Baterie

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#376 Baterie

Příspěvek od tiktak »

Odešla mi (po hodně letech, takže celkem spokojenost) baterie Exide EA852 (85Ah/800A). Kapacitu a hlavně velikost chci dodržet (i když místo v držáku na délku ještě pár centimetrů je), tak se ptám, zda je nějaké doporučení, co koupit v plus mínus podobné ceně - vím, že kvalita baterek je dnes trošku loterie (i viz to video), tudíž sonduju, jestli koupit zase tu Exide Premium, nebo je něco v současné době výrazně lepšího (obdobné parametry a cena).
Děkuji za info (kdo má zkušenosti a přehled se současným trhem)
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 79
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

#377 Baterie

Příspěvek od mlgviktorko »

Já jsem si zrovna do Volva koupil tuto https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-exide-premium-12v-100ah-900a-ea1000

Teď startuje skoro na drc. Proti 6 let staré origo Volvo baterce nebe a dudy.

Exide mám teď ve 3 autech a sice žádná extra zima ještě nebyla, ale zatím spokojenost :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#378 Baterie

Příspěvek od tiktak »

Já bych si tu 100Ah pořídil klidně taky, ale místo na vejšku na ní není (musel bych koupit to zvýšený víko kastlíku), takhle se mi vejde na výšku asi jen těch 175, na šířku 175, na délku tam asi rezervu na 353mm mám.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 79
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

#379 Baterie

Příspěvek od mlgviktorko »

Chápu. Já vycházel z rozměrů origo baterky u S60 :unknown:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#380 Baterie

Příspěvek od tiktak »

No, já na to furt koukám jak husa do flašky - kastlík rezervu na délku má (těch 38mm navíc bych tam dal bezpečně), šíře je stejná, jen z těch 15mm do výšky mám strach. Ale taky to vypadá, že by tam ten prostor i v těch víčkách být mohl...
Pěkně prosím - zkušení páni volvomechanici - nevíte někdo, zda do tohohle kastlíku nacpu baterku 353x175x190mm? Dle mého laického oka by to mohlo jít.
Auto je V70III D5 136Kw, momentum, 2009.
Fotky přikládám, teď je tam 315x175x175 85Ah.
Jde mi o to, zda si objednat de facto stejnou baterku, nebo si alespoň trochu polepšit tou "o číslo větší..." :crazy:
Přílohy
PXL_20230509_152216274.jpg
PXL_20230509_152146193.jpg
PXL_20230509_152118287.jpg
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 123
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#381 Baterie

Příspěvek od jergus.balaz »

Minulý rok (teda 2022) mi kľakla baterka v mojej XC90 r2006, vydržala 16 rokov. Pekné roky na ten vek :)

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#382 Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

tiktak píše: 09 kvě 2023 15:32 No, já na to furt koukám jak husa do flašky - kastlík rezervu na délku má (těch 38mm navíc bych tam dal bezpečně), šíře je stejná, jen z těch 15mm do výšky mám strach. Ale taky to vypadá, že by tam ten prostor i v těch víčkách být mohl...
Pěkně prosím - zkušení páni volvomechanici - nevíte někdo, zda do tohohle kastlíku nacpu baterku 353x175x190mm? Dle mého laického oka by to mohlo jít.
Auto je V70III D5 136Kw, momentum, 2009.
Fotky přikládám, teď je tam 315x175x175 85Ah.
Jde mi o to, zda si objednat de facto stejnou baterku, nebo si alespoň trochu polepšit tou "o číslo větší..." :crazy:
Dáš a je s tím dokonce i počítáno, můžeš si kopit vysoký kryt. https://www.drive2.ru/l/583383003707749987/

Nebo prostě kup tuhle baterku a budeš mít klid také.

https://eshop.autopalace.cz/v-akumulator-90ah800-cca
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Nitty
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 191
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#383 Baterie

Příspěvek od Nitty »

Já bral dle recenzí Bars 100ah a zatím cajk. Cena více než dobrá
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#384 Baterie

Příspěvek od tiktak »

Jakub Svoboda píše: 09 kvě 2023 20:59 Dáš a je s tím dokonce i počítáno, můžeš si kopit vysoký kryt. https://www.drive2.ru/l/583383003707749987/

Nebo prostě kup tuhle baterku a budeš mít klid také.

https://eshop.autopalace.cz/v-akumulator-90ah800-cca
Díky, o tom zvýšeném krytu právě vím, jen si nejsem jistej, jestli je už nutně potřeba na těch 190mm - nemáš tucha?

Baterie Volvo je taky řešením - vidím, že má právě ideální rozměr do toho mýho kastlíku.

Ten Exide Premium je přeci jen o skoro 1500,- levnější, což sice není u baterky na mnoho let úplně směrodatný, ale úplně nejraději bych tam narval tu 100Ah/1000A s tímhle původním krytem a ještě těch 1500,- ušetřil :)
Ale to asi chci moc... :lol: :lol:
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#385 Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

My do aut s bufíky již nekupujeme jiné, než pouze ty origa co jsem postoval výše. Ostatní rok a KO
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#386 Baterie

Příspěvek od tiktak »

Já mám právě "holátko" (bufík nemám, mimo výhřevu předních sedel, xenonů a elektrickýho/hydraulickýho otvírání kufru vcelku žádná další výbava - a účelově jsem jí ani nechtěl).
Nicméně jak jsem pročetl drive2.ru, tak na 190mm jsou potřeba oba nové kryty (takže + cca 2x900,- jen za ně) a tím je asi problém vyřešen - bud zase Exide Premium 85/800 a nebo si mne nahlodal s tou originální. Nicméně po tom, co jsem pročetl a shlédl pár videí od lidí, co tomu asi rozumí a mají zkušenosti, tak dnes je to s běžnou (zaplatitelnou) baterkou stejně loterie (včetně prý těch "originálních").
Takže asi půjdu cestou stejné, co tam mám... :lol:
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 4993
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#387 Baterie

Příspěvek od python.p »

tiktak píše: 09 kvě 2023 21:15
Jakub Svoboda píše: 09 kvě 2023 20:59 Dáš a je s tím dokonce i počítáno, můžeš si kopit vysoký kryt. https://www.drive2.ru/l/583383003707749987/

Nebo prostě kup tuhle baterku a budeš mít klid také.

https://eshop.autopalace.cz/v-akumulator-90ah800-cca
Díky, o tom zvýšeném krytu právě vím, jen si nejsem jistej, jestli je už nutně potřeba na těch 190mm - nemáš tucha?

Baterie Volvo je taky řešením - vidím, že má právě ideální rozměr do toho mýho kastlíku.

Ten Exide Premium je přeci jen o skoro 1500,- levnější, což sice není u baterky na mnoho let úplně směrodatný, ale úplně nejraději bych tam narval tu 100Ah/1000A s tímhle původním krytem a ještě těch 1500,- ušetřil :)
Ale to asi chci moc... :lol: :lol:
Na mnoho let... Exide v mém okolí umřeli měsíc po konci záruky a to úplně... Takže 1500 anavíc a jestli vydrží o 2 roky déle je pro mě dobrá koupě. Za mě buď nejlevněšjí dostupná s tím že vydrží snad ty 2 roky. A nebo pak originál...

I když znám střelce co objíždí vrakoviště a kupují naschvál staré ÚDRŽBOVÉ AKB a ty si doma vyčistí, dají na desulfatizaci, doplní novou kyselinu a dalších 5 let si chrochtají blahem, protože to prostě funguje a stačí ji jednou za čas nabít a doplnit.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#388 Baterie

Příspěvek od xSam »

Hele jak je to s kapacitou baterek a potřebě času k dobití?
Já k tomu přistupoval vždy tak, že když jsem jezdil kratší trasy, tak jsem kupoval menší aby se mi baterka stačila dobít. Do auta, které jezdilo primárně jen delší trasy, tak jsem dával baterku větší. A ve volvu jsem baterky měl 10 let.
Kupoval jsem Varta Silver.
Asi není vždy žádoucí kupovat baterku s větší kapacitou, ne?
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#389 Baterie

Příspěvek od tiktak »

Ono to jde napříč značkami - ztenčování elektrod, šetření na materiálech atd. atd.
Jak jsem psal vejš - dnes je to trošku sázka do loterie u vcelku jakékoliv značky (z těch běžných a dostupných), moc bych se nedivil, pokud by i výroba pro originální produkci značek trpěla tím samým (stejně to pro Volvo vyrábí opět nějakej "baterkářskej" koncern (a ten chce šetřit, Volvo a ostatní značky taky šetří).
Ta Exide Premium 85Ah/800A je cenou pod 2k, ještě se mi líbí, že kurýr zároveň vyzvedne a zváží tu mou starou baterku a v rámci zpětného výkupu dostanu prý 13.50,- za kilo (takže cca x 20). Celková cena by měla být kolem 1800,- což mi za tu kapacitu a startovací proud vychází celkem slušně - na úrovni nějaké hodně základní baterie.
Tahle původní (ještě asi poctivá) Exide Premium v autě držela od 2011, tak ta nová by mohla alespoň tu záruku dožít v pořádku :)
A co jsem nějak pročetl, tak ty nové baterie mají tendeci umírat takhle brzo tak nějak napříč původně osvědčenými a doporučovanými značkami (Exide, Bosch, Varta...), takže si člověk stejně nevybere a musí "vylosovat" :)
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#390 Baterie

Příspěvek od Romulusw »

Já bych řekl, že je to jedno. Záleží na způsobu nabíjení.

Od jisté doby auta nabíjí baterky nedostatečně a to je pro ně největší zabiják.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#391 Baterie

Příspěvek od tiktak »

xSam píše: 10 kvě 2023 07:44 Hele jak je to s kapacitou baterek a potřebě času k dobití?
Já k tomu přistupoval vždy tak, že když jsem jezdil kratší trasy, tak jsem kupoval menší aby se mi baterka stačila dobít. Do auta, které jezdilo primárně jen delší trasy, tak jsem dával baterku větší. A ve volvu jsem baterky měl 10 let.
Kupoval jsem Varta Silver.
Asi není vždy žádoucí kupovat baterku s větší kapacitou, ne?
Tohle je lety trošku zlidovělá blbost, vycházející z neznalosti principu těch baterií a dobíjení. Samozřejmě je to dané alternátorem a jeho proudovými možnostmi, ale větší baterka je prostě trochu jen jako větší láhev - vejde se do ní prostě té vody více.
Je samozřejmě blbost kupovat do miniauta, kde původně výrobce osadil třeba 50Ah baterii něco násobně většího (stejně se obvykle nevejde :) ), ale rovněž ctím myšlenku - baterii s co největší kapacitou a nejvyšším startovacím proudem, co se do držáku vejde a alternátor jí utáhne - ten má vždy nějakou rezervu. Navíc čím novější auto, tím je spotřeba elektriky vyšší (více elektroniky, asistentů, výbavy...). Prostě nákupem co nejvyšší kapacity i startovacího proudu co se do auta vejde (většinou je to prostě rozumně omezeno tou velikostí držáku na baterii) nic nezkazíš, naopak je rezerva a předpoklad, že baterie bude déle a lépe sloužit.
Dnes do toho ještě trochu hází vidle proudové i kapacitní nároky těch systémů Start/Stop a elektronickému řízení a kontroly dobití baterek, ale princip je stále podobnej - pokud se těm novým "chytřejším" autům dá vědět s jakou kapacitou a velikostí baterie pracují a vše je pak optimálně nastaveno, není důvod se kapacitně a proudově větších bateriíí bát.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 4993
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#392 Baterie

Příspěvek od python.p »

Jak píše Romulusw, dneska se v rámci ekologie nabíjí na menší napětí a tak se baterie rychleji a víc vybíjí -> větší sulfatace (?) a méně vydrží.

Tak já koupil od kamaráda origo ford baterii za 1000kč a podle vnějších znaků je až příliš podobná origo Volvo baterce, náhoda? :D Zatím drží 2 zimy, tak uvidíme co teď zima, stejně počítám s tím, že po prvním mrazu budu řešit novou. :D Co prej doopravdy funguje je Optima, ale k tomu jsem ještě nedozrál...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 4993
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#393 Baterie

Příspěvek od python.p »

Tak nečekané rozuzlení. Dneska se odporoučela...

Víc tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1024353#p1024353
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#394 Baterie

Příspěvek od hajnej »

Na XC70 P3 D5 151kw mi pomalu ale jistě odchází baterka.
Mám teda běžet do autorizáku pro novou nebo už někdo objevil nějakou super zázračnou nekonečně spolehlivou baterku?
p.s. tohle téma jsem pročítal
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3351
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#395 Baterie

Příspěvek od dumi.cz »

Ja ted na doporuceni kolegy koupil Yuasa, mam ji asi pul roku, zatim dobry tak uvidime casem, ale on je pry kupuje uz dlouhodobe a je spokojenej.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#396 Baterie

Příspěvek od hajnej »

Yuasa jsem jednou koupil, ale neměl jsem auto tak dlouho, abych mohl soudit. Byla to dolejvací klasika.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#397 Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Si vyber. Bud tu, nebo tu.
Přílohy
Screenshot_20231101_204858_Messenger.jpg
Screenshot_20231101_204858_Messenger.jpg (92.71 KiB) Zobrazeno 535 x
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 65
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Zvolen
Vůz: S60 D5 136 kw
Bydliště: SK - Zvolen

#398 Baterie

Příspěvek od norbi3 »

Ahoj. Ja používam niekoľko rokov len baterky Yuasa. Som s nimi nadmieru spokojný.
Používam ale od nich model 5000. Výdrž cca 7 rokov s používaním nezávislého kúrenia v zime. A teraz ešte slúži ako záložný zdroj pri výpadku elektriny na čerpadlo u kotla v dome.
Přílohy
Screenshot_2023-11-26-09-15-54-305_com.android.chrome-edit.jpg
_________________
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#399 Baterie

Příspěvek od hajnej »

A dostaneš jo na výšku do P3 s obyč krytem baterie?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 659
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#400 Baterie

Příspěvek od VB »

Já koupil novou baterii doporučenou Jakubem, děkuji :good: .
V Autopalace mne ji nechtěli poslat s tím, že baterie, kterou požaduji se do auta nevejde, a tak jsem ji objednal v Auto Kelly.
Padne do XC70 přesně.
:)
20231107_190729 (1).jpg
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“