Vtípky a srandičky
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 246
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
- Kontaktovat uživatele:
#8177 Vtípky a srandičky
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 48
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#8178 Vtípky a srandičky
Tohle je jeden z top 5 nákladů dřeva, které kdy odvezli koně. Přesně z hlavy teď váhu nedám. 30+ tun, každopádně.Honza píše:No to by musela bejt balza aby s tím ty hemelky pohnulyMirabilia píše:...nepřetěžovat, cokoliv
Cesty na tyhle saně byly slušně připravené-vyměřené nivelákem na stálý spád, shrnuté, srovnané, uválcované, kropilo se aby byl led pevný a hladký. Ne že se s takovými saněmi jezdilo volně... Takhle velké náklady se připravovaly přes noc, saně stály v kaluži petroleje, aby úplně nepřimrzly a jelo se nad ránem okolo svítání, kdy bylo nejchladněji, ideálně -25°- -40°C. Jednak kvůli pevnosti ledu, jednak proto aby pod saněmi neodtával moc (jen jako pod bruslí)-a taky proto, aby se koně uchladili. Tažní koně jen jeli a řídili-na to za dobrých podmíněk na skvěle připravené cestě opravdu stačí dva, do pohybu to ovšem uváděl "starter pack", podle velikosti nákladu cokoliv mezi 4-48 spřeží (patrně občas i víc), které se odpojovalo za chodu, jakmile se tažní koně dostali do tempa.
Podkovy ne tak jak je známe, ale buď široké s hřeby, nebo de facto bačkory s "mačkami", které byly dopasované na konkrétní kopyto a jeho běžnou podkovu.
Pokud kvůli terénu nešlo mít stálý spád, ale byly i roviny, šlo pomocné vícespřeží vedle cesty (aby ji koně nerozdupali), nebo bylo v místě připraveno jiné-připřahané a odpřahané za chodu, aby se saně nezastavily. S rozšířením parních navijáků se dala cesta vést i do stoupání, lano se opět připojovalo za chodu a pokud nešlo naviják umístit za vrchol stoupání přes kladku, byla zde opět pomocná přípřež, která si od navijáku saně vzala na posledních pár metrů přes vrchol.
A teď si to představte-tažní koně, připojené lano (25-35 mm), k tomu připojovat dalších třeba 30 koní nastrojených k průběžnému řetězu, pak uprostřed toho stáda koordinovat práci strojníka a kočích a odpojovat lano tak, aby se jim nezapletlo pod nohy a to právě ve chvíli, kdy míjí parní stroj syčící a blafající do krátkého komínu
Starci holt nebyli žádní saláti
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 157
- Příspěvky: 5095
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#8179 Vtípky a srandičky
Možná. Takže taková ukázková rekordní fůra jak od horníků z ostravy. V praxi nepoužitelný.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#8180 Vtípky a srandičky
Malá Mařenka budí ve 3 ráno otce:
"Tatínku já chci vidět slonečky"
"Teď ne Mařenko, víš, že teď se musí spinkat."
"Ale já chci vidět slonečky!"
"Už jsem ti přece posledně říkal, že se to nesmí dělat."
"Ale já moc, moc chci! Když mě neukážeš slonečky...,
tak řeknu mamince, že jseš na mě zlej!"
"No tak tedy dobře. Ale naposled, je ti to jasný!?"
Otec jde k telefonu, vytočí číslo a povídá:
"Dobrý den, tady plukovník Novák.
Vyhlašte 3. rotě chemický poplach..."
"Tatínku já chci vidět slonečky"
"Teď ne Mařenko, víš, že teď se musí spinkat."
"Ale já chci vidět slonečky!"
"Už jsem ti přece posledně říkal, že se to nesmí dělat."
"Ale já moc, moc chci! Když mě neukážeš slonečky...,
tak řeknu mamince, že jseš na mě zlej!"
"No tak tedy dobře. Ale naposled, je ti to jasný!?"
Otec jde k telefonu, vytočí číslo a povídá:
"Dobrý den, tady plukovník Novák.
Vyhlašte 3. rotě chemický poplach..."
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 48
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#8181 Vtípky a srandičky
Honza píše:Možná. Takže taková ukázková rekordní fůra jak od horníků z ostravy. V praxi nepoužitelný.
Podle počasí, koní a podkov-ubralo se třeba pět řad z prostředka. A denně se takových fůr vypravovalo z jednoho těžebního úseku víc (to jako v desítkách). Fůry 10-20 tun naprosto běžně, u toho se větší starter team ani nezapotil.
Nepoužitelnost v praxi lze dokladovat na v podstatě 100% těžby dřeva na US severovýchodě v období 1865-cca. 1910 a pomalu klesající podíl dalších 30 let, dále PNW (Pacific north-west) cca. 1865-1885, kdy se ještě těžilo dole v plochách údolích. Přesně takhle se dřevo dostávalo na led na řekách, po kterých se pak plavilo
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 494
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#8182 Vtípky a srandičky
Uprimne receno me spis fascinuje, jak to na ty sane nalozili. V dnesni dobe jerabu cloveku vubec nedojde, jak desivou energii je treba vynalozit na premisteni bremen smerem nahoru.FrantaB píše:Honza píše:Možná. Takže taková ukázková rekordní fůra jak od horníků z ostravy. V praxi nepoužitelný.
Podle počasí, koní a podkov-ubralo se třeba pět řad z prostředka. A denně se takových fůr vypravovalo z jednoho těžebního úseku víc (to jako v desítkách). Fůry 10-20 tun naprosto běžně, u toho se větší starter team ani nezapotil.
Nepoužitelnost v praxi lze dokladovat na v podstatě 100% těžby dřeva na US severovýchodě v období 1865-cca. 1910 a pomalu klesající podíl dalších 30 let, dále PNW (Pacific north-west) cca. 1865-1885, kdy se ještě těžilo dole v plochách údolích. Přesně takhle se dřevo dostávalo na led na řekách, po kterých se pak plavilo
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 105
- Příspěvky: 3368
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#8183 Vtípky a srandičky
Ja nechapu jak to ze jim to nespadne
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 494
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#8184 Vtípky a srandičky
Osobne bych tomu pomohl lepidlem - za extremne nizkych teplot funguje skvele napr. voda.dumi.cz píše:Ja nechapu jak to ze jim to nespadne
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
#8185 Vtípky a srandičky
Aneb jak to bylo s kozami na burešově čapím hnízdě ...
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/27624778_541290509575665_9129804837031315127_o.jpg?oh=75d1159014114961576df318eb24f8eb&oe=5ADAE6BD
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/27624778_541290509575665_9129804837031315127_o.jpg?oh=75d1159014114961576df318eb24f8eb&oe=5ADAE6BD
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 157
- Příspěvky: 5095
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#8186 Vtípky a srandičky
Podle mne je to ptákovina z fotošopu, je tam moc nelogickejch věcí a i chyb. Fando nedělej si z nás prču.olivin píše:Osobne bych tomu pomohl lepidlem - za extremne nizkych teplot funguje skvele napr. voda.dumi.cz píše:Ja nechapu jak to ze jim to nespadne
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 48
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#8187 Vtípky a srandičky
Fotokrám to opravdu není a (_!_) si z vás nedělám. Tohle období mne zajímá a k lesu mám blízko, tak o tom něco vím.
Ukázaná fotka je s malým pokecem okolo tady:
https://michpics.wordpress.com/2010/07/08/logging-michigans-white-pines/
Když se na fotku podíváš, uvidíš jednak řetězy do několika pater a taky zářezy v kůře od ocelových lan spínacích smyc, které drží některá patra.
K nakládce se původně používaly čistě lanové systémy, natažené u začátku ledové cesty. S kladkostrojem, pohon lidmi či koňmi, později parou-ale severovýchod si vystačil s koňmi. O saně (nebo aktuální horní patro) se opřely okované líhy, výřez k naložení se podvlékl dvěma smycemi zakotvenými na opačné straně nákladu a tahem za horní větev smyce se kláda navalila nahoru. Později se používaly i výložníkové jeřáby, postavené pomocí lan, kladek a trochy kování ze stromů, které byly po ruce-ale to je spíš doména Severozápadu.
Jak to chodilo na Severovýchodě je i s pěkným povídáním třeba na téhle stránce:
http://www.duluth.umn.edu/cla/faculty/troufs/Buffalo/PB39.html
Mějte na paměti, že tohle je severovýchod, kde byly stromy malé
(ne, to není vtip)
Ukázaná fotka je s malým pokecem okolo tady:
https://michpics.wordpress.com/2010/07/08/logging-michigans-white-pines/
Když se na fotku podíváš, uvidíš jednak řetězy do několika pater a taky zářezy v kůře od ocelových lan spínacích smyc, které drží některá patra.
K nakládce se původně používaly čistě lanové systémy, natažené u začátku ledové cesty. S kladkostrojem, pohon lidmi či koňmi, později parou-ale severovýchod si vystačil s koňmi. O saně (nebo aktuální horní patro) se opřely okované líhy, výřez k naložení se podvlékl dvěma smycemi zakotvenými na opačné straně nákladu a tahem za horní větev smyce se kláda navalila nahoru. Později se používaly i výložníkové jeřáby, postavené pomocí lan, kladek a trochy kování ze stromů, které byly po ruce-ale to je spíš doména Severozápadu.
Jak to chodilo na Severovýchodě je i s pěkným povídáním třeba na téhle stránce:
http://www.duluth.umn.edu/cla/faculty/troufs/Buffalo/PB39.html
Mějte na paměti, že tohle je severovýchod, kde byly stromy malé
(ne, to není vtip)
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 63
- Příspěvky: 2205
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
#8188 Vtípky a srandičky
Zajímavý
Naposledy upravil(a) Krystof P. dne 06 úno 2018 08:29, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 105
- Příspěvky: 3368
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#8189 Vtípky a srandičky
me by spis zajimalo jak se to brzdi z kopce
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 763
- Příspěvky: 13105
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#8190 Vtípky a srandičky
Vyjede se do protisvahu?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 105
- Příspěvky: 3368
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#8191 Vtípky a srandičky
tak to nechci videt, co se stane az to z toho protisvahu zacne couvat...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 28
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#8192 Vtípky a srandičky
Nemůžu si pomoct. Mně to připadne jako docela sofostikovaný vtip. Proč by to někdo dělal tímto nebezpečným a zbytečně pracným způsobem. Kdyby to ta "armáda" tahounů a skládačů tahala po rozumných dávkách, tak to musí jít mnohem líp.
Ti dva koně by s třicetitunovým nákladem byli jenom ozdoba v momentě kdy by přišla sebemenší nerovnost.
Půjčte si od dětí přehršel pastelek a zkuste je poskládat do podobného tvaru a klidně si do nich nadělejte zářezy a svazujte je a já nevím co ještě. Ve výsledku se nakonec rozjedou a bude z toho otep. A pak si to zkuste představit se 30 tunami kuláčů...
Ti dva koně by s třicetitunovým nákladem byli jenom ozdoba v momentě kdy by přišla sebemenší nerovnost.
Půjčte si od dětí přehršel pastelek a zkuste je poskládat do podobného tvaru a klidně si do nich nadělejte zářezy a svazujte je a já nevím co ještě. Ve výsledku se nakonec rozjedou a bude z toho otep. A pak si to zkuste představit se 30 tunami kuláčů...
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 105
- Příspěvky: 3368
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#8193 Vtípky a srandičky
presne, proto tem se ptel ze jim to nespadne, a tky mi prislo ze by bylo lepsi to tahat po mensich kusech casteji, ale treba to byl komunistak kterej potrebboval ukazak prohnilejm zapadnim imperialistum jak jsou dobri
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 63
- Příspěvky: 2205
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
#8194 Vtípky a srandičky
Proč si nepřečtete ten link, co posílal Franta ?
Píšou tam, že běžně nakládali do výšky 12-16 stop a až do cca 20 tun. Na trase byly nerovnosti, ale byla upravená pluhem a zledovatělá vodou. Jen sáně měly 5 tun.
K tomuhle obrázku říkal, že to je jeden z top 5, tak proč ne. Dědové se taky třeba chtěli blejsknout
Píšou tam, že běžně nakládali do výšky 12-16 stop a až do cca 20 tun. Na trase byly nerovnosti, ale byla upravená pluhem a zledovatělá vodou. Jen sáně měly 5 tun.
K tomuhle obrázku říkal, že to je jeden z top 5, tak proč ne. Dědové se taky třeba chtěli blejsknout
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 48
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#8196 Vtípky a srandičky
Jarda.JM píše:Nemůžu si pomoct. Mně to připadne jako docela sofostikovaný vtip. Proč by to někdo dělal tímto nebezpečným a zbytečně pracným způsobem. Kdyby to ta "armáda" tahounů a skládačů tahala po rozumných dávkách, tak to musí jít mnohem líp.
Ti dva koně by s třicetitunovým nákladem byli jenom ozdoba v momentě kdy by přišla sebemenší nerovnost.
Půjčte si od dětí přehršel pastelek a zkuste je poskládat do podobného tvaru a klidně si do nich nadělejte zářezy a svazujte je a já nevím co ještě. Ve výsledku se nakonec rozjedou a bude z toho otep. A pak si to zkuste představit se 30 tunami kuláčů...
O hlavní dopravu na pilu se starala voda v řece při jarním tání. Bylo nutno tedy potom, co led dostatečně zesílil, půda promrzla do pevna aby ji koně nerozdupali a náklad se nepropadl, dostat na řeku všechno dřevo které se vytěžilo od jara do podzimu. Bylo na to obvykle 6-9 týdnů od konce ledna do půlky března. Tenké dřevo se přibližovalo i v průběhu roku na skládky na břehu a pak se "jen" přesouvalo na led. Ale to cenné, takhle velké výřezy-to na měkkém podkladu nejde. Cest, resp. míst kudy se dalo jet byl omezený počet a tahat klády po jedné, koně by to rozdupali k nepotřebě i v zimě, navíc by se to ani nedalo stihnout.
Takže se hledal nejefektivnější způsob dopravy a takové saně jsou odpověď. Z kopce se nebrzdilo, Michigan, Wisconsin, Maine a podobně kopců tolik nemají a hlavně, cesty na takovéhle náklady byly vybírány a klidně upravovány před zimou tak, aby saně za pomoci koní akorát jely a brzdit nebylo třeba. Úkolem koní bylo hlavně řídit do směru.
Armáda tahounů a skladačů byla-jenže se museli uživit celoročně, navíc práce s takhle tlustým dřevem není sranda ani dnes, s dieselem poháněnou a hydraulikou ovládanou technikou. Na takovou nemůžete posbírat kohokoliv, kdo má zrovna volné ruce-jednak kvůli fyzičce (platilo i tehdy) a hlavně kvůli zkušenostem a grifu. To samé platí pro koně-dodnes.
Jinak k té efektivitě-za ráno ve skvělých podmínkách vypravíš 20 saní po 25 tunách )pokud je máš), potřebuješ k tomu 40 koní do tahu a dalších třeba 48 na "starter pack". V osm ráno máš v cíli 500 tun dřeva a 22 čtyřspřeží, která pak mají přes den co dělat připravit další ranní odvoz. Při tahání z paseky bez upraveného terénu, s pařezy, nerovnostmi, klestem a vůbec můžeš počítat 150-350 kg břemene na koně, pokud má být v měsíční krajině tehdejší těžby efektivní a schopný práce i další den (srovnej s 10-15 tunami na koně na saních na upravené ledové cestě).
Pokud nebylo třeba, mohlo každé čtyřspřeží během dne kdy led na cestě nataje každé otočit ještě jednu rundu po míň připravených cestách, z horšího terénu apod. (někdy dvě, když bylo pod mrakem a dost chladno) po 5-10 tunách, celkem 110-440 tun. Za den tedy 610-940 tun. Vidíš tu neefektivitu malých várek?
Tahat to po kládách, musel by jít každý kůň z těch modelových 88 desetkrát s následujícím výsledkem:
Zaprvé, cesta rozdupaná na mraky, další den se po ní nedá nic.
Zadruhé, strhaní koně. 15-50 km denně v tahu s průměrně 1,2-1,5 násobkem vlastní hmotnosti jako nákladem mimochodem nevydrží za žádných podmínek žádný kůň. A pokud, tak jednou a naposledy. Plus dalších 15-50 km při cestách pro další. I bez nákladu to je kilometráž těžkého až extrémně těžkého military závodu, ne něco co se dá praktikovat denně.
Zatřetí, nezbyde čas na údržbu cesty, saní, koní, podkov, vercajku... Další den nepracuješ, nemáš s kým a s čím.
Starci nejenže nebyli žádní blbci, byli naprosto neuvěřitelně efektivní...
A k té otepi znovu malý hint-smyce vodorovně obepínající každou řadu tak, že to jsou vlastně vory naskládané na sebe. To už jde, co?
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 28
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#8197 Vtípky a srandičky
Jedna věc je jasná.
Ovšem to co je na té fotografii nenese příliš mnoho znaků důkladného upevnění, které popisuješ. Ty tři lana, která jsou vidět by toho moc nepodržela. Ani cesta nevypadá zrovna jako kluziště před mistrákem.
Bližší rozbor efektivity takové činnosti by asi byl pro nějakého studovaného experta. Popsal jsem jenom svůj pocit, který to ve mně vyvolává. Možná jsem vedle jak ta jedle, možná jsem jenom nenaletěl na nějaký hoax.
O tom nepochybuji.FrantaB píše:Starci nejenže nebyli žádní blbci, byli naprosto neuvěřitelně efektivní...
Ovšem to co je na té fotografii nenese příliš mnoho znaků důkladného upevnění, které popisuješ. Ty tři lana, která jsou vidět by toho moc nepodržela. Ani cesta nevypadá zrovna jako kluziště před mistrákem.
Bližší rozbor efektivity takové činnosti by asi byl pro nějakého studovaného experta. Popsal jsem jenom svůj pocit, který to ve mně vyvolává. Možná jsem vedle jak ta jedle, možná jsem jenom nenaletěl na nějaký hoax.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 48
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#8198 Vtípky a srandičky
Když si obrázek v originálním odkazu otevřeš jako .tiff (stačí ten 19,8M), dostaneš slušné rozlišení. A v něm už jsou vidět pruhy zborcené kůry, kde jsou lana zaříznutá. Lana, ne řetězy které jdou navrch. Navíc, když to umíš, poskládáš to i bez nich-zvlášť když je 30 pod nulou, po ruce máš brutar horké vody a konev, což je na kládě s hrubou borkou plnou sněhu lepší než lepidlo.
Co se cesty týče, tahle fotka by měla být z cíle-u řeky, z místa kde se to skládalo. Tam rozryto bylo, co nezvládla setrvačnost, zvládla přípřež-těch pár metrů se zvládlo, zvlášť v takové zimě. Kláda dole je na ochranu saní, koně odpřáhnou a chlap s obracákem nahoře to začne rozvalovat. Proto je tam tak rozryto, kláda z téhle výšky se se sněhem moc nemazlí.
Zkusím to najít i jako odkaz do archivu Michiganské univerzity
Co se cesty týče, tahle fotka by měla být z cíle-u řeky, z místa kde se to skládalo. Tam rozryto bylo, co nezvládla setrvačnost, zvládla přípřež-těch pár metrů se zvládlo, zvlášť v takové zimě. Kláda dole je na ochranu saní, koně odpřáhnou a chlap s obracákem nahoře to začne rozvalovat. Proto je tam tak rozryto, kláda z téhle výšky se se sněhem moc nemazlí.
Zkusím to najít i jako odkaz do archivu Michiganské univerzity
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
#8199 Vtípky a srandičky
Nechcete si založit téma specializované na těžbu dřeva ?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 764
- Příspěvky: 1317
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Prysk
- Vůz: V70 II D5 MY 03, stage II, EGR off
#8200 Vtípky a srandičky
Jó, byly to krásný časy. Třeba ty servisy, obytňáky, první jízdy puberťákůivo109 píše:Nechcete si založit téma specializované na těžbu dřeva ?