Dobíjení

This topic is 13 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Lachtan
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6065
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Dobíjení

Příspěvek od Lachtan »

Tak mi to přece jenom nedalo (věčné-nevděčné- téma sakražárovky) a změřil jsem dobíjení u Vóólvika.
13,5 V - hodnota je stejná jak na volnoběh, tak i při 3000-3500rpm.

Pro porovnání, jak jste na tom vy ostatní? Pulpes psal, že se už setkal u S/V40 i s hodnotou přes 14 V.
Já mam alespoň trochu (ale opravdu jenom trošičku :-D ) dobrý pocit, že tady problem není.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2868
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Vezmeme na schůzi měřák a vypracujeme tabulku.

lukini
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 25
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od lukini »

No mi naměřili ve Sven Caru na servisce 14,4V :D ale včera se mi rozpadlo ložisko alternatoru nevíte náhodou za kolik se dá pořídit nové ložisko :cry:
_________________
V40 1,9 TDi 70kW r.v. 10/1999

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

lukini píše:No mi naměřili ve Sven Caru na servisce 14,4V :D ale včera se mi rozpadlo ložisko alternatoru nevíte náhodou za kolik se dá pořídit nové ložisko :cry:
pokud je ta řemenice i s volnoběžkou tak počitej kolem 2000,-
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Při dnešním měření 14,1 - 14,3
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

kavka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Červenka 1428,75501 Vsetín

Příspěvek od kavka »

Předepsaná hodnota by měla být 13,7 až 14,2.Samozřejmě plus,minus nějaká ta desetina voltu.
_________________
Volvo V40 1,8 B4184 S2,r.v.2000
Škoda Favorit LPG r.v.1989
bylo Honda Civic 1,5 r.v.1989

lukini
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 25
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od lukini »

marra píše:
lukini píše:No mi naměřili ve Sven Caru na servisce 14,4V :D ale včera se mi rozpadlo ložisko alternatoru nevíte náhodou za kolik se dá pořídit nové ložisko :cry:
pokud je ta řemenice i s volnoběžkou tak počitej kolem 2000,-
No máš skoro pravdu :( včera mi volali ze sevisu: ložisko 1500,- a volnoběžka 2500,- :cry:
_________________
V40 1,9 TDi 70kW r.v. 10/1999

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Hodnota

Příspěvek od Daniel101 »

Ahojte.. no aby som sa aj ja pridal.. tak na mojom S 40 1,9 TD.. r.v.98 som nameral 14,3 V, bez ohľadu na otáčky. Mám však novú baterku 72- dvojku. Tak zatiaľ problém nebol.. :)
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2868
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Hmm, jelikož se tomuto tématu zde věnuje hodně místa a názory se různí včetně naměřených hodnot, tak mě napadlo, jaké měřáky používáte. Ono totiž již třeba při třídě přesnosti 2,5 může být rozdíl mezi měřeními 0,7V. A ty běžné multimetry často ukazují hausnumera. A tuším, že málokdo má měřiče ocejchované.

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Měřil jsem to ocejchovaným měřákem zn. METEX M3650 D :D
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2868
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

kajdamajda píše:Měřil jsem to ocejchovaným měřákem zn. METEX M3650 D :D
Jo, věřím, ty a Standa a možná i Jarek. Ale třeba já, i když mě to´žíví, měřiče cejchované nemám. Jinak určitě víš, že by se mělo udělat několik (10?) měření, vyloučit největší a nejmenší hodnotu a zbytek zprůměrovat. To jenom že se tu potom dohadujeme o ničem.

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Jojo, v tom případě je výsledná hodnota 14,2 :D . Jenomže i ta není stálá, že. Nicméně při zahřátém motoru a volnoběhu plazí. Jinak záleželo na režimu motoru a zapnutých spotřebičích. V jednom krajním případě jsem se dostal tuším na 13,9. To už bylo zapnutý snad všechno, co jsem mohl zapnout.
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

A neplazí ale platí :D
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2868
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Ono bude také asi hodně záležet na tom,kde se to napětí měří a jaké jsou cestou přechodové odpory. Třeba při proudu 50A ubyde 0,5V již na odporu 0,01ohmu, což se dostane jako nic. A když se k tomu přičte ta třída přesnosti čí dokonce nepřesnosti :lol: Koukám, že s tím poklesem o 0,3V nejsi až tak daleko od mého odhadu úbytku na přechodových odporech. Také bude dost hrát roli teplota. Většinou se to měří v zimě, když se nedá nastartovat a měřiče možná nejsou ani na teplotu třeba -5°dělaný.

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Měřeno přímo na kontaktech baterie při okolní teplotě asi tak 20 - 25 st.C (neb to bylo v hangáru) a to někdy odpoledne, měřák tam byl od rána.
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2868
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

kajdamajda píše:Měřeno přímo na kontaktech baterie při okolní teplotě asi tak 20 - 25 st.C (neb to bylo v hangáru) a to někdy odpoledne, měřák tam byl od rána.
No právě na kontaktech baterie jsou již minimálně dva přechodové odpory vůči regulátotu, spíše ale 5odporů. Sorry, počítal jsem jenom od + alternátoru na baterii, je to ještě i na minusu a přes kostru, nemá cenu počítat. No a tys měřil při dvaceti, jinej při -10. Prostě opravdu nemá cenu to srovnávat mezi sebou. Ale to asi víš, jak by to muselo vypadat, aby byla měření relevantní.

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Ale jo, jasně, že to nejde srovnávat. Celé měření jsem taky pojal jako pro mne důležitou informaci, co mi teče do baterie (měřil jsem to přímo na těch čudlech). Co je v síti mi je celkem jedno, pokud se něco nezačne kazit. Nicméně je fakt, že na zásuvce od zapalovače je o cca 0,5V méně. JÓ elektřina je krásná věc :D
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104
This topic is 13 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“