Jak Vám to topí

Moderátor: wickey

This topic is 7 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Anonymous

Jak Vám to topí

Příspěvek od Anonymous »

Trochu se mi nezdá regulace topení. Obvykle mám nastavenou teď vzimě po vyhřátí auta regulaci někam lehce za půlku a vzduch z topení je řekl bych vlažný. Ale stačí regulátorem lehce pootočit k teplému (cca 2-3kroky) a je dost teplný, řekl bych až moc. Takž musím furt šíbovat s topením... :cry: Přechod je strašně ostrý, nedá se nastavit taková "akorát" teplota... Je to normální, nebo mám nějaké stávkující topení?

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 970
Registrován: 07 říj 2005 17:40
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Příspěvek od drewid »

Já nevím ale, já mám vždycky topení o stupínek míň než je maximum a přijde mi to tak akorát, abych v tom moh v kose jezdit v tričku, ještě pustit vyhřívání pod prdel a medím si :-D
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Mě to trvá trochu déle, než se auto vytopí, ale pak je to super a hlavně dlouho drží teplo. Je to asi dobrou izolací, která i akumuluje to teplo. jinak regulaci mám velice plynulou, zkoušíš nastavovat i teplotu vzduchu tou páčkou mezi středními výdechy vzduchu? K červené jde čistě teplý a k modré studený a jde to také velice pěkně namixovat. a na nohy mám raději teplejší.

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 635
Registrován: 29 bře 2004 21:59
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

Já zase zamachruju už druhou zimu :lol: Možná je to blbý...ale nekažte mi tu radost :lol:
Neni nad časovaný nezávislý topení na čas odjezdu ráno kdy sou všechny ostatní auta zamrzlý a eště musej škrábat...a sednout si do vyhřátýho auta bez sněhu a ledu a mít vyhřátej motor a kůžičku pěkně...
:lol: :lol: Kuwa já sem ale píííp :lol:
Pardon :-D
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

nezávislé topení už dnes není žádný přepich minulí týden jsem ho montoval do 740TD a vyšlo na 16000kč.

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Vóólvik netopí a netopí :evil: Jak začala zima, tak po ujetí cca 25km teploměr ukazoval asi 2 čárky nad minimem. Kroutit jsem mohl jak jsem chtěl vším možným a stejně z výdechů lezlo něco studeně vlažného :( Trošku se to zlepšilo (asi o další dvě čárky), když jsem nacpal před chladič kus papundeklu. Zítra se stavím v ELITU a koupím nový termostat. Nenapadá mě nic jiného proč to tak blbě topí, než nefunkční termostat. Přítelkyně má chrochtající Feldu a ta topí snad po 300 metrech jízdy :shock:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

koukám že máš benzín tak je na 100% termostat.na turbo doporučuji koupit originál.stojí asi 1200kč.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

JJJJ, po zkušenostech s termostaty Motorad taky doporučuji originál :-D

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

black hawk píše:koukám že máš benzín tak je na 100% termostat.na turbo doporučuji koupit originál.stojí asi 1200kč.
Jaký je rozdíl mezi ELITEM a originálem ??? (kromě rozdílu v ceně cca 900,-kč :-D )
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

no hlavně v konstrukci.když dáš ty termostaty vedle sebe tak jsou ůplně jiné.a když máš takovéhle auto tak tohle je zrovna díl kde bys šetřit nemusel.během 1 měsíce jsem jich měnil 5.a z toho 4 byly neoriginál.přece nejsi tak bohatej aby sis kupoval levný věci.

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

Lachtan píše:Dobře, tohle jako argument beru. A kde se dá sehnat, musím přímo do VOLVA?
v praze máš 3 dealery kde to můžeš koupit.je to díl který je běžně na skladě.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Tak po včerejším a dnešním ježdění 40kou musím konstatovat, že topení nic moc. Sice je teploměr přesně uprostřed pole, ale až tak po 4km a ani po ujetí 7 km není v autě nijak moc teplo. Divím se, jak by v tom mohli na severu jezdit třeba v -20? Nemůže bejt někde nějaká chyby - Blacku? Není třeba někde odvzdušnění nebo tak něco? I když teda vzduch je teplý, ale ne moc. Vzpomínám s láskou na Žigula :cry:

Luděk
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 19 led 2006 13:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Luděk »

No já jsem dělal termostat minulý týden a teď je to vážně na tričko.
_________________
V40 2.0 16V/96 4x4

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

topí/netopí

Příspěvek od veetec »

Dědeček topí moc pěkně, ale ne moc rychle, teprve po ca 2-3 km začne proudit teplejší vzduch,ale ještě tak 1/4 hodiny není v autě nijak příjemně... ale jinak topí dost, spíš to nejde moc regulovat dolu, ani s jiným kohoutem... :oops:
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: topí/netopí

Příspěvek od Jarda S40 »

veetec píše:Dědeček topí moc pěkně, ale ne moc rychle, teprve po ca 2-3 km začne proudit teplejší vzduch,ale ještě tak 1/4 hodiny není v autě nijak příjemně... ale jinak topí dost, :oops:
Jo tak přesné takhle bych to taky řekl. Ale bojím se až bude ještě míň, sakra dyť je to severské auto!

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

jó hoši, to sou ty vaše vymazlený, kompjůtrama řízený motory, ani kapka paliva nazmar a pak to má při popojíždění po městě tak málo odpadního tepla, že je vám zima :badgrin:

p.s. prodám nezávislé benzínové topení, výkon 3000 kilokalorií za hodinu (subjektivně - po minutě od studeného startu jde z topení tak vřelej vzduch, že se u výdechu nedá udržet ruka), spotřeba 0,5 l/hod.
8)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 970
Registrován: 07 říj 2005 17:40
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Příspěvek od drewid »

Tak jak vám to topí při dnešních arktických mrazech?Jel jsem zase pár set km po naší vlasti předevčírem a jak jsem se dostával na východ postupně přituhovalo až cca při -16 venkovní teploty a cestovních 100km/h šel z topení na maximum vytočeného jen takový vlažný vzduch, nevím nevím, nic moc na severský auto :(

To UAZ topí líp :lol:
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 08 pro 2005 21:27
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Tak já si teda nemůžu stěžovat, mně to topí dobře :-D Po cca 10 km už stahuju točítko na topení tak na 3/4 (dnes ráno jsem měl v autě -18) - i když teda Astra topila trochu líp (1,7 D)
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

No první 2-3 km to stojí za h.... (-12°C - blbá zima po ránu, Vóólvik vevnitř vymrzlý :evil: ), ale potom už to jde. Hezky nastavený na 22° - prostě pohodička. :-D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Pánové, prima jsme si pokecali, ale já opravdu chcu radu!!!! Je tady teda někdo, komu v těchhle mrazech se vytopí S40 dřív než za cca 15 km a je v ní takové teplo, že může jet třeba i bez bundy a svetru? Ono totiž po dvaceti km již topil fantasticky i Trabant.

Cafa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 341
Registrován: 22 črc 2004 20:45
Vůz: 2006 S40 1.6D
Bydliště: Lovosice / Litoměřice

Příspěvek od Cafa »

Ja teda vytopeno na pohodli mam tak po 30-50km, ono jak to porad jezdi do 2,500 a 3000 tis. otacek, tak to fakt nehreje. A nemit vytapeny sesle, tak teda nevim nevim...
_________________
Je:
* 2006 S40 D4164T
Bylo:
* 2001 V70 XC B5244T3 Geartronic Obrázek
* 1999 V70 XC 2,4T
* 2000 S40 2.0T

Cafa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 341
Registrován: 22 črc 2004 20:45
Vůz: 2006 S40 1.6D
Bydliště: Lovosice / Litoměřice

Příspěvek od Cafa »

drewid píše:při -16 venkovní teploty a cestovních 100km/h šel z topení na maximum vytočeného jen takový vlažný vzduch
Nechci nijak podcenovat tvou udrzbu, ale mas tam dost kapaliny v chladici? Mne kdyz onehda v corolle zacal unikat chladic, tak se to projevilo tak, ze to zacalo malo topit, a az casem jsem zjistil, ze jsem temer na suchu a razem se to pri zastaveni prehriva. Jinak teda to netopilo vubec, na sucho, max. vlaznej vzduch. U volvika mam z toho smisene pocity, kratsi vzdalenosti jedu temer vzdy s topenim na plno, po delsich to davam na 3/4. Ale kdyz tomu trosku slapu na krk, tak je citit, ze to topi vic...
_________________
Je:
* 2006 S40 D4164T
Bylo:
* 2001 V70 XC B5244T3 Geartronic Obrázek
* 1999 V70 XC 2,4T
* 2000 S40 2.0T

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

A co vám ukazuje rafička od teplometru?
Mě poměrně rychle vyleze do poloviny stupnice a tam drží, ať jedu jak jedu. ;)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No jsem psal, rafička teploměru je přesně vodorovné (polovina), ale asi až po těch třech km. Topit to začíná vlažně asi po dvou km a pořádně tak po 5 km. Ale i potom je tam dost dlouho zima. A to pouštím i recirkulaci. Po 30 km by to určitě bylo vytopené, ale tak daleko nejezdím.

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 970
Registrován: 07 říj 2005 17:40
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Příspěvek od drewid »

Lachtan píše:A co vám ukazuje rafička od teplometru?
Mě poměrně rychle vyleze do poloviny stupnice a tam drží, ať jedu jak jedu. ;)
Hmm tak mi ukazuje ta ručička teploměru, když jezdím já úsporně tzn.okolo 2000ot/min tak do 1/4 zhruba, gor fčil v kose :-D
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
This topic is 7 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“