Akumulátor - rady před koupí

Moderátor: wickey

This topic is 9 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Akumulátor - rady před koupí

Příspěvek od kajdamajda »

Rozjelo se tu spousta debat na téma zimních startů a mne by zajímalo jakou máte vlastně kdo baterku. Na té mojí totiž čas vymazal veškeré identifikátory, takže vím, že dává okolo 12V, je celá černá a bezúdržbová. Jednou se určitě stane, že jí budu muset vyměnit. Jenže nevím za co. Samozřejmě by to šlo zjistit u prodejců aut i akumulátorů, ale takhle mi to přijde zajímavější už pro tu názorovou rozdílnost. Díky za tipy :-D
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 975
Registrován: 15 roků
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Příspěvek od drewid »

Já mám nějakou emerickou bezúdržbovou šedočernou s takovým žlutým očičkem má kapacitu 75Ah a stála 2.500kč, takovou tu celočernou jak popisuješ jsem tam měl původně jak jsem to kupoval u toho agroprodejce :lol: Jinak ta stávající funguje jak má, zatím mi vždycky nažhavila a kolikrát snesla i 2-3dny rozsvícené světýlko u přihrádky spolujezdce, pravda to ještě nebyla kosa jak v Charkově na nádraží :lol:
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6053
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Souhlasím s Drewidem, pro tebe je zajímavá kapacita 75 Ah a jestli je to výrobce takový, nebo makový je v zásadě poměrně jedno. Stejně ti vydrží tak 5-6-7 let, takže je to spíš o rozumné ceně.
OT - stejně je zajímavé, že PRVNÍ baterka v autě vydrží v průměru 7-8-9 let, ale jakkákoliv další znatelně méně. ;) alespoň tohle je moje dlouhodobá zkušenost (s více auty)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Ja asi úplně jedno co tam dáš, jen aby měla min. kapacitu takovou, jakou doporučuje výrobce. Větší není naškodu a pak už si jen omezenej prostorem, aby se tam vešla :-D
Takže si myslim, že značkama VARTA, BOSCH, BANNER chybu neuděláš a nebál bych se ani AKUMY ...
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Conan píše:Ja asi úplně jedno co tam dáš, jen aby měla min. kapacitu takovou, jakou doporučuje výrobce. Větší není naškodu a pak už si jen omezenej prostorem, aby se tam vešla :-D
Takže si myslim, že značkama VARTA, BOSCH, BANNER chybu neuděláš a nebál bych se ani AKUMY ...
Pozor u dieselu nezáleží jen na kapacitě ale také na max proudu

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

martinopel píše:
Conan píše:Ja asi úplně jedno co tam dáš, jen aby měla min. kapacitu takovou, jakou doporučuje výrobce. Větší není naškodu a pak už si jen omezenej prostorem, aby se tam vešla :-D
Takže si myslim, že značkama VARTA, BOSCH, BANNER chybu neuděláš a nebál bych se ani AKUMY ...
Pozor u dieselu nezáleží jen na kapacitě ale také na max proudu
Souhlas, v manuálu se píše 72Ah, 600A start. proud.
Pořídil jsem na podzim 72Ah, 680A, zn. Brit, za necelých 1500Kč a zatím pohoda. :p
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

přesně tak - u dýzláků je startovací proud mocmocmoc duuležitej!!
Jako rozcvičku v těchlech mrazech musí krmit pjeknou dávkou proudu žhaviče a následně dostane pokus o K.O. od startéru, kterej musí roztočit tu obrovskou masu železa naloženýho v ztuhlým oleji takovou silou, aby se vznítíla směs(v lepším případě předehřátá) v předekřátých válcích..
Znám moc lidí co kupujou nejlevnější MAKROglobusBAUHAUS noname sajrajt s předepsanými parametry a pak

a) maj baterku co vydrží alespoň záruční dobu (často mnohem déle)
b) baterka to nedá a oni si od prodejce vyhádají novou
sám s tímto zkušenosti nemám, ale co znám tak si je lidi chválí, že vydrží to stejný jak superznačky za 2-3 x tolik peněz
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

myslím,že zcela vyčerpávající odpověď je na
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=379
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

TAk je tu konec leta, za chvílu nastane zima. Asi nebude na škodu otvoriť diskudiu o akumulátoroch, kto aké používa, aké plánuje kúpiť a pod.
Ja začínam už teraz. Sadnem do auta, otočím kľúčom a cuk,cuk... Štartér iba cuká. Baterka je OUT. Má dva roky /bez dvoch mesiacov/ a skončila.
Skúsim ju nabiť, ale asi je to len dočasné riešenie pred zimou.
Terajšia baterka: EXIDE EXCELL EX 12 - 12V 62Ah 540A /EN/

Údaje podľa servisnej knižky: menovitá kapacita pri benz.motore 420A

Otázka: môžem použiť novú batériu podľa údajov z terajšej batérie?
má niekto skúsenosti s inými parametrami batérií?

Myslím že v ELITe boly akumulátory rozdelené aj podľa prevodovky manuál - automat. Je to pravda že sa to tak rozlišuje?
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7941
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

vlado píše:TAk je tu konec leta, za chvílu nastane zima. Asi nebude na škodu otvoriť diskudiu o akumulátoroch, kto aké používa, aké plánuje kúpiť a pod.
Ja začínam už teraz. Sadnem do auta, otočím kľúčom a cuk,cuk... Štartér iba cuká. Baterka je OUT. Má dva roky /bez dvoch mesiacov/ a skončila.
Skúsim ju nabiť, ale asi je to len dočasné riešenie pred zimou.
Terajšia baterka: EXIDE EXCELL EX 12 - 12V 62Ah 540A /EN/

Údaje podľa servisnej knižky: menovitá kapacita pri benz.motore 420A

Otázka: môžem použiť novú batériu podľa údajov z terajšej batérie?
má niekto skúsenosti s inými parametrami batérií?

Myslím že v ELITe boly akumulátory rozdelené aj podľa prevodovky manuál - automat. Je to pravda že sa to tak rozlišuje?
Převodovka nemá na baterku vliv. Záleží na startovacím proudu. Tvoji baterku nabij naplnlo a při startování ji změř voltmetrem. Když poklesne pod deset voltů tak to bude mít asi odbitý. Možná by neškodilo se podívat na startér jak jsou na tom ložiska (futra).
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

Honza píše:
vlado píše:TAk je tu konec leta, za chvílu nastane zima. Asi nebude na škodu otvoriť diskudiu o akumulátoroch, kto aké používa, aké plánuje kúpiť a pod.
Ja začínam už teraz. Sadnem do auta, otočím kľúčom a cuk,cuk... Štartér iba cuká. Baterka je OUT. Má dva roky /bez dvoch mesiacov/ a skončila.
Skúsim ju nabiť, ale asi je to len dočasné riešenie pred zimou.
Terajšia baterka: EXIDE EXCELL EX 12 - 12V 62Ah 540A /EN/

Údaje podľa servisnej knižky: menovitá kapacita pri benz.motore 420A

Otázka: môžem použiť novú batériu podľa údajov z terajšej batérie?
má niekto skúsenosti s inými parametrami batérií?

Myslím že v ELITe boly akumulátory rozdelené aj podľa prevodovky manuál - automat. Je to pravda že sa to tak rozlišuje?
Převodovka nemá na baterku vliv. Záleží na startovacím proudu. Tvoji baterku nabij naplnlo a při startování ji změř voltmetrem. Když poklesne pod deset voltů tak to bude mít asi odbitý. Možná by neškodilo se podívat na startér jak jsou na tom ložiska (futra).
Honzo ale v ponuke baterií z katalógu ELIT je poznámka či je prevodovka automat alebo manuál. Tak ma napadlo, či tam naozaj nieje treba špec.bateriu kôli tomu, že automat.prevodovka potrebuje na činnosť nejaký prúd, alebo aspoň na ovládanie. Tak preto tak uvažujem.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7941
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

vlado píše: Honzo ale v ponuke baterií z katalógu ELIT je poznámka či je prevodovka automat alebo manuál. Tak ma napadlo, či tam naozaj nieje treba špec.bateriu kôli tomu, že automat.prevodovka potrebuje na činnosť nejaký prúd, alebo aspoň na ovládanie. Tak preto tak uvažujem.
Nevim možná spíš kvůli velikosti. Proud by tam neměl hrát roli.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jestli to nebude proto, že u automatu má motor s hydr. měničem větší odpor proti startéru než u manuálu? Je to jenom můj dohad, ale jistota je, že bych u automatu dal větší baterku, jelikož nejde nastartovat roztažením. Odtah je taky dost složitej, takže asi proto bych dal větší baterku.

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

Jarda S40 píše:Jestli to nebude proto, že u automatu má motor s hydr. měničem větší odpor proti startéru než u manuálu? Je to jenom můj dohad, ale jistota je, že bych u automatu dal větší baterku, jelikož nejde nastartovat roztažením. Odtah je taky dost složitej, takže asi proto bych dal větší baterku.
JArdo ale väčšiu baterku podľa čoho? Ako som písal hodnota 62Ah a 540A. Ktorá hodnota môže byť vyššia? Pýtam sa kôli tomu, aby bol dostatočný dobíjací prúd. Takže väčšie Ah alebo A?
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Dal bych větší obojí, pokud by byla větší kapacita (Ah), měl by být větší i proud (A). Teda u stejné baterky od stejného výrobce. Nedáš li tam třeba 100Ah, nemělo by mít dobíjení problém. Neznám řadu velikostí, ale dal bych místo 62 Ah něco kolem 70 Ah, jak říkám pro jistotu.

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Já koupil auto s baterkou 62 Ah strtovací proud už si nepamatuji a le hned po první zimě pořídil bezůdržbového Bosche 72 Ah a 740 A starovacího proudu a starty no problem na původní sice točilo ale velmi pomalu ikdyž byla Varta 1.5 roku stará a startér po GO - ztuhlý měnič opravdu hodně brzdí a auto bych neroztahoval ani bez automatu - rozvody to zrovna nemilují - to radši startovací kabely
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

Nechám si poradiť, pomaly sa rozhodujem o baterke okolo tak cca 70Ah a štartovací prúd okolo 600 A. Zajtra ju musím kúpiť.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Když koupíš silnější než je uvedeno v manuálu tak určitě neprohloupíš 8)
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

Harry píše:Když koupíš silnější než je uvedeno v manuálu tak určitě neprohloupíš 8)
Harry chcem silnejšiu, len mám obavy z toho, či bude dobíjanie stačiť dobiť vačšiu baterku.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7941
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

vlado píše:
Harry píše:Když koupíš silnější než je uvedeno v manuálu tak určitě neprohloupíš 8)
Harry chcem silnejšiu, len mám obavy z toho, či bude dobíjanie stačiť dobiť vačšiu baterku.
Pokud nejezdíš nějaké cmrndačky (do 10 km) tak by meměl být problém
Naposledy upravil(a) Honza dne 03 zář 2006 23:37, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5602
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

vlado píše: Harry chcem silnejšiu, len mám obavy z toho, či bude dobíjanie stačiť dobiť vačšiu baterku.
toto je presne to co ma napadlo - ako sa k tomu postavi alternator?? (k silnejsej baterii??)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

Honza píše:
vlado píše: Harry chcem silnejšiu, len mám obavy z toho, či bude dobíjanie stačiť dobiť vačšiu baterku.
Pokud nejezdíš nějaké cmrndačky (do 10 km) tak by meměl být problém
Honzo to je práve to, čo ma trápi. Ja totižto po večeroch vrkám po Bratislave ako TAXIk, tak to sú práve tie trasy 15min jazda,potom stojíš, vypnutý motor ale rádio vysielačka, občas aj parkovačky zapnuté a pod. Tak a teď babo raď :lol:
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7941
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

vlado píše:Honzo to je práve to, čo ma trápi. Ja totižto po večeroch vrkám po Bratislave ako TAXIk, tak to sú práve tie trasy 15min jazda,potom stojíš, vypnutý motor ale rádio vysielačka, občas aj parkovačky zapnuté a pod. Tak a teď babo raď :lol:
Tak to bych neviděl tak tragicky, asi nebudeš nikdy stát tak dlouho aby to vystydlo. Měl jsem na mysli takový cesty jako ráno 5 km do práce a večer domu.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Problém zda alternátor nabije či nenabije větší akumulátor bych viděl asi takhle: Ráno startuju a potom vyjedu, svítím topím a pod.. Po dobu cesty spotřebovávám z akumulátoru nějakej proud a ten tam opět vracím alternátorem. Důležité je tedy množství proudu (spíše energie) z akumulátoru odbrané a ne jeho kapacita. Takže nevidím problém v tom, aby alternátor zvládal dobíjet větší akumulátor. Samozřejmě nejsou dobré extrémy, třeba 150 Ah akumulátor. I když pokud pamatuju, tak těch 150Ah měla Avie, která měla alternátor na cca 700W. 125Ah měla Praga S5t, která měla dynamo cca 300W. Taky jsem měl v Trabantu aku z Avie, 150Ah a bez problémů - dynamo cca 220W. Takže s tímhle bych si hlavu nelámal.

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

vlado píše:Nechám si poradiť, pomaly sa rozhodujem o baterke okolo tak cca 70Ah a štartovací prúd okolo 600 A. Zajtra ju musím kúpiť.
Tak co koupil jsi? Jestli ne, tak ber AKUMU. Mám jí v Š 120, a chovám se k ní jako prase. :oops: Je stará 6 let a pořád drží. :shock:
Naopak ve Volvu mám bezúdržbovou Vartu Silver dynamic a už dvakrát mě dost zklamala, a to je stará lehce přes rok.... :roll:
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S
This topic is 9 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“