Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: phy

#26 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od john_ice »

Ing.Magor píše: Jediná součástka co v mém plynovém systému bylo z polska, byl měřák paliva a po půl roce se rozbil. Je sice levnější než holandskej, ale k čemu cpát do auta něco co se vysírá byť je to levnější? Ona právě ta cena bývá na úkor něčeho :wink:
sorry za spam
Zničeho nic?a co tam máš?
_________________
Volvo 244 GLE r.v. 1989 (1997-2001)
***= 407SW 2,2i 16V r.v.05 automat - "Prins VSi LPG" =***

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#27 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od michal_0077 »

nerad bych budil dojem ze si myslim to co v aute mam je nejlepsi. To ne, je pravda ze jsem zatim spokojenej. Proste PRINS me jen prijde moc fajnovej na motor 2,5 125kW. takze myslim ze v tomto pripade BRC nebo Landi Renzo jsou kvalitativně srovnatelne alternativy. Navic u tohodle motoru by spis mohl tazatel docenit napojeni plynoveho systemu na OBD, coz BR p&d nebo Stag 300 Premium umoznujou. Jestli to PRINS umoznuje si nejsem jistej, ale myslim ze jsem to nenasel.

Samozrejme R-ko je narocnejsi stroj a chapu proc jsi tam dal PRINS asi bych neudelal jinak, ikdyz spis nez do brna tak asi od sveho plynare Landi renzo.

Jinak co jsem se ptal tak Valteku 30 uz po 40 000 km se musely menit gumicky, ale pricina byla nekvalitni plyn. Ja znam cloveka co najel na 170 000km a zadnej problem nemel, pak se menil jadyrka a zase jezdi dal.
Navic ted uz Stag ma Valtek 34 a ty by meli byt odolnejsi.

Samozrejme si nemyslim ze Stag dosahuje kvality PRINS, myslim si jen ze pro nekoho to muze byt vhodna alternativa
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#28 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od michal_0077 »

takze to tak bude STAG 300 plus se musi cas od casu seridit. Dneska jsem s autem jel 80km po dalnici... Kdyz jedu konstantni rychlosti tak muzu jet kolik chci treba 200km/h stoupani nestoupani a neni problem. Jak chci ve vyssich rychlostech velkou akceleraci tak ukazatel zacne blikat... zajimave, ze zena za volantem nic nepozna :)
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#29 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od Dural8 »

Michale - popravdě, tomu neříkám funkční systém. A to netvrdím, že Prins a jedině Prins, myslím že je spousta jiných co by fungovala good, pak už je to jenom o dalších provozních nákladech a starostech a tohle blikání bych do starostí započítal a nesmířil se s tím. Jestli Ti to nevadí tak ok, ale připadá mi trochu výmluvné, když se sám dušuješ tím, že žena nic nepozná...
_________________
V60 D4

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#30 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od michal_0077 »

tak pritelkyne s autem jezdi kazdej den do prace tim stylem ze se vymota z mesta najede na dalnici da tempomat dle situace a jede. proto nic nepozna, ja kdyz se do auta dostanu jednou za cas tak spis ho poradne protahnu aby nezlenivelo, proto to poznam. Vcera odpoledne jsem jeste najel 350km tentokrat po CR kde sem to pri normalni jizde povolene limity + DPH taky nepoznal. Taky ze se s tim blikanim nesmirim protoze to nedelalo, a musim proto k plynarovi a verim ze bude dalsich 25 000 km zase bez problemu.
Myslim si ze tady sve zkusenosti pisu jak jsou a nic nezastiram.
Proste Stag 300+ u turbo motoru s vykonem 40kW na valec musi za 25 000km na serizeni. V mem pripade znamena ze k plynarovi se musim kouknout ne jednou za rok na revizi ale 2x do roka. Proste stag byl o 7tis levnejsi nez BRC a Landirenzoa o 10tis levnejsi nez PRINS. Navic stag ma muj plynar v maliku coz byl dalsi duvod proc jsem vybral co jsem vybral.

Takze razim nasledujici teorii...
Stag 300 vhodnej pro lidi co najedou malo, usetrej na porizovacich nakladech, ale behem provozu musej pocitat ze se bude serizovat nebo neco za par korun repasovat
BRC Landirenzo zlata stredni cesta, vytrhne trn z paty lidem co najezdej 40-50tis km
Prins- vymazlenej system pro vymazlena auta kde se neresi penize (takove auto nemam a dlouho mit nebudu)

navic kdo jezdi s vymenou filtru k plynarovi, tak mu na to rovnou muze kouknout na naladeni a nema zadne navstevy navic. Ja jsem ze stagem spokojenej jen me sere ze nenajede 50-60tis km bez serizeni. Ale to jsem vedel uz na zacatku, plynar me na to pripravil a ja to podstoupil...
Ted kdyz za nim musim tak jsem si rikal ze jsem mu mel priplatit aby me namontoval Landi renzo. Ale myslim ze dalsich 25 000 km budu rikat, ze jsem rad ze jsem usetril :)
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 10
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Vůz: nemam
Bydliště: Kolín

#31 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od Fridrich »

m00777:
Tenhle systém dovoluje výměnu filtru doma? Mám Tartarini a filtr si sám měnit nemůžu, protože se po jeho výměně musí nastavit tlak na reduktoru. To samý mi řekl pán montující brc, který jsem chtěl nejdřív. Stag jsem zvažoval taky, ale bál jsem se, že rozdíl v ceně proti italům bych do něj mohl narvat třeba během nasledujících dvou let...jinak s Tartaríni spokojenost. zatím přes 15tis km a vše v pořádku.

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#32 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od michal_0077 »

tak to je pro me nova informace, tak ja menil jen filtr plynne faze, kterej jsem koupil u sveho plynare... Nevim jestli se musi neco nastavovat nebo ne ale kazdopadne auto jezdi porad stejne... Myslis ze je to tak citlive ze jiny filtr stejne znacky by to mohl nejak rozhodit? Nevim zeptam se na to, ale kdyby to bylo tak citlive tak by se to podle me muselo nastavovat porad, urcite novej filtr ma uplne jinou pruchodnost a tedy i odpor nez starej...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: phy

#33 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od john_ice »

michal_0077 píše: BRC Landirenzo zlata stredni cesta, vytrhne trn z paty lidem co najezdej 40-50tis km
Prins- vymazlenej system pro vymazlena auta kde se neresi penize (takove auto nemam a dlouho mit nebudu)
Asi tu zasíráme vlákno,ale...
těch 40-50km myslíš za kdy za rok a nebo za tu dobu co ho budeš mít?Prins už se vyplatí při nájezdu 25 000km.Je otázka kdy je natočíš.A jestli člověk počítá,že na systém najede 100 000km tak poměr cena LPG/N95 jestli zůstane máš těch 10 000kč úplný pakatel.A právě proto jak píšeš,že když řešíš peníze,tak systém do kterého už nenarveš ani vyndru(teoreticky,praxe jenom potom ukáže co a jak)
_________________
Volvo 244 GLE r.v. 1989 (1997-2001)
***= 407SW 2,2i 16V r.v.05 automat - "Prins VSi LPG" =***

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#34 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od michal_0077 »

auto najede +/- 50 000km za rok. ted to mam pul roku a najeto 25 000. Za tu dobu jsem do servisu dal 200Kc za filtr. Uvidime kolik zaplatim dnes za serizeni, ale plynar ma ceny slusne na auta ktere montoval sam. Napr revizi pry udela za 50Kc :).
Auto budu mit do te doby dokud bude jezdit. 2-4 roky tzn treba i 200 000km tak uvidime kolik dam do servisu. Pocitam s jednim repasem vstriku za 1500 i s praci nic jineho to snad nebude. Plus prubezne serizovani. Ale plynare mam 20km od rodicu, tak krom toho ze mi to narusi vikend to neni strasne. Vcera jsem jel s autem jeste 350km pul na pul dalnice okresky klidna jizda 100/130 a nic nebliklo.

Jinak jeste abych nematl, protoze nevim jestli to kazdy vi ale mluvim tu o octavce 1,8T na LPG.
Volviko moc nenajede tak nad plynem porad vaham.

Proste ja do Stagu 300+ sel ze vim ze to ma plynar v maliku, navic auto mi namontoval do noci a druhej den auto jelo do spanelska. 6000 km prumerna rychlost 125km/h a spotreba 9,5l LPG... takze ja na Stag nemuzu rict krive slovo...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#35 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od Dural8 »

Tak když to srovnám k Tvojí řeči, tak když pojedu Brno - Praha celou cestu 200+ a chvílema na omezovač, tak očekávám provoz srovnatelný s benzínem = neexistuje ani jediné zaškobrtnutí či bliknutí z důvodu LPG. O cestě 130 tempomat nehodlám diskutovat už vůbec.
LPG mám skoro 2 roky a 90t km, filtry jsem měnil 1x a to ve 45t km. Seřízení od té doby neproběhlo žádné ( pokud do toho nebudeme počítat vyčtení hodnot při zmiňované výměně filtrů a konstatování, že je vše ok ).
A s Tvým názorem na rozdělení LPG systémů rozhodně nesouhlasím, koukám se na to trochu jinak a to pod heslem "nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci". To že Ty máš plynaře, který je ochotný se Ti v tim vrtat o víkendu apod., kolik takových lidí je? Já budu raději využívat variantu jezdit a fungovat, nemám na to čas ani chuť nechávat si narušovat víkend něčím takovým a dám raději 10t navíc v kupní ceně abych to co popisuješ nemusel řešit. Ale myslím si, že se názorově stejně nikde nesejdeme, ani na nějakém kompromisu, Ty máš rozhodnuto, já mám rozhodnuto a tak jediné co nás asi bude spojovat je to, že oba jezdíme na LPG a můžeme se vysmívat N95kařům.

( btw při mých propočtech, stejně tak jako tu už tu přibližně zaznělo, mě vyšel Prins výhodný po cca 35t km, čili i zde musím nesouhlasit s Tvým 40 - 50 Landi, BRC a Prins jenom pro Ty co neřeší peníze...věz že je řeším a BRC byla taky jedna varianta, ušetřil bych však 5t Kč a dnes si musím gratulovat, že jsem si to nekoupil, ne z pohledu toho, že by BRC byl srágor, ale z pohledu toho, že s Prinsem jsem maximálně spokojený a splnil moje očekávání. U BRC se to nikdy nedozvím, takže čest aj BRCéčku, ale to mé ale...už bude věčné ).
_________________
V60 D4

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#36 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od michal_0077 »

jeste raz, rikam ze jsem se s tim nesmiril a beru to jako zavadu, proto jedu dnes za plynarem na serizeni. Jen jsem chtel rict že to neni zavada ktera by me donutila prepnout na LPG... jinak pri dobrem nalazeni to jede 240 bez problemu.

ja myslim ze jsme se celkem nazorove sesli. PRINS je spice urcite, ale stejne dobre by fungovalo Landi renzo ktere mi namontuje overenej sikovnej plynar za rohem navic do petivalce do 30 000Kc. Jinak pres tyden jsem v nemecku proto jsem rad ze mi plynar vychazi vstric a koukne mi na to o vikendu... Opet si myslim, ze to neni pravidlo.
Navic uz tu par lidi bylo co s PRINS bylo co natankovalo spatnej plyn a ucpali se jim filtry takze kvalita plynu urcite nejlepsi nebude. Nevim ja jsem s vyberem systemu stravil docela hodne casu konzultace s 5-10 plynarema obebsal jsem zastoupeni jednotlivejch vyrobcu (PRINS nema zastoupeni pro cesky trh) a ostatni plynari mi rekli ze to nemontuji protoze holandske systemy nemusi byt to prave na cesky plyn. Proste nevim ale pan Outara je jedina vyjimka co to montuje, ostatni to nenabizi.

ale do volva bych asi priplatil a dal si Landirenzo...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#37 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od Ing.Magor »

Ono právě lepší zahnojit filtr, než aby to svinstvo šlo do vstřiků nebo snad ještě dál :wink:
A co se týče českého zastoupení pro PRINS tak v brzké době by se jím měl stát právě greenfuel a co jsem s ním teď mluvil tak plánuje expanzi po celý čr, například v praze už spolupracuje se smartoil :wink:
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: phy

#38 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od john_ice »

hlavně aby to vyšlo ;)
_________________
Volvo 244 GLE r.v. 1989 (1997-2001)
***= 407SW 2,2i 16V r.v.05 automat - "Prins VSi LPG" =***

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#39 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od michal_0077 »

tak u plynare zjisteno nasledujici, naladeni bezchybne (korekce kolem 3%), ovsem nekdy spadne z nejasneho duvodu na reduktoru tlak, ale teplota nepada takze nic nezamrza. Takze dostanu novej reduktor na reklamaci... Ted si nevzpomenu na znacku reduktoru vim jen ze je italsky... Pry mu tenhle reduktor odesle zatim za celou jeho praxi jen dvakrat, bohuzel pro me jeden na mem aute.

Tak doufam ze s novym reduktorem to bude zase slapat bez problemu.

Jinak filtr me rikal ze si muzu menit klidne sam, ale pravda ze jsem ho ptal jen na Stag.

Jinak drzim pesti obchodnim planum fi. Greenfuel
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#40 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od HonzaA »

Hlavně si tam ty poláky nemontujte, pokud nechcete problémy. Nicméně pokud po problémech přímo prahnete, není dobré spokojit se s polákem, rovnou si namontujte Magic :twisted:
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

GDPR_user

#41 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od GDPR_user »

HonzaA píše:Hlavně si tam ty poláky nemontujte, pokud nechcete problémy. Nicméně pokud po problémech přímo prahnete, není dobré spokojit se s polákem, rovnou si namontujte Magic :twisted:
Koukám že jsi asi odborník na všechno.Já mám Elpigaz 4 roky a dělám jednou za čas údržbu,nic víc.Vím o lidech s Magic a také bez problémů.Naopek vím o autech s Viale,Lovato,Tartarini,BRC a mají mraky problémů.Myslím že nejde o značku,jako spíše o to kdo to montuje. :wink:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#42 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od scoff »

znamy vlastni taxi sluzbu a je na pul polak takze auta a vse na nich nechava delat v polsku kikal ze auta dene najedou 1000km a bez problemu
a co se megiku tyce najeto 30 tisic bez problemu
jediny byl kdyz jsem natankoval sit plyn a ucpalo to filtry a reduktor :unknown:
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#43 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od michal_0077 »

Podle meho Stag od verze 300 + neni nic spatneho, a pomluvy o nem siri jen ty kteri mu neumi konkurovat cenou. Kvalita se hodne zlepsila (nove vstrikovace Valtek 34, standartne pro Stag 300 Premium, se zdaji byt dostatecne mechanicky odolne- cas ukaze co budou rikat na ruzne usady). Navic Stag ma docela promaknutej software. Lehka diagnostikovatelnost problemu a levne odstraneni problemu jsou dalsi vyhody. Neni divu ze Stag ve velke mire zacina pouzivat v nemecku.

Ja toho moc zatim se svejma usmudlanejma 30 000km neposoudim, ale az na reklamaci reduktoru Zavoli Zeta 100/S, coz je proste smula - vyrobni vada, nebyl se stagem zadny problem zadne dodatecne naladeni nic. Ale posudte sami cip 110kW na 150kW auto najeto 200 000km, 2 ridici kazdej uplne jinej styl, rozdilna kvalita plynu (CR/DE), rychle presuny po dalnicich jezdeni po meste,auto casto plne vytizeno, az by se dalo rict pretizeno. studene starty kazdy den v 6:00, to myslim ze trosku o kvalite stagu svedci...

Muzu vam slibit, ze tady otevrene priznam, kdyz se neco pose*e a kolik to stalo opravit a kolik melo auto najeto
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#44 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od michal_0077 »

Tak volviko bude taky oplyneno, uz je dohodnutej termin.... s vyberem systemu nebylo potreba dlouho laborovat - Stag
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#45 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od michal_0077 »

jeste me reknete jestli mate na vasich autech Flashlube. Nekdo rika ze je to pro motory 2,4T a 2,5T nutnost. Pry sedla a ventily u turba na LPG docela trpej...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#46 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od Kuko28 »

Zdravím "plynaře"

Využiju toto téma pro podobnost motorizace

Měl bych dotaz - řeší se tady hodně spotřeba, investice, údržba a pod. OK, tohle si umím spočítat taky.

Zajímala by mě spíš vhodnost LPG u krátkých tras - abych byl konkrétní, ročně najede Volvo tak 15-20tis Km, což při neustále stoupajících cenách benzinu pomalu nutí uvažovat i o LPG. Nejčastěji ale s ním jezdí manželka s prckem, takže krátké trasy 15-20km do města na nákupy, za kamarádkami a pod., znáte to :%). A to je prostě přes pár vesnic a už jste v Praze.
Jak zvládá LPG takové cukačky - netrpí při tom nadměrne, nebude to mít dopad na spolehlivost a pod.?

Dálniční přesuny na delší trasy jsou samozřejmě jasně pro LPG (i když by mě asi štvala absence rezervy...)
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13033
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1
It’s my birthday

#47 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od raolsa »

LPG se vyplatí i tak. U systémů vstřikování plynu ale chvíli trvá než se ohřeje na nastavenou teplotu a pak teprve přepne na plyn, takže u cukaček je trochu vyšší spotřeba benzínu. Ale to musí být hodně krátké cukačky, mě auto přepíná na plyn nejdéle po 1 km a to bylo v zimě a bylo cca -25°c (a to ho studené šetřím :D ). Jízdě 20 km neříkám cukačka, ale běžná jízda. :jaj:
Jinak na spolehlivost by to vliv mít nemělo a spíše to má pozitivní vliv na benzínovou soustavu - nehrozí, že by třeba vstřikovače zatuhly. :oops: Startuješ pokaždý na benzín.
Ještě jeden poznatek, když jsem v těhle hicech odjížděl po 8 hodinové šichtě z práce tak mi auto přeplo na plyn hned. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#48 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od Kuko28 »

to Raolsa:

Díky - já těma cukačkama myslel spíš ten městský provoz - semafory, kolony, pomalá jízda, častější starty a pod.
Musím to ještě všechno zvážit, propočítám si kilometry za poslední dva roky a tak. A stejně mi nejspíš nakonec ve výsledku LPG skončí jako nejlevnější alternativa. Ceny benzinu do budoucna asi moc klesat nebudou že....

technická - v podpisu pod příspěvkem máš chybičku v motorizaci, 2.4i :oops:
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13033
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1
It’s my birthday

#49 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od raolsa »

Kuko28 píše:technická - v podpisu pod příspěvkem máš chybičku v motorizaci, 2.4i :oops:
Njn, nějak jsem to neřešil. Ono to ve výsledku je pravda, akorát tam chybí "T" :D
Co se týče jízdy ve městě tak zastavování na semaforech a popojížděčky ničemu nevadí - stejně to jede na plyn. A to častější startování akorát trošičku zvedne spotřebu benzínu. Mě to teď vychází na nějakých 0,5 litrů na 100 km béňa.
Koukni tady: https://www.spritmonitor.de/en/detail/432641.html
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#50 Jaký LPG systém do S80 2,4l 125kW?

Příspěvek od Nosound89 »

Kuko28 píše:to Raolsa:

Díky - já těma cukačkama myslel spíš ten městský provoz - semafory, kolony, pomalá jízda, častější starty a pod.
Musím to ještě všechno zvážit, propočítám si kilometry za poslední dva roky a tak. A stejně mi nejspíš nakonec ve výsledku LPG skončí jako nejlevnější alternativa. Ceny benzinu do budoucna asi moc klesat nebudou že....

technická - v podpisu pod příspěvkem máš chybičku v motorizaci, 2.4i :oops:

častější starty vyřeš buď hot startem a nebo si nech nastavit přepnutí na 5 sekund. Taky mě štvalo, že když ve městě 5x vypínám motor tak pak čekám než znova přepne na LPG, ale už vyřešeno (za 5 sekund si skoro ani nezapneš pás a už přepínáš na plyn ;-)
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“