tak snad mě teď za to rouhani nevypece :-).
No když nad tím tak přemýšlím je to akorátdrazsi na servis protože víc svíček atd. Ale třeba čištění klapky oproti volvo I5 je tady naprostá lahůdka, kterou si strihne i paní Vapiková.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5004
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#313 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od python.p »

On ten motor asi nebude úplně špatný když se dává třeba i sem -> https://en.wikipedia.org/wiki/Noble_M600 a má o pár poníků víc... :D
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“