Akumulátor - rady před koupí

Moderátor: wickey

This topic is 9 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 12 úno 2006 15:17
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

vlado píše:Všetko mám vypnuté, aj dodatočne domontovaná vysielačka,taxameter a pod. , tak idem skúšať poistky. Zatial díky páni...
Tak tu mám výsledky:
Klidový stav - 0,03A
pripojený taxameter - stály prívod - 0,06A t.j. nárast o 0,03A
pripojená vysielačka /vypnutá/ - 0,05A t.j. nárast o 0,02A
Celkom odber - 0,08A.
Žeby toto mohlo vybiť baterku? Dvakrát sa mi to stalo, že som nenaštartoval po 5 dňoch stánia.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

vlado píše: Na displey je hodnota max 3,75A a min 0,7A. Pri pripojení cvakne niekde akoby cievka,relé alebo elektromag.ventil??? Vtedy merák ukazuje hodnotu 3,75A. Po okamžitom opakovaní merania je len 0,7A.
vlado píše: Tak tu mám výsledky:
Klidový stav - 0,03A
pripojený taxameter - stály prívod - 0,06A t.j. nárast o 0,03A
pripojená vysielačka /vypnutá/ - 0,05A t.j. nárast o 0,02A
Celkom odber - 0,08A.
Žeby toto mohlo vybiť baterku? Dvakrát sa mi to stalo, že som nenaštartoval po 5 dňoch stánia.
:?:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

mirek 850 T5R
Offline
Příspěvky: 39
Registrován: 22 črc 2006 00:43
Bydliště: pardubice

Příspěvek od mirek 850 T5R »

všeobecný povolený limit je 0,02 A.takže 0,08 je dost nad limit.
_________________
volvo 850 T5R

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

ježiš jakej limit? a za kolik bodů je těch 0,08A?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

vcar
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1768
Registrován: 22 srp 2006 20:17
Bydliště: Č.Krumlov

Příspěvek od vcar »

Viděl bych to na zvláštní vypínač pro taxametr a vysílačku. Vyhodit mimo stalý proud.
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Sekl jsem se v předešlém přízpěvku o desetinnou čárku - ještě že nedělám v bance - snad mě omluvíš . Je fakt že taxametr a vysílačka odběr moc velký. Ideální stav zapojit tak aby se zaplo napájení po nastartování ( vysílačka + taxametr )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 12 úno 2006 15:17
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

jarek.krizan píše:Sekl jsem se v předešlém přízpěvku o desetinnou čárku - ještě že nedělám v bance - snad mě omluvíš . Je fakt že taxametr a vysílačka odběr moc velký. Ideální stav zapojit tak aby se zaplo napájení po nastartování ( vysílačka + taxametr )
Není moc dobrý nápad, keď nebude bežať motor, tak to nebude funkčné. A to musí byť. Jedine snaď vypínač ako to písal myslím že vcar, a vypínať po odstavení auta. Ale nerieši to tú otázku, či taký odber môže vyšťaviť baterku tak, že ani nenaštartujem po iba 5 dňoch,max týždeň. Alebo je baterka naozaj vadná, že neudrží v sebe prúd a je treba ju naozaj vymeniť?
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 12 úno 2006 15:17
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

vlado píše:
jarek.krizan píše:Sekl jsem se v předešlém přízpěvku o desetinnou čárku - ještě že nedělám v bance - snad mě omluvíš . Je fakt že taxametr a vysílačka odběr moc velký. Ideální stav zapojit tak aby se zaplo napájení po nastartování ( vysílačka + taxametr )
Není moc dobrý nápad, keď nebude bežať motor, tak to nebude funkčné. A to musí byť. Jedine snaď vypínač ako to písal myslím že vcar, a vypínať po odstavení auta. Ale nerieši to tú otázku, či taký odber môže vyšťaviť baterku tak, že ani nenaštartujem po iba 5 dňoch,max týždeň. Alebo je baterka naozaj vadná, že neudrží v sebe prúd a je treba ju naozaj vymeniť?
PS: myslím že 90% vozidiel taxi má zapojenie tak isto ako ja...Takže nič neštandardné.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

vcar
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1768
Registrován: 22 srp 2006 20:17
Bydliště: Č.Krumlov

Příspěvek od vcar »

Nevím, jak jsou na tom současné vysílačky, ale nám kdysi vymlátila baterku během dvou dnů. A když se nad tím zamyslím, proč vlastně by měla vysílačka odebírat proud, když je auto odstavené a ještě k tomu na delší dobu.
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 08 pro 2005 21:27
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

vlado píše:
Není moc dobrý nápad, keď nebude bežať motor, tak to nebude funkčné. A to musí byť. Jedine snaď vypínač ako to písal myslím že vcar, a vypínať po odstavení auta. Ale nerieši to tú otázku, či taký odber môže vyšťaviť baterku tak, že ani nenaštartujem po iba 5 dňoch,max týždeň. Alebo je baterka naozaj vadná, že neudrží v sebe prúd a je treba ju naozaj vymeniť?

Řekl bych, že ta baterka už pomalu končí. Ten proud je tak malý, že týden to musí bez problémů ustát. A spolehlivě to poznáš, až trošku přimrzne. A to už asi nebude dlouho trvat :cry: . Pro jistotu pořádně zkontroluj jestli nemáš zaoxidované kontakty na baterce, kostření a dobíjení z alternátoru.Rozebrat, rozpojit, očistit a namontovat.
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

mirek 850 T5R
Offline
Příspěvky: 39
Registrován: 22 črc 2006 00:43
Bydliště: pardubice

Příspěvek od mirek 850 T5R »

standa píše:ježiš jakej limit? a za kolik bodů je těch 0,08A?
samozřejmně jsem mněl na mysli odběr proudu v klidovém stavu vozidla.
_________________
volvo 850 T5R

navy.homer
Offline
Příspěvky: 1
Registrován: 20 říj 2009 19:00
Vůz: S40 B4184S2 1,8/90kW -02 cherry red met.
Bydliště: Bratislava

Re: Akumulátor - rady před koupí

Příspěvek od navy.homer »

Prosím vás, koľko "Ah" akumulátor potrebujem na S40 1,8/90kW,
alebo aký tam máte vy?
Asi mám ešte pôvodný a na ňom to nieje.
Neviem to posúdiť ani z troch návodov, ku ktorým som sa dostal.
Na túto tému už tri roky nik nereagoval, tak neviem či ma tu niekto nájde.
_________________
S40, 2002, 1.8 90kW, manuál

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2621
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Re: Akumulátor - rady před koupí

Příspěvek od Harry »

najdou Tě tu všichni, kteří zvolí Zobrazit nové příspěvky 8)
já bych řekl, že 520A je startovací proud, podle tabulky máš mít nejspíš 62Ah
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Akumulátor - rady před koupí

Příspěvek od jarek.krizan »

Tak nějak :good:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

selap
Offline
Příspěvky: 1673
Registrován: 25 říj 2006 18:54
Bydliště: Brno

Re: Akumulátor - rady před koupí

Příspěvek od selap »

Každý slušný prodejce baterií má tabulky a měl by ti správnou umět dohledat.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

harlequin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 198
Registrován: 25 led 2008 17:26
Vůz: S40 - D4204T
Bydliště: SVK - Prešov

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od harlequin »

Chcel by som sa opytat ake startovacie kable su vhodne pre S40 2.0D ... myslim kolko Amperove aspon... aby boli spolahlive a vydrzali a neboli drahe velmi

dalsia vec, ako by sa podla vas mali pripajat...

plati toto ? http://auto.sme.sk/c/5123396/startovaci ... tupne.html

dalsia vec, preco podla toho clanku nieje jedno, ci spojim (-) a (-) baterii, ale jedno na kostru a druhe na (-) ?
a posledna otazka, startuje sa s nenastartovanym autom alebo je to jedno, mozno sa namaha malinko alternator auta ked startuje druhe auto... ale aby to vadilo nejako ?
_________________
Volvo S40 2.0D 100kW MY2005 Momentum + doplnky
Volvo V40 1.8i GDI 92kW B4184SM r.2000

selap
Offline
Příspěvky: 1673
Registrován: 25 říj 2006 18:54
Bydliště: Brno

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od selap »

Pokud chceš aby kabely za něco stály musí v nich být dostatečný měděný vodič a to není zadarmo,takže kup ty s největší A zatížitelností.
Zpravidla při startování přes kabely by druhý vůz měl běžet.
Kostřící nemusi být připojen na baterku,stačí někde na kostru,nejlépe na motoru
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

harlequin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 198
Registrován: 25 led 2008 17:26
Vůz: S40 - D4204T
Bydliště: SVK - Prešov

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od harlequin »

selap píše:Pokud chceš aby kabely za něco stály musí v nich být dostatečný měděný vodič a to není zadarmo,takže kup ty s největší A zatížitelností.
Zpravidla při startování přes kabely by druhý vůz měl běžet.
Kostřící nemusi být připojen na baterku,stačí někde na kostru,nejlépe na motoru
hej ale naco mi kable 1000A ? nemam tahac !!! ale osobne auto... takze 200A ? 300A ? 500A ? nieco konkretne viete odporucit ? a ty vravis ze by mal bezat... preco by mal, ked vravis ze by mal... ked tam na sme.sk vravia nieco ine ? a Kostra je kostra a (-) pol na baterke je to iste teoreticky... je to vodivo spojene, ale pisu, ze nie zaporny pol pouzivat. Tiez preco to pisu ?
_________________
Volvo S40 2.0D 100kW MY2005 Momentum + doplnky
Volvo V40 1.8i GDI 92kW B4184SM r.2000

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: Akumulátor - rady před koupí

Příspěvek od Lachtan »

Vóólvik má od včerejška novou baterku - 600A, 70Ah :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

wrbics
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 339
Registrován: 26 bře 2008 12:58
Bydliště: Brno
Vůz: FoFo 2.0TDCi
Bydliště: Brno

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od wrbics »

Mám už 7 let Filson 500A . Nastartovaly už dost aut , letos jsem měnil svorky , už to měli za pár .

Všude jsem se setkal s tím , že má motor běžet . Toto je poprvé co čtu , že nemá . A dle mě je to blbost . Vzato jednoduše . nějaký znalec elektro mě když tak poopraví nebo lépe vysvětlí :wink: , když mám skoro mrtvou baterku a připojím k ní lepší baterii , teď taky zmrzlou , pomužeto , ale dohromady nic moc , ale když mi pomáha alternátor druhého vozu , který dává cca14V tak mi trochu oživý tu mrtvou a hned je to lepší .

Jinak v příručce V50 píšou toto :
- otočte klíč ve spínací skříňce do polohy 0
- zkontrolujte , že jmenovité napětí pomocného aku je 12V
- nachazi-li se pomocný aku v jiném voze , vypněte motor tohoto vozu. Ujistěte se , že se vozy nedotýkají.
- připojte červený startovací kabel ke kladnému polu (+) pomocného aku a ke kladnému polu aku vašeho vozu
- připojte jednu svorku černího kabelu na záporný pol ( - ) pomocného aku
- připojte druhou svorku černého kabelu k vývodu ukostření na uložení levého tlumiče
- nastartujte motor vozu s pomocným aku . Nechte motor běžet asi minutu na volnoběhu ve zvýšených otáčkách asi 1500ot/min
- nastarujte motor vozu s vybitým aku
- odpojte startovací kabely, nejprve černý , potom červený.
_________________
BYLO : Volvo V50 2.0D ( D4204T ) , r.v.2005 , manual Q6 { foto }

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: Akumulátor - rady před koupí

Příspěvek od Lachtan »

2-Wrbics - nepovažuji se za "elektroodborníka", ale jsem přesvědčen že máš naprostou pravdu, nikdy mě ani nenapadlo to dělat jakkoliv jinak :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

wrbics
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 339
Registrován: 26 bře 2008 12:58
Bydliště: Brno
Vůz: FoFo 2.0TDCi
Bydliště: Brno

Re: Akumulátor - rady před koupí

Příspěvek od wrbics »

Jo a zapoměl jsem napsat , že mít auto nastartované je dobré taky kvuli tomu , že když ty nenastaruješ hned a budeš takhle trápit jeho baterku tak aby i on pak nastartoval , a ne že tam pak vedle sebe zustanou dvě auta , které nejdou nastartovat a budeš shánět třetího , který Tě poslechne a budete tam pak už 3 :D
_________________
BYLO : Volvo V50 2.0D ( D4204T ) , r.v.2005 , manual Q6 { foto }

Tomas BB, SK
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 460
Registrován: 10 říj 2008 12:33
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

Re: Akumulátor - rady před koupí

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Jo, takto sme dnes rano stali vedla seba traja :-)

- pol sa dava na kostru startovaneho auta iba z dovodu mensieho ubytku napatia pri startovani (starter je ukostreny o motor takze odpada ubytok napatia na kebli batreka-kostra). Ale v podstate sa nic nedeje ani ked sa iba prepoja baterky.

osobne startujem cez kable s vypnutym motorom "ziveho" auta, nemam dobry pocit z toho ze by alternator funkcneho auta mal dodavat energiu "mrtvemu" autu. Z hladiska regulacie vykonu ziveho alternatora je takyto obrovsky a strmy pokles napatia nevhodny. Zivemu autu a jeho baterke, pokial je troska zohriate nemoze robit problem nastartovat znova alebo startovat druhe auto (nevie ze startuje druhe auto, je to pre neho ako jeho vlastny start). Ale bezne ludia aj tak startuju s naskocenym motorom ziveho auta a zatial som nepocul ze by sa jeho alternatoru nieco stalo, takze mozno mam iba fobiu...
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

liguerex
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 29 pro 2008 23:47
Bydliště: SK
Vůz: V70, V70XC

Re: Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od liguerex »

harlequin88 píše: ...a ty vravis ze by mal bezat... preco by mal, ked vravis ze by mal... ked tam na sme.sk vravia nieco ine?...
Spomínajú tam iba to, že pri pripájaní káblov by motor nemal bežať. "...Štartovaciu procedúru začne vodič auta, ktoré poskytuje pomoc, tak, že naštartuje..." :)
harlequin88 píše: ...a Kostra je kostra a (-) pol na baterke je to iste teoreticky... je to vodivo spojene, ale pisu, ze nie zaporny pol pouzivat. Tiez preco to pisu ?
V knihe "Jak na to" u Renault Megane sa píše: "...druhý konec černého kabelu připojíme na vhodné místo na kostře startovaného vozidla, nejlépe na blok motoru. Pokud bychom připojili kabel přímo na záporný pól dobíjené baterie, mohlo by dojít k přeskočení jiskry a k explozi plynů, unikajících z baterie..." =@
_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW

pitris
Offline
Příspěvky: 210
Registrován: 18 dub 2007 22:17
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

Re: Akumulátor - rady před koupí

Příspěvek od pitris »

Tak jsem dneska musel zainvestovat taky... ty mrazy moje stará baterie nevydržela. Koupil jsem v Halfords jejich baterku, píšou tam, že to pro ně dělá Bosch... tak uvidíme.
Mám 62Ah, 540A. Dneska prožije ostrý start, je venku zatím -14,6 stupňů Celsia... tak jsem zvědavý, jak na tom bude v pondělí, zatím mě nikdy Halfords nezklamal... :unknown:
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš
This topic is 9 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“