Znovu brzdy???240tka

Kategorie věnovaná dvojkám

Moderátor: wickey

This topic is 8 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Jardo

ad 2) myslím si to stejné, měli jsme fiata 125 a občas jsme rozhýbávali plovoucí třmeny, ale kotouče (všechny 4 8) ) rovný. Čili zkřivený kotouče jsou (mimo extrémy) špatně vyrobený a basta - žádný špatný používání, prudké brzdění a jiné výmluvy.

ad 3) kotouče jeté jednu sadu destiček proti nějakým hrbatým hrůzám pro kamaráda, co nepotřebuje doklad ? Za 2 - 3 tisíce? Myslím, že je to pro obě strany velmi výhodné - bohužel třetí strana (okradená) je masírována bajkami o zlých destičkách, které žerou kotouče.
Teď jsem si vybavil - kamarád (invalida) má Peueugeuouta 307 SW v záruce, najeto asi 35.000 km a kotouče hrbatý a orezlý až hrůza - dle servisu normální opotřebení! Se sedanem jsem najel osobně 70.000km a kotouče jsou jako dětská prdelka a ubyl z nich nepatrný kousek - a když jsem sedana kupoval, tak nový rozhodně nebyly - takže je zde důvodné podezření, že mají najeto 170.000 km.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2852
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Já mám s Feldou najeto po Praze, čili hodně brzdění, cca 120kkm. Kotouče nejsou nové, ale taky ne špatné ( brzdění O.K., víc neřeším). Nicméně jsem před měsícem dělal u pána, co má na Feldě najeto necelých 60kkm a v servisu (autorizovaném) mu při prohlídce zdělili, že musí kotouče vyměnit. Když se bránil, že je snad brzo, tak mu řekli, že jim musí podepsat, že byl upozorněn na závadu brzd a nepřeje si opravu. Takže je nakone nechal vyměnit! Inu, takhle bude mít auto furt jako nové :lol:

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

[quote="Jarda S40"]4Standa
1)Tzv. vadnutí brzd by měla způsobit až vařící se brzdová kapalina. T.j. taková, jejíž teplota překročila bod varu a tím pádem se zavzdušní brzdy. Měla by to být jen kapalina, kerá absorbovala vzdušnou vlhkost a nebyla v termínu vyměněna.
[quote]
Vadnutí brzd-fading nezpůsobuje jen vařící brzdová kapalina,ale například pokud se ti podaří kotouč rozžhavit do červena může se ti pak stát,že účinnost bude na 20ti% a kapalina Ti přitom vařit nemusí.
Jinak co se vibrací a klepání týče doporučuji vyměnit silentbloky v přední nápravě a ve stabilizátoru.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2852
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Ne že bych se chtěl přít, ale v praxi není rozžhavení kotoučů do červena příliš časté, já to alespoň ještě neviděl. Snad jen u náklaďáku, když přeskočil klíč a pakny zůstaly zablokované. Na osobáku by to asi cítil, pokud by se vůbec rozjel. Ale to by asi i brzdič překročil teplotu, kterou vydrží pryžové díly a bod varu kapaliny může být tak cca 300 až 400°C? U žluté to bylo tuším 270°C. S těmi silentbloky bych souhlasil, napadl mě ještě ohnutý otočný čep. Hledal bych asi u těch prvků, které zachycují síly podélné, snad spodní rameno. Ale Marra to viděl a on tohle určitě kontroloval. Jinak takhle na dálku těžko řešit. Nesjíždějí se destičky šikmo - usazení brzdiče? Nevím, jestli se nějak podkládá, aby byl v rovině s kotoučem. Atd, atd.

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

O.T. No to já jsem měl tu čest potkat jednoho magora, co měl červený kotouče snadf u všeho. V létě mě navštívil se svým tenkrát golfem, holem 11 v noci a když zastavil, kiotouče svítíly jak cigaretový zapalovač!!! Zde je opak účinnost brzd určitě ovlivněná. A to se cestou kterou jel nedá víc jak 120, 150 je sebevražda - samá točka, výmol,uzounká cesta.
Nutno podotknout, že o půlhodiny později se vypravil na benzinku pro bagety a já 20 minut poté sbíral jeho pasažéry do svího žigula a on zůstal u vraku, kterej šel vzduchem 2x přes střechu a pak dopadl do oranice na kola. Převýšeni 10 m určitě, na stráni kterou prolítl roste spousta astromů, naštěstí nepotkal ani jeden (nechápu), takže všichni ok.
Takže rozžhavit kotouče do červena není sci-fi. Ovšem nevýím zda byly chlazený :idea:
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

brzdy

Příspěvek od veetec »

s kotoučema, myslím, že mám opravdu pokaždé jinak, leda že by ten chlapík, co k němu jezdím, byl ouplně na hlavu, protože k němu jezdíme už x let... na všechny, tedy skoro všechny opravy, tak proč by nás okrádal, navíc by mu to muselo být už blbý, tahat nás pořád dokola za nos, už několik let... říkám jezdíme, protože k němu jezdí taky tchán s 940tkou... Marra to skoukl jenm zběžně po projetí, jenom na malým hevírku, nechám na to ještě juknout na jámě na třasáku, aby bylo lépe vidět ty vůle...prý
jinak výměna různých silentbloků a tak, to je na mě asi moc komplikované (marra ví ;o)) nebudu radši moc brzdit, třeba to nebude vadit
:lol:
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5609
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

ad zhave kotuce - ako by potom dopadli auta s automatom, keby sa malo len radit dolu a menej brzdit?? :?:

OT - rozzhavit kotuce nie je vobec problem - otec na 850 s automatom - dialnica BA-Praha - v polovici cesty zastavka na odpocivadle - kotuce nadych cervenej farby (podotykam jazdenie normalnym sposobom).
Priklad c.2 - na Rhodose sme mali pozicany Hyundai Accent s automatom. Cesty na Rhodose = kopec/z kopca, nic ine. Jazda primerana, trochu rychlejsia. Az zrazu ejhle - otec s hrozou v ociach zastavuje - holt auticko pri jazde z jedneho kopca zacalo brzdit na 50% - kotuce sice neboli cervene, kedze svietilo slnko, nebolo vidiet, ale v noci by ziarili ako lampiony :lol:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Ondrao
Offline
Příspěvky: 29
Registrován: 29 srp 2005 22:39
Bydliště: Říčany u Prahy/ Náchod

Příspěvek od Ondrao »

Ahoj,

Taky si přisadím
Pro Veetec: se svojí 740 jsme toho najezdili už hodně, kotouče jsem měnil teprve ve 250 tis. km - rok před výměnou mi na cestě ve Švýcarsku odešla jednotka od ABS ( to jsem ještě netušil,ačkoliv svítila kontrolka :( ), brzdy byly neustále přibržděné (to jsem taky netušil :( nejsem žádný prase, přibrždovalo to málo, ale v raichu se jezdí kapánek rychleji :) ) s tímto jsem absolvoval cca 900 km a až na zpáteční cestě jsem večer u benzínky v raichu zjistil, že mám druhá pomocná světla - červeňoučký kotouče, po opravě jsem jezdil dál úplně v pohodě, bez problému, kotouče jsem měnil až když už byly slabé na tloušťku, vibrace do volantu nás potkali loni, tak nejdříve obvyklé kolečko – vyvažování, ráfky atd, pak kotouče ( stažení), desky, nakonec jsem vyměnil gumy ve stabilizační tyči ( předpoklad, že není vůle na čepech řízení, táhlu řízení, kulákách ) no a už to nevibruje – jen velmi, velmi nepatrně – ale to bych přičetl těm kotoučům – mám zkušenost, jak se jednou stáhnou na soustruhu, že pak jdou brzo do kytek. Kdyby se to vrátilo, nejdříve okouknul ty gumy na stabilizátorech. Jo a koukni jestli se ti nepovolilo (šrouby) uložení řízení, na těch českých tankodromech, co jim někdo říká silnice nic zvláštního.
_________________
V70 II combi 2,5 TDI, 285 000 km, ´02, "červený sršeň" - :-) - 20.8.2010 - RIP POLOŽIL ZA MNE statečně život a zachránil mne

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Jak jsem psal výše, můj kombík měl křivé kotouče. Ujel jsem na nich asi 7.000 km a nerovnoměrnost brzdění byla po celou dobu stejná. Před měsícem jsem vyměnil destičky (původní byly krásně rovnoměrně sjeté, pístky se daly zatlačit prstem, kotouče hladké, prostě eňo ňuňo). Po ujetí cca 1.000 km nerovnoměrnost brzdění zmizela, prostě to brzdí jak má.

?!?!?!?!?


A teď mudrujte...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Gusta
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 28 říj 2003 13:20
Bydliště: Brno

Vibrace volantu při przdění

Příspěvek od Gusta »

Možná jsem to nepostřehl, protože jsem ty příspěvky jenom tak prolítl. Všiml jsem si několika poznámek ohledně vůlí v řízení, ale já bych určitě ještě před vůlemi v řízeních prověřil vůli ložisek předních kol.
(a všechna Volva, která jsem měl, jsem obdržel v takovém stavu, že vůle v ložiskách byla mnohem větší, než nepřijatelně veliká)
Ale pokud jsou křivé kotouče, tak to pochopitelně nepomáhá....
_________________
245, 1990 (?), B200E

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Re: Vibrace volantu při przdění

Příspěvek od veetec »

Gusta píše: ale já bych určitě ještě před vůlemi v řízeních prověřil vůli ložisek předních kol.

nemyslím, že by dědeček neměl vůle kdevšudemožně, ale ložiska byla určitě v mezičase měněna na obou stranách, protože pískala až drnčela, v mezičase myslím v období po původních volvokotoučích, které určitě vydrželi 250tkm, zatímce životnost novejších neznačkových (mám na mysli samozřejmě tu jedinou značku, tedy naši ;o)) kolísá mezi 5 a 20 tkm již několik let. :cry:
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Cafa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 341
Registrován: 22 črc 2004 20:45
Vůz: 2006 S40 1.6D
Bydliště: Lovosice / Litoměřice

Příspěvek od Cafa »

Jarda S40 píše: 1)vadnutí brzd by měla způsobit až vařící se brzdová kapalina. T.j. taková, jejíž teplota překročila bod varu a tím pádem se zavzdušní brzdy. Měla by to být jen kapalina, kerá absorbovala vzdušnou vlhkost a nebyla v termínu vyměněna.
U Toyoty jsem po 160tis.km :lol: vyhodil puvodni kotouce, duvodem byla vibrace ve volantu a nechal dat neorigo kotouce + desticky, od te doby, kdyz jsem dal brzdam vic zabrat, tak jednak desne smrdely, ale co je horsi, jakmile jsem toto zacitil, tak to bylo spojene s vyrazne nizsim ucinkem brzd, doprovazenym nechutnym vrzanim. Brzdice jsou rozhybany, brzdovka byla menena spolecne s kotouci a deskami. Vse fa. Lucas. Tak nevim, jiz se toho bojim. Puvodni kotouce vydzely mnohonasobne vic.. Jo a mimo jine vibrace pochopitelne nezmizela, jen se zmirnila, takze pravdepodobne vule kdesi, ktera byla zesilena pokrivenymi kotouci..
_________________
Je:
* 2006 S40 D4164T
Bylo:
* 2001 V70 XC B5244T3 Geartronic Obrázek
* 1999 V70 XC 2,4T
* 2000 S40 2.0T

Miloš
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 22 led 2004 09:08
Bydliště: Kačice

Příspěvek od Miloš »

dříve to více vydrželo,byl tam azbest v destičkách a ten to mazal,

za něj není náhrada a to co ho nahradilo tak více odírá kotouče,nebo to hrozně vrže při brždění,jsou tam jako náhrada piliny různých měkkých kovů
_________________
740C,turbo 2.3 benzin,1986,230tis. km

Ondrao
Offline
Příspěvky: 29
Registrován: 29 srp 2005 22:39
Bydliště: Říčany u Prahy/ Náchod

Příspěvek od Ondrao »

No ja nevím,

s těma deskama jo, ty vydržej fakt málo, na volvíka kupuju čím dál častěji, měnil jsem výrobce, ale to nepomáhá, ale ty kotouče jsem měnil a těď drží už zhruba 100 tis - bral jsem je v Praze od Bartáka za 6tis to je už asi tři roky - výrobce nevím :cry:, ¨
add vůle ložisek na kolech - to jěště neznám - volvík (745) má teď´ 370 tis a jsou tam původní - kupoval jsem ho ve 140 tis km, tak je mi divný kolik by ty volva musely mít nalítano, aby měli vyčvachtaný ložiska, ale záleží na nápravě a kdo stím jak jezdil, u zelenýho žroutíka - V70 jsem už měnil tyčky stab a čekají mě čepy ramen - ale to je zas asi o těch našich !silnicích! nesilnicích a šimovského 4 cedulich na celou D1 :oops:
_________________
V70 II combi 2,5 TDI, 285 000 km, ´02, "červený sršeň" - :-) - 20.8.2010 - RIP POLOŽIL ZA MNE statečně život a zachránil mne

Gusta
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 28 říj 2003 13:20
Bydliště: Brno

Vůle v ložiskách

Příspěvek od Gusta »

Tak pánové, já fakt nevím, jestli jste mně pochopili správně. Z vašich zpráv soudím, že ne.
Nepsal jsem ani slovo o VÝMĚNĚ předních ložisek, ale o VŮLI! To je dost zásadní rozdíl. Volvo 200 má na předním kole dvě kuželíková valivá ložiska. Ta musí mít správnou vůli/přesah, jinak to dělá buď kravál, hrká to a tahá to do děr (auto špatně řídí, prostě v něm přední kola dost volně hrkají) a nebo je ta vůle moc malá a ložiska se přehřívají (s následným rizikem destrukce). Ta vůle tam vzniká provozem a proto je nutné ji taky občas kontrolovat. Protože provozem a opotřebením se vůle zvětšuje, je nutné kola ložiska zpravidla dotahovat. K tomu je na předním kole taková ta korunková matice pod krytkou na náboji kola (úplně uprostřed kola), novější auta tam myslím mají tu matici nějak jinou, ale je pokud vím vždy jištěnou závlačkou (při vytahování závlačky doporučuji mít po ruce novou, kdyby praskla). Seřízení vůle je dost věda, ono totiž to kolo může potom při jízdě upadnout, když se to přežene, ale různé knížky předepisují dostatečně přesný doporučený seřizovací postup. Mně se osvědčilo po předepnutí lehké dotažení (myslím, že jsem ani k předchozímu předepnutí nepouži momenťák), z toho je jasně vidět, jak strašlivě veliká ta vůle vždycky byla, z toho usuzuji, že na to prostě každej kašle. Po dotažení se vždycky dost radikálně zlepšily jízdní vlastnosti a akustické emise v prostoru pracoviště řidiče. U novějších aut jsou často přední ložiska provedena jako neseřiditelný konstrukční celek, takže seřízení není možné. U Volva 200 je seřízení naopak nutné.
_________________
245, 1990 (?), B200E

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Re: Vůle v ložiskách

Příspěvek od veetec »

U Volva 200 je seřízení naopak nutné.[/quote]

fííha, Gusto, nemáš návod, jak přesně a kolik a tak? Zebych to vyzkoušel/nechal někoho udělat? Tonoucí se i stýbla chytá... je fakt, že tam těch vůlí je asi opravdu mnoho, protože teď jsem si všiml, že to hrká do volantu i když nebrzdím, když jedu třeba kolem 90-100km/h po celkem slušný silnici, takže to určitě v tomto případě nebyly brzdy...? :?:
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Gusta
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 28 říj 2003 13:20
Bydliště: Brno

Příspěvek od Gusta »

Já jsem tady dlouho nebyl, kouknu doma do chytré knihy "Postav si doma vé vlastní Volvo 240" přesně naten postup a dám ti vědět...
_________________
245, 1990 (?), B200E

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od veetec »

Gusta píše:Já jsem tady dlouho nebyl, kouknu doma do chytré knihy "Postav si doma vé vlastní Volvo 240" přesně naten postup a dám ti vědět...
OK diq, řikal Rosťa, že je to brnkačka, tak se uvidí...
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

jojo
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 2657
Registrován: 11 říj 2004 09:50
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od jojo »

Ja jsem neco takovyho rikal? :oops:
_________________
V/240 Classic, r.v.92, B230F, 5q Scharnhorst
V/244GL, r.v.80, B21A, 4q+OD Gneisenau - na prodej
V/264TE, r.v.79, B27E, aut.3q Tirpitz
V/264GLE, r.v.80, B27E, aut.3q Bismarck

Gusta
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 28 říj 2003 13:20
Bydliště: Brno

Seřízení vůle ložisek přední nápravy

Příspěvek od Gusta »

Kniha „Postav si sám doma své vlastní Volvo“ (Haynes, Volvo 240, r.v. neznám, protože mám kopii bez desek) říká o ložiskách předních kol toto:

3 Ložiska předních kol – kontrola a seřízení

Kontrola
1 Zvedněte a zajistěte přední část vozu (obě kola musí být ve vzduchu).
2 Uchopte kolo za vršek a spodek a zkuste jím silně zapáčit kolem vodorovné osy (vrch k sobě, spodek od sebe a potom naopak). Eventuální vůle má být zcela minimální, měla by být stěží poznat.
3 Roztočte rukou kolo. Musí se otáčet volně a bez nadměrného hluku – jakékoli rázy nebo skřípění byste měl ihned rozpoznat a odstranit jejich příčinu.
Pozn.: Pro tuto operaci je nezbytné ujistit se, že zdrojem váznutí nebo hluku nejsou brzdové destičky. Je-li to nezbytné, před zkouškou je vyjměte.

Seřízení
4 Odmontujte kolo.
5 Sejměte čepičku ložiska (maznici).
6 Z matice ložiska vyjměte pojistnou závlačku a vyšroubujte matici, očistěte ji i závit osy kola a důkladně je namažte vazelínou.
7 Na vozech se starým typem matice ložisek (viz obr. 10.3) našroubujte a utáhněte matici ložisek momentem „Stupeň 1“ za současného pomalého otáčení kolem.
8 Povolte matici o jednu polovinu otáčky. Pak zkontrolujte, zda je vnější kroužek ložiska volný.
9 Utáhněte matici právě tak, aby s podložkou pod ní právě ještě šlo pohnout.
10 Nyní utáhněte matici do nejbližší polohy vhodné pro vložení závlačky. Vložte a zajistěte rozehnutím novou závlačku.
11 Zkontrolujte, zda se náboj kola otáčí volně bez rozeznatelné vůle.
12 Naplňte čepičku ložiska (maznici) z poloviny vazelínou a zaklepněte ji zpět do náboje.
13 Namontujte kolo a spusťte vozidlo ze zvedáku.
No a samozřejmě „proveďte zkoušku projetím vozidla“.
14 U vozidel vyrobených od roku 1980 a novějších, která mají novou matici ložiska s integrovanou podložkou, je postup podobný, avšak s následující změnou: Po povolení matice o polovinu otáčky ji znovu dotáhněte bez klíče rukou co nejvíc to půjde. Potom ji klíčem dotáhněte do nejbližší polohy vhodné pro vložení závlačky.

Poznámky: „Stará“ matice ložiska předního kola je korunkového typu a je pod ní podložka. „Nová“ matice je taktéž korunkového typu, avšak vcelku s podložkou.
Utahovací moment „Stupeň 1“: 55 Nm (41 lbf ft).

Čili jde o to, narvat tam ty všechny věci momentem 55Nm, potom povolit matku, ale tak, aby se to celé nerozsypalo, tím to nebude nijak nadměrně zmáčknuté a přitom to zůstane těsně, a potom se to celé už v podstatě jemně dotáhne. No a mně to až tak moc nefungovalo, možná, že má vliv to, že to ložisko nebylo nové. Takže já jsem to potom zkusil dotáhnout vždycky o jednu pozici závlačky na korunce té matice a potom jsem zkusil, jestli se kolo volně točí. Víc utáhnout najednou jsem měl vždycky strach, tak jsem tam nasadil čepičku a jezdil jsem. Při tom jsem vždycky po jízdě zkoušel, jestli se náboj nějak nezahřívá (pozor, teplo by mohlo jít taky ne od ložisek, ale od brzdových kotoučů, není špatné poslední část jízdy jet pomaleji a moc nebrzdit a potom zkontrolovat, nejsou-li teplejší kotouče, POZOR na spálení prstů!). Když to bylo dobrý, tak jsem to potom příležitostně zkusil zase o jednu pozici dotáhnout. Jakmile ale začalo kolem jít otáčet ztuha, radši jsem to zpět o pozici povolil. Zlepšení jízdních vlastností bylo vždy patrné i při dotažení o pouhou jednu pozici.
_________________
245, 1990 (?), B200E

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1505
Registrován: 28 lis 2003 20:49
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Re: Seřízení vůle ložisek přední nápravy

Příspěvek od LUBOŠ »

To jsou vyčerpávající informace Gusto. Pěkný, pěkný.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

náboje

Příspěvek od veetec »

Díky, Gusto, moooc pěkné slohové cvičení, ještě bych měl se k tomu dostat :p grazie mille
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Gusta
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 28 říj 2003 13:20
Bydliště: Brno

Vůle v předních ložiskách

Příspěvek od Gusta »

A ještě mně napadla jedna věc, s tím mám asi problém já na svém Běloušovi. Na starém autě jsem měnil přední tlumiče (t.z.v. "vložku") a asi rok jsem pak jezdil a přední náprava různě klepala a vrzala. Příčinou byly špatně dotažené matice (ony jsou to vlastně šrouby), které drží "vložku" (=tlumič) v trubce McPhersona. Ten tlumič tam asi musí být dotažen dost velkým momentem, což já jsem neudělal. Jak se přes tlumič zachycují momenty a síly od nápravy, tak on prostě vevnitř v té trubce hrkal. A teďka mně na novým dělá to stejné. Náprava tenkrát byla jednoduchá, půjčil jsem si pořádný hasák, zvedl předek auta na zvedák (aby se rozevřely závity předních pružin a já se k tomu vůbec dostal), shrnul jsem gumovou krytku, která chrání pístnici tlumiče protí písku a kamenům a tu matici/šroub (to čím vlastně končí ta trubka McPhersona) jsem pořádně dotáhl. Současně jsem se snažil držet kolo, aby veškerý moment při dotahování nedrželo řízení, ale to byla asi iluzorní snaha. No a byl pokoj. U nového se na to chystám, ale zatím se mně na to zdá venku zbytečně velká zima.
_________________
245, 1990 (?), B200E

Gusta
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 28 říj 2003 13:20
Bydliště: Brno

Vůle v předních ložiskách

Příspěvek od Gusta »

Pánové, tak jsem se včera zuřivě přemohl a na svém novém voze (jezdím s ním 1,5 roku) jsem seřídil vůli ložisek předních kol. Prakticky to zase až taková věda nebyla, obě matice po sejmutí krytek na závitech doslova hrkaly, co jim zajišťovací závlačky dovolily, tak jsem je prostě obě utáhl o jednu pozici závlačky (bylo to na "volně hrkající matice", další pozice závlačky byla "nic nehrká, vše se tváří tuze, kotouč se volně otáčí" a o jednu pozici dál už to bylo "kotoučem jde otočit ztuha", takže jsem to o tu jednu pozici zase vrátil). Protože jsem loni měnil hlavní čepy, tak to mohu posuzovat - výsledný efekt dotažení ložisek o jednu pozici závlačky je při následné jízdě blízký efektu, kterého se docílí výměnou čepů - najednou zčista jasna jako když utne řízení netahají hrboly a díry. (Samozřejmě, že trochu tahají, musí, ale je to úžasný rozdíl).
Gusta.
_________________
245, 1990 (?), B200E

Fritzko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1018
Registrován: 19 čer 2011 15:37
Bydliště: Trnavský kraj, SR

Re: Znovu brzdy???240tka

Příspěvek od Fritzko »

veetec píše:Není to tak dávno, co jsem se tu dotazoval na klepání při brždění, pak mi Marra rozchodil pístky, vyměnili jsme kotouče a po skoro rovných 10 tkm se to začíná ozývat znovu, tedy spíše je to hmatatelné, než že by to bylo slyšet. Prostě při brždění při rychlostech nad 60km/h se klepe volant. Nechce se mi věřit, že by byly pístky po létě zase zarezlý nebo že kotouče - jakékoli - které tam strčíme, jsou po 10tkm zkroucený. Nenapadá vás někoho ještě něco? Když jsou nový, tak dobrý, ale jak se trochu zajedou, mlátí do volantu... :cry:
mam presne ten isty problem.. ale mne sa to stava uz mozno aj pri 40-50km/h ako kedy ale vacsinou ked idem nad 60km/h..
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
This topic is 8 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „200 - opravy“