Spojka - jak dlouho jeste?

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4Dejf - ty pružinky myslíš ty malé vinuté v lamele? Ty pokud prasknou, tak opravdu škube. Jinak nevím o jakých mluvíš, možná nějaká specialita Volvo :)

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:No teď si trochu rejpnu do toho zvědavého. Víš, motory s variabilním časováním se vyznačují značnou pružností. Takže S40 jezdí dle pokynů výrobce na pětku již od 60km/h a otáček má motor v této rychlosti cca 1 600. Takže na 4 se řadí již v 50km/h a v 60 pak za 5. Maximum na jednotlivé stupně nevím, nepotřebuji to. A že by to to tvoje turbo nerozdejchalo? Jinak je to vedlejší, myslím si že Wickeyho 'Lubka by to rozdejchala, měla by tam mít v té 70-ce podle mě cca 1800ot/m a snad je to 3litr, ale i 2,3l by mělo stačit. Ale princip je co nejvyšší rychlostní stupeň, neboť pak jsou i největší odpory pro motor a závada (prokluz) spojky se nejdříve projeví. Takže nejdřív klouže spojka na 5ku, později na 4ku a když je úplně v háji pak již na 2ku či 1ku. Ale to už pozná každej a tak daleko to většinou nedojde.
Ty zase kecášššš protože největší přenos kroutícího momentu není při pětce ale při jedničce tudíž ti spojka nejdříve začne klouzat při jedničce než při pětce.Jinak je jasné,že turbomotor musíš držet na zaplém turbu jinak má menší výkon než klasická atmosféra

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No jo, ale největší odpor proti tomu momentu klade právě auto na pětku, tak tam ta spojka klouže nejdříve. Při té jedničce právě přenášíš největší moment až na kola a tudíž to i načatá spojka ještě zkousne. Měl jsem to již na mnoha autech, na pětku nebo čtyřku spojka prokluzovala a musel jsem dojet třeba na trojku, nebo ji alespoń přeřadit v kopci. Samozřejmě hovořím o pětistupňové převodovce.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

toz takhle panove: dneska som skusal - pri 70 mi toci 1800 na 5. pri 140 mi toci 3400 na 5. Siel som 70 pod kopcom, zaradil 5 - 1800 a plny do kopca - jelikoz bol ten kopec taky ostrejsi (mesto..) tak som na vrchu mal 2100 otacok a cca 88 km/h - stupalo to sumerne - takze asi to bude zatim v poho :) - dik za rady..

na svoje ospravedlnenie (88 po meste) dodam, ze je to opustene miesto..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

ypsi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Žilina, Slovensko

Příspěvek od ypsi »

Wickey: Ma tak napada, ty mas ale stastie na tie vseliake spojky a prevodovky, co? :lol: :lol:
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:No jo, ale největší odpor proti tomu momentu klade právě auto na pětku, tak tam ta spojka klouže nejdříve. Při té jedničce právě přenášíš největší moment až na kola a tudíž to i načatá spojka ještě zkousne. Měl jsem to již na mnoha autech, na pětku nebo čtyřku spojka prokluzovala a musel jsem dojet třeba na trojku, nebo ji alespoń přeřadit v kopci. Samozřejmě hovořím o pětistupňové převodovce.
A vsaď se že ne!!!Úplně stejné to je jako bys řekl,že ti gumy proklouznou spíše na 5ku než 1ku!!!

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

NO VZHLEDEM TOMU ŽE BENZÍNOVÉ MOTORY MAJ KROUTÁK AŽ TAK KOLEM 2200 A TURBO JEŠTĚ POZDĚJC A JEDNIČKA JE NEJSILNĚJŠÍ KVALT TAK URČITĚ NA 1 NENI NEJVĚTŠÍ ZÁTAH NA SPOJKU.TEN JE NEJVĚTŠÍ TAK NA 2,3 KDY UŽ MOTOR DOSHUJE KROUTÁK NA MAX.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Black je velice blízko, ale ještě větší záhul pro tu spojku je na 4 nebo 5 v otáčkách toho největšího momentu. Martine, nechci se přít celé vánoce, ale ještě jednou přemýšlej. Máš pravdu, že ty gumy na 5ku neproklouznou, ale na 1ku ano. Ale já zkoumám v tomto případě opačný konec soustrojí, které tvoří motor, spojka, převodovka, rozvodovka a nakonec kola. Ta spojka je ještě před zpřevodováním, takže stejně jako motor je nejvíc namáhána na při jízdě 5ku. Na jedničku je motoru nejlépe (nejlehčeji) a na pětku nejhůře (nejtěžčeji). Prostě při zrychlování na 5ku je motor a s ním i spojka nejvíc namahán. Samozřejmě že v oblasti největšího momentu více než v nižších otáčkách, ale tyto poměry u 940 neznám. Tam bude mít pravdu Black s těmi otáčkami. Ale za převodovkou se nám poměry obracejí. Takže kardan má největší zatížení na jedničku a nejmenší na pětku.
A opakuji, jel jsem již mnohokrát s auty, kterým klouzala spojka a jediná možnost jak dojet je podřadit dolu a s citem dojet třeba jen na trojku.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

ypsi píše:Wickey: Ma tak napada, ty mas ale stastie na tie vseliake spojky a prevodovky, co? :lol: :lol:
to jo, ale u tohto to tak neberiem - spojka je spotrebna zalezitost a po 250k km ma uz narok - aj ked tato bude asi este v poho - dufam :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

black hawk píše:NO VZHLEDEM TOMU ŽE BENZÍNOVÉ MOTORY MAJ KROUTÁK AŽ TAK KOLEM 2200 A TURBO JEŠTĚ POZDĚJC A JEDNIČKA JE NEJSILNĚJŠÍ KVALT TAK URČITĚ NA 1 NENI NEJVĚTŠÍ ZÁTAH NA SPOJKU.TEN JE NEJVĚTŠÍ TAK NA 2,3 KDY UŽ MOTOR DOSHUJE KROUTÁK NA MAX.
Tý Volve si děláte prdel že?Kroutící moment je kroutící moment a je bez rozdílu jestli je tam 5ka nebo 2ka nebo 1ka,pak je jen rozdíl v převodu jak je více zatížený motor pokud vezmeme v úvahu že při 2hém převodovém stupni při rychlosti 70 km/h je 3500 n/min-1 a při 4tém převodovém stupni při 70km/h je 1500 n/min-1 dovedeme si zajisté spočítat mex kroutící moment který v danných otáčkách působí a tím pádem si logicky dovedeme odvodit síly které působí na spojku apod. Bez urážky mi silně připomínáš jednoho "automechanika" který se mě ptal zda jsem na Ford Cortina motor 2.0 V6 snižoval hlavu o 3mm??? :roll:

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Dobrá, zkusím to naposled ještě jinak. Představ si, že jsi motor. Máš pohnout autem přes spojku a převodovku. Za prvé tam máš zařazenou jedničku, za druhé je tam pětka. Kdy se nadřeš víc? Kdy musíš vynaložit větší sílu na to pohnutí autem? Přece když je tam pětka. A jelikož tím točíš přes tu spojku, tak přes ni jde větší síla při té pětce. Takže i spíše proklouzne pokud je načatá. A ještě si představ, že již jako Martin tlačíš plnou silou do zdi. Ta se ano nepohne a ty vyvineš svoji maximální sílu, cca 100kg (nebo kP, N či co je libo). A potom budeš tou samou silou tlačit do děrského kočárku. Ale ono to jaksi nepůjde, ten kočárek ti bude ujíždět, ty tu sílu těch 100kg nevyvineš. No a kdybys tu zeď táhl na provaze s pevností 50kg, tak ho přetrhneš tou silou 100kg. Ale pokud na tom samém provaze potáhneš ten kočárek, tak i přesto že jsi schopen vyvinout tu sílu 100kg, tak teď ho nepřetrhneš. A ten provaz je jako ta spojka, ta zeď to auto na pětku a ten kočárek to samé auto na jedničku. Asi nejsem pedagog, neumím to vysvětlit lépe. Ale prostě to, že má motor schopnost vyvinout nějaký moment (sílu na rameni), ještě neznamená že ho vyvine, když k tomu nemá ten protiodpor. A používat pojem točivý moment je zde velice zcestné, neboť je to jen jakási teoretická veličina. Lepší by bylo bavit se o síle. tak se prosím neurážej,nerozčiluj, to bymě mrzelo a kdyžtak si o tom popovídáme na schůzi v lednu. Souhlasíš?

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:Dobrá, zkusím to naposled ještě jinak. Představ si, že jsi motor. Máš pohnout autem přes spojku a převodovku. Za prvé tam máš zařazenou jedničku, za druhé je tam pětka. Kdy se nadřeš víc? Kdy musíš vynaložit větší sílu na to pohnutí autem? Přece když je tam pětka. A jelikož tím točíš přes tu spojku, tak přes ni jde větší síla při té pětce. Takže i spíše proklouzne pokud je načatá. A ještě si představ, že již jako Martin tlačíš plnou silou do zdi. Ta se ano nepohne a ty vyvineš svoji maximální sílu, cca 100kg (nebo kP, N či co je libo). A potom budeš tou samou silou tlačit do děrského kočárku. Ale ono to jaksi nepůjde, ten kočárek ti bude ujíždět, ty tu sílu těch 100kg nevyvineš. No a kdybys tu zeď táhl na provaze s pevností 50kg, tak ho přetrhneš tou silou 100kg. Ale pokud na tom samém provaze potáhneš ten kočárek, tak i přesto že jsi schopen vyvinout tu sílu 100kg, tak teď ho nepřetrhneš. A ten provaz je jako ta spojka, ta zeď to auto na pětku a ten kočárek to samé auto na jedničku. Asi nejsem pedagog, neumím to vysvětlit lépe. Ale prostě to, že má motor schopnost vyvinout nějaký moment (sílu na rameni), ještě neznamená že ho vyvine, když k tomu nemá ten protiodpor. A používat pojem točivý moment je zde velice zcestné, neboť je to jen jakási teoretická veličina. Lepší by bylo bavit se o síle. tak se prosím neurážej,nerozčiluj, to bymě mrzelo a kdyžtak si o tom popovídáme na schůzi v lednu. Souhlasíš?
Jardo jsem v klidu svým způsobem máš pravdu,opravdu spíše dojedeš na jemně 2-3ku než 5ku,ale to pokud už je spojka totálně v prde.i!Pokud spojka začíná sotva prokluzovat mám pravdu já protože na dvojku ji spíše urveš než na 5 ku.!!!

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 268
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

Jarda S40 píše:Dobrá, zkusím to naposled ještě jinak. Představ si, že jsi motor. Máš pohnout autem přes spojku a převodovku. Za prvé tam máš zařazenou jedničku, za druhé je tam pětka. Kdy se nadřeš víc? Kdy musíš vynaložit větší sílu na to pohnutí autem? Přece když je tam pětka. A jelikož tím točíš přes tu spojku, tak přes ni jde větší síla při té pětce. Takže i spíše proklouzne pokud je načatá. A ještě si představ, že již jako Martin tlačíš plnou silou do zdi. Ta se ano nepohne a ty vyvineš svoji maximální sílu, cca 100kg (nebo kP, N či co je libo). A potom budeš tou samou silou tlačit do děrského kočárku. Ale ono to jaksi nepůjde, ten kočárek ti bude ujíždět, ty tu sílu těch 100kg nevyvineš. No a kdybys tu zeď táhl na provaze s pevností 50kg, tak ho přetrhneš tou silou 100kg. Ale pokud na tom samém provaze potáhneš ten kočárek, tak i přesto že jsi schopen vyvinout tu sílu 100kg, tak teď ho nepřetrhneš. A ten provaz je jako ta spojka, ta zeď to auto na pětku a ten kočárek to samé auto na jedničku. Asi nejsem pedagog, neumím to vysvětlit lépe. Ale prostě to, že má motor schopnost vyvinout nějaký moment (sílu na rameni), ještě neznamená že ho vyvine, když k tomu nemá ten protiodpor. A používat pojem točivý moment je zde velice zcestné, neboť je to jen jakási teoretická veličina. Lepší by bylo bavit se o síle. tak se prosím neurážej,nerozčiluj, to bymě mrzelo a kdyžtak si o tom popovídáme na schůzi v lednu. Souhlasíš?
Je to tak. Točivý moment ja ti sám o sobě k ničemu když neznáš sílu působící proti na druhé straně spojky. Zcela subjektivně to při odpraveným spojkovým obložení nejvíc klouzalo na vyšší převodový stupeň.
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

loskut píše:
Jarda S40 píše:Dobrá, zkusím to naposled ještě jinak. Představ si, že jsi motor. Máš pohnout autem přes spojku a převodovku. Za prvé tam máš zařazenou jedničku, za druhé je tam pětka. Kdy se nadřeš víc? Kdy musíš vynaložit větší sílu na to pohnutí autem? Přece když je tam pětka. A jelikož tím točíš přes tu spojku, tak přes ni jde větší síla při té pětce. Takže i spíše proklouzne pokud je načatá. A ještě si představ, že již jako Martin tlačíš plnou silou do zdi. Ta se ano nepohne a ty vyvineš svoji maximální sílu, cca 100kg (nebo kP, N či co je libo). A potom budeš tou samou silou tlačit do děrského kočárku. Ale ono to jaksi nepůjde, ten kočárek ti bude ujíždět, ty tu sílu těch 100kg nevyvineš. No a kdybys tu zeď táhl na provaze s pevností 50kg, tak ho přetrhneš tou silou 100kg. Ale pokud na tom samém provaze potáhneš ten kočárek, tak i přesto že jsi schopen vyvinout tu sílu 100kg, tak teď ho nepřetrhneš. A ten provaz je jako ta spojka, ta zeď to auto na pětku a ten kočárek to samé auto na jedničku. Asi nejsem pedagog, neumím to vysvětlit lépe. Ale prostě to, že má motor schopnost vyvinout nějaký moment (sílu na rameni), ještě neznamená že ho vyvine, když k tomu nemá ten protiodpor. A používat pojem točivý moment je zde velice zcestné, neboť je to jen jakási teoretická veličina. Lepší by bylo bavit se o síle. tak se prosím neurážej,nerozčiluj, to bymě mrzelo a kdyžtak si o tom popovídáme na schůzi v lednu. Souhlasíš?
Je to tak. Točivý moment ja ti sám o sobě k ničemu když neznáš sílu působící proti na druhé straně spojky. Zcela subjektivně to při odpraveným spojkovým obložení nejvíc klouzalo na vyšší převodový stupeň.
Tak teď mi to došlo.Jsem debil prostě celou dobu se tu psalo,že při 70ce zacápnu plyn,kdy to nejvíce půjde poznat,zničeho nic,je z toho rozjezd na 1ku nebo na 5ku.Co k tomu závěrem říci???Jen totál fekál se rozjíždí na 5ku,volvik kdyby mohl tak by mu rozkopal držku koule a nevim co fšechno,normální člověk se rozjíždí na 1ku maxxxxxxxx2ku .Je mi blbě jdu raději spát.Myslel jsem di že s 1000000 km mám něco za sebou,ale jak zjišťuji jsou tu nové skutečnosti.Asi stárnu.Půjdu vrátit výuční list protože sleva je zlevněna to mě poser čočka na xenonu přes normální sklo je čočka a spojka??? To je jen třešénka na dortu.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No co k tomu dodat? Ty nemůžeš pochopit mě, já nechápu tebe a přece se kvůli tomu svět nezboří, ne? Tak dobrou noc a krásné sny! :)

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

tak jsme si hezky vynadali, jesteze mi zatim spojuje a rozpojuje v pohode :-D
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 268
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

martinopel píše:
loskut píše: Je to tak. Točivý moment ja ti sám o sobě k ničemu když neznáš sílu působící proti na druhé straně spojky. Zcela subjektivně to při odpraveným spojkovým obložení nejvíc klouzalo na vyšší převodový stupeň.
Tak teď mi to došlo.Jsem debil prostě celou dobu se tu psalo,že při 70ce zacápnu plyn,kdy to nejvíce půjde poznat,zničeho nic,je z toho rozjezd na 1ku nebo na 5ku.Co k tomu závěrem říci???Jen totál fekál se rozjíždí na 5ku,volvik kdyby mohl tak by mu rozkopal držku koule a nevim co fšechno,normální člověk se rozjíždí na 1ku maxxxxxxxx2ku .Je mi blbě jdu raději spát.Myslel jsem di že s 1000000 km mám něco za sebou,ale jak zjišťuji jsou tu nové skutečnosti.Asi stárnu.Půjdu vrátit výuční list protože sleva je zlevněna to mě poser čočka na xenonu přes normální sklo je čočka a spojka??? To je jen třešénka na dortu.
Tak to tak neprožívej :badgrin: Zásluhy jsou hezký, ale fyziku tím nevochčiješ. :-D
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

Jirrka
Offline
Příspěvky: 566
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

Tak jsem chtel souhlasit s Jardou, protoze jsem taky kdysi slysel, ze se to nejlepe pozna na 5tku pri cca 70 km/h.
Naposledy upravil(a) Jirrka dne 24 pro 2005 14:31, celkem upraveno 1 x.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

Jarda S40 píše:4Dejf - ty pružinky myslíš ty malé vinuté v lamele? Ty pokud prasknou, tak opravdu škube. Jinak nevím o jakých mluvíš, možná nějaká specialita Volvo :)
Jojo presne ty myslim ale nevspomenu si jak se jim nadava,jsou po obvodu lamely a vetsinou tak 4 , a nemusi ani prasknout.
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

martinopel píše:
loskut píše: Je to tak. Točivý moment ja ti sám o sobě k ničemu když neznáš sílu působící proti na druhé straně spojky. Zcela subjektivně to při odpraveným spojkovým obložení nejvíc klouzalo na vyšší převodový stupeň.
Tak teď mi to došlo.Jsem debil prostě celou dobu se tu psalo,že při 70ce zacápnu plyn,kdy to nejvíce půjde poznat,zničeho nic,je z toho rozjezd na 1ku nebo na 5ku.Co k tomu závěrem říci???Jen totál fekál se rozjíždí na 5ku,volvik kdyby mohl tak by mu rozkopal držku koule a nevim co fšechno,normální člověk se rozjíždí na 1ku maxxxxxxxx2ku .Je mi blbě jdu raději spát.Myslel jsem di že s 1000000 km mám něco za sebou,ale jak zjišťuji jsou tu nové skutečnosti.Asi stárnu.Půjdu vrátit výuční list protože sleva je zlevněna to mě poser čočka na xenonu přes normální sklo je čočka a spojka??? To je jen třešénka na dortu.
možná bys mněl,protože jsem nikdy neslyšel že by někomu začala prokluzovat spojka na 1,ale vždy to začalo na vyšších rychlostech.když už klouže na 1 tak už je ůplně v prd...,ale vždy to začne dřív a ty najeté km z tebe ještě nic nedělaj.

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

pocitas blbje :) je jasný že na 5tku de převod nejrychleji a tudíž se motor nejvíc nadře... jak na kole.. Čím víc to de ztuha, tím větší krouťák se do toho múžre opřít. Dyž to jde zlehka(na 1), tak hned vyletí otáčky celého převodu, aniž by se dosáhlo tak velkýho krouťáku...
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7952
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Nebylo by lepčí dát Wickemu už konečnou odpověď?
Ptal se: ,,Jak dlouho to ještě vydrží?"
Odpověď:,,Tak dlouho než se pos... úplně"
Uklidňující zpráva:,,Dá se dojet i bez spojky"
Důkaz: Dojel jsem s rozlámaným přítlačákem přes 100 km.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

Pokud jsou to jen ty zmekcujici pruzinky , a ja rikam ze jo , protoze wicky pri tech silenych testech spojky nenaznal ze mu prokluzuje , tak to znamena ze muze vesele jezdit dal , jen zmenit styl rozjizdeni. Dokud nezacne prokluzovat nemusis se strachovat ...
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4Dejf myslím, že jsou to tlumiče torzních kmitů.(ty pružinky) A opravdu může jezdit v klidu dál, ale raději si sehnat náhradní lamelu. Jinak podobně by se mohlo projevit popraskání přítlačné pružiny. Je jich tam několik vinutých nebo jedna talířová?
4Honza - tvá odpověď je sice z filozofického hlediska naprosto přesná a neoddiskutovatelná, ale ...... :lol: Ty ses měl narodit ve starém Řecku!

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1526
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

DejFe píše:Pokud jsou to jen ty zmekcujici pruzinky , a ja rikam ze jo , protoze wicky pri tech silenych testech spojky nenaznal ze mu prokluzuje , tak to znamena ze muze vesele jezdit dal , jen zmenit styl rozjizdeni. Dokud nezacne prokluzovat nemusis se strachovat ...
Mám podobný syndrom na spojce a jezdím s ní už asi 5 000 km, nová je na ponku :) , pouze při rozjezdu dávám asi o 200 ot. více. Jinak je vše o.k.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Zpět na „700 / 900 - opravy“