Měření vnější teploty

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Anonymous

Měření vnější teploty

Příspěvek od Anonymous »

Mám jeden dotaz.
Mám vůz Volvo V40 s palubním počítačem, který krom jiných údajů ukazuje také vnější teplotu. Bohužel jsem si všimnul, že teploměr ukazuje s odchylkou, která činí 2 stupně směrem nahoru. Pokud je tedy venku nula, palubní počítač mi ukazuje +2.
Je možné tuto odchylku nějak odstranit?
Pokud vás zajímá, jak jsem na ni přišel, odpověď je jednoduchá. Kolega, jenž parkuje vedle mě se při příjezdu do práce zmínil, že mrzne... Zkusil jsem tedy jiné vozy, které se s vnější teplotou shodovaly, avšak kromě mého vozu. Tuto odchylku jsem si následně potvrdil jestě náramkovými hodinkami, které také ukazují vnější teplotu.
Myslím si, že tento problém je vcelku závažný a rád bych jej vyřešil.
Předem děkuji za odpověď.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5232
Registrován: 20 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Dal poděkování: 4 poděkování
Dostal poděkování: 20 poděkování

Měření vnější teploty

Příspěvek od Honza »

Marko píše: palubní počítač mi ukazuje +2.
Nejlevnější způsob je, že tady někoho ulovíš s kým zkušebně vyměníš čidlo a tím by si měl zjistit co je špatně, jestli čidlo nebo počítač.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Pablo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 281
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 1 poděkování

Příspěvek od Pablo »

Co já vím, tak Volvo návod k použití této "vychytávky" říká, že u stojícího, nastartovaného vozu, může teplota jít nahoru oproti skutečnosti. Je to díky teplu od motoru...
Jinak takové ty různé teploměry, co dají dodatečně namontovat do auta, mají snad všechny psánu odchylku +-1 stupeň...Dva už jsou ale docela dost :oops: P.
_________________
945GL B230FD/M47 1993

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

Beru možnost, že čidlo je ovlivňováno teplotou od motoru, ale 2 stupně..?
Vždyť je to prvek pasivní bezpečnosti a 2 stupně už je možný rozdíl mezi životem a smrtí.
Nevíte někdo, kde se u V40 nachází čidlo měření vnější teploty?

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5048
Registrován: 18 roků
Bydliště: PRG
Dal poděkování: 12 poděkování
Dostal poděkování: 13 poděkování

Příspěvek od Lachtan »

1- Pokud v zimě přijedeš a následně (třeba po 1/2 hodině) sedneš do auta a nastartuješ, tak díky tomu, že auto se provozem zahřeje tak "topí". A ovlivňuje tak čidlo OAT (pokud zrovna nefouká silný vítr :-D )
dokud se nerozjedeš. Ten rozdíl může být i 5-6°C. To je způsobeno umístěním čidla.
2- Na dálnicích bývají info tabule (a nejen tam), kde se uvádí teplota vozovky a teplota vzduchu. I zde je většinou rozdíl v teplotách 1-4° Toto je dáno frekventovaností silnice (jízdou se zahřívají nejenom pneu, ale i povrch silnice), okolním terénem a rychlostí větru (tím i velikostí, resp. výškou mezní vrstvy) a v neposlední řadě i změně teploty vzduch za časový úsek.
Moje osobní zkušenost je, že palubní počítač na Vóólviku ukazuje teplotu spíše vozovky než vzduchu. (porovnáváno s info tabulema)
Ber to tak, že indikovaná teplota je to pouze informační údaj a věř, že za jízdy se ti může změnit teplota vozovky rychleji, než ti ho dokáže čidlo (díky teplotní setrvačnosti) změřit - má zpoždění!!!
Pokud bych chtěl teploměr přezkoušet, tak bych sehnal někoho se 40-kou a společně projet stejný úsek a potom porovnat údaje ;)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

I já sám jsem si vědom, že existuje rozdíl mezi naměřenými hodnotami a těmi skutečnými. Bohužel tím, že uvědomění si oněch rozdílů proběhlo právě tak, jak jsem napsal výše, mám pocit, že to musím vyřešit nebo se s tím smířit.
Dnes jsem se byl podívat na dvoře na stojící studená auta. Několika lidem jsem sebral klíče a s kolegou vyrazil. Kromě jedné popelnice - pardon Opla, ten se lišil o 1 stupeň nahoru, měly všechny vozy stejnou hodnotu. Můj V40 opět o dva od většiny.
Pravdou je, že po dnešku, prvním povánočním pracovním dni, jsem si uvědomil, že je to kravina. :idea: Naučil jsem se tedy na obedě v rychlosti přičítat a odečítat dvojku od různých hodnot :idea: . Komu z vás nejde matika, rád za malý úplatek zapůjčím na nějaký ten den svůj vůz.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5232
Registrován: 20 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Dal poděkování: 4 poděkování
Dostal poděkování: 20 poděkování

Příspěvek od Honza »

Marko píše:Beru možnost, že čidlo je ovlivňováno teplotou od motoru, ale 2 stupně..?
Vždyť je to prvek pasivní bezpečnosti a 2 stupně už je možný rozdíl mezi životem a smrtí.
Nevíte někdo, kde se u V40 nachází čidlo měření vnější teploty?
Porovnej dvě auta a potom když se bude rozcházet tak vyzkoušej výměnou. Čidlo by mělo být na vnitřní straně předního nárazníku.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5232
Registrován: 20 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Dal poděkování: 4 poděkování
Dostal poděkování: 20 poděkování

Příspěvek od Honza »

Marko píše:I já sám jsem si vědom,
tak jsme to sem dali najednou. Po tomhle bych zkusil to jiný čildlo. Přijeď v úterý do Prahy a můžete to vyzkoušet při pravidelném setkání.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1539
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Nechci tě teda odrazovat od odstranění odchylky teploměru, to nee! Ale ta otázka života a smrti to bude, pokud tomu budeš věřit. Ona se často teplota vozovky mění nečekaně až o 5°C. Takže pokud pojedeš v autě ukolébán tím, že na počítači máš +4°C a vjedeš za lesem do stínu nebo ďolíku, kde nesvítí sluníčko nebo sedí při zemi mráz od noci a je umrzlo, tak teprve potom to bude otázka života a smrti. Lepší a osvědčenější je předvídat a občas si zkusit ťuknout na brzdy. Jinak já když vyjedu z garáže, mám na teploměru třeba +8°C, tak trvá dost dlouho, alespoň 500m i víc, než to spadne třeba na -2.

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

Každý máte kus pravdy a Jarda s těmi lesy a mostíky dvojnásob. Ale palubní počítač je příjemný společník a součást vozu a pokud se v tomto případě jedná o Volvo, jsem rád pokud vše pracuje, jak má, tedy nevybočuje z normálu. Toliko o zlobivém ukazateli vnější teploty.
Co se týká jízdy, zatím můj Anděl Strážný neměl dovolenou a doufám, že mít nebude. Občas ho maliličkato pokouším, ale to je tím, že naší rodinou se to od nepaměti tahne láskou k motorům a moji strýcové ještě dnes jezdí rally ve třídě A, takže pravidelně procházím "školením jízdy".
K tomu srazu. Byl by super, ale máme roční uzávěrky a ještě několik dní v příštím roce bude hektických. A když jsem dovolenou nedal lidem, nemůžu ani já. Hodilo by se mi to z jara nebo v létě... snad. Mám ještě skoro celou loňskou dovolenou plus celou letošní.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5232
Registrován: 20 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Dal poděkování: 4 poděkování
Dostal poděkování: 20 poděkování

Příspěvek od Honza »

Marko píše: Hodilo by se mi to z jara nebo v létě... snad. Mám ještě skoro celou loňskou dovolenou plus celou letošní.
Veškerý termíny jsou ve srazech.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Roger
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1916
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 3 poděkování

Kontrolka u teploty

Příspěvek od Roger »

Mam dotaz, mam zkusenost ze se mi rozsvecuje na palubnim PC oranzova kontrolka kdyz je teplota nizsi nez 3°C,ale kdyz je treba -6°C a vic kontrolka nesviti...neni to divne? Mam tu verzi bez analogoveho merice teploty motoru a mnozstvi paliva...
Dik za postrehy...
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1539
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Nevím, zda je to správně, ale bylo by to logické. Pokud je +3, tak může být místy námraza, která tě překvapí. Ale pokud je -6, tak je každému jasné, že ta námraza se dá čekat a tudíž není nutné na to zvlášť upozorňovat.

Roger
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1916
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 3 poděkování

Mereni teploty

Příspěvek od Roger »

Jarda S40 píše:Nevím, zda je to správně, ale bylo by to logické. Pokud je +3, tak může být místy námraza, která tě překvapí. Ale pokud je -6, tak je každému jasné, že ta námraza se dá čekat a tudíž není nutné na to zvlášť upozorňovat.
Aha takze logicky predpokladat,kontrolka je jen prvni upozorneni...ze uz kdyz ukazuje -3 to muze namrzat,az je -6 tak uz to namrzle byt musi... :idea: :roll:
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

tomáš
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 63
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomáš »

Je to rozdílný podle typu vozu, ale jinak platí to co psal JardaS40. Ta kontrolka tě má upozornit na teploty kolem 0. Takže to svítí od +2 do -5, u jiných typů od +3 do -3 atd. Když mrzne až praští, tak je prostě namrzlo všude a víš o tom.
_________________
S80 D5, XC70 III D5, C70 2,0T
262 C - Bertone, 780 - taky Bertone
bylo: 345 GLS, 764, 960, 765 2x, 850 2,0, 850 T5, 945 2,3T, V70 T5R, V70XC II 2,5T, S80 TDI, XC70 III D5 (utopeno)

Roger
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1916
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 3 poděkování

Kontrolka teploty

Příspěvek od Roger »

OK,tak diky za odpovedi...ted uz budu vedet proc ta oranzova jen v urc. teplotnim rozmezi....
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Cafa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 149
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Vůz: 2006 S40 1.6D
Bydliště: Lovosice / Litoměřice
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 1 poděkování

Příspěvek od Cafa »

Taky jsem dnes sledoval, ze mi pri -8 nesviti hvezdicka a polemizoval jsem, jestli to jeste nekde nehlida vhlkost.. Ted uz mam jasno :lol:
_________________
Je:
* 2006 S40 D4164T
Bylo:
* 2001 V70 XC B5244T3 Geartronic Obrázek
* 1999 V70 XC 2,4T
* 2000 S40 2.0T

Roger
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1916
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 3 poděkování

Vlhkost?

Příspěvek od Roger »

Cafa píše:Taky jsem dnes sledoval, ze mi pri -8 nesviti hvezdicka a polemizoval jsem, jestli to jeste nekde nehlida vhlkost.. Ted uz mam jasno :lol:

Tak jeste vlhkost bys chtel...hmm...si nech namontovat nejaky meteorologicky vlhkomer s barometrem... :lol: treba aby to merilo i vlhkost sedadla spolujezdce...pak bys poznal ze mas treba jet klidneji a tak :lol:
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvky: 115
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Vlhkost?

Příspěvek od crtec »

Roger píše:
Cafa píše:Taky jsem dnes sledoval, ze mi pri -8 nesviti hvezdicka a polemizoval jsem, jestli to jeste nekde nehlida vhlkost.. Ted uz mam jasno :lol:

Tak jeste vlhkost bys chtel...hmm...si nech namontovat nejaky meteorologicky vlhkomer s barometrem... :lol: treba aby to merilo i vlhkost sedadla spolujezdce...pak bys poznal ze mas treba jet klidneji... :lol:
... nebo zahnout na lesní pěšinku ...
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Roger
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1916
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 3 poděkování

Vlhkost?

Příspěvek od Roger »

crtec píše:
Roger píše:

Tak jeste vlhkost bys chtel...hmm...si nech namontovat nejaky meteorologicky vlhkomer s barometrem... :lol: treba aby to merilo i vlhkost sedadla spolujezdce...pak bys poznal ze mas treba jet klidneji... :lol:
... nebo zahnout na lesní pěšinku ...
A nebo... :lol:
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

skapetr
Offline
Příspěvky: 111
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Potěhy 1

hvězdička teplota a spol...

Příspěvek od skapetr »

trochu mě zarazila diskuze kvality měření čidla u Volvíčka, tak jsem se dneska vypravil a měřil... porovnal jsem 4vozy vč. AUDI A8 nadřízeného a odchylka max. 0.5st. pravda byla že jsem opravdu přišel na parkoviště všechny vozy stály min. 8h venku v extrémních podmínkách - ráno bylo 18.5 (+-5st) stC .. cili o kvalitach cidla nemam pochyb.. zkutecnou teplotu potvrdil i digitální multimetr ... ovlivněnost teploty čidla motorem určuje jeho pozice na voze ale myslím si že to inženýři ve Volvu zmákly dobře ;) jo a dneska mi říkal známej Volvoservisák že to má snímač vlhkosti a na to reaguje ta hvězdička resp. kontrolka námrazy.. moc se mi to nezdá dokud to bliká a hlásí DEJ BACHA je to GOOD... takže volvům zdar
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Cafa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 149
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Vůz: 2006 S40 1.6D
Bydliště: Lovosice / Litoměřice
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 1 poděkování

Příspěvek od Cafa »

Ze by? :lol:
_________________
Je:
* 2006 S40 D4164T
Bylo:
* 2001 V70 XC B5244T3 Geartronic Obrázek
* 1999 V70 XC 2,4T
* 2000 S40 2.0T

skapetr
Offline
Příspěvky: 111
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Potěhy 1

teplota

Příspěvek od skapetr »

Ze by tygr :-D
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5048
Registrován: 18 roků
Bydliště: PRG
Dal poděkování: 12 poděkování
Dostal poděkování: 13 poděkování

Příspěvek od Lachtan »

Měřit teplotu vzduch je jedna věc, ale měřit vlhkost vzduchu? To mi příjde jako trochu zbytečný luxus, navíc komplikovaný a drahý... :?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

skapetr
Offline
Příspěvky: 111
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Potěhy 1

vlhkost

Příspěvek od skapetr »

myslím že okamžitou humiditu by nebylo složité měřit stačí jen dvě elektrody vedle sebe a měřit odpor.. nic složitého .. navíc není potřeba zobrazit přesnou vlhkost stačí jen zda vlhkost je či není tj. to samé jako dešťový senzor.. jde vo to zda to volvo ma ci ne, me pred mesicem ten servisák ze šterboh.. tvrdil e jo .. asi to dneska ověřím ;) zkusíme zalévat kropící konví, myčku a páru co máme v kapele :badgrin:
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé