Topení obecně

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Author
  • Zpráva
crtec
Offline
Příspěvky: 236
Registrován: 18 roků
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

Ted sem prolez haynesse, ale o dehtu tam neni ani slovo :( Takze nevím
Sundal bych ten horní nátrubek, nebo aspoň hadic a koukl pod něj...


_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5351
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

crtec píše:Ted sem prolez haynesse, ale o dehtu tam neni ani slovo :( .
jj dehtaci maj vlastniho haynese, ktery se neda sehnat..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

travex
Offline
Příspěvky: 1665
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

mam D24ku taky a nemam s topenim sebemensi problem.... jedine ktere se vyskytly v minulosti byly:

1) termostat - zustaval otevreny - v zime se to ohralo na 60C asi tak po 100km na dalnici, jinak nikdy...
2) nedolehala klapka (studena/tepla) v telese topeni, stacilo seridit delku lana na konci bovdeno (je tam plastovy nastavovaci prvek - primo na ovladacim panelu topeni).....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

Tak jste mě ukecali a dojdu koupit ještě jeden termostat...Travexovo příznak jízdy v zimě po dálnici mi připadá ten samý. Travexi ještě ta spodní trubka je DO motoru žejo?

travex
Offline
Příspěvky: 1665
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Roj píše:Tak jste mě ukecali a dojdu koupit ještě jeden termostat...Travexovo příznak jízdy v zimě po dálnici mi připadá ten samý. Travexi ještě ta spodní trubka je DO motoru žejo?
mam za to ze jo....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2573
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No snad jsi to již pochopil, ale pokud bude dole termostat zavřený, tak do chladiče skoro žádná teplá voda nepoteče. Jenom se ohřeje ta úplně nahoře v hadici. ale proudit čerpadlem bude do topení. Teprve až se ohřeje voda v celém motoru (bloku) tak ten termostat dole otevře a voda začne proudit přes chladič. Je to princip jako v podlahovém topení. zkus tu hadici dole z chladiče do motoru přimačknout nějakou svěrkou, mělo by to pak topit. Ale nezapomeň ji po ohřátí sundat. Nevím jaký máš termostat, ale já jsem z nich byl již zoufalý a nyní jsem rád aspoň za těch 70°C, co mám k dispozici k topení. Ale značný rozdíl by byl, kdybych měl 80°C či 90°C. Na Š 1203 byl termostat na asi 76°C a topilo to na prd, tak se tam dával ze Š 120, ten byl na 92°C a topilo to jak o život :-D .

travex
Offline
Příspěvky: 1665
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Jarda S40 píše:No snad jsi to již pochopil, ale pokud bude dole termostat zavřený, tak do chladiče skoro žádná teplá voda nepoteče. Jenom se ohřeje ta úplně nahoře v hadici. ale proudit čerpadlem bude do topení. Teprve až se ohřeje voda v celém motoru (bloku) tak ten termostat dole otevře a voda začne proudit přes chladič. Je to princip jako v podlahovém topení. zkus tu hadici dole z chladiče do motoru přimačknout nějakou svěrkou, mělo by to pak topit. Ale nezapomeň ji po ohřátí sundat. Nevím jaký máš termostat, ale já jsem z nich byl již zoufalý a nyní jsem rád aspoň za těch 70°C, co mám k dispozici k topení. Ale značný rozdíl by byl, kdybych měl 80°C či 90°C. Na Š 1203 byl termostat na asi 76°C a topilo to na prd, tak se tam dával ze Š 120, ten byl na 92°C a topilo to jak o život :-D .
std termostat je tusim 82C pro D24T a 86C pro D24 - podivam se doma do chytre knihy od VW
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: prag
Banned: Permanently

Příspěvek od black hawk »

no nevim.já mám 740 TIC a musím mít topení na půl protože když je to naplno tak mně pálej nohy.máš u toho termostatu tu těsnící gumičku.jo a teplomněr mám po zahřátí stále uprostřed.je pravda že když jsem mněl benzínovou tak tam byla za třetinu času,ale taky uprostřed.

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1445
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

black hawk píše:no nevim.já mám 740 TIC a musím mít topení na půl protože když je to naplno tak mně pálej nohy.máš u toho termostatu tu těsnící gumičku.jo a teplomněr mám po zahřátí stále uprostřed.je pravda že když jsem mněl benzínovou tak tam byla za třetinu času,ale taky uprostřed.
TO black hawk: Je tady diskuse zda jsou na D24T, dle výše uvedený fotky dva termostaty.
Já jsem doposud žil v domění, že tam je puze jeden, ten na spodní hadici.
Jak to tedy je?
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: prag
Banned: Permanently

Příspěvek od black hawk »

ne je tam jen jeden.jako u každého volva.dva termostaty jsem viděl snad jen u nissanu.je v tý spodní hadici.

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

black hawk píše:ne je tam jen jeden.jako u každého volva.dva termostaty jsem viděl snad jen u nissanu.je v tý spodní hadici.
Supa dupa, odpoledne jsem se byl ptát a zároveň objednal nový termostat. O žádném druhém nevěděli... díky za rady :idea:
Jinak možná to nakonec budu muset přehodnotit...dal jsem před oba chladiče záclonku (takzvaný karton pokusný) a když jsem dával auto do garáže tak jsem zkoušel hadice - Horní a spodní chladičové jsou obě horké, spodní do topení (z motoru) jakbysmet a horní z topení je studená. Takže všechno se ohřálo tak jak má (díky kartonu pokusnému) ale ten ventil zůstává zavřenej...i když s ním struna od ovladače hýbe (dále přes páku to pokračuje na klapku a ta určitě funguje - to je slyšet když dorazí).
Takže bych to přehodnotil a poprosil někoho zda se mu doma neválí nějaký ventil topení (zavírá nevim vstup/výstup) z výměníku topení. Nejraději na 9xx (škoda že se nepovedl vydolovat ze Standovy boudobudky :? ) Jinak pokud je podovný tak z čehokoli (7xx atp.).
Díky všem za příspěvky a až seženu ventil tak dám vědět...
Pokud ještě někoho něco napadá, sem s tím ;) :-D

travex
Offline
Příspěvky: 1665
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Roj píše:
black hawk píše:ne je tam jen jeden.jako u každého volva.dva termostaty jsem viděl snad jen u nissanu.je v tý spodní hadici.
Supa dupa, odpoledne jsem se byl ptát a zároveň objednal nový termostat. O žádném druhém nevěděli... díky za rady :idea:
Jinak možná to nakonec budu muset přehodnotit...dal jsem před oba chladiče záclonku (takzvaný karton pokusný) a když jsem dával auto do garáže tak jsem zkoušel hadice - Horní a spodní chladičové jsou obě horké, spodní do topení (z motoru) jakbysmet a horní z topení je studená. Takže všechno se ohřálo tak jak má (díky kartonu pokusnému) ale ten ventil zůstává zavřenej...i když s ním struna od ovladače hýbe (dále přes páku to pokračuje na klapku a ta určitě funguje - to je slyšet když dorazí).
Takže bych to přehodnotil a poprosil někoho zda se mu doma neválí nějaký ventil topení (zavírá nevim vstup/výstup) z výměníku topení. Nejraději na 9xx (škoda že se nepovedl vydolovat ze Standovy boudobudky :? ) Jinak pokud je podovný tak z čehokoli (7xx atp.).
Díky všem za příspěvky a až seženu ventil tak dám vědět...
Pokud ještě někoho něco napadá, sem s tím ;) :-D
mam komplet cely topeni....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2573
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

A mě napadá stará metoda, to jest hrnec s vodou na plotně, v něm termostat a teploměr a měřit při kolika se otevírá (když už budeš vyndavat kohout). Není to sice úplně až moderní diagnostika, ale teploměr může být digitální :lol:

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

ještě pořád si myslíš že to nebude zarostlej radiator???
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

North
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Řitka

Opet topeni

Příspěvek od North »

Zdravim vsechny volvaky. Jsem novy majitel toho maleho tanku. :-) a potreboval bych zda nekdo nemate moznost vyfotit nebo popsat ten ventil u topeni co je v motorovem prostoru. Auto topilo jen velmi vlazne. No spis sem nahore mel lehky naznak ze by tam nekde topeni mohlo byt ale na nohy at sem delal co sem chtel mi sel ledovej vzduch., Vcera jsem menil oleje a trochu si stim ventilem pohral. Odpojil jsem jej od tahla a nechal zrejme otevreny takze domu uz sem jel relativne v teple. Ten ventil ma byt napojeny zrejme na nejaky podtlak a nevim zda tam neni umisten obracene. Je to zcela prekopany auto. Puvodne to byl 2,4D v manualu ted to je 2,4TD automat. Jinak lepenka pred chladicem je. Jinak teplota byla zhruba jen v 1/4 prac. pole. Ted je pekne v pulce. Termostat budu teprve asi menit. Ale ten se jevi jako funkcni. Teplota neni stabilni ale mirne klesa a stoupa. Dle zateze. Predem dik za radu.
_________________
Volvo 740 GLE 2.4 TD automat. rv 89

Robert OV
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Vůz: 740 D24TIC r.1990
Bydliště: Ostrava

Re: Topení obecně

Příspěvek od Robert OV »

Zdar, dávám to tady ať nezakládám nové téma.
Taky mám problém s topením. Motor se nahřeje behem pár km, ale do kabiny fouká jen vlažný, trochu teplejší vzduch. Mám manuální klimu a chtěl bych se zeptat, kde najdu ventil topení. V motorovém prostoru nic není, tak bych tipl pod palubovkou. Ptám se, abych zbytečně nekuchal půl auta :D dík
_________________
740 D24TIC r.1990 - bylo
XC70 2,4 136kW 2006

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 11573
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Topení obecně

Příspěvek od Urvanej »

Hele pokud máš klímu, tak bys měl mít i tak ovládání podtlakem. Ventil je za motorem na motorový stěně. Jsou tam nad sebou 2 hadice. Na jedný je ventil ovládanej podtlakem, tak se podívej, zda šíbuje, když přidáváš nebo ubíráš teplotu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Robert OV
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Vůz: 740 D24TIC r.1990
Bydliště: Ostrava

Re: Topení obecně

Příspěvek od Robert OV »

Mrkl jsem na to a je tam lankem ovládaný ventil. Určitě to někdo přede mnou zmastil, protože jsou tam dodělávané neorigo hadice přes nějaké t-kusy. Nemáte někdo rozpad, jak mají hadice jít?
dík
_________________
740 D24TIC r.1990 - bylo
XC70 2,4 136kW 2006

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 11573
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Topení obecně

Příspěvek od Urvanej »

T kusy? ty tam máš bufíka?
Takhle to vypadá origo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Robert OV
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Vůz: 740 D24TIC r.1990
Bydliště: Ostrava

Re: Topení obecně

Příspěvek od Robert OV »

Díky, tohle mi dost pomůže. Bufík tam není. Mrknu na to za světla, ale hadice tam mám určitě popřehazované jinak.
_________________
740 D24TIC r.1990 - bylo
XC70 2,4 136kW 2006

Robert OV
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Vůz: 740 D24TIC r.1990
Bydliště: Ostrava

Re: Topení obecně

Příspěvek od Robert OV »

tak jsem na to mrkl a někdo to řádně kuchnul :%)
mám tam místo ventilu nějaký t-kus a chybí mi tam celá část co je označena. Z kabiny mi jde podtlaková hadička cca 4mm v průměru. Ve Vadisu to nejsem schopen rozeznat, ale na ventilu mi to ukazuje, že by tam měly být ještě nějaké čidla :o
Mám ještě rezervní čerpadlo, na kterém jsem našel nějaký ventil, který v autě nemám- co to je ???
Dík jak sviňa :unknown:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
740 D24TIC r.1990 - bylo
XC70 2,4 136kW 2006

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2178
Registrován: 15 roků
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Topení obecně

Příspěvek od Sarkasmic »

Ten ventil co maš na fotce je k tempomatu
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Renoš
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 180
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Vůz: 760
Bydliště: Petřvald u Karviné

Re: Topení obecně

Příspěvek od Renoš »

Ten nějaký ventil,neboli ovládání tempomatu byl kdysi muj i s čerpadlem,které jsem prodal bývalému majiteli s tím,že si jej později vyzvednu,ale už na to nedošlo.Bylo by možné,že by se ted ke mě vrátilo? :D
_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw

Robert OV
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Vůz: 740 D24TIC r.1990
Bydliště: Ostrava

Re: Topení obecně

Příspěvek od Robert OV »

Renoš píše:Ten nějaký ventil,neboli ovládání tempomatu byl kdysi muj i s čerpadlem,které jsem prodal bývalému majiteli s tím,že si jej později vyzvednu,ale už na to nedošlo.Bylo by možné,že by se ted ke mě vrátilo? :D
tož to mě mrzí :D díky ale za info. nějaké komponenty na tempomat jsem si dovezl od Martina z Frenštátu, tak mám v plánu to dodělat.
_________________
740 D24TIC r.1990 - bylo
XC70 2,4 136kW 2006

Renoš
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 180
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Vůz: 760
Bydliště: Petřvald u Karviné

Re: Topení obecně

Příspěvek od Renoš »

Robert OV píše:
Renoš píše:Ten nějaký ventil,neboli ovládání tempomatu byl kdysi muj i s čerpadlem,které jsem prodal bývalému majiteli s tím,že si jej později vyzvednu,ale už na to nedošlo.Bylo by možné,že by se ted ke mě vrátilo? :D
tož to mě mrzí :D díky ale za info. nějaké komponenty na tempomat jsem si dovezl od Martina z Frenštátu, tak mám v plánu to dodělat.
Hm tak jo,zbytek k tempomatu mám.
_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw

Zpět na „700 / 900“