motorek ventilatoru 244

Kategorie věnovaná dvojkám

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
marian244
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 22
Registrován: 24 zář 2004 16:00
Bydliště: Poprad-Tatry

motorek ventilatoru 244

Příspěvek od marian244 »

ide zima a po tom, co mi odisiel ventilator zacinam mat problem s oknami. kedze ma uz ktosi varoval, ze to nie je najjednoduchsie, chcem sa vyvarovat zbytocnych prekvapeni,preto ak ste to niekto uz mali tu cest robit, privitam akukolvek dobru radu.viem, ze dobrodruzstvo objavovania je super vec -lenze niekedy aj adrenalinova. ako volvak som vsak skor pokojny typ, rad preto privitam kazdu radu, ako co napohodlnejsie a bez problemov vymenu zvladnut.dik
_________________
Volvo XC90 (2010, D5), V70 AWD (2001,2.4T)
bolo: volvo 244 gl (1981, d 24)
volvo c70 coupé(1999, 2.3T5)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2032
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

1. Připrav si volný víkend
2. Připrav si silné nervy a namasíru si záda
3. Připrav si foťák - abys věděl, jak auto před opravou vypadalo

4. Smiř se s tím, body 1. až 3. nejsou žert

Motorek je v krabici, která je uprostřed vozu pod palubkou. Krabice obsahuje tepelný výměník (takže je nutno vypustit chladič), klapky rozvodu a další blbosti.

Oprava motorku topení je u dvoustovek za trest. Asi je to z důvodu rovnováhy ve vesmíru, neboť cokoli zcela dokonalého nemůže v naší galaxii existovat 8) .
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:1. Připrav si volný víkend
2. Připrav si silné nervy a namasíru si záda
3. Připrav si foťák - abys věděl, jak auto před opravou vypadalo

4. Smiř se s tím, body 1. až 3. nejsou žert

Motorek je v krabici, která je uprostřed vozu pod palubkou. Krabice obsahuje tepelný výměník (takže je nutno vypustit chladič), klapky rozvodu a další blbosti.

Oprava motorku topení je u dvoustovek za trest. Asi je to z důvodu rovnováhy ve vesmíru, neboť cokoli zcela dokonalého nemůže v naší galaxii existovat 8) .
Částečně máš pravdu,ale když to znáš tak je to brnkačka.Demontáž asi 2 hodiny :lol:
Z levé strany musíš odpojit hadice a ovládání topení výměník je přišroubován tuším 3 šroubky z pravé strany ovládání klapek a taky 3 šroubky.Demontovat středový panel a na levé straně výztuhu .Potom ježek v kleci jak dostat výměník ven,ale jde to.Když je venku tak už je to čajíček.Šroubovákem odloupat sponky a rozpůlit výměník.Vyměnit motorek a zpátky opačným způsobem.Pokud jsem něco zapoměl prosím doplnit.Přeji pevné nervy a hodně štěstí.Taky mne to asi bude čekat.Nějaká běžná závada!!!

LBJohnson
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 59
Registrován: 14 říj 2005 22:22
Bydliště: Praha 5
Vůz: V 940, B200FT 1995

Příspěvek od LBJohnson »

Motor ventilátoru mi měnili ve Cvikově /www.volvodily.cz/ před měsícem. Podmínka byla ovšem nejdříve sehnat funkční motorek na výměnu,protože opravování bývá problematické.
Celá akce výměny trvala cca 6 hod.,musela pryč komplet palubka + středový panel.A to se nevyskytly naštěstí legrácky v podobě zarezlých šroubků atp. ... i tak dost hnusná práce
Nový díl jsem,myslím, viděl v nabídce fy Saabtuning-viz rubrika FIRMY.

Přeju pevné nervy!
_________________
Bylo: V245, B 21A, 1983; V850 , B5204T, 1994
Je : V 940, B200FT, 1995; V850, B5234T5, 1995

Gusta
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 28 říj 2003 13:20
Bydliště: Brno

Příspěvek od Gusta »

michal 244GL píše:dotaz: není možné nainstalovat do vhodné posice externí ventilátor, který by proháněl vzduch přes výměník a nebylo by nutné podnikat tuto anabázi ?

(kdysi jsem zaslechl cosi o vrtání děr a stříkání oleje do prostoru výměníku za účelem promazání vrzajících ložisek ventilátoru :-) )
Já jsem taky měnil mrtvý motor větráku, do puntíku je pravda to, co píše Standa. Je tam blbě přístup, když je správně zažraná hadice do tělesa ventilu a průchodek z motorového prostoru, může se ti stát, že jenom operace odpojení hadic vody zabere 3 hodiny. Doporučuji vylomit topení z auta až poté, co budeš mít celé topení nachystané na výměnu. A myslím, že se mně osvědčilo při té příležitosti vyvařit výměník v octu, vyteklo z něj spousta špíny a vápna a topilo to líp.
Jiný větrák bys asi mohl umístit na výstupy z topení, těch je aspoň dva (prava/levá strana) a musely by se tam vlézt. Někdo kdysi vykládal o větrácích jako z PC, ale ty teda nijak zvlášť nefoukají. Pokud by ses obzvlášť soustředil, tak jestli si to pamatuji správně, tak nějak na motor větráku je vidět, když se propasíruješ středními výdechy topení na palubní desce. Ale opravit to tamtudy nejde, namazat by to snad šlo. Jsou tam klasická naklápěcí kluzná ložiska. Podle mně je problém spíš komutátor a uhlíky a takové ty srážecí odpory, co umožňují přeponut motor na různé otáčky.
Doporučuji umístit síťky do mřížek pro vstup vzduchu před předním oknem, jinak postupem času se ventilátor topení zcela zaplní listím zvenčí.
_________________
245, 1990 (?), B200E
This topic is 14 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „200 - opravy“