Znovu brzdy???240tka

Kategorie věnovaná dvojkám

Moderátor: wickey

This topic is 8 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Znovu brzdy???240tka

Příspěvek od veetec »

Není to tak dávno, co jsem se tu dotazoval na klepání při brždění, pak mi Marra rozchodil pístky, vyměnili jsme kotouče a po skoro rovných 10 tkm se to začíná ozývat znovu, tedy spíše je to hmatatelné, než že by to bylo slyšet. Prostě při brždění při rychlostech nad 60km/h se klepe volant. Nechce se mi věřit, že by byly pístky po létě zase zarezlý nebo že kotouče - jakékoli - které tam strčíme, jsou po 10tkm zkroucený. Nenapadá vás někoho ještě něco? Když jsou nový, tak dobrý, ale jak se trochu zajedou, mlátí do volantu... :cry:
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Anonymous

Re: Znovu brzdy???240tka

Příspěvek od Anonymous »

veetec píše:Není to tak dávno, co jsem se tu dotazoval na klepání při brždění, pak mi Marra rozchodil pístky, vyměnili jsme kotouče a po skoro rovných 10 tkm se to začíná ozývat znovu, tedy spíše je to hmatatelné, než že by to bylo slyšet. Prostě při brždění při rychlostech nad 60km/h se klepe volant. Nechce se mi věřit, že by byly pístky po létě zase zarezlý nebo že kotouče - jakékoli - které tam strčíme, jsou po 10tkm zkroucený. Nenapadá vás někoho ještě něco? Když jsou nový, tak dobrý, ale jak se trochu zajedou, mlátí do volantu... :cry:
No tak to je hodně divný, pravdou je že existují i umělci co dokážou zrušit kotouče po 300km...čímž nenarážím na Tebe, spíš zdůrazňuju jak je divný že pokaždý po cca 10k km Ti to začně dělat.
Jenom zkušenosti od Fordů (Sierr a Scorpií), spousty lidí vyměnilo kotouče, brzdiče, destičky a pořád jim vibroval volant při brždění a u těch Fordů to nakonec bylo v ramenech (nějaký silentbloky atd.) - tak jestli náhodou se Ti nestane že když se kotouče vhodně akorát zajedou tak to začne dělat tohle...jinak Ti asi Mára řekne jestli jsou ty kotouče zkroucený a je závada vychází z nich anebo je problém jinde. Jestli to děláš Ty, tak míň brzdi, víc využívej motoru...
Můj soused s Favoritem zničí kotouče po cca 5-10k km pokaždý ale je to jeho stylem...bez problémů v 90 to valí těsně před zatáčku, pak vyřadí a dupne na brzdu. Tohle dělá klidně i ze 140 a já to nemůžu cítit, to úplně člověk vnímá jak ty brzdy vadnou a děje se něco nekalýho...

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Re: Znovu brzdy???240tka

Příspěvek od travex »

ja jsem vymenil brzdy komplet za novy a taky se to asi 30 tkm zacalo objevovat znova, uz jsem zacal propadat panice s tim ze brzdy zase spatne a ejhle: vule v pravem voditku rizeni.....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Re: Znovu brzdy???240tka

Příspěvek od veetec »

travex píše:ja jsem vymenil brzdy komplet za novy a taky se to asi 30 tkm zacalo objevovat znova, uz jsem zacal propadat panice s tim ze brzdy zase spatne a ejhle: vule v pravem voditku rizeni.....
přesně něco takového jsem měl na mysli, brzdím skoro zásadně za použití motoru, raději spapáme o něco více benzínu než sežereme nový kotouče, i když u mě to už pár let neplatí, kotouče měním stejně, naštěstí je zatím vždy vyreklamovali. Dohodnu se s Marrou, jestli se mi na to juckne a kdy, silentbloky nebo nějaká ložiska, jen mi uplně nesedí, že to dělá právě až po těch cca 5-10 tkm... :x
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Pablo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 421
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pablo »

Co ještě sloupek řízení? Ten musí časem taky dostat vůli a když je ještě jinde nějaká ta vůle, tak se sejdou a jeto :idea: Pak už jen mít vůli to opravit ;) P.
_________________
945GL B230FD/M47 1993

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od veetec »

Pablo Pacho píše:Co ještě sloupek řízení? Ten musí časem taky dostat vůli a když je ještě jinde nějaká ta vůle, tak se sejdou a jeto :idea: Pak už jen mít vůli to opravit ;) P.
ale proč by to po výměně kotoučů přestalo dělat a objevilo se to až po zajetí (5tkm)???
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

veetec píše:
Pablo Pacho píše:Co ještě sloupek řízení? Ten musí časem taky dostat vůli a když je ještě jinde nějaká ta vůle, tak se sejdou a jeto :idea: Pak už jen mít vůli to opravit ;) P.
ale proč by to po výměně kotoučů přestalo dělat a objevilo se to až po zajetí (5tkm)???
Čti odpovědi, s tímhle názorem takhle na dálku souhlasím: "...dostat vůli a když je ještě jinde nějaká ta vůle, tak se sejdou a jeto"

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Roji, Ty se snažíš naznačit, že pokud chci od brzd maximální výkon (zabrzdit z devadesátky co nejrychleji považuji za lechtání), tak se NUTNĚ zkřiví kotouče? Podotýkám, že nejsem strojař, ale s dovolením Ti nevěřím.

Mám kámoše, kteří závodí s veterány (BMW 1602, 2002, Fiat 125S,...) a nepamatuji si, že by si ztěžovali "po každým závodě vyměňuju křivý kotouče" a to brzdí "na krev" i z vyšších rychlostí.

V návodech k obsluze se výrobce jistí před kdečím (turbodiesly před vypnutím motoru nechat minutu běžet, aby se ochladilo turbo, jinak popraská,...), ale o křivých kotoučích jsem nečetl.

Já sám nejsem přítelem brzdění motorem a nepodařilo se mi na žádném autě kotouče zkřivit - ale VŽDY to byly staré koutouče, nové jsem nikdy nekupoval. Křivý kotouče mám na kombíku, mrknu se, jestli to jsou originály.

A teď se dostávám k závěru: Nejsou zkřivené kotouče důsledkem fušerské výroby? Prodejci při reklamaci pochopitelně hází vinu na řidiče - jó pane, vy jste brzdil moc, to nemůžete...
Naposledy upravil(a) standa dne 29 říj 2005 20:53, celkem upraveno 1 x.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Vzhledem k bohatým zkušenostem s jízdou se zkřivenými kotouči si dovoluji nabídnout metodu, kterou se rozezná křivý kotouč od všeho ostatního: Já když dobrzďuju (rychlost menší než 5 km/h), tak zřetelně cítím, jak to brzdí víc, míň, vííc, mííň, stojim. To by silentbloky, čepy a nevyvážený kola nedělaly.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4 Standa - už jsem to tu snad psal, ale zopakuji. Kotouče by se měli po obrobení tzv. notmalizačně vyžíhat, aby se odstranilo vnitřní pnutí materiálu, způsobené obráběním. jinak se toto pnutí může projevit při nadměrném ohřevu (třeba při intenzívním dlouhotrvajícím brždění) deformací kotoučů. Ale tak Víťa určitě nebrzdí :-D . A o postupech výrobců (některých) si nedělejme iluze. Je otázka, zda ty měněné kotouče opravdu házely, zda tu reklamaci nějak zkoumali než ji uznali atd. atd. Ty vůle se určitě musej zkontrolovat, ale to Mára určitě udělal. Ono takhle na dálku...

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4 Standa - úplně ideální na tu křivost je udělat si nějaký jednoduchý držák úchylkoměru a rovnou to změřit.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

úchylkoměr? to bych mohl vyzkoušet na sebe :roll:

Jardo, a křivý kotouče jsou křivý jako "osmice " na jízdním kole, nebo po obvodu rozdílná tloušťka?

Na kotoučové 603 se při demontáži a montáži kotoučů předepisuje kontrola házivosti - max. 0,15 mm.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

To mě nikdy nenapadlo je měřit z obou stran, ale řekl bych že jako osma na kole. Jinak ůchylkoměr je také snad číslicový indikátor. Mohu ti ho vyfotit a poslat mailem, vypadá jak hodinky. Jo je to opravdu ta házivost na Tatře.
P.S. ty máš dnes nějak dobrou náladu, napíšeš mi přes S.Z. co se ti povedlo? Co samolepky, dorazily?

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

standa píše:Roji, Ty se snažíš naznačit, že pokud chci od brzd maximální výkon (zabrzdit z devadesátky co nejrychleji považuji za lechtání), tak se NUTNĚ zkřiví kotouče? Podotýkám, že nejsem strojař, ale s dovolením Ti nevěřím.
Taky nejsem strojař a spíš jsi mě špatně pochopil. Jednalo se o to, že vidím rozdíl řidiče A co brzdí motorem, podřazuje a víceméně brzdy nepoužívá (ano, je to tak a když znám terén, tak si dovolím tvrdit že konkrétně já jsem schopen se zvýšenou dávkou předvídavosti ujet s mým TD cestu doma -> chalupa, tedy cca 48km bez zhasnutí kontrolky kontroly žárovek brzdových světel (i když jí zmáčknu hned po nastartování protože by mě tam svítící oranž kontrolka štvala ;) )), kterému kotouče vydrží klidně 100k km a více a pak vidím řidiče B kterému odejdou po 5k km jenom díky jeho stylu. Podotýkám, že soused ja absolutně technický antitalent a cokoli špatného na autě nevnímá, tedy co mu neřeknou v servisu, jakoby ani nebylo. Ale prostě je schopen zničit komplet brzdy za (jak se mu daří) cca 5-10k km.
Čímž samozřejmě netvrdím, že jedním, dvěmi, deseti zahamtnutýma brzdama zničí kotouče, ale věř, že na tom Favoritu to cítit je jako prase, když se snaží závodit (rozuměj max. 120 :badgrin: ) na cestě 50km, tak ty brzdy zvadnou a to cítit jako prase je. A když jim takovejhle kouř dává většinu jeho cestování, tak jdou do kytiček.

P.S.: Zkušenosti ukazují, že nevhodně zvolené destičky ke kotoučím dokážou taky divy (Renault Espace ujel 30km než se mu začalo kouřit od kol a byl zralej na plaťák...)
Tak jsem vysvětlil myšlenku, už se shodnem v názoru?

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

brzdy, brzdy, nebrzdy

Příspěvek od veetec »

o postupech výrobců (některých) si nedělejme iluze. Je otázka, zda ty měněné kotouče opravdu házely, zda tu reklamaci nějak zkoumali než ji uznali atd.

vzhledem k tomu, že jsem za posledních několik let vystřídal většinu (no minimálně 3-4) dostupných výrobců, některé i několikrát, troufám si tvrdit, že je nepravděpodobné, že by všichni byli tak blbé, aby riskovali nevyžíhání, které je dle normy. K sejduvším se vůlím v kdečem: je to možné, ale opět vzhledem k opakování tohoto jevu (ca 5tkm je to OK, pak se to postupně zhoršuje - vyzkoušeno celkem asi 8krát!) se mi to moc nezdá. Nejsem ani strojař, ani automechanik (ani amatér), a proto si to neumím vysvětlit. Dneska mám sraz s Marrou, tak doufám, že někam pokročíme. Budu informovat. Třeba sem jen už na to úchylnej (potřeboval bych možná přeměřit já a ne kotouče ;o) ) a mám na tento můj vůz nepřiměřené nároky, hdyby vás ještě něco napadlo, sem s tím, tonoucí se i stébla chytá - předpokládám, že to nakonec bude úplně něco jiného, jak už to tak bývá...
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Re: brzdy, brzdy, nebrzdy

Příspěvek od travex »

pokud je kotouc udelany opravdu poctive tak jedina sance jak ho zkrivit ze pri intenzivnim brzdeni nabrat vodu na kotouc.... , ale to se prakticky nestava a nevim o nikom, kdo by s timhle mel problem.... (nechci resit krive kotouce octavia, kde se od urciteho roku projevila materialova uspora na kotouci a kotouce se proste krivily - ale je to konstrukcni vada...)

Jinak k podobnemu jevu se dostanete pokud Vam jedna desticka brzdi min nez druha (u plovoucich trmenu zatuhla voditka, u normalnich trmenu zatuhly pistek). U repase trmenu je vzdy riziko, ze se pistek opetovne zasekne (ma napriklad po obvodu ryhu, nebo misto poskozene korozi), ale to uz opravdu teoretizujeme - nejlepsi je to auto zvednout sundat kola a zkoumat co je blbe.... vyresi se to v par minutach, kdyz to budeme tady pripirat tak to muzeme resit furt dokola a stejne nic nevyresime....

Ad volba kotoucu a desticek - jelikoz se lisi materialy u jednotlivych vyrobcu muze se stat, ze napriklad kotouce od jednoho vyrobce si nemusi rozumet s destickami jineho vyrobce.... vetsinou to bud brzdi blbe nebo se nadmerne opotrebovava kotouc.... tohle jsem zazil s kotouci od ATE a nejakymi noname destickami.... dnes preferuji koupit kotouce a desticky od jednoho vyrobce....a´prakticky nezalezi od ktereho....

PS: Jinak brzdy by mely vydrzet i styl ridice B....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

2 roj : A co si tvuj soused na facko kupuje za kotouce a desticky predpokldam ze ty nejlevnejsi ;)

Ale kdyz si clovek koupi kvalitni kotouce a k tomu dobry desky tak nejen ze ti jen tak nezmeknou ale navic i vydrzi dele :idea:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

brzzzdy to nejsou

Příspěvek od veetec »

MArra si to projel a myslí, že brzzdy to nedělají, aspoň ne zatím. Prý asi vůle v řízení, jak tu také kde kdo naznačoval. Ještě pojedu na třesák nad jamou. Asi bych potřeboval tím uchLkoměrem změřit já, ještě tomu dám šanci. 5ešil tu někdo podobný problém, tedy vůli v řízení? A vyřešil? Nebo mám založit nový téma? kvrdlání ve volantu? Budu o průběhu hledání dále informovat...
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

DejFe píše:2 roj : A co si tvuj soused na facko kupuje za kotouce a desticky predpokldam ze ty nejlevnejsi ;)
Co mu tam v servisu Škoda dají, to tam má. Tím chci říct, že jsou to originály, posuďte sami jestli to jsou takový zmetky či ne. Prostě tvrdim že je to v jeho stylu jízdy. I ten kdo jezdí brzda plyn, tak tomu podle mě nedává takovou čočku jako on.

Muž prase: Kalí kalí, brzdy na max. současně s podřazovánim (a to celý jenom když chvátá nebo se kochá silou svých koní(u Volva) klokanů, křečků apod. (ostatní))
Klasická ženská: Jede normálně, před zatáčkou vymáčkne spojku a lehce zpomaluje
Soused: Kalí, kalí, těsně před zatáčkou vyřadí a dupne na brzdu.
A ještě na vysvětlenou - muž prase=muž normální co chvátá a normálně jezdí skoro jako ženská až na to vymačkávání spojky (ženy si totiž podle zkušeností často mylně myslí, že když je motor v tahu(s kvaltem) tak že jim to do zatáčky bude zrychlovat)
-soused tohle dělá i ve městě ze 40km/h, 20km/h, prostě pořád a na to ty brzdy u Fava nejsou dimenzovaný, prostě ne a ne a ne!

Yossarian
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Trutnov/Pardubice

Re: brzzzdy to nejsou

Příspěvek od Yossarian »

veetec píše:MArra si to projel a myslí, že brzzdy to nedělají, aspoň ne zatím. Prý asi vůle v řízení, jak tu také kde kdo naznačoval. Ještě pojedu na třesák nad jamou. Asi bych potřeboval tím uchLkoměrem změřit já, ještě tomu dám šanci. 5ešil tu někdo podobný problém, tedy vůli v řízení? A vyřešil? Nebo mám založit nový téma? kvrdlání ve volantu? Budu o průběhu hledání dále informovat...

hmm řešil ale na 760. Měl jsem ale trošku jinej problém a to, že přichlosti nad 120km/h začlo řízení vibrovat později už od 100km/h. Začal jsem výměnou čepů, stabilizátorů atd až jsem nakonec musel to řízení vyměnit. Geometrii jsem dělal snad 100x a kola převažoval obden ale bylo to řízení. Přes Formánka jsem ho sehnal v Pha (Lysolajský údolí p.Strašek myslím). Po výměně řízení kdy spojovačky se dávali nový (protože volvo dělalo asi 3 typy se 3 různejma průměrama :evil: ), geometrii je to ok. Teda trošku klepe od 160km/h ale to už bude asi stářím mýho volvoňe :-D
Ale tvoje závada je divná aby řízení žralo kotouče? to se mi nezdá
_________________
Bylo: Š100 2x, Š110R, Š120 2x, Renault Clio 1.9D, Ford Sierra 2.0, Audi 80 1.8, VW Passat 1.6TD, Volvo Kombi 765 GLE / D24TIC / 1989

Je: Opel kombi Astra H 1.6 + služební stroj Octavia IV 2.0 TSI

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Re: brzzzdy to nejsou

Příspěvek od travex »

veetec píše:MArra si to projel a myslí, že brzzdy to nedělají, aspoň ne zatím. Prý asi vůle v řízení, jak tu také kde kdo naznačoval. Ještě pojedu na třesák nad jamou. Asi bych potřeboval tím uchLkoměrem změřit já, ještě tomu dám šanci. 5ešil tu někdo podobný problém, tedy vůli v řízení? A vyřešil? Nebo mám založit nový téma? kvrdlání ve volantu? Budu o průběhu hledání dále informovat...
jo resil, uz jsem to psal nahore.... vymenil jsem vsechny kulaky, spojovaci tyce (obe na sr*) a stejne nepomohlo, pak jsem jeste odhalil vuli ve voditakch v rizeni (vymena rizeni) a nasledne jeste vymena silnetbloku napravy..... ciliz jsem zrepasoval celou napravu a pohoda... vydrzelo to rok a mam vuli v pravem voditku znova.... asi to bylo nejake slabsi rizeni....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Re: brzzzdy to nejsou

Příspěvek od veetec »

Ale tvoje závada je divná aby řízení žralo kotouče? to se mi nezdá[/quote]

no já si myslím, že jsou to spojené nádoby, ne že by to přímo žralo kotouče, možná je opravdu při reklamaci ani nezkoumali přespříliš. Teď momentálně, dle marry, to nejsou kotouče, alee řízení - to už může být delší dobu. Jedno jistě ovlivňuje druhé a naopak - jedna vůle se sejde s jinou (;o)(Pablo) atd. atp. takže nic nového pod sluncem tu ještě není, uvidíme příště...
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Yossarian
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Trutnov/Pardubice

Re: brzzzdy to nejsou

Příspěvek od Yossarian »

alee řízení - to už může být delší dobu. Jedno jistě ovlivňuje druhé a naopak - jedna vůle se sejde s jinou (;o)(Pablo) atd. atp. takže nic nového pod sluncem tu ještě není, uvidíme příště...[/quote]

hmm jasně no pokud už tam máš velkej hrk tak ti to může postupně vyku..it ostatní komponenty na nápravě asi jako mě. Každopádně to otravuje život a je docela těžký to odstranit, držím ti palce. Holt ty naše auta toho maj až moc za sebou a český silnice stojej za h......
_________________
Bylo: Š100 2x, Š110R, Š120 2x, Renault Clio 1.9D, Ford Sierra 2.0, Audi 80 1.8, VW Passat 1.6TD, Volvo Kombi 765 GLE / D24TIC / 1989

Je: Opel kombi Astra H 1.6 + služební stroj Octavia IV 2.0 TSI

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Osobně mám po přečtení tohoto vlákna víc otázek než na začátku:

1. Co způsobuje "vadnutí" brzd? Horký kotouč, destička,..

2. Může se dobře vyrobený kotouč zkřivit? (neberu v potaz extrémy - na kotouč chrstne voda,...)

3. Destičky "žerou" kotouče? Nemůže to být tak, že v servisu ti vymění kotouče s destičkama, po xxxx kilometrech jdeš zase na výměnu destiček, nějakej dobrák ti vymění ty nový kotouče za starý, ty to zjistíš a při reklamaci jsou vymýšleny báchorky o žravých destičkách, který jsi dostal s kotoučema

4. Roji, při brzdění se musí zmařit energie (neboli ohřát brzdy), která roste se čtvercem rychlosti, takže brzdit z rychlosti 40 kmh je sranda, i když z této rychlosti budeš brzdit u každýho kandelábru.


ad 3. nemám iluze o kvalitě opraven a prodejen N.D. Všude se krade a hloupě zdůvodňuje vlastní neschopnost. Dneska jsem reklamoval půl roku starý termostat, který ze dne na den přestal fungovat. To bylo keců - pane, kde je doklad o odborné montáži (ale já nereklamuji montáž, ale funkci), s termostatem se musí vyměňit i kapalina (ukažte mi to napsané od výrobce termostatu), musí se alespoň odstanit kaly z chladící soustavy, když ne kapalina (takže když si koupím tlumič pérování, tak se nesmí ušpinit, abych ho mohl reklamovat?) atd....


ad vůle všeho druhu: Vůle dělá přátele! :-D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4Standa
1)Tzv. vadnutí brzd by měla způsobit až vařící se brzdová kapalina. T.j. taková, jejíž teplota překročila bod varu a tím pádem se zavzdušní brzdy. Měla by to být jen kapalina, kerá absorbovala vzdušnou vlhkost a nebyla v termínu vyměněna.
2)Kotouč se zkřivit může, ale podle mého názoru se vyměňují spíše kotouče ojeté pod mez, kterou určuje výrobce vouzu (sílu) a tyto zeslabené se i snáze zkroutí. Jinak ke mě jezdí pravidelně 1x ročně kamarád se zarezlým brzdičem u Saabu (nesehnal si ještě prachovku) a mívá ten kotouč rozžhavenej, ale není křivej ani nijak výrazně sjetej.
3) Zde nevím, ale myslím si, že mechanikovi by nestálo tolik práce za to, aby získal jeté kotouče, které nemůže nijak výhodně prodat. I když nevím, mám podezření, že mi v servisu na druhé garančce vyměnili u Feldy poloosu. Jinak si nemohu vysvětlit, proč na ní odešla manžeta kloubu v 60kkm a byla celá zpuchřelá, když na té druhé byla ještě roky jako nová.
This topic is 8 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „200 - opravy“