Volvo vychytávky
- Autor
- Zpráva
Volvo vychytávky
Po delší době zdravím všechny,
to, že MOHU OPĚT psát do této rubriky znamená, že s největší pravděpodobností zvítězil rozum nad ... .
Abych zde byl trochu platný, rád bych zahájil debatu o tom, co je na vozech Volvo promyšlenější, než u konkurence. Každý má určitě jiné postřehy, někomu ona funkce nepřijde vyjímečná, protože nemá s čím srovnávat apod. Pokud vytvoříme alespoň malý souhrn vyjímečností u Volva, možná si svých plechových miláčků začneme více vážit.
Já bych hned začal.
Mé V40 má palubní počítač. Ten ukazuje mnoho údajů a dva z nich jsou zbývající dojezd na nádrž a ukazatel vnější teploty.
Vychytávka spočívá v tom, že jakmile se změní vnější teploty (a to i během jízdy) počítač to okamžitě ukáže tak, že aktuální údaj prostě přepne na teplotu. Taktéž je to s dojezdem na nádrž. Jakmile začne vůz "pít" z rezervy, neozve se klasické pípnutí, ale na počítači skočí údaj o aktuálním dojezdu.
Mohu porovnávat s Audi A4 (r.v.2003), která má také počítač a tam si musím všechno navolit ručně.
Zdá se vám to jako hloupost? Mě ne, přijde mi velice rozumné informovat řidiče o změně vnější teploty okamžitě a tímto způsobem.
to, že MOHU OPĚT psát do této rubriky znamená, že s největší pravděpodobností zvítězil rozum nad ... .
Abych zde byl trochu platný, rád bych zahájil debatu o tom, co je na vozech Volvo promyšlenější, než u konkurence. Každý má určitě jiné postřehy, někomu ona funkce nepřijde vyjímečná, protože nemá s čím srovnávat apod. Pokud vytvoříme alespoň malý souhrn vyjímečností u Volva, možná si svých plechových miláčků začneme více vážit.
Já bych hned začal.
Mé V40 má palubní počítač. Ten ukazuje mnoho údajů a dva z nich jsou zbývající dojezd na nádrž a ukazatel vnější teploty.
Vychytávka spočívá v tom, že jakmile se změní vnější teploty (a to i během jízdy) počítač to okamžitě ukáže tak, že aktuální údaj prostě přepne na teplotu. Taktéž je to s dojezdem na nádrž. Jakmile začne vůz "pít" z rezervy, neozve se klasické pípnutí, ale na počítači skočí údaj o aktuálním dojezdu.
Mohu porovnávat s Audi A4 (r.v.2003), která má také počítač a tam si musím všechno navolit ručně.
Zdá se vám to jako hloupost? Mě ne, přijde mi velice rozumné informovat řidiče o změně vnější teploty okamžitě a tímto způsobem.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 8008
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Re: Volvo vychytávky
A mě to i svítí od -5 do +2.Marko píše: Vychytávka spočívá v tom, že jakmile se změní vnější teploty (a to i během jízdy) počítač to okamžitě ukáže tak, že aktuální údaj prostě přepne na teplotu.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 665
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
No u nás zase u teploty (je zobrazena stále pod hodinama) ukáže od +2 oranžovou vločku jako že to může někde namrzat...taky to člověka líp nutí hlídat a dávat pozor. Ale s tim dojezdem a palubnim PC spokojenej rozhodně nejsem...abych docílil ten jeho dojezd bych mu musel pomáhat vlastnoručně resp. vlastnonožně a u spotřeby o litr níže udávaný to samý
To mě např. dost štve, to zas můžu soudit oproti VW autům a tam byla odchylka max. 0,2 l, a to max. Ale mělo to být jen v dobrym...
Takže se mi například eště líbí osvětlení prostoru pro nohy po otevření dveří, hned je to takový přáleštější přívítaní, celkovýmu osvětlení vnitřnímu totiž neholduju. Taky taková blbost jako setření zadního okna pokud jsou pouštěný stěrače a zařadí se zpátečka.
Taky pokud někdo změní polohu sedačky (el. seříditelný) a nezapne zapalování po druhý, čili jede jenom jednu jízdu. Tak se při odemčení auta dalšim sama vrátí do původní polohy.
Mrzí mě že neni vychytaný sklápění pravýho zrcátka směrem dolu k chodníku když se zařadí zpátečka, to je dobrá věc a má to málokdo. Ale zase hojně využívám sklápění obou zrcátek na parkovištích apod.
Další pecka je ofukování čelního skla, naprostá bomba, zamlžení zmizí do pěti vteřin po stisknutí tlačítka a už se neukáže...snad by to mělo pouštět special vzduch z klimy na to nějak.
Další kravinka nedávno objevená je že při zapnutí dětský pojistky na stahování zadních oken zhasnou tlačítka na zadních dveřích
Funkce Comming Home se světýlkem vespod zrcátek je dneska už poměrně běžná a taky se mi líbí sklápění opěrek při sklápění zadních opěradel nebo možnost úplnýho sklopení předních opěradel směrem dopředu.
No určitě bude ještě něco...až na to časem přijdu, určitě dodám


Takže se mi například eště líbí osvětlení prostoru pro nohy po otevření dveří, hned je to takový přáleštější přívítaní, celkovýmu osvětlení vnitřnímu totiž neholduju. Taky taková blbost jako setření zadního okna pokud jsou pouštěný stěrače a zařadí se zpátečka.
Taky pokud někdo změní polohu sedačky (el. seříditelný) a nezapne zapalování po druhý, čili jede jenom jednu jízdu. Tak se při odemčení auta dalšim sama vrátí do původní polohy.
Mrzí mě že neni vychytaný sklápění pravýho zrcátka směrem dolu k chodníku když se zařadí zpátečka, to je dobrá věc a má to málokdo. Ale zase hojně využívám sklápění obou zrcátek na parkovištích apod.
Další pecka je ofukování čelního skla, naprostá bomba, zamlžení zmizí do pěti vteřin po stisknutí tlačítka a už se neukáže...snad by to mělo pouštět special vzduch z klimy na to nějak.
Další kravinka nedávno objevená je že při zapnutí dětský pojistky na stahování zadních oken zhasnou tlačítka na zadních dveřích

Funkce Comming Home se světýlkem vespod zrcátek je dneska už poměrně běžná a taky se mi líbí sklápění opěrek při sklápění zadních opěradel nebo možnost úplnýho sklopení předních opěradel směrem dopředu.
No určitě bude ještě něco...až na to časem přijdu, určitě dodám

_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09
-
Offline
- Příspěvky: 341
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Vůz: 2006 S40 1.6D
- Bydliště: Lovosice / Litoměřice
Mně, jelikož jsem nemocnej na dobrý výhled, se líbí rychlé setření a očištění čelního skla, kdy stěrače po ukončení stírání dají po chvilce ještě jeden cyklus, aby setřely kapky, co roztaha vítr proudící kolem auta.
A upevňovací pás v kufru je taky bomba, dále kapsy na přední části sedáku předních sedadel a denní režim svícení (po nastartování svítí světla).
Vypnutí vnitřního osvětlení pokud jsou otevřené dveře za cca 20min (opravdu to funguje? nemám vyzkoušeno), osvětlení cesty domů předními světlomety.
Vynikající opěrky předních sedadel.
A upevňovací pás v kufru je taky bomba, dále kapsy na přední části sedáku předních sedadel a denní režim svícení (po nastartování svítí světla).
Vypnutí vnitřního osvětlení pokud jsou otevřené dveře za cca 20min (opravdu to funguje? nemám vyzkoušeno), osvětlení cesty domů předními světlomety.
Vynikající opěrky předních sedadel.
V podstatě je dobrá technická pomůcka i to, že pokud se nepřipoutám, a to nemusím jet, stačí jen když natočím motor, u vnitřního zpětného zrcátka se na mě rozbliká kontrolka nezapnutých pasů. Nejvíce mě na tom rozčiluje takové nepříjemné cvakání, které doprovází ono blikání a na rozdíl od jiných značek to nepřastane ani po dvou minutách jízdy ani déle. Jako by si ostatní výrobci říkali: Víš co? Když se nechceš přivázat, tak nám vlez na záda.
Zato Volvo, to to do vás hustí a hustí, až se nakonec přivážete. Jízda mimo město pro mě automaticky znamená bezpečnostní pas, ale když se postrkujete po městě, tak je to cvakání někdy fakt na palici. Beru to ale jako vychytávku. Jednou má být člověk připoutaný, tak ať nám to cvaká...
S tím osvětlením prostoru pro nohy souhlasím, je to super, ale stojí mě to více uklízení. U firmy nám stojí pár okrasných jehličnanů a ať chci nebo ne, na botách si ty jehličky nosím do auta. Pak hrozí ostuda, když mi své vlastní auto svítí na ten svinčík, takže uklízím a uklízím.
Další vychytávkou jsou integrované dětské sedačky vzadu i když já je ještě nepotřebuji, ale Volvo je prý dodávalo ještě dávno před tím, než je ostatní výrobci začali nabízet za tučný příplatek. Dnes je tato výbava za pakatel samozřejmě.
Potom se mi ještě líbí, že u kombíka V40 je kryt zavazadlového prostoru (rolo) ze dvou částí, kdy hned za zadními sedačkami je rolo v podobě klasického pevného plata i s prolisy na předměty. To celé o šíři cca 30cm a až teprve z tohoto dílu se dá vytáhnout klasická roleta na zakrytí zav.prostoru. Celé se to vyjímá jako jeden díl.
Zato Volvo, to to do vás hustí a hustí, až se nakonec přivážete. Jízda mimo město pro mě automaticky znamená bezpečnostní pas, ale když se postrkujete po městě, tak je to cvakání někdy fakt na palici. Beru to ale jako vychytávku. Jednou má být člověk připoutaný, tak ať nám to cvaká...
S tím osvětlením prostoru pro nohy souhlasím, je to super, ale stojí mě to více uklízení. U firmy nám stojí pár okrasných jehličnanů a ať chci nebo ne, na botách si ty jehličky nosím do auta. Pak hrozí ostuda, když mi své vlastní auto svítí na ten svinčík, takže uklízím a uklízím.
Další vychytávkou jsou integrované dětské sedačky vzadu i když já je ještě nepotřebuji, ale Volvo je prý dodávalo ještě dávno před tím, než je ostatní výrobci začali nabízet za tučný příplatek. Dnes je tato výbava za pakatel samozřejmě.
Potom se mi ještě líbí, že u kombíka V40 je kryt zavazadlového prostoru (rolo) ze dvou částí, kdy hned za zadními sedačkami je rolo v podobě klasického pevného plata i s prolisy na předměty. To celé o šíři cca 30cm a až teprve z tohoto dílu se dá vytáhnout klasická roleta na zakrytí zav.prostoru. Celé se to vyjímá jako jeden díl.
-
Offline
- Příspěvky: 698
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Počítám, že se tot týká až modelu po faceliftu, jelikož jsem toto nikde nazaregistroval a ani snad v manuálu nenašel ?Cafa píše: ...osvětlení cesty domů předními světlomety.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 341
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Vůz: 2006 S40 1.6D
- Bydliště: Lovosice / Litoměřice
-
Offline
- Příspěvky: 698
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Prosím o bližší popis, do páčky jen štouchneš (problikneš) nebo jí zapneš (dálkový). A děláš to při vypnutym motoru?Cafa píše:Mam rok -00 (cira svetla, ale ne facelift - narazniky maji kratke pozicky, interier ten hezci (tedy stary)), pokud pred odchodem zatahnu packu svetelne sireny, tak mi zustanou svitit potkavaci svetla cca 30-60sek. Nemam to zmerene.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 698
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Dneska jsem to zkoušel a u mě to nefunguje, holt starší model.Jarda S40 píše:For Conan - děláš to při vypnutém motoru a to tak, že zapneš dálková světla přitažením přepínací páčky světel pod volantem směrem k řidiči. Ukazoval jsem to na minisrazu u Agipu, možná jsi byl uvnitř.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 332
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: prag
-
Offline
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 341
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Vůz: 2006 S40 1.6D
- Bydliště: Lovosice / Litoměřice
-
Offline
- Příspěvky: 271
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997
-
Offline
- Příspěvky: 341
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Vůz: 2006 S40 1.6D
- Bydliště: Lovosice / Litoměřice
-
Offline
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Tak to je věc, která se mi taky líbí, když nechám zapnutá světla a vytpnu zapalování, tak sami zhasnou. A když přijdu a nastartuju, tak se zase rozsvítěj. Čili na mě žádnej inteligentní polda nemá, že jsem zapomněl rozsvítit. U feldy když vypnu motor a otevřu dveře, tak to začne řvát jako kráva že svítím, ale když se rozjedu pak občas zapomenu. No a napřezrok za to budou brát bodyCafa píše:mam 2000, koupeno v CR a funguje. Mozna jestli to neni provazany s rezimem denniho sviceni - mam zapnuto sviceni ihned po zapnuti zapalovani...

-
Offline
- Příspěvky: 271
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Východní Čechy
- Vůz: XC90,S80
-
Offline
- Příspěvky: 5597
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
tak jednoducha a samozrejma vec - Volva to maju uz od sedmicek (mozno aj dvojky - nevim, na to su tu ini expeti) - a ako to potesi + nikde inde som to zatial nevidel..Jarda S40 píše: Tak to je věc, která se mi taky líbí, když nechám zapnutá světla a vytpnu zapalování, tak sami zhasnou. A když přijdu a nastartuju, tak se zase rozsvítěj. Čili na mě žádnej inteligentní polda nemá, že jsem zapomněl rozsvítit.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
-
Offline
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Já získávám z volva dojem, že je každej kus originál. Tudíž snad ani nejde dopředu říct "do roku xy je to tak a od roku xy onak".loskut píše:No já mám auto vyrobený koncem roku 1999 - model 2000 a to s těmi světly při odchodu funguje taky..Ondra Hrubý píše:No pokud se nepletu, tak auto, které je vyrobeno v druhé polovině roku 2000 je už model 2001
-
Offline
- Příspěvky: 698
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Jedinej výsledek u mě byl, že po nastartování auta jsem tam měl hned dálkový 

_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 698
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
To ještě můžu zkusit.Jarda S40 píše:A zkusit to s vypnutejma světlama?
No né že bych tohle osvětlení někdy asi využíval, ale bejt by tam mohlo

_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9