Topení obecně

Všechno o sedmách a devítkách!

Moderátor: wickey

  • Autor
  • Zpráva
Anonymous

Topení obecně

Příspěvek od Anonymous »

Ahoj, mám takový obecný dotaz ohledně topení...

1) motor je D24T, původně D24Tic a chladič oleje zůstal namontovaný
2) viskospojka nefunguje, vrtule se pořád točí jako o život
3) termostat je nový (pravděpodobně funkční)
4) ovladač intenzity topení ovládá jak ventilem, tak klapkou (struny OK)
5) zdá se, že se auto ani pořádně neohřeje (4° do hódně dlouhýho kopce 140-145km/h) a horní hadice k chladiči se zdá být poněkud teplejší, ne však tolik v porovnání s ostatními auty...
6) prostě to netopí a netopí, jo a ještě když se to ohřeje už na delší cestě tak do výměníku i z výměníku jde teplá voda (z o něco studenější)
7) ujel jsem z Tábora do Phy (cca 110 km) a v Praze v zácpě na magistrále to jednou v životě zatopilo podle mého gusta že jsem i tu teplotu stáhnul...
Je možný že se to auto tolik uchladí (díky chladiči oleje + vrtule furt na max)???
Co bych měl podle Vás zkontrolovat?
Výměník se zdá být průchozí.

A abych nezapomněl...nefunguje mi teploměr :roll:

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7940
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Topení obecně

Příspěvek od Honza »

Roj píše:Ahoj, mám takový obecný dotaz ohledně topení...

1) motor je D24T, původně D24Tic a chladič oleje zůstal namontovaný
2) viskospojka nefunguje, vrtule se pořád točí jako o život
3) termostat je nový (pravděpodobně funkční)
4) ovladač intenzity topení ovládá jak ventilem, tak klapkou (struny OK)
5) zdá se, že se auto ani pořádně neohřeje (4° do hódně dlouhýho kopce 140-145km/h) a horní hadice k chladiči se zdá být poněkud teplejší, ne však tolik v porovnání s ostatními auty...
6) prostě to netopí a netopí, jo a ještě když se to ohřeje už na delší cestě tak do výměníku i z výměníku jde teplá voda (z o něco studenější)
7) ujel jsem z Tábora do Phy (cca 110 km) a v Praze v zácpě na magistrále to jednou v životě zatopilo podle mého gusta že jsem i tu teplotu stáhnul...
Je možný že se to auto tolik uchladí (díky chladiči oleje + vrtule furt na max)???
Co bych měl podle Vás zkontrolovat?
Výměník se zdá být průchozí.

A abych nezapomněl...nefunguje mi teploměr :roll:
Teploměr,viskospojku,
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

viskospojku asi ne ikdyž se takhle chovat nemá,teplotu motoru by mněl regulovat termostat.jednou jsem se setkal že k tomu termostatu nedali tu těsnící gumičku a voda okolo něj stále cirkulovala a netopilo to.

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

co takhle zarostlej radiator topení??? když odmotuješ hadice mělo by to jít volně profouknout...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Souhlas s Blackem, u feldy jsem již měnil 3 termostaty, včetně origa jsou to čtyři a nic moc. nejlepší byl origo, ten držel asi 5 let, potom dva Motorad, jeden byl zmetek hned od nova, druhej asi za dva měsíce a teď mám opět origo, ale drží jen do 70°C. Takže to, že je termostat nový nemusí nic znamenat.

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

termostat. Jesi je ta horní hadic studená i po několika km, je to tutofka!!
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

dej potom vědět kolik těch termostatu vyzkoušels....
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5602
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

a co tak resit to papundeklem?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

a co takhle roletku se šňůrkou k řidičovi :badgrin: :badgrin: Ale jo, kdybych už musel s takovým autem někam jet, asi bych se nejdřív po kartónu mrkl....
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5602
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

crtec píše:a co takhle roletku se šňůrkou k řidičovi :badgrin: :badgrin:
si delej prdel, ale muj tatik na to pamatuje tusim ze spartaka :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

wickey píše:
crtec píše:a co takhle roletku se šňůrkou k řidičovi :badgrin: :badgrin:
si delej prdel, ale muj tatik na to pamatuje tusim ze spartaka :)
Si dělejte pr... oba dva, ale bylo to geniální a jednoduché zařízení, jako vše geniální :lol: A bylo to nejen ve spartaku, ale třeba i Wartburg a Š 706.

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

si myslíte že bych něco tak geniálního moh vymyslet??? :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7940
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

crtec píše:si myslíte že bych něco tak geniálního moh vymyslet??? :lol: :lol: :lol: :lol:
Pokud mu nejde teploměr tak je to soutěž o motor.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Vítěz získá nový motor i s funkčním termostatem :lol:

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

Jarda S40 píše:Vítěz získá nový motor i s funkčním termostatem :lol:
Já jsem se s žádným dieslem zatím moc neohřál, narozdíl od benzinových sedmiček.
Termostat mám nový, vrtula se točí skoro pořád (Nevím v jakým stavu je viskospojka), a do auta šel lehký fén.
Letos jsem dal mezi IC a chladič vody kartón a už je to lepší. Teplota vody ukazuje po zahřátí i v případě popojíždění v kolonách pořád v polovině pracovního pole.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

Děkuju všem za nápady, během dopoledne sem dám obrázek pro lepší vysvětlení co se děje a kde a kdy se co ohřeje.

Add roletka: S tou jsem projezdil celou minulou zimu ale na tohle auto neměla vliv (popř. nesledovatelný). Jinak je to natolik geniální nápad že ho má spousta aut i v sérii. Třeba Scorpio má na nosníku roletku, nahoře šňůrku aby se nikdo nemusel nikam naklánět, ta se nahoře zasekne a kryje cca 70% chladiče. Přesně tak jsem to měl udělaný minulou zimu kartonem na Volvu ale bez výsledku, tak jsem myslel jestli se to nestačí uchladit tim olejovim chladičem? Když to nechám stát na místě tak se to absolutně neohřeje, možná že znatelná změna teploty bude tak za půl hodiny (samozřejmě dotykem na hadice)

Schéma bude za chvíli...

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:
wickey píše:
si delej prdel, ale muj tatik na to pamatuje tusim ze spartaka :)
Si dělejte pr... oba dva, ale bylo to geniální a jednoduché zařízení, jako vše geniální :lol: A bylo to nejen ve spartaku, ale třeba i Wartburg a Š 706.
Zapoměl jsi na waršavu A taky na žuka a š1203 a asi mnoho dalších

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

Tady je šéma:

[img]album_pic.php?pic_id=409[/img]

a tady fotka

[img]album_pic.php?pic_id=410[/img]

Na tý fotce to co je ta spodní hadice co do ní vede zprava ještě jedna menší hadice je termostat (nový). To u horní hadice má mít taky nějakou zavírací fci nebo je to jenom náhubek...?

Když na to tak koukám tak na tom šémátku je jedna nepřesnost - hadice od topení není zavřená od motoru termostatem (vede okolo něj rovnou do motoru - tedy malý okruh.)

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

hmmm, zajímavý.... Benzíny mají termostat na cestě z motoru do chladiče - u tý horní hadice-pod náhubkem.
Jesi tomu dobře rozumím, tak diesel má termostat na cestě z chladiče do motoru??? Takže voda v motoru není nikdy odpojena od vstupu do chladiče? divný
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5602
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

OT - Jarka netopila - porad kosa.. Lubka topi a hezky - benzin rulezz :-D
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

crtec píše:hmmm, zajímavý.... Benzíny mají termostat na cestě z motoru do chladiče - u tý horní hadice-pod náhubkem.
Jesi tomu dobře rozumím, tak diesel má termostat na cestě z chladiče do motoru??? Takže voda v motoru není nikdy odpojena od vstupu do chladiče? divný
Tak jak to říkáš tak to je ne?
1) Spodní hadice z chladiče = voda do motoru přes termostat. Kua teď jsem to asi pochopil, nejsem já debil? Ale to by znamenalo jasnou věc - že je tam ještě jeden termostat = ta horní hadice = pořád teplá, skrz chladič se ochladí a tím pádem spodní = zima do motoru + jde o to, že ta horní je vždycky teplá, obecně tedy je vždy otevřený velký okruh.

Nebo ještě jedna věc, je jedno kde se vyskytuje termostat? Jestli na východu z motoru nebo na vstupu do motoru? Protože jestli je takhle na vchodu do motoru tak ta teplá voda utíká stále do chladiče a i když je termostat zavřený tak se ochlazuje vrtulí a náporem... je to tak?

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7940
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Roj píše:Nebo ještě jedna věc, je jedno kde se vyskytuje termostat? Jestli na východu z motoru nebo na vstupu do motoru? Protože jestli je takhle na vchodu do motoru tak ta teplá voda utíká stále do chladiče a i když je termostat zavřený tak se ochlazuje vrtulí a náporem... je to tak?
Je to nějaký divoký. To by ty termostaty musely bejt seřízený každej na jinou teplotu.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

dýzlu nehovím, ale dívný to je. Já bych byl pro to, že termostat patří JEN do té horní hadice jesi tam proudí voda Z motoru DO chladiče. Ale fakt sem tendle motor viděl akorát na fotkách a u wickeyho v autě....
Třeba tam ta voda proudí jinak, ale dyby se okruh spínal teplotou vody vedoucí z chladiče, tak se to v zimě ohřeje na vyšší prac . teplotu a v létě to zas bude téměř okamžitě chladit. Rozdíl v prac. teplotě motoru v létě a zimě? to je hodně ujetý.... Jak tam proudí ta voda? Spodní hadicí do motoru??
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

Honza píše:
Roj píše:Nebo ještě jedna věc, je jedno kde se vyskytuje termostat? Jestli na východu z motoru nebo na vstupu do motoru? Protože jestli je takhle na vchodu do motoru tak ta teplá voda utíká stále do chladiče a i když je termostat zavřený tak se ochlazuje vrtulí a náporem... je to tak?
Je to nějaký divoký. To by ty termostaty musely bejt seřízený každej na jinou teplotu.
Je, taky nad tim přemejšlim a pořád mi to nehraje...ale kdyby byl pořád otevřenej termostat tak by to mělo tenhle příznak? : Z motoru odtéká teplá voda (horní hadice teplá), chladí se v chladiči a dole je studená (spodní hadice studená/vlažná) - tedy po ochlazení a termostatem vpouštěná do motoru. Pokud by byl termostat zavřený (i když je umístěný dole - na vstupu studené vody z chladiče do motoru) tak se horní hadice neohřívá/voda nekoluje ve velkém okruhu??? Doprd*le to se mi nechce věři že bych měl starej termostat s touhle závadou a novej měl úplně tu samou...?
P.S. A zbytek se dochladí studeným olejem z chladiče...

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

crtec píše:dýzlu nehovím, ale dívný to je. Já bych byl pro to, že termostat patří JEN do té horní hadice jesi tam proudí voda Z motoru DO chladiče. Ale fakt sem tendle motor viděl akorát na fotkách a u wickeyho v autě....
Třeba tam ta voda proudí jinak, ale dyby se okruh spínal teplotou vody vedoucí z chladiče, tak se to v zimě ohřeje na vyšší prac . teplotu a v létě to zas bude téměř okamžitě chladit. Rozdíl v prac. teplotě motoru v létě a zimě? to je hodně ujetý.... Jak tam proudí ta voda? Spodní hadicí do motoru??
Já si myslim že spodní hadicí do motoru protože tudy přitejká ochlazená voda z topení...a ta by se přece neposílala na přechlazení do chladiče (když by byl otevřený termostat)

Zpět na „700 / 900“