
Akumulátor - rady před koupí
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
Akumulátor - rady před koupí
Rozjelo se tu spousta debat na téma zimních startů a mne by zajímalo jakou máte vlastně kdo baterku. Na té mojí totiž čas vymazal veškeré identifikátory, takže vím, že dává okolo 12V, je celá černá a bezúdržbová. Jednou se určitě stane, že jí budu muset vyměnit. Jenže nevím za co. Samozřejmě by to šlo zjistit u prodejců aut i akumulátorů, ale takhle mi to přijde zajímavější už pro tu názorovou rozdílnost. Díky za tipy 

_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
-
Offline
- Příspěvky: 819
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt
Já mám nějakou emerickou bezúdržbovou šedočernou s takovým žlutým očičkem má kapacitu 75Ah a stála 2.500kč, takovou tu celočernou jak popisuješ jsem tam měl původně jak jsem to kupoval u toho agroprodejce
Jinak ta stávající funguje jak má, zatím mi vždycky nažhavila a kolikrát snesla i 2-3dny rozsvícené světýlko u přihrádky spolujezdce, pravda to ještě nebyla kosa jak v Charkově na nádraží 


_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5764
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: PRG
Souhlasím s Drewidem, pro tebe je zajímavá kapacita 75 Ah a jestli je to výrobce takový, nebo makový je v zásadě poměrně jedno. Stejně ti vydrží tak 5-6-7 let, takže je to spíš o rozumné ceně.
OT - stejně je zajímavé, že PRVNÍ baterka v autě vydrží v průměru 7-8-9 let, ale jakkákoliv další znatelně méně.
alespoň tohle je moje dlouhodobá zkušenost (s více auty)
OT - stejně je zajímavé, že PRVNÍ baterka v autě vydrží v průměru 7-8-9 let, ale jakkákoliv další znatelně méně.

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 446
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Ja asi úplně jedno co tam dáš, jen aby měla min. kapacitu takovou, jakou doporučuje výrobce. Větší není naškodu a pak už si jen omezenej prostorem, aby se tam vešla
Takže si myslim, že značkama VARTA, BOSCH, BANNER chybu neuděláš a nebál bych se ani AKUMY ...

Takže si myslim, že značkama VARTA, BOSCH, BANNER chybu neuděláš a nebál bych se ani AKUMY ...
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Pozor u dieselu nezáleží jen na kapacitě ale také na max prouduConan píše:Ja asi úplně jedno co tam dáš, jen aby měla min. kapacitu takovou, jakou doporučuje výrobce. Větší není naškodu a pak už si jen omezenej prostorem, aby se tam vešla![]()
Takže si myslim, že značkama VARTA, BOSCH, BANNER chybu neuděláš a nebál bych se ani AKUMY ...
-
Offline
- Příspěvky: 2041
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
Souhlas, v manuálu se píše 72Ah, 600A start. proud.martinopel píše:Pozor u dieselu nezáleží jen na kapacitě ale také na max prouduConan píše:Ja asi úplně jedno co tam dáš, jen aby měla min. kapacitu takovou, jakou doporučuje výrobce. Větší není naškodu a pak už si jen omezenej prostorem, aby se tam vešla![]()
Takže si myslim, že značkama VARTA, BOSCH, BANNER chybu neuděláš a nebál bych se ani AKUMY ...
Pořídil jsem na podzim 72Ah, 680A, zn. Brit, za necelých 1500Kč a zatím pohoda. :p
-
Offline
- Příspěvky: 175
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Bydliště: Nedvědice
- Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
- Bydliště: Nedvědice
přesně tak - u dýzláků je startovací proud mocmocmoc duuležitej!!
Jako rozcvičku v těchlech mrazech musí krmit pjeknou dávkou proudu žhaviče a následně dostane pokus o K.O. od startéru, kterej musí roztočit tu obrovskou masu železa naloženýho v ztuhlým oleji takovou silou, aby se vznítíla směs(v lepším případě předehřátá) v předekřátých válcích..
Znám moc lidí co kupujou nejlevnější MAKROglobusBAUHAUS noname sajrajt s předepsanými parametry a pak
a) maj baterku co vydrží alespoň záruční dobu (často mnohem déle)
b) baterka to nedá a oni si od prodejce vyhádají novou
sám s tímto zkušenosti nemám, ale co znám tak si je lidi chválí, že vydrží to stejný jak superznačky za 2-3 x tolik peněz
Jako rozcvičku v těchlech mrazech musí krmit pjeknou dávkou proudu žhaviče a následně dostane pokus o K.O. od startéru, kterej musí roztočit tu obrovskou masu železa naloženýho v ztuhlým oleji takovou silou, aby se vznítíla směs(v lepším případě předehřátá) v předekřátých válcích..
Znám moc lidí co kupujou nejlevnější MAKROglobusBAUHAUS noname sajrajt s předepsanými parametry a pak
a) maj baterku co vydrží alespoň záruční dobu (často mnohem déle)
b) baterka to nedá a oni si od prodejce vyhádají novou
sám s tímto zkušenosti nemám, ale co znám tak si je lidi chválí, že vydrží to stejný jak superznačky za 2-3 x tolik peněz
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)
-
Offline
- Příspěvky: 1908
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
myslím,že zcela vyčerpávající odpověď je na
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=379
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=379
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 81
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bratislava
TAk je tu konec leta, za chvílu nastane zima. Asi nebude na škodu otvoriť diskudiu o akumulátoroch, kto aké používa, aké plánuje kúpiť a pod.
Ja začínam už teraz. Sadnem do auta, otočím kľúčom a cuk,cuk... Štartér iba cuká. Baterka je OUT. Má dva roky /bez dvoch mesiacov/ a skončila.
Skúsim ju nabiť, ale asi je to len dočasné riešenie pred zimou.
Terajšia baterka: EXIDE EXCELL EX 12 - 12V 62Ah 540A /EN/
Údaje podľa servisnej knižky: menovitá kapacita pri benz.motore 420A
Otázka: môžem použiť novú batériu podľa údajov z terajšej batérie?
má niekto skúsenosti s inými parametrami batérií?
Myslím že v ELITe boly akumulátory rozdelené aj podľa prevodovky manuál - automat. Je to pravda že sa to tak rozlišuje?
Ja začínam už teraz. Sadnem do auta, otočím kľúčom a cuk,cuk... Štartér iba cuká. Baterka je OUT. Má dva roky /bez dvoch mesiacov/ a skončila.
Skúsim ju nabiť, ale asi je to len dočasné riešenie pred zimou.
Terajšia baterka: EXIDE EXCELL EX 12 - 12V 62Ah 540A /EN/
Údaje podľa servisnej knižky: menovitá kapacita pri benz.motore 420A
Otázka: môžem použiť novú batériu podľa údajov z terajšej batérie?
má niekto skúsenosti s inými parametrami batérií?
Myslím že v ELITe boly akumulátory rozdelené aj podľa prevodovky manuál - automat. Je to pravda že sa to tak rozlišuje?
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5954
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Převodovka nemá na baterku vliv. Záleží na startovacím proudu. Tvoji baterku nabij naplnlo a při startování ji změř voltmetrem. Když poklesne pod deset voltů tak to bude mít asi odbitý. Možná by neškodilo se podívat na startér jak jsou na tom ložiska (futra).vlado píše:TAk je tu konec leta, za chvílu nastane zima. Asi nebude na škodu otvoriť diskudiu o akumulátoroch, kto aké používa, aké plánuje kúpiť a pod.
Ja začínam už teraz. Sadnem do auta, otočím kľúčom a cuk,cuk... Štartér iba cuká. Baterka je OUT. Má dva roky /bez dvoch mesiacov/ a skončila.
Skúsim ju nabiť, ale asi je to len dočasné riešenie pred zimou.
Terajšia baterka: EXIDE EXCELL EX 12 - 12V 62Ah 540A /EN/
Údaje podľa servisnej knižky: menovitá kapacita pri benz.motore 420A
Otázka: môžem použiť novú batériu podľa údajov z terajšej batérie?
má niekto skúsenosti s inými parametrami batérií?
Myslím že v ELITe boly akumulátory rozdelené aj podľa prevodovky manuál - automat. Je to pravda že sa to tak rozlišuje?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 81
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bratislava
Honzo ale v ponuke baterií z katalógu ELIT je poznámka či je prevodovka automat alebo manuál. Tak ma napadlo, či tam naozaj nieje treba špec.bateriu kôli tomu, že automat.prevodovka potrebuje na činnosť nejaký prúd, alebo aspoň na ovládanie. Tak preto tak uvažujem.Honza píše:Převodovka nemá na baterku vliv. Záleží na startovacím proudu. Tvoji baterku nabij naplnlo a při startování ji změř voltmetrem. Když poklesne pod deset voltů tak to bude mít asi odbitý. Možná by neškodilo se podívat na startér jak jsou na tom ložiska (futra).vlado píše:TAk je tu konec leta, za chvílu nastane zima. Asi nebude na škodu otvoriť diskudiu o akumulátoroch, kto aké používa, aké plánuje kúpiť a pod.
Ja začínam už teraz. Sadnem do auta, otočím kľúčom a cuk,cuk... Štartér iba cuká. Baterka je OUT. Má dva roky /bez dvoch mesiacov/ a skončila.
Skúsim ju nabiť, ale asi je to len dočasné riešenie pred zimou.
Terajšia baterka: EXIDE EXCELL EX 12 - 12V 62Ah 540A /EN/
Údaje podľa servisnej knižky: menovitá kapacita pri benz.motore 420A
Otázka: môžem použiť novú batériu podľa údajov z terajšej batérie?
má niekto skúsenosti s inými parametrami batérií?
Myslím že v ELITe boly akumulátory rozdelené aj podľa prevodovky manuál - automat. Je to pravda že sa to tak rozlišuje?
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5954
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Nevim možná spíš kvůli velikosti. Proud by tam neměl hrát roli.vlado píše: Honzo ale v ponuke baterií z katalógu ELIT je poznámka či je prevodovka automat alebo manuál. Tak ma napadlo, či tam naozaj nieje treba špec.bateriu kôli tomu, že automat.prevodovka potrebuje na činnosť nejaký prúd, alebo aspoň na ovládanie. Tak preto tak uvažujem.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 81
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bratislava
JArdo ale väčšiu baterku podľa čoho? Ako som písal hodnota 62Ah a 540A. Ktorá hodnota môže byť vyššia? Pýtam sa kôli tomu, aby bol dostatočný dobíjací prúd. Takže väčšie Ah alebo A?Jarda S40 píše:Jestli to nebude proto, že u automatu má motor s hydr. měničem větší odpor proti startéru než u manuálu? Je to jenom můj dohad, ale jistota je, že bych u automatu dal větší baterku, jelikož nejde nastartovat roztažením. Odtah je taky dost složitej, takže asi proto bych dal větší baterku.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 3023
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Já koupil auto s baterkou 62 Ah strtovací proud už si nepamatuji a le hned po první zimě pořídil bezůdržbového Bosche 72 Ah a 740 A starovacího proudu a starty no problem na původní sice točilo ale velmi pomalu ikdyž byla Varta 1.5 roku stará a startér po GO - ztuhlý měnič opravdu hodně brzdí a auto bych neroztahoval ani bez automatu - rozvody to zrovna nemilují - to radši startovací kabely
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 81
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bratislava
-
Offline
- Příspěvky: 81
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bratislava
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5954
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Pokud nejezdíš nějaké cmrndačky (do 10 km) tak by meměl být problémvlado píše:Harry chcem silnejšiu, len mám obavy z toho, či bude dobíjanie stačiť dobiť vačšiu baterku.Harry píše:Když koupíš silnější než je uvedeno v manuálu tak určitě neprohloupíš
Naposledy upravil(a) Honza dne 03 zář 2006 23:37, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 4522
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
toto je presne to co ma napadlo - ako sa k tomu postavi alternator?? (k silnejsej baterii??)vlado píše: Harry chcem silnejšiu, len mám obavy z toho, či bude dobíjanie stačiť dobiť vačšiu baterku.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
-
Offline
- Příspěvky: 81
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bratislava
Honzo to je práve to, čo ma trápi. Ja totižto po večeroch vrkám po Bratislave ako TAXIk, tak to sú práve tie trasy 15min jazda,potom stojíš, vypnutý motor ale rádio vysielačka, občas aj parkovačky zapnuté a pod. Tak a teď babo raďHonza píše:Pokud nejezdíš nějaké cmrndačky (do 10 km) tak by meměl být problémvlado píše: Harry chcem silnejšiu, len mám obavy z toho, či bude dobíjanie stačiť dobiť vačšiu baterku.

_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5954
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Tak to bych neviděl tak tragicky, asi nebudeš nikdy stát tak dlouho aby to vystydlo. Měl jsem na mysli takový cesty jako ráno 5 km do práce a večer domu.vlado píše:Honzo to je práve to, čo ma trápi. Ja totižto po večeroch vrkám po Bratislave ako TAXIk, tak to sú práve tie trasy 15min jazda,potom stojíš, vypnutý motor ale rádio vysielačka, občas aj parkovačky zapnuté a pod. Tak a teď babo raď
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Problém zda alternátor nabije či nenabije větší akumulátor bych viděl asi takhle: Ráno startuju a potom vyjedu, svítím topím a pod.. Po dobu cesty spotřebovávám z akumulátoru nějakej proud a ten tam opět vracím alternátorem. Důležité je tedy množství proudu (spíše energie) z akumulátoru odbrané a ne jeho kapacita. Takže nevidím problém v tom, aby alternátor zvládal dobíjet větší akumulátor. Samozřejmě nejsou dobré extrémy, třeba 150 Ah akumulátor. I když pokud pamatuju, tak těch 150Ah měla Avie, která měla alternátor na cca 700W. 125Ah měla Praga S5t, která měla dynamo cca 300W. Taky jsem měl v Trabantu aku z Avie, 150Ah a bez problémů - dynamo cca 220W. Takže s tímhle bych si hlavu nelámal.
-
Offline
- Příspěvky: 253
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 4
Tak co koupil jsi? Jestli ne, tak ber AKUMU. Mám jí v Š 120, a chovám se k ní jako prase.vlado píše:Nechám si poradiť, pomaly sa rozhodujem o baterke okolo tak cca 70Ah a štartovací prúd okolo 600 A. Zajtra ju musím kúpiť.


Naopak ve Volvu mám bezúdržbovou Vartu Silver dynamic a už dvakrát mě dost zklamala, a to je stará lehce přes rok....

_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S
Marek, V 850, 1996, B5202S