Měření vnější teploty
- Autor
- Zpráva
Měření vnější teploty
Mám jeden dotaz.
Mám vůz Volvo V40 s palubním počítačem, který krom jiných údajů ukazuje také vnější teplotu. Bohužel jsem si všimnul, že teploměr ukazuje s odchylkou, která činí 2 stupně směrem nahoru. Pokud je tedy venku nula, palubní počítač mi ukazuje +2.
Je možné tuto odchylku nějak odstranit?
Pokud vás zajímá, jak jsem na ni přišel, odpověď je jednoduchá. Kolega, jenž parkuje vedle mě se při příjezdu do práce zmínil, že mrzne... Zkusil jsem tedy jiné vozy, které se s vnější teplotou shodovaly, avšak kromě mého vozu. Tuto odchylku jsem si následně potvrdil jestě náramkovými hodinkami, které také ukazují vnější teplotu.
Myslím si, že tento problém je vcelku závažný a rád bych jej vyřešil.
Předem děkuji za odpověď.
Mám vůz Volvo V40 s palubním počítačem, který krom jiných údajů ukazuje také vnější teplotu. Bohužel jsem si všimnul, že teploměr ukazuje s odchylkou, která činí 2 stupně směrem nahoru. Pokud je tedy venku nula, palubní počítač mi ukazuje +2.
Je možné tuto odchylku nějak odstranit?
Pokud vás zajímá, jak jsem na ni přišel, odpověď je jednoduchá. Kolega, jenž parkuje vedle mě se při příjezdu do práce zmínil, že mrzne... Zkusil jsem tedy jiné vozy, které se s vnější teplotou shodovaly, avšak kromě mého vozu. Tuto odchylku jsem si následně potvrdil jestě náramkovými hodinkami, které také ukazují vnější teplotu.
Myslím si, že tento problém je vcelku závažný a rád bych jej vyřešil.
Předem děkuji za odpověď.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5232
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
- Dal poděkování: 4 poděkování
- Dostal poděkování: 20 poděkování
Měření vnější teploty
Nejlevnější způsob je, že tady někoho ulovíš s kým zkušebně vyměníš čidlo a tím by si měl zjistit co je špatně, jestli čidlo nebo počítač.Marko píše: palubní počítač mi ukazuje +2.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 281
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 1 poděkování
Co já vím, tak Volvo návod k použití této "vychytávky" říká, že u stojícího, nastartovaného vozu, může teplota jít nahoru oproti skutečnosti. Je to díky teplu od motoru...
Jinak takové ty různé teploměry, co dají dodatečně namontovat do auta, mají snad všechny psánu odchylku +-1 stupeň...Dva už jsou ale docela dost
P.
Jinak takové ty různé teploměry, co dají dodatečně namontovat do auta, mají snad všechny psánu odchylku +-1 stupeň...Dva už jsou ale docela dost

_________________
945GL B230FD/M47 1993
945GL B230FD/M47 1993
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5048
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: PRG
- Dal poděkování: 12 poděkování
- Dostal poděkování: 13 poděkování
1- Pokud v zimě přijedeš a následně (třeba po 1/2 hodině) sedneš do auta a nastartuješ, tak díky tomu, že auto se provozem zahřeje tak "topí". A ovlivňuje tak čidlo OAT (pokud zrovna nefouká silný vítr
)
dokud se nerozjedeš. Ten rozdíl může být i 5-6°C. To je způsobeno umístěním čidla.
2- Na dálnicích bývají info tabule (a nejen tam), kde se uvádí teplota vozovky a teplota vzduchu. I zde je většinou rozdíl v teplotách 1-4° Toto je dáno frekventovaností silnice (jízdou se zahřívají nejenom pneu, ale i povrch silnice), okolním terénem a rychlostí větru (tím i velikostí, resp. výškou mezní vrstvy) a v neposlední řadě i změně teploty vzduch za časový úsek.
Moje osobní zkušenost je, že palubní počítač na Vóólviku ukazuje teplotu spíše vozovky než vzduchu. (porovnáváno s info tabulema)
Ber to tak, že indikovaná teplota je to pouze informační údaj a věř, že za jízdy se ti může změnit teplota vozovky rychleji, než ti ho dokáže čidlo (díky teplotní setrvačnosti) změřit - má zpoždění!!!
Pokud bych chtěl teploměr přezkoušet, tak bych sehnal někoho se 40-kou a společně projet stejný úsek a potom porovnat údaje

dokud se nerozjedeš. Ten rozdíl může být i 5-6°C. To je způsobeno umístěním čidla.
2- Na dálnicích bývají info tabule (a nejen tam), kde se uvádí teplota vozovky a teplota vzduchu. I zde je většinou rozdíl v teplotách 1-4° Toto je dáno frekventovaností silnice (jízdou se zahřívají nejenom pneu, ale i povrch silnice), okolním terénem a rychlostí větru (tím i velikostí, resp. výškou mezní vrstvy) a v neposlední řadě i změně teploty vzduch za časový úsek.
Moje osobní zkušenost je, že palubní počítač na Vóólviku ukazuje teplotu spíše vozovky než vzduchu. (porovnáváno s info tabulema)
Ber to tak, že indikovaná teplota je to pouze informační údaj a věř, že za jízdy se ti může změnit teplota vozovky rychleji, než ti ho dokáže čidlo (díky teplotní setrvačnosti) změřit - má zpoždění!!!
Pokud bych chtěl teploměr přezkoušet, tak bych sehnal někoho se 40-kou a společně projet stejný úsek a potom porovnat údaje

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
I já sám jsem si vědom, že existuje rozdíl mezi naměřenými hodnotami a těmi skutečnými. Bohužel tím, že uvědomění si oněch rozdílů proběhlo právě tak, jak jsem napsal výše, mám pocit, že to musím vyřešit nebo se s tím smířit.
Dnes jsem se byl podívat na dvoře na stojící studená auta. Několika lidem jsem sebral klíče a s kolegou vyrazil. Kromě jedné popelnice - pardon Opla, ten se lišil o 1 stupeň nahoru, měly všechny vozy stejnou hodnotu. Můj V40 opět o dva od většiny.
Pravdou je, že po dnešku, prvním povánočním pracovním dni, jsem si uvědomil, že je to kravina. :idea: Naučil jsem se tedy na obedě v rychlosti přičítat a odečítat dvojku od různých hodnot :idea: . Komu z vás nejde matika, rád za malý úplatek zapůjčím na nějaký ten den svůj vůz.
Dnes jsem se byl podívat na dvoře na stojící studená auta. Několika lidem jsem sebral klíče a s kolegou vyrazil. Kromě jedné popelnice - pardon Opla, ten se lišil o 1 stupeň nahoru, měly všechny vozy stejnou hodnotu. Můj V40 opět o dva od většiny.
Pravdou je, že po dnešku, prvním povánočním pracovním dni, jsem si uvědomil, že je to kravina. :idea: Naučil jsem se tedy na obedě v rychlosti přičítat a odečítat dvojku od různých hodnot :idea: . Komu z vás nejde matika, rád za malý úplatek zapůjčím na nějaký ten den svůj vůz.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5232
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
- Dal poděkování: 4 poděkování
- Dostal poděkování: 20 poděkování
Porovnej dvě auta a potom když se bude rozcházet tak vyzkoušej výměnou. Čidlo by mělo být na vnitřní straně předního nárazníku.Marko píše:Beru možnost, že čidlo je ovlivňováno teplotou od motoru, ale 2 stupně..?
Vždyť je to prvek pasivní bezpečnosti a 2 stupně už je možný rozdíl mezi životem a smrtí.
Nevíte někdo, kde se u V40 nachází čidlo měření vnější teploty?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5232
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
- Dal poděkování: 4 poděkování
- Dostal poděkování: 20 poděkování
-
Offline
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Nechci tě teda odrazovat od odstranění odchylky teploměru, to nee! Ale ta otázka života a smrti to bude, pokud tomu budeš věřit. Ona se často teplota vozovky mění nečekaně až o 5°C. Takže pokud pojedeš v autě ukolébán tím, že na počítači máš +4°C a vjedeš za lesem do stínu nebo ďolíku, kde nesvítí sluníčko nebo sedí při zemi mráz od noci a je umrzlo, tak teprve potom to bude otázka života a smrti. Lepší a osvědčenější je předvídat a občas si zkusit ťuknout na brzdy. Jinak já když vyjedu z garáže, mám na teploměru třeba +8°C, tak trvá dost dlouho, alespoň 500m i víc, než to spadne třeba na -2.
Každý máte kus pravdy a Jarda s těmi lesy a mostíky dvojnásob. Ale palubní počítač je příjemný společník a součást vozu a pokud se v tomto případě jedná o Volvo, jsem rád pokud vše pracuje, jak má, tedy nevybočuje z normálu. Toliko o zlobivém ukazateli vnější teploty.
Co se týká jízdy, zatím můj Anděl Strážný neměl dovolenou a doufám, že mít nebude. Občas ho maliličkato pokouším, ale to je tím, že naší rodinou se to od nepaměti tahne láskou k motorům a moji strýcové ještě dnes jezdí rally ve třídě A, takže pravidelně procházím "školením jízdy".
K tomu srazu. Byl by super, ale máme roční uzávěrky a ještě několik dní v příštím roce bude hektických. A když jsem dovolenou nedal lidem, nemůžu ani já. Hodilo by se mi to z jara nebo v létě... snad. Mám ještě skoro celou loňskou dovolenou plus celou letošní.
Co se týká jízdy, zatím můj Anděl Strážný neměl dovolenou a doufám, že mít nebude. Občas ho maliličkato pokouším, ale to je tím, že naší rodinou se to od nepaměti tahne láskou k motorům a moji strýcové ještě dnes jezdí rally ve třídě A, takže pravidelně procházím "školením jízdy".
K tomu srazu. Byl by super, ale máme roční uzávěrky a ještě několik dní v příštím roce bude hektických. A když jsem dovolenou nedal lidem, nemůžu ani já. Hodilo by se mi to z jara nebo v létě... snad. Mám ještě skoro celou loňskou dovolenou plus celou letošní.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5232
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
- Dal poděkování: 4 poděkování
- Dostal poděkování: 20 poděkování
-
Online
- Příspěvky: 1916
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
- Dal poděkování: 3 poděkování
- Dostal poděkování: 3 poděkování
Kontrolka u teploty
Mam dotaz, mam zkusenost ze se mi rozsvecuje na palubnim PC oranzova kontrolka kdyz je teplota nizsi nez 3°C,ale kdyz je treba -6°C a vic kontrolka nesviti...neni to divne? Mam tu verzi bez analogoveho merice teploty motoru a mnozstvi paliva...
Dik za postrehy...
Dik za postrehy...
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Online
- Příspěvky: 1916
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
- Dal poděkování: 3 poděkování
- Dostal poděkování: 3 poděkování
Mereni teploty
Aha takze logicky predpokladat,kontrolka je jen prvni upozorneni...ze uz kdyz ukazuje -3 to muze namrzat,az je -6 tak uz to namrzle byt musi... :idea:Jarda S40 píše:Nevím, zda je to správně, ale bylo by to logické. Pokud je +3, tak může být místy námraza, která tě překvapí. Ale pokud je -6, tak je každému jasné, že ta námraza se dá čekat a tudíž není nutné na to zvlášť upozorňovat.

_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvky: 63
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
Je to rozdílný podle typu vozu, ale jinak platí to co psal JardaS40. Ta kontrolka tě má upozornit na teploty kolem 0. Takže to svítí od +2 do -5, u jiných typů od +3 do -3 atd. Když mrzne až praští, tak je prostě namrzlo všude a víš o tom.
_________________
S80 D5, XC70 III D5, C70 2,0T
262 C - Bertone, 780 - taky Bertone
bylo: 345 GLS, 764, 960, 765 2x, 850 2,0, 850 T5, 945 2,3T, V70 T5R, V70XC II 2,5T, S80 TDI, XC70 III D5 (utopeno)
S80 D5, XC70 III D5, C70 2,0T
262 C - Bertone, 780 - taky Bertone
bylo: 345 GLS, 764, 960, 765 2x, 850 2,0, 850 T5, 945 2,3T, V70 T5R, V70XC II 2,5T, S80 TDI, XC70 III D5 (utopeno)
-
Online
- Příspěvky: 1916
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
- Dal poděkování: 3 poděkování
- Dostal poděkování: 3 poděkování
Kontrolka teploty
OK,tak diky za odpovedi...ted uz budu vedet proc ta oranzova jen v urc. teplotnim rozmezi....
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvky: 149
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: 2006 S40 1.6D
- Bydliště: Lovosice / Litoměřice
- Dal poděkování: 3 poděkování
- Dostal poděkování: 1 poděkování
-
Online
- Příspěvky: 1916
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
- Dal poděkování: 3 poděkování
- Dostal poděkování: 3 poděkování
Vlhkost?
Cafa píše:Taky jsem dnes sledoval, ze mi pri -8 nesviti hvezdicka a polemizoval jsem, jestli to jeste nekde nehlida vhlkost.. Ted uz mam jasno
Tak jeste vlhkost bys chtel...hmm...si nech namontovat nejaky meteorologicky vlhkomer s barometrem...


_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Nedvědice
- Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
- Bydliště: Nedvědice
Vlhkost?
... nebo zahnout na lesní pěšinku ...Roger píše:Cafa píše:Taky jsem dnes sledoval, ze mi pri -8 nesviti hvezdicka a polemizoval jsem, jestli to jeste nekde nehlida vhlkost.. Ted uz mam jasno
Tak jeste vlhkost bys chtel...hmm...si nech namontovat nejaky meteorologicky vlhkomer s barometrem...treba aby to merilo i vlhkost sedadla spolujezdce...pak bys poznal ze mas treba jet klidneji...
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)
-
Online
- Příspěvky: 1916
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
- Dal poděkování: 3 poděkování
- Dostal poděkování: 3 poděkování
Vlhkost?
A nebo...crtec píše:... nebo zahnout na lesní pěšinku ...Roger píše:
Tak jeste vlhkost bys chtel...hmm...si nech namontovat nejaky meteorologicky vlhkomer s barometrem...treba aby to merilo i vlhkost sedadla spolujezdce...pak bys poznal ze mas treba jet klidneji...

_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvky: 111
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Potěhy 1
hvězdička teplota a spol...
trochu mě zarazila diskuze kvality měření čidla u Volvíčka, tak jsem se dneska vypravil a měřil... porovnal jsem 4vozy vč. AUDI A8 nadřízeného a odchylka max. 0.5st. pravda byla že jsem opravdu přišel na parkoviště všechny vozy stály min. 8h venku v extrémních podmínkách - ráno bylo 18.5 (+-5st) stC .. cili o kvalitach cidla nemam pochyb.. zkutecnou teplotu potvrdil i digitální multimetr ... ovlivněnost teploty čidla motorem určuje jeho pozice na voze ale myslím si že to inženýři ve Volvu zmákly dobře
jo a dneska mi říkal známej Volvoservisák že to má snímač vlhkosti a na to reaguje ta hvězdička resp. kontrolka námrazy.. moc se mi to nezdá dokud to bliká a hlásí DEJ BACHA je to GOOD... takže volvům zdar

_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
-
Offline
- Příspěvky: 149
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: 2006 S40 1.6D
- Bydliště: Lovosice / Litoměřice
- Dal poděkování: 3 poděkování
- Dostal poděkování: 1 poděkování
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5048
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: PRG
- Dal poděkování: 12 poděkování
- Dostal poděkování: 13 poděkování
Měřit teplotu vzduch je jedna věc, ale měřit vlhkost vzduchu? To mi příjde jako trochu zbytečný luxus, navíc komplikovaný a drahý... :?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 111
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Potěhy 1
vlhkost
myslím že okamžitou humiditu by nebylo složité měřit stačí jen dvě elektrody vedle sebe a měřit odpor.. nic složitého .. navíc není potřeba zobrazit přesnou vlhkost stačí jen zda vlhkost je či není tj. to samé jako dešťový senzor.. jde vo to zda to volvo ma ci ne, me pred mesicem ten servisák ze šterboh.. tvrdil e jo .. asi to dneska ověřím
zkusíme zalévat kropící konví, myčku a páru co máme v kapele :badgrin:

_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé