Píská motorek ventilátoru 850

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
tom007
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10

Píská motorek ventilátoru 850

Příspěvek od tom007 »

Zdravim všechny,piska mi motorek ventilátoru,netusite nekdo, jak se meni a co stoji. Nebo jestli je jina alternativa, jak to odstranit. Obcas se mi stane, kdyz nastartuju, tak se nerozbehne vubec a zacne blikat kontrolka klima a vnitrni cirkulace. Prvne jsem si myslel, ze je to pojistka, tak jsem s ni zahejbal a ono to potom slo.Akorat se mi nechce ted v zime porad hejbat pojistkama :(
_________________
Volvo 850 2,5 10V, B 5252S, rv.9/1996 Automat

stepan
Offline
Příspěvky: 65
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od stepan »

Ahoj, mel jsem stejnz problem letos v lete a tahlo se to semnou az do podzima. Tak jsem zasel do Autohase, a protoze jsem dostal na ojete Volvo 24 mesicu zaruku, tak jsem jim "oznamil" ze nefunguje klima a ze to nehodlam rozdelavat podruhe (v lete jsem to rozdelal a promazal), tak to vzali a vymenili za novy.
kazdopadne informace byla takova, ze lozisko je uz vybehane a odebira vetsi proud pri rozbehu a to vzhodnoti nejaka jednotka ktera pak hodi chybu na klimatizaci a vnitrni ventilator se pak vubec netoci....
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

v tom motoru se vymnění uhlíky za 120 kč a promažou se ložiska vazelínou a je ticho.praxe.

tom007
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od tom007 »

Tak uz je opraveno trosku zatuhla a sucha loziska. No a jak rikal Marra zase tak slozite to opravdu nebylo. Dekuji vsem zucastnenym a Volvum ZDAR
_________________
Volvo 850 2,5 10V, B 5252S, rv.9/1996 Automat

LukyKolin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 280
Registrován: 15 roků
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

Příspěvek od LukyKolin »

stepan píše:Ahoj, mel jsem stejnz problem letos v lete a tahlo se to semnou az do podzima. Tak jsem zasel do Autohase, a protoze jsem dostal na ojete Volvo 24 mesicu zaruku, tak jsem jim "oznamil" ze nefunguje klima a ze to nehodlam rozdelavat podruhe (v lete jsem to rozdelal a promazal), tak to vzali a vymenili za novy.
kazdopadne informace byla takova, ze lozisko je uz vybehane a odebira vetsi proud pri rozbehu a to vzhodnoti nejaka jednotka ktera pak hodi chybu na klimatizaci a vnitrni ventilator se pak vubec netoci....
Přěsně tak.Měl jsem stejný problém,když jsem 850 koupil.Mám aut klimu.
Přidírají se ložiska a ventilátor má tudíž větší odběr při rozběhu.Regulace motorku ale automaticky přestane dodávat el.energii,překročí-li odběr proudu určitou,nadefinovanou, hranici odběru proudu.Jednoduše napájení vinutí motorku odpojí a připojí až po vypnutí a opětovném zapnutí klíčku do polohy I.
Což je výborné,protože se nic nezničí!!!
Když motorek vymontuješ a připojíš na zdroj(třeba 12 V autobaterii) normálně poběží.(Nesmíš moc dlouho,jinak Tě shoří pod rukama :-D jde o to,jak dlouho by motorek vyšší proud protékající vinutím,nutný pro překonání odporu přidřených ložisek vydržel :-D )Sic se neroztočí tak rychle do otáček jak by měl,ale autobaterie je zdroj hodně tvrdý a potřebné odpory přidřených ložisek vykompenzuje...(za cenu přetížení vinutí) Ale jde jen o vyzkoušení jeho funkčnosti.Takže stačí vteřinky...
Stačí motorek rozebrat (nic náročného) a ložiska rozhýbat,vyčistit a promazat.Vše by mělo být zas OK. :roll:
Řekl bych,že Volvo jsou na ventilátory celkově slabší...na 760-ce jsem musel na soustruhu mírně utočit zběrnici-byla vydřená od uhlíků a ventilátor doooost hlučný.Naštěstí švédové(nebo v tomto případě Amíci:Ventilátor je "made in U.S.A." :evil: ) materialem nešetří
_________________
Je:240 GLT - B230F, AW 03-71
bylo: SAAB 9-5 Aero ,sedmy a vosumpade...
This topic is 14 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“