Overdrive este raz

Všechno o sedmách a devítkách!

Moderátor: wickey

This topic is 12 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
prutk
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 10 led 2006 09:34
Bydliště: Žiar nad Hronom

Overdrive este raz

Příspěvek od prutk »

Aky olej do OV pretoze tu boli doporucenia na:

ATF 220 výrobce Mobil - doporučeno od Stena
ATF Type A výrobce Valvoline - odpovídá původní specifikaci ATF typ F/G

V predajni kde som si chcel Valvoline kupit mi odpopvedali ze norma ATF type A Valvoline nepozna a zas mi len doporucili Dexron III (ten tam je teraz od CAstrolu) takze mam dalsie tri litre Dexronu pretoze to bola zavezna objednavka: TAkze som volal do Volva a tam mi zas doporucili:
Originál olej Volvo obj.č.:1161324 cena 459,- Sk s DPH
Ako prípadnú náhradu Castrol:
TAF-X cena: 684,- Sk s DPH
SMX-S cena 539,- Sk s DPH
TQF - údaj z archívu, už nie je v cenníku
Ale na webw som vizistil ze toto su oleje do manualov: jedine na webe ako nahradu som nasiel oleje:
ESSO AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID D 21065
ESSO AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID D 21611

Neviete mi niekto teda povedat ake oleje sa tam maju liat - ci do "manualov" alebo do "automatov"
_________________
Volvo 760, r.v. 1986, 2,4l Td - strieborny

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: Overdrive este raz

Příspěvek od travex »

prutk píše:Aky olej do OV pretoze tu boli doporucenia na:

ATF 220 výrobce Mobil - doporučeno od Stena
ATF Type A výrobce Valvoline - odpovídá původní specifikaci ATF typ F/G

V predajni kde som si chcel Valvoline kupit mi odpopvedali ze norma ATF type A Valvoline nepozna a zas mi len doporucili Dexron III (ten tam je teraz od CAstrolu) takze mam dalsie tri litre Dexronu pretoze to bola zavezna objednavka: TAkze som volal do Volva a tam mi zas doporucili:
Originál olej Volvo obj.č.:1161324 cena 459,- Sk s DPH
Ako prípadnú náhradu Castrol:
TAF-X cena: 684,- Sk s DPH
SMX-S cena 539,- Sk s DPH
TQF - údaj z archívu, už nie je v cenníku
Ale na webw som vizistil ze toto su oleje do manualov: jedine na webe ako nahradu som nasiel oleje:
ESSO AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID D 21065
ESSO AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID D 21611

Neviete mi niekto teda povedat ake oleje sa tam maju liat - ci do "manualov" alebo do "automatov"
do prevodovek M46 (OD) a M47 patri totez co do automatu, tenhle olej je urcen pro pouziti v automatickych a specialnich manualnich prevodovkach.... sam litam na cervenej dextron a no problem (pravda nemam OD).... kupuju kde se namane, ted naposledy ARAĹ, ale jinak ESSO za cenu cca 180 CZK/litr
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1486
Registrován: 28 lis 2003 20:49
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Re: Overdrive este raz

Příspěvek od LUBOŠ »

Jezdím asi 300 tis. s overdrivem na červený Dextron III, cena 120,- Kč/litr, výrobce Texaco.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Miki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 432
Registrován: 24 led 2005 18:18
Bydliště: Hradištko u Nymburka

Příspěvek od Miki »

já používám červenej od essa a v pohodě
_________________
BMW E39 523i, 2000, manual
bylo Volvo 740GL, B230F,1987, 4q+OD, Belgie, Social Edition
bylo Volvo 740GLE, B230E,1985, 4q+OD, Švédsko, el.okna, centrál

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

mam dotaz totalne OT - nikdy som nejazdil s OD - ako sa radi ta 5 a spat na 4?? na 5 sa zaradi zatlacenim tlacitka 5 pri zaradenej stvorke bez spojky? A potom ako ked chce clovek podradit spat na 4??

Sorry za OT, ale fakt ma to zaujima :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Miki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 432
Registrován: 24 led 2005 18:18
Bydliště: Hradištko u Nymburka

Příspěvek od Miki »

takže priatělko,5 se řadí zmáčknutím tlačítka bez plynu a bez spojky a zpět to samé,je to naprostý brus při předjíždění a taky když jako já jedu z a do práce z 90% 4/5 tak má spojka dovolenou až do prahy nebo do zácpy
_________________
BMW E39 523i, 2000, manual
bylo Volvo 740GL, B230F,1987, 4q+OD, Belgie, Social Edition
bylo Volvo 740GLE, B230E,1985, 4q+OD, Švédsko, el.okna, centrál

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od veetec »

Miki píše:takže priatělko,5 se řadí zmáčknutím tlačítka bez plynu a bez spojky a zpět to samé,je to naprostý brus při předjíždění a taky když jako já jedu z a do práce z 90% 4/5 tak má spojka dovolenou až do prahy nebo do zácpy
ne vždy, milý Miki, já měl ve dvojce OD, kde se řadilo na 5 tlačítkem a s klidem s plynem, ale zpět na 4 se muselo vyřadit a zařadit 4, samože se spojkou bez plynu... 8)
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Miki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 432
Registrován: 24 led 2005 18:18
Bydliště: Hradištko u Nymburka

Příspěvek od Miki »

jo jo mě to pod plynem nahoru taky vezme,ale to že jsi musel z5 na 4 vyřadit bych spíš viděl jako nějakou závadu OD než "tovární nastavení",ale možný je všechno :-D
_________________
BMW E39 523i, 2000, manual
bylo Volvo 740GL, B230F,1987, 4q+OD, Belgie, Social Edition
bylo Volvo 740GLE, B230E,1985, 4q+OD, Švédsko, el.okna, centrál

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

taky mi to přijde divný...
jinak pro uplnost - na převodovce je čidlo(spínač) který kontroluje zda je zařazená 4ka, aby OD nezařadil dřeba když je tam 2 či zpátečka....
Z pjetky na 4 odřadíš jen čudlíkem, stejný efekt má vyřazení na neutrál a znovu zařazení čtyřky, pač je tam ten spínač, kterej OD vypne jak vyřadíš čtyřku...
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

s tym vyradenim som si myslel, ze to tak bude - len mi to prislo nepohodlne :) - inak dik za info.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Namor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 22 lis 2005 09:06
Bydliště: Řevnice

Příspěvek od Namor »

V uživatelském manuálu pro 740 na internetu ( http://apps.volvocars.us/ownersdocs/198 ... 740_03.htm ) se píše toto: Depress the clutch fully when shifting gears, and when engaging/disengaging overdrive (5th gear). Remove foot from the clutch pedal after shifting. Což česky znamená: Sešlápněte naplno spojku při řazení rychlostí, a když zařazujete/vyřazujete overdrive ( pátá rychlost ).Sundejte nohu ze spojkového pedálu po přeřazení. V mém vlastním uživatelském manuálu je psáno německy: Při zařazení a vyřazení overdriveru vždy částečně sešlápněte spojku pro hladší přeřazení. Já osobně šlapu spojku tak napolovic protože v overdriveru je taky spojkové obložení a doufám že si ho tak uchovám až do smrti smrťoucí.
_________________
Nyní: Volvo 740 GL Kombi, r. v. 1989, 2.4 Turbodiesel

ypsi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 03 pro 2003 17:59
Bydliště: Žilina, Slovensko

Příspěvek od ypsi »

K tomu oleju: ja valim na cervenom Castrole (III) cena ?,je to uz davnejsie.
OD radim hore aj dole bez spojky,alebo nejakeho vyradenia, iba pri predbiehani pridrzim troska plynik, hop za 4; ma to potom kapky (a kadlekadle 8) )
Inak raz kamosovi odisla ta elektronika co strazi tu zaradenu 4 atd, neslo potom OD vobec zaradit, tak sme ventil koli casu pripojili priamo na vypinac a potom sme si s neho robili srandu za ma "zajka" a "zelvicku"
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

dostal jsem skvělý tip - ten spínač se dá zaměnit se spínačem couvaček co je taky na každé almaře, anebo sa dá použít to iste ze starejch shade:)
Jinak na stejno vyjde když drát vedoucí k senzoru čtyřky prostě ukostříš. želva/zajíc jak vyšitá :))
tedy je li v háji spinač...
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

ypsi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 03 pro 2003 17:59
Bydliště: Žilina, Slovensko

Příspěvek od ypsi »

To jakoze spinac z almary skoda je 1:1 zamenny??? Kua, teraz rozmyslam ci sa na skodovky daval jeden poriadny komponent, alebo kde udelali soudruzi ze svedska chybu ;)
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

avšak zpátky k oleji - mám v převodovkách ( 4+OD a 5st.) olej ATF DEXRON III, který tam dle příruček nepatří (správný olej je ATF typ F nebo G).

vše funguje, jak má, overdrive řadí, nehlučí, dokonce bych řekl, že v pětistupňové převodovce jde po výměně oleje líp řadit jednička a dvojka, ale možná si to nalhávám.

stáhl jsem si specifikace obou olejů, ale rozumím tomu jako koza petrželi. není tady nějakej odborník?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3073
Registrován: 16 bře 2007 08:48
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: Overdrive este raz

Příspěvek od Sergej »

Vie nikto objasnit naco su tieto konektory na OD Laylock type J ?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

Re:

Příspěvek od GDPR_user »

veetec píše:
Miki píše:takže priatělko,5 se řadí zmáčknutím tlačítka bez plynu a bez spojky a zpět to samé,je to naprostý brus při předjíždění a taky když jako já jedu z a do práce z 90% 4/5 tak má spojka dovolenou až do prahy nebo do zácpy
ne vždy, milý Miki, já měl ve dvojce OD, kde se řadilo na 5 tlačítkem a s klidem s plynem, ale zpět na 4 se muselo vyřadit a zařadit 4, samože se spojkou bez plynu... 8)
Vadné relé OD :palec:

GDPR_user

Re: Overdrive este raz

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše:Vie nikto objasnit naco su tieto konektory na OD Laylock type J ?
Náhon mechanického tachometru

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: Overdrive este raz

Příspěvek od standa »

jo, a to červený je asi plomba
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Re: Overdrive este raz

Příspěvek od crtec »

asi určitě :) plomba je plastová a zničí se při 1. odstranění. je to krytka matky, pod ní přišroubovanej plech co drží bowden na místě spolu s převlečnou maticí bovdenu. v originálním neporušeném stavu měla moje krytka i čepičku že pod ni není vodět a volně se protáčí
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)
This topic is 12 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900“