Startovanie 760

Pro sedmy a devítky

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
prutk
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 10 led 2006 09:34
Bydliště: Žiar nad Hronom

Startovanie 760

Příspěvek od prutk »

MOj motor je 2,4l turbo nafta - tie vstrekovace by mali byt Ok min rok na jar boli vseky vymenene ale zhavice mi povedali ze su OK ale mozno to naozaj bolo koli pristupu na 5. 6. valci pozriem uvidim diky pani
Naposledy upravil(a) prutk dne 16 led 2006 08:33, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 760, r.v. 1986, 2,4l Td - strieborny

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Proměř žhavící svíčky - každou zvlášť. Měly by mít odpor okolo 5 - 15 ohmů. Pokud má řádově 100-ky a více tak stojí za ..., no prostě za nic ;)
Dále proměř, zda ti na každou svíci přichází plus při zapnutém žhavení.
Neznám tvůj typ motoru, takže to je spíše taková všeobecná rada.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

To nebudou zhavice. Typoval bych spatny vstriky. Taky mi to dela, i kdyz jen 1.6D od Renaultu. Muj servisman rekl, ze dokud to v zime startuje tak to mam nechat byt, ale v tvym pripade uz je to asi ve fazi, kdy by se na to mel nekdo podivat.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

vždy se musí žhavící svíčky mněřit při zátěži.bud proudovými kleštěmi nebo solo přes nějakou zátěž.

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Na prvotní identifikaci opravdu stačí pouze ohmetr.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

tak to ani náhodou.vyzkoušeno praxí

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Každý máme svoje metody ;)


Vyzkoušeno praxí ...

8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1485
Registrován: 28 lis 2003 20:49
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

zatím co jsem vždy měnil žhaviče, tak k.o. byly na 5 a 6 válci. Jsou špatně přístupný a málokdo je tam mění.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Sorry, že se míchám mezi traktory, ale mám pochybnosti ohledně odporu žhaviče. Kdyby měl odpor 5 ohmů, tak by žhavičem tekl proud cca 2 A a všema šesti 12 A. A na takovej trapně malej proud jsou ty dráty ke žhavičům a relé děsně předimenzovaný...

Blackhawku, prosím, co to jsou proudový kleště - to je ampérmetr na velký proudy (jako s bočníkem)? A jak se měří žhavič "solo přes nějakou zátěž"? Z Tvého popisu to nechápu, navíc mě připadá, jako bys psal o testu akumulátoru :smt102
Dík za vysvětlení
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No, vzal jsem žhaviče na Avii a jak jsem předpokládal, multimetr na rozsahu 20 Ohmů mi ukázal 0,000 prd. Respektive odpor vodičů byl větší než svíček. Tudíž běžným Ohmmetrem je to asi neměřitelné. Snad nějaký revizní přístroj na impedanci ochranné smyčky. Ty dokáží měřit proudovým impulsem 10 nebo 20A. Každopádně relé spínací relé na žhaviče u Citroena bylo dimenzováno na 280A (4 svíčky). Pokud beru v úvahu poloviční zatížení, vychází 35A na svíčku. T.j podle známého zákona cca 0,3 Ohmu. Takže pokud nemáte ampérmetr na 50A (asi ne, tak buď použít klešťový na Stejnosměrný proud (cena kolem 3-5 tisíc) - pozor, ne ten na střídavý běžně v obchodech za 800,- Kč nebo nějakou náhradní metodu. Třeba dostatečně tvrdý zdroj cca 3V a pak by se měl proud vejít do těch 20A, co umožňují měřit multimetry. Já používám metodu škrtnutí kabelem nebo žárovkovou zkoušečku.
4Lachtan - neměřil jsi jiné žhaviče než u aut?

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Jardo dík za promptní ověření.

Apropos - proč máš doma žhaviče na Avii? :-D
Že bys byl ten typ člověka, který schová všechno - co kdybych to náhodou někdy potřeboval? :p :p :p

Vlastně co se ptám - dar od Tebe (díly na 603) hovoří za vše!
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

4 Jarda - Škoda a Opel.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

standa píše:Jardo dík za promptní ověření.

Apropos - proč máš doma žhaviče na Avii? :-D
Že bys byl ten typ člověka, který schová všechno - co kdybych to náhodou někdy potřeboval? :p :p :p

Vlastně co se ptám - dar od Tebe (díly na 603) hovoří za vše!
No já měl taky Avii, teda táta (postavili jsme spolu karavan) a náhodou mi minulý týden předal s poctou balíček, kde byly zabalené 3 žhavící svíčky a jedno čidlo teploty motoru. A jinak má ve sklepě ještě asi dva motory v náhradních dílech (písty a vložky, ojnice, chladiče, kompresory, čerpadla a já nevím co ještě). V garáži mám jeden kompletní diferenciál, podlahu pod kabinu a nějaké ventilátory, děda byl sběratel.

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

standa píše:Sorry, že se míchám mezi traktory, ale mám pochybnosti ohledně odporu žhaviče. Kdyby měl odpor 5 ohmů, tak by žhavičem tekl proud cca 2 A a všema šesti 12 A. A na takovej trapně malej proud jsou ty dráty ke žhavičům a relé děsně předimenzovaný...

Blackhawku, prosím, co to jsou proudový kleště - to je ampérmetr na velký proudy (jako s bočníkem)? A jak se měří žhavič "solo přes nějakou zátěž"? Z Tvého popisu to nechápu, navíc mě připadá, jako bys psal o testu akumulátoru :smt102
Dík za vysvětlení
proudové kleště se obepnou oklo vodiče ve kterém teče proud a ta chytrá krabička přepočte magnetické pole na ampéry.jednoduché a bez jakéhokoli rozebírání.nevýhoda je cena

Miloš
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 22 led 2004 09:08
Bydliště: Kačice

Příspěvek od Miloš »

všude mají drahé,ale jsou i levnější,odzkoušeno,sám ho používám
Klešťový digitální měřicí přístroj DT332:

Měřicí přístroj slouží pro bezkontaktní měření stejnosměrných (!!!) i střídavých proudů a napětí, odporu, kapacity, frekvence, střídy, PN přechodů a zkratů. Při měření se měřicí rozsahy automaticky nebo ručně přepínají. Přístroj má automatické nulování údaje na displeje ne stejnosměrném proudovém rozsahu, zmrazení naměřeného údaje (Data hold), 3 a 3/4 místný displej, automatické vypnutí napájení. Displej může být podsvětlen pro měření v úplné tmě. V ceně jsou měřicí vodiče, baterie a ochranné pouzdro
digitální multimetr,dováží firma Bel,klešťový 400A AC, 400A DC, a další elektro veličiny R,C,teplota,dioda test,skrat,frekvence,přesnost 2-3%
** cena 2000, komu to nestačí tak je verze 600A,ale nemá některé elektro veličiny.http://www.volny.cz/bel/
_________________
740C,turbo 2.3 benzin,1986,230tis. km

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 08 pro 2005 21:27
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Jarda S40 píše: Tudíž běžným Ohmmetrem je to asi neměřitelné.
Já si myslím, že to měřitelné je. Minimálně zjistíš, jestli je ta svíčka schopná alespoň nějakého výkonu. Pokud bude mít odpor v řádově desítkách ohmů (a to už zjistí i tvůj ohmmetr) tak je v p....i. Pokud naměříš hodnoty blízké nule, dá se předpokládat dobrá fce. Osobně se přesvědčím tak, že jí vyndám a připojim na baterku a musí se rozsvítit.
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

kajdamajda píše:
Jarda S40 píše: Tudíž běžným Ohmmetrem je to asi neměřitelné.
Já si myslím, že to měřitelné je. Minimálně zjistíš, jestli je ta svíčka schopná alespoň nějakého výkonu. Pokud bude mít odpor v řádově desítkách ohmů (a to už zjistí i tvůj ohmmetr) tak je v p....i. Pokud naměříš hodnoty blízké nule, dá se předpokládat dobrá fce. Osobně se přesvědčím tak, že jí vyndám a připojim na baterku a musí se rozsvítit.
Ale to je potom zbytečné vyndavat a můžeš jen odpojit a použít třeba žárovkovou zkoušečku nebo jen škrtnout kabelem. Na to, abys zjistil zda je průchozí nebo přerušená to stačí. Navíc teda jen zjišťuješ neporušenost vodiče, ale neměříš. Teda ve smyslu měření nějaké veličiny s nějakou odpovídající přesností. Ta kontrola na rozsvícení je lepší.

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 08 pro 2005 21:27
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Jarda S40 píše:
kajdamajda píše:
Já si myslím, že to měřitelné je. Minimálně zjistíš, jestli je ta svíčka schopná alespoň nějakého výkonu. Pokud bude mít odpor v řádově desítkách ohmů (a to už zjistí i tvůj ohmmetr) tak je v p....i. Pokud naměříš hodnoty blízké nule, dá se předpokládat dobrá fce. Osobně se přesvědčím tak, že jí vyndám a připojim na baterku a musí se rozsvítit.
Ale to je potom zbytečné vyndavat a můžeš jen odpojit a použít třeba žárovkovou zkoušečku nebo jen škrtnout kabelem. Na to, abys zjistil zda je průchozí nebo přerušená to stačí. Navíc teda jen zjišťuješ neporušenost vodiče, ale neměříš. Teda ve smyslu měření nějaké veličiny s nějakou odpovídající přesností. Ta kontrola na rozsvícení je lepší.
To vyndání a připojení na baterku praktikuji pouze v případě, že si opravdu nejsem jistý. Jinak to řeším odpojením a změřením. Zatím mne to vlastně nezklamalo. Jak zjistíš žárovkou jestli je ta svíčka dobrá? Nějak to nechápu - asi málo představivosti :)
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jak zjistíš žárovkou jestli je ta svíčka dobrá?
No jelikož má ten žhavič tak malý odpor, chová se při zkoušce žárovkovou zkoušečkou jako kostra a ta při propojení + a žhaviče svítí. Je- li svíčka přepálená, tak žárovka nesvítí. Zrovna tak můžeš prozvonit a podobně. Ale je to jen indikace vodivosti ano/ne. Nicméně jako první krok stačí.

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 08 pro 2005 21:27
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Jarda S40 píše:
Jak zjistíš žárovkou jestli je ta svíčka dobrá?
No jelikož má ten žhavič tak malý odpor, chová se při zkoušce žárovkovou zkoušečkou jako kostra a ta při propojení + a žhaviče svítí. Je- li svíčka přepálená, tak žárovka nesvítí. Zrovna tak můžeš prozvonit a podobně. Ale je to jen indikace vodivosti ano/ne. Nicméně jako první krok stačí.
Jak prosté milý Watsone :-D . Tohle mi nějak nedocvaklo. Vozím ssebou měřák v autě, takže žárovkovou zkoušečku používám opravdu málo a v drtivé většině případů měření mne zajímá odpor.
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104
This topic is 14 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900 - opravy“