motorek ventilatoru 244
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 22
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Poprad-Tatry
motorek ventilatoru 244
ide zima a po tom, co mi odisiel ventilator zacinam mat problem s oknami. kedze ma uz ktosi varoval, ze to nie je najjednoduchsie, chcem sa vyvarovat zbytocnych prekvapeni,preto ak ste to niekto uz mali tu cest robit, privitam akukolvek dobru radu.viem, ze dobrodruzstvo objavovania je super vec -lenze niekedy aj adrenalinova. ako volvak som vsak skor pokojny typ, rad preto privitam kazdu radu, ako co napohodlnejsie a bez problemov vymenu zvladnut.dik
_________________
Volvo XC90 (2010, D5), V70 AWD (2001,2.4T)
bolo: volvo 244 gl (1981, d 24)
volvo c70 coupé(1999, 2.3T5)
Volvo XC90 (2010, D5), V70 AWD (2001,2.4T)
bolo: volvo 244 gl (1981, d 24)
volvo c70 coupé(1999, 2.3T5)
-
Offline
- Příspěvky: 2089
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
1. Připrav si volný víkend
2. Připrav si silné nervy a namasíru si záda
3. Připrav si foťák - abys věděl, jak auto před opravou vypadalo
4. Smiř se s tím, body 1. až 3. nejsou žert
Motorek je v krabici, která je uprostřed vozu pod palubkou. Krabice obsahuje tepelný výměník (takže je nutno vypustit chladič), klapky rozvodu a další blbosti.
Oprava motorku topení je u dvoustovek za trest. Asi je to z důvodu rovnováhy ve vesmíru, neboť cokoli zcela dokonalého nemůže v naší galaxii existovat
.
2. Připrav si silné nervy a namasíru si záda
3. Připrav si foťák - abys věděl, jak auto před opravou vypadalo
4. Smiř se s tím, body 1. až 3. nejsou žert
Motorek je v krabici, která je uprostřed vozu pod palubkou. Krabice obsahuje tepelný výměník (takže je nutno vypustit chladič), klapky rozvodu a další blbosti.
Oprava motorku topení je u dvoustovek za trest. Asi je to z důvodu rovnováhy ve vesmíru, neboť cokoli zcela dokonalého nemůže v naší galaxii existovat

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Částečně máš pravdu,ale když to znáš tak je to brnkačka.Demontáž asi 2 hodinystanda píše:1. Připrav si volný víkend
2. Připrav si silné nervy a namasíru si záda
3. Připrav si foťák - abys věděl, jak auto před opravou vypadalo
4. Smiř se s tím, body 1. až 3. nejsou žert
Motorek je v krabici, která je uprostřed vozu pod palubkou. Krabice obsahuje tepelný výměník (takže je nutno vypustit chladič), klapky rozvodu a další blbosti.
Oprava motorku topení je u dvoustovek za trest. Asi je to z důvodu rovnováhy ve vesmíru, neboť cokoli zcela dokonalého nemůže v naší galaxii existovat.

Z levé strany musíš odpojit hadice a ovládání topení výměník je přišroubován tuším 3 šroubky z pravé strany ovládání klapek a taky 3 šroubky.Demontovat středový panel a na levé straně výztuhu .Potom ježek v kleci jak dostat výměník ven,ale jde to.Když je venku tak už je to čajíček.Šroubovákem odloupat sponky a rozpůlit výměník.Vyměnit motorek a zpátky opačným způsobem.Pokud jsem něco zapoměl prosím doplnit.Přeji pevné nervy a hodně štěstí.Taky mne to asi bude čekat.Nějaká běžná závada!!!
-
Offline
- Příspěvky: 71
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha 5
- Vůz: V 940, B200FT 1995
Motor ventilátoru mi měnili ve Cvikově /www.volvodily.cz/ před měsícem. Podmínka byla ovšem nejdříve sehnat funkční motorek na výměnu,protože opravování bývá problematické.
Celá akce výměny trvala cca 6 hod.,musela pryč komplet palubka + středový panel.A to se nevyskytly naštěstí legrácky v podobě zarezlých šroubků atp. ... i tak dost hnusná práce
Nový díl jsem,myslím, viděl v nabídce fy Saabtuning-viz rubrika FIRMY.
Přeju pevné nervy!
Celá akce výměny trvala cca 6 hod.,musela pryč komplet palubka + středový panel.A to se nevyskytly naštěstí legrácky v podobě zarezlých šroubků atp. ... i tak dost hnusná práce
Nový díl jsem,myslím, viděl v nabídce fy Saabtuning-viz rubrika FIRMY.
Přeju pevné nervy!
_________________
Bylo: V 245, B 21A, 1983; V850, B5204T, 1994
Je : V 940, B200FT, 1995; V 940, B230FK, 1996; V850, B5234T5, 1995
Bylo: V 245, B 21A, 1983; V850, B5204T, 1994
Je : V 940, B200FT, 1995; V 940, B230FK, 1996; V850, B5234T5, 1995
-
Offline
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
Já jsem taky měnil mrtvý motor větráku, do puntíku je pravda to, co píše Standa. Je tam blbě přístup, když je správně zažraná hadice do tělesa ventilu a průchodek z motorového prostoru, může se ti stát, že jenom operace odpojení hadic vody zabere 3 hodiny. Doporučuji vylomit topení z auta až poté, co budeš mít celé topení nachystané na výměnu. A myslím, že se mně osvědčilo při té příležitosti vyvařit výměník v octu, vyteklo z něj spousta špíny a vápna a topilo to líp.michal 244GL píše:dotaz: není možné nainstalovat do vhodné posice externí ventilátor, který by proháněl vzduch přes výměník a nebylo by nutné podnikat tuto anabázi ?
(kdysi jsem zaslechl cosi o vrtání děr a stříkání oleje do prostoru výměníku za účelem promazání vrzajících ložisek ventilátoru)
Jiný větrák bys asi mohl umístit na výstupy z topení, těch je aspoň dva (prava/levá strana) a musely by se tam vlézt. Někdo kdysi vykládal o větrácích jako z PC, ale ty teda nijak zvlášť nefoukají. Pokud by ses obzvlášť soustředil, tak jestli si to pamatuji správně, tak nějak na motor větráku je vidět, když se propasíruješ středními výdechy topení na palubní desce. Ale opravit to tamtudy nejde, namazat by to snad šlo. Jsou tam klasická naklápěcí kluzná ložiska. Podle mně je problém spíš komutátor a uhlíky a takové ty srážecí odpory, co umožňují přeponut motor na různé otáčky.
Doporučuji umístit síťky do mřížek pro vstup vzduchu před předním oknem, jinak postupem času se ventilátor topení zcela zaplní listím zvenčí.
_________________
245, 1990 (?), B200E
245, 1990 (?), B200E