MOTOR: V40 škubání...

  • Autor
  • Zpráva
Martin Capek
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 18 roků
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Martin Capek »

A bude na me mit Marra cas a na kolik me to vyjde jak casove tak financne-
_________________
S40, F8Q T D4192T, rok vyroby 1997, 66kW, 1870 cm

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3602
Registrován: 18 roků
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Příspěvek od Deshi »

Martin Capek píše:A bude na me mit Marra cas a na kolik me to vyjde jak casove tak financne-
nejlíp se zeptat přímo jeho :-)
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

vcar
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1113
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Č.Krumlov

Příspěvek od vcar »

Deshi píše:
Martin Capek píše:A bude na me mit Marra cas a na kolik me to vyjde jak casove tak financne-
nejlíp se zeptat přímo jeho :-)
Taky by mne to zajímalo.....
Tak jo. Marro, budeš na me mít čas a na kolik mě to vyjde jak časově tak finančně? :lol: :wink:
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5057
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Pošli mu zprávu přes SZ.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Martin Capek píše:A bude na me mit Marra cas a na kolik me to vyjde jak casove tak financne-
Je to otázka pár minut, jen se domluvit kdy bude mít Marra čas. A ceny bych se taky nebál, bude to zlomek toho, co bys dal v origo servisu. :wink:
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

vcar
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1113
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Č.Krumlov

Příspěvek od vcar »

To byl vtip, chlapi. Vím, že přes SZ :D :D :D
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

Jano
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 46
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Jano »

Martin Capek píše:Ja podobny cukani mam na dieselovym motoru, zhruba mezi osmnati sty a dvema tisici otackami dojde k nekdy znatelnemu cuknuti. Mozno to s tim nesouvisi, ale jeste po delsi jizde na dalnici tedy vyssi rychlost, otacky nekde kolem trech tisicu naslednem sjezdu- podrazeni velke cuknuti a dokonce mi i chcipnul. S posledni zkusenosti opravdu nevim. Zastavil jsem na odpocivadle po trech hodinach dalnice a tedy vyssich otacek a nechtel nejakou dobu naskocit az po protoceni a sestem pokusu. Mozna spolu vyse popisovane bude souviset, ale take mozna ne.
Ahoj Martine,
mozno teraz strelim, ale s otcom sme riesili podobny problem na Mitsu Carisma (ista podobnost s 40 sa tu uz riesila :-)), vo vyssich rychlostiach zhasinal motor a potom na viac krat nechcel naskocit, presne to co popisujes, nerovnomerny tah a pod. raz to robilo inokedy nie.
Pocitac nic neukazoval bolo to uplne zufale, sem tam zasvietila aj nejaka kontrolka motora. Nakoniec sme prekonali Murphyho zakon a kontrolka zasvietila prave na odchode zo servisu, tak sme to hned otocili spat.
Vysledok - chybny "nockenwele sensor" podla popisu toho chlapika, je to nejaky senzor otacok na klukovom hriadeli, novy stal ca 15-20 EUR.
Auticko odvtedy fici ako hodinky.

PS Benzin 1,6 16V, no pokial viem renault, volvo aj mitsu pouzivali ten isty diesel 1,9 TDI.
_________________
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1883
Registrován: 18 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Jano píše:
Martin Capek píše:Ja podobny cukani mam na dieselovym motoru, zhruba mezi osmnati sty a dvema tisici otackami dojde k nekdy znatelnemu cuknuti. Mozno to s tim nesouvisi, ale jeste po delsi jizde na dalnici tedy vyssi rychlost, otacky nekde kolem trech tisicu naslednem sjezdu- podrazeni velke cuknuti a dokonce mi i chcipnul. S posledni zkusenosti opravdu nevim. Zastavil jsem na odpocivadle po trech hodinach dalnice a tedy vyssich otacek a nechtel nejakou dobu naskocit az po protoceni a sestem pokusu. Mozna spolu vyse popisovane bude souviset, ale take mozna ne.
Ahoj Martine,
mozno teraz strelim, ale s otcom sme riesili podobny problem na Mitsu Carisma (ista podobnost s 40 sa tu uz riesila :-)), vo vyssich rychlostiach zhasinal motor a potom na viac krat nechcel naskocit, presne to co popisujes, nerovnomerny tah a pod. raz to robilo inokedy nie.
Pocitac nic neukazoval bolo to uplne zufale, sem tam zasvietila aj nejaka kontrolka motora. Nakoniec sme prekonali Murphyho zakon a kontrolka zasvietila prave na odchode zo servisu, tak sme to hned otocili spat.
Vysledok - chybny "nockenwele sensor" podla popisu toho chlapika, je to nejaky senzor otacok na klukovom hriadeli, novy stal ca 15-20 EUR.
Auticko odvtedy fici ako hodinky.

PS Benzin 1,6 16V, no pokial viem renault, volvo aj mitsu pouzivali ten isty diesel 1,9 TDI.
Tak toto je mozna i muj problem, me nesviti ale zadna kontrolka, vzdy to v tom pripade vytocim a je po problemu, stava se to velmi zridka a nahodne ...takze takova mala levna soucastka to muze byt...necham proverit...dik za info
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

strycf
Offline
Příspěvky: 104
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno

Škubání

Příspěvek od strycf »

Mne tohle delal VW Golf a byl to Halluv snimac otacek+Zkrat na Lambda sonde.Nejhorsi je kombinace vice zavad.Vyresila to diagnostika.
_________________
Volvo V50,1.6D,r.2006

Hans
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Čelákovice

Příspěvek od Hans »

Mám V40 teprve měsíc a tak jsem ještě citlivý na různé zvuky, které jiná auta nevydávají. Už jsem zjistil, že po sešlápnutí brzdy zabzučí vakuová pumpa na posilovači a když zapnu tempomat, tak bzučí nějaký servomotor. Poslední týden mně začalo auto dělat někdy to, o čem tady píšete. Z motoru se začal chvílemi ozývat drnčivý zvuk a motor ztrácel výkon a chvíli šel napravidelně. Po chvíli začal zase jít normálně. Seděl jsem u auta půl dne a zjišťoval jsem, co by to mohlo být. Problém bylo to, že se zvuk ozýval jenom někdy. Zjistil jsem, že motor začne blbnout, když se zapne nějaká pumpa pod vzduchovým filtrem. Hadice z téhle pumpy vedou do svodů výfukového potrubí. Podle manuálu jsem zjistil, že se jedná a pumpu (kompresor), která vhání u chvíli po nastarotvání čistý vzduch do výfukového potrubí před katalyzátorem a tím snižuje obsah oxidu uhelnatého ve spalinách. Pumpa se má zapnout do dvaceti vteřin po nastartování motoru a má se vypnout asi po dvou minutách chodu. Za jízdy by se neměla zapínat. Pokud se zapne za jizdy, tak zblbne lambdasondu a ta ochudí palivovou směs. Mně se ale někdy najednou za chodu motoru zapnula a motor začal potom jít hned nepravidelně. Podle toho, co jsem se dočetl v manuálu, tak se pumpa zapíná po nastartování. Pokud se rozběhne za chodu motoru, tak dostala ECU informaci o vypnutí a zapnutí motoru. Volal jsem do Volvoservisu a tam mně řekli, že se zeptají v nějakém centru, co by mohlo pumpu za chodu motoru spouštět. Povel ke spuštění vysílá ECU. Prý by to mohlo být vadné čidlo, které snímá na klice otáčky a nebo chvilkové přerušení zapalování, které si ECU vyhodnotí jako vypnutí a zapnutí motoru. Uvidím, co mně řeknou. Říkali, že nejdříve zkusí vyměnit to čidlo na klikovce. Pokud to nepomůže, tak se pořádně podívají na zapalování. Až budu něco vědět, tak podám zprávu.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1515
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4Hans - jsi dobrej! Na tohle bych neměl trpělivost to vysledovat.

strycf
Offline
Příspěvky: 104
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno

Cukani

Příspěvek od strycf »

Jsem zvedavy,tipuju ten Halluv snimac,je to casty jev.
_________________
Volvo V50,1.6D,r.2006

Jano
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 46
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Jano »

Chlapi, v kazkom pripade ak tomu pridete na klb, nezbudnite sa podelit.
Som zvedavy ako dopadol Roger.
Mimo, na volnobehu mi klepe motor, mierne ma to vytaca aj ked to nieje take zle ako na oktavkach :-), v manualy pisu ze je to ak vraj su to nejake kovove klapky al. tak nejak - mate s tam nieto skusenosti?
_________________
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1883
Registrován: 18 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Ja budu vedet v patek, co mi promeri ten snimac klikovky, ale kdyz je to zavada ktera se projevuje nahodne a velmi zridka, nemusi se zjistit chyba.
Necham pripadne cidlo vymenit, prostrikat konektory, ocistit od oxidu, dal zatim nevim.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Hans
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Čelákovice

Příspěvek od Hans »

Zkusil jsem objednat v APM svíčky BOSCH, které uvádí Haynes pro motor 1.8 90kW. Chvíli trvalo, než ten typ našli v katalogu. Dnes došly a sada stála 1347,- Kč. Prodejce říkal, že jsou určené pouze pro nepřeplňované motory Volvo 1.6, 1.8 a 2.0 a Bosch je dodává Volvu do prvovýroby. Nejdou dát podle něj do motorů GDI. Od ostatních svíček se liší nastavenou vzdáleností elektrod, která je 1,35 mm. Typové označení mají BOSCH FGR 7 DQE 0. Uvidím, jak se budou motoru líbit.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1883
Registrován: 18 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Hans píše:Zkusil jsem objednat v APM svíčky BOSCH, které uvádí Haynes pro motor 1.8 90kW. Chvíli trvalo, než ten typ našli v katalogu. Dnes došly a sada stála 1347,- Kč. Prodejce říkal, že jsou určené pouze pro nepřeplňované motory Volvo 1.6, 1.8 a 2.0 a Bosch je dodává Volvu do prvovýroby. Nejdou dát podle něj do motorů GDI. Od ostatních svíček se liší nastavenou vzdáleností elektrod, která je 1,35 mm. Typové označení mají BOSCH FGR 7 DQE 0. Uvidím, jak se budou motoru líbit.
To uz jsi za ty penize mohl mit rovnou od Volva...mel bys presne na tvuj motor
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1883
Registrován: 18 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Roger píše:Ja budu vedet v patek, co mi promeri ten snimac klikovky, ale kdyz je to zavada ktera se projevuje nahodne a velmi zridka, nemusi se zjistit chyba.
Necham pripadne cidlo vymenit, prostrikat konektory, ocistit od oxidu, dal zatim nevim.
Snimac klikovky promeren, konektory a kontakty ocisteny, prostrikany...nebyla zjistena chybna hodnota...mozna se to ale neprojevilo prave pri mereni. Kazdopadne zatim zadne skubani...cas proveri. Bude se ale davat novy katalyzator...ten je uz propaleny - nebudu ale kupovat novy od Volva.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Hans píše:Zkusil jsem objednat v APM svíčky BOSCH, které uvádí Haynes pro motor 1.8 90kW. Chvíli trvalo, než ten typ našli v katalogu. Dnes došly a sada stála 1347,- Kč. Prodejce říkal, že jsou určené pouze pro nepřeplňované motory Volvo 1.6, 1.8 a 2.0 a Bosch je dodává Volvu do prvovýroby. Nejdou dát podle něj do motorů GDI. Od ostatních svíček se liší nastavenou vzdáleností elektrod, která je 1,35 mm. Typové označení mají BOSCH FGR 7 DQE 0. Uvidím, jak se budou motoru líbit.
Lidi vy fakt nejste normální!!! :roll:

jarouš
Offline
Příspěvky: 128
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jarouš »

Tak aby mi to nebylo líto, Olaf začal škubat taky. V zimě to bylo v poho, teď se to projevuje čím dál častěji. Víceméně nahodile, cca 1x za 50 km, možná častěji při přeřazení na vyšší stupeň a rojezdu. Benzín jsem bral doufám kvalitní, teď jsem nalil jsem aquafobin (mělo by to být to samé, jako velfobin, ale od Sheronu), tak uvidíme. Pak budou následovat svíčky - btw Haynes doporučuje u svíček Bosch vzdálenost elektrod 1,2 mm, předpokládám že u Brisku 14YPP to bude stejné? Následovat bude kontrola kabelů, cívek atd. - snažím se postupovat od nejjednoduššího. Tak jsem zvědav, co se z toho vyklube - budu informovat.
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....

strycf
Offline
Příspěvky: 104
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno

Škubání

Příspěvek od strycf »

Tak už taky škubu-ve spodních otáčkách.Zbývá ještě někdo?Vypadá to na jakousi epidemii,či co. :?
_________________
Volvo V50,1.6D,r.2006

jarouš
Offline
Příspěvky: 128
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jarouš »

Tak píšu, jak jsem slíbil. U mě mohla za škubání jedna z cívek - ta pro 2. a 3. válec. Kdybyste chtěli vědět její značku, počáteční písmeno je Sagem :lol: Doufám, že ta druhá ještě chvíli vydrží.
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1883
Registrován: 18 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

U me tez skubani vyreseno, nova palivova pumpa...u stare se uz spatne klouzaly loziska, tak nedavala dost paliva...
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé