rozdíl B230F B230E

Všechno o sedmách a devítkách!

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
GDPR_user

rozdíl B230F B230E

Příspěvek od GDPR_user »

Jaký rozdíl je mezi B230E a B230F??
Myslím tím, liší se hlava,vrtání,zdvih,vačka?Je tam rozdíl v kompresi.Čím je dělaný???Pasuje hlava z jednoho na druhé???

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7931
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: rozdíl B230F B230E

Příspěvek od Honza »

martinopel píše:Jaký rozdíl je mezi B230E a B230F??
Myslím tím, liší se hlava,vrtání,zdvih,vačka?Je tam rozdíl v kompresi.Čím je dělaný???Pasuje hlava z jednoho na druhé???
Nějaký data najdeš tady: http://www.volvo760.de/daten/motor/motor.php
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

Taky je rozdíl v ŘJ, E nemá kat, nebo jen bez lambda sondy(neřízený), F ano
muj tip - hlava by pasovat měla...
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7931
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

B23E později B230E
obsah 2316 ccm, benzin 98 nebo 95 natural,96kW/131 Ps při 3600, krout :190 Nm, komprese 10,0-10,3:1
B230F
obsah 2316 ccm,benzin 95 min 91,85 kW/116 Ps při 5400, krout: 183 Nm/2500, kompr:9,8:1

Čerpáno z výše uvedeného vebu.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

a v haynesovi je psáno, že všechny motory (až na B200E ) mají vrtání 96 mm, b 200E ...88.9mm
Vačkav B230E je typ V, max zdvih 11.37 mm. Co je v F neviiim
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Karlos píše:minimalne by mel byt rozdil v kompresi...
No právě rozdíl v kompresi ale čím je daný???

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

crtec píše:a v haynesovi je psáno, že všechny motory (až na B200E ) mají vrtání 96 mm, b 200E ...88.9mm
Vačkav B230E je typ V, max zdvih 11.37 mm. Co je v F neviiim
Pokud jsou tvé údaje správné tak rozdíl je ve zdvihu
B230F vrtání 96 zdvih 80 takže jiná klika :cry:

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Karlos píše:
martinopel píše:Pokud jsou tvé údaje správné tak rozdíl je ve zdvihu
B230F vrtání 96 zdvih 80 takže jiná klika :cry:
vyderzaj pionjer...hledam ve svych chytrych knihach...
Da ja těbja sprasim! :lol:

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7931
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

martinopel píše:
crtec píše:a v haynesovi je psáno, že všechny motory (až na B200E ) mají vrtání 96 mm, b 200E ...88.9mm
Vačkav B230E je typ V, max zdvih 11.37 mm. Co je v F neviiim
Pokud jsou tvé údaje správné tak rozdíl je ve zdvihu
B230F vrtání 96 zdvih 80 takže jiná klika :cry:
Ty dva motory maji stejnej odsah a tak podle mne pokud mají stejný vrtání tak musí mít i stejnej zdvih, a komprese je závislá na objemu spalovací komory (nebo jak se tomu nadává) a ta je závislá na tvaru dna pístu nebo hloubkou (velikostí) komory.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Karlos píše:
martinopel píše:Da ja těbja sprasim! :lol:
Jaja...hier die ergebnisse:

B230E
vrtání 96mm
zdvih 80mm
komprese 9,8:1


B230F
vrtání 96mm
zdvih 80mm
komprese 10,3:1

kazdy motor ma jinou vacku Fko ma "M" a Ecko ma bud "A" nebo "V"

jinak se vsechno shoduje
Takže pouze jiná vačka???

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7931
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Karlos píše:
martinopel píše: Takže pouze jiná vačka???
vyzera to tak
Počkej když to má jinej kompres poměr tak tam musí bejt rozdíl v hlavě nebo v pístech
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Karlos píše:
Honza píše:Počkej když to má jinej kompres poměr tak tam musí bejt rozdíl v hlavě nebo v pístech
no spis v hlave...co jsem tak driv zjistoval, tak blok by mel byt stejnej...taky mi ted vrta hlavou, co tam asi je jinak
typuji nižší hlava :lol:

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7931
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

martinopel píše:typuji nižší hlava :lol:
Nebo jinej tvar spalovacího prostoru nebo bombírovaný dna pístu.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

každopadně tu hlavu nezaměníš protože vstřiky jsou jiny nepasuje to na mech. stříkačce jsou vstřiky navrtany přímo do hlavy kdežto stříkačka je má v sání :idea:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

jj ,ale E je nutně mechanicka stříkačka??ET je motronic, takže el vstřikovače na sání, E neviiim:)
ad kompresní poměr - tady by se mi líbilo vysvětlení různý písty, ale jaká je realita?
Jiná klikofka by to taky vysvětlila, ale jestli je zdvih stejný.... :x
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

Karlos píše:
martinopel píše:Da ja těbja sprasim! :lol:
Jaja...hier die ergebnisse:

B230E
vrtání 96mm
zdvih 80mm
komprese 9,8:1


B230F
vrtání 96mm
zdvih 80mm
komprese 10,3:1

kazdy motor ma jinou vacku Fko ma "M" a Ecko ma bud "A" nebo "V"

jinak se vsechno shoduje
E ma myslim kompres. poměr 10.3, tady se ti to asi nějak promotalo.... A proč je tam jiná vačka typu M?? Typ V ma asi nejvetsi zdvih... M bude mit min- proc? nizsi hlava? Tlustejsi tesneni? ??? Nebo to je total hovadina?
Furt mi to vychazi na pisty...
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

crtec píše:jj ,ale E je nutně mechanicka stříkačka??ET je motronic, takže el vstřikovače na sání, E neviiim:)
ad kompresní poměr - tady by se mi líbilo vysvětlení různý písty, ale jaká je realita?
Jiná klikofka by to taky vysvětlila, ale jestli je zdvih stejný.... :x
Spalovací prostor je v hlavě nikoliv v pístu,proto nižší hlava.

Dle posledních informací se motory liší vybráním v pístech. :idea:
Naposledy upravil(a) GDPR_user dne 15 říj 2006 03:32, celkem upraveno 1 x.

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

třeba 6304F má vybrání v pístech na ventily - tudíž je tam o tžo víc ccm, který se nestlačí - menší kompres. poměr. Kdyby toto vybráví měly i písty u F, hned by se snížil poměr
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Miki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 432
Registrován: 24 led 2005 18:18
Bydliště: Hradištko u Nymburka

Příspěvek od Miki »

Karlos píše:jo jeste rozdil, na ktery jsem zapomnel...E je na olovnaty benzin a F je na bezolovnaty benzin ;)
schodou okolností se pojedu v nejbližší době podívat na 7 s B230E, tak by mě zajímalo něco víc k tomuto tématu, na co se zaměřit atd. jinak si myslím, že tento motor bez problémů papá i bezolovnatý benzín
dík
_________________
BMW E39 523i, 2000, manual
bylo Volvo 740GL, B230F,1987, 4q+OD, Belgie, Social Edition
bylo Volvo 740GLE, B230E,1985, 4q+OD, Švédsko, el.okna, centrál
This topic is 13 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900“