eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#76 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od dali »

karlos píše:pro 850R (a asi ani S70R atd.) nejsou mapy na 18T/19T + 3" výfuk problém a mám dodavatele ze Švédska...co jsem se s ním bavil, tak toto je tam docela běžný upgrade, stejně jako jinde v Evropě a v USA. Navíc třeba IPD a RICA umí taktéž dodat sw na tuto konfiguraci...
Záleží na ceně, ale asi jsem tvrdohlavej nebo natvrdlej, ale nejspíš mě těžko někdo přesvědčí že někdo kdo v mým autě nikdy neseděl ani nikdy nebude pomocí nadálku udělanýho softwaru dosáhne u auta s najetýma 300tkm stejnej nebo lepší výsledek, než když ho postavím na brzdu, a někdo nejdřív přečte a pak přepíše mapu. Až uvidím ceny, třeba pod tlakem eště změním názor :green: .

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#77 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od st_Andy »

Bohouš píše:jj dle Doktorova topicu ohledně motorů bych tam měl mít 18T......jdu se stydět do kouta :oops:
a kde je ten topic hoshi? :Search: :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#78 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od dali »

Tak mám odpověď: montáž vrtule včetně vyvážení (vyvážení je nutný) 1500 - 2000,-/kus, pokud nebude třeba měnit ložiska. Což mi přijde naprosto OK cena.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#79 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od doktor »

st_Andy píše:
Bohouš píše:jj dle Doktorova topicu ohledně motorů bych tam měl mít 18T......jdu se stydět do kouta :oops:
a kde je ten topic hoshi? :Search: :)

ideš: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=4&t=22555

ale já jsem jenom opisoval z wiki, google a jinych zdojů. takže až bude někdo mít nějakou revizi textu, ta mi napise SZ a ja to opravim.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#80 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od st_Andy »

doktor píše:ideš: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=4&t=22555
ale já jsem jenom opisoval z wiki, google a jinych zdojů. takže až bude někdo mít nějakou revizi textu, ta mi napise SZ a ja to opravim.
oh yeah, clanok luxus! jeden ukazkovy popis motorizacii a dobra robota :good: 8)
(to by chcelo nejako zvyraznit bratu lebo sa ktomu neda prekopat ani ked zadas hladat klucove slova nadpisu, a to je fakt skoda) :beer:

karlos
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 302
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 3.2
Bydliště: Praha 4

#81 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od karlos »

dali píše:
karlos píše:pro 850R (a asi ani S70R atd.) nejsou mapy na 18T/19T + 3" výfuk problém a mám dodavatele ze Švédska...co jsem se s ním bavil, tak toto je tam docela běžný upgrade, stejně jako jinde v Evropě a v USA. Navíc třeba IPD a RICA umí taktéž dodat sw na tuto konfiguraci...
Záleží na ceně, ale asi jsem tvrdohlavej nebo natvrdlej, ale nejspíš mě těžko někdo přesvědčí že někdo kdo v mým autě nikdy neseděl ani nikdy nebude pomocí nadálku udělanýho softwaru dosáhne u auta s najetýma 300tkm stejnej nebo lepší výsledek, než když ho postavím na brzdu, a někdo nejdřív přečte a pak přepíše mapu. Až uvidím ceny, třeba pod tlakem eště změním názor :green: .
stejně, jako vezmeš OEM chip na origo motor, tak se dá udělat OEM chip na jiný typ turba a výfuku...mě se tenkrát dokonce i ptal, co mám za výfuk a jaké turbo, že mi podle toho pošle mapu...prostě pokud si nehraješ s dalšími nastaveními, nýbrž jen vyměníš turbo a výfuk, není takový problém dopočítat mapy a posléze to hodit na chip :wink:

PS: samozřejmě, na brzdě se dá ladit lépe, ovšem otázka je, zda to má v tomto případě (tedy pro běžnou jízdu) smysl z finančního hlediska
_________________
JE: S80 3,2
BYLO: S80 V8, S60 2,5T AWD, 850R, 850T5, 760TIC, 740TIC a 3x 244GL

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 136
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#82 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Ray Doyle »

dali píše:Tak mám odpověď: montáž vrtule včetně vyvážení (vyvážení je nutný) 1500 - 2000,-/kus, pokud nebude třeba měnit ložiska. Což mi přijde naprosto OK cena.
Tak tahle cena mi taky přijde OK a pokud jsou načatý ložiska, tak bude jen dobře, když se to udělá hned a nenechá dojít až do hořkýho konce.
_________________
Je: služební A4 + BMW 335i N54
Bylo : Volvo S60R + S70R + 850 R, Audi A3+A6, Mini JCW, MB C30cdi AMG, Mazda 3 MPS, VW Lupo, Honda Accord ctdi, skoro všechno od Saabu:)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 136
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#83 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Ray Doyle »

karlos píše:pro 850R (a asi ani S70R atd.) nejsou mapy na 18T/19T + 3" výfuk problém a mám dodavatele ze Švédska...co jsem se s ním bavil, tak toto je tam docela běžný upgrade, stejně jako jinde v Evropě a v USA. Navíc třeba IPD a RICA umí taktéž dodat sw na tuto konfiguraci...
Tak jestli vyjde úprava turba na 19T ( výfuk už je na autě ) tak bych možná tvůj kontakt na SW využil. Samozřejmě záleží na ceně. Mě spíš jde o to, aby SW odpovídal instalovanému HW a bylo to nějak rozumně sladěný i pro normální jízdu a ne udělat z toho individuální úpravou přebroušenou pilu.
_________________
Je: služební A4 + BMW 335i N54
Bylo : Volvo S60R + S70R + 850 R, Audi A3+A6, Mini JCW, MB C30cdi AMG, Mazda 3 MPS, VW Lupo, Honda Accord ctdi, skoro všechno od Saabu:)

Bohouš

#84 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Bohouš »

Chlapi poraďte......mám nechat naroubovat nějaký sportovní kat (100 CPSI) na stávající užší první část výfukového potrubí, nebo dokoupit první část širšího potrubí včetně sportovního katu (400 CPSI) od BSR ???? Tzn. zvednout BSR stage II na BSR stage III. Nyní mám BSR střední a zadní díl výfuku tzn. širší.
Rozdíl je v tom finanční a to značně v neprospěch BSR, ale zase si řikám, že když jsem do erka zatím nacpal vše od BSR, tak jestli to mám "kazit" nějakým katem od Magnaflow apod.
Dnes jsem se v BSR zastavil a naroubování 100 CPSI katu do systému mě nedoporučili, že by to nemuselo dělat dobrotu se zbytkem auta. Ale oni ve mě zase vidí 20.000,- které jim vysypu za tu první část výfuku včetně montáže, takže teď mám dilema, abych nešetřil na místě kde to není zrovna vhodné.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 136
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#85 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Ray Doyle »

No asi ti neporadím, ale můj názor : 400CPI není sportovní ale normální kat s hustotou 400 kanálů na čtvereční palec ( tím se pro mě BSR eliminuje). Čím nižší číslo tím lepší průchodnost ( a vyšší cena), pro sportovní bych viděl alespoň 200 CPI, ideál je těch 100 CPI. Když se koukneš na všechny výfukové kity, tak je downpipe 3" a zbytek např 2,5". Na downpipe nejvýš záleží a je lepší mít větší průměr ( zbytek výfuku už je prakticky o ničem - stage 1 a 2 mají taky stejný výkon). Navíc sériová downpipe má strašlivý tvar, takže bych jí vyhodil rovnou do koše... Zkus se kouknout ještě na downpipe na http://www.jt-tuning.se Já od mich mám celý komplet výfuk bez katu a spokojenost. A pak bych jen upgradeoval jednotku na Stage 3.
_________________
Je: služební A4 + BMW 335i N54
Bylo : Volvo S60R + S70R + 850 R, Audi A3+A6, Mini JCW, MB C30cdi AMG, Mazda 3 MPS, VW Lupo, Honda Accord ctdi, skoro všechno od Saabu:)

Bohouš

#86 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Bohouš »

Ray - díky něco takového jsem potřeboval slyšet. Mimochodem, slušné stránky :good: Jinak jsem se vrátil od mechanika a ten mě také nedoporučil naroubování nějakého katu na stávající downpipe, takže se vydám cestou nákupu nového downpipu.
A pokud mě BSR nebude moci dodat downpipe s katem s CPSI max. 200, objednám si to z tohoto shopu..... Ale doufám, že to s BSR klapne, protože pak po nich budu chtít úpravu jednotky na stage III.

Bohouš

#87 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Bohouš »

Tak jsem napsal přímo na centrálu BSR, že chci stage III, ale s 200 CPSI katem, jinak to budu muset koupit u konkurence (http://www.jt-tuning.se/shop/) a zda je případně možné si nechat jen upravit ŘJ.
Uvidíme co mě chlapci odpoví.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 136
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#88 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Ray Doyle »

Já myslím, že koupit pouze soft by neměl být problém. Teď jsem v podobný situaci - mám komplet výfuk a sportovní filtr, teda HW na stage 3, a budu od BSR chtít jen jednotku. I jsem se v tomto smyslu nějak bavil klukama v Adusumu.
_________________
Je: služební A4 + BMW 335i N54
Bylo : Volvo S60R + S70R + 850 R, Audi A3+A6, Mini JCW, MB C30cdi AMG, Mazda 3 MPS, VW Lupo, Honda Accord ctdi, skoro všechno od Saabu:)

Bohouš

#89 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Bohouš »

V Adusumu jsem byl právě včera, ale byl tam "jen" brácha hlavního komunikátora s centrálou BSR...... Takže jsem dotaz vznesl přímo na BSR a uvidíme.
No já jsem zvědav co budou chtít případně jen za soft, když už od nich mám stage II.....přece jen je to takovej upgrejdek :twisted:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 136
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#90 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Ray Doyle »

Upgradek to sice je, ale když k tomu napočítáš dopravu a všechny ty tanečky kolem, tak to podle mě nějakou sumičku hodí. Proto jsem napřed dal celý výfuk a až teď jdu do jednotky. I když jsem se s "hlavním bráchou" původně domlouval, že by mi prodali i na std auto stage 3 jednotku a časem bych si ten HW doladil na správnou konfiguraci. Což by moc košér asi nebylo...
Ještě mám políčeno na přední brzdy a už by to moje auto mohlo být docela fajn.
_________________
Je: služební A4 + BMW 335i N54
Bylo : Volvo S60R + S70R + 850 R, Audi A3+A6, Mini JCW, MB C30cdi AMG, Mazda 3 MPS, VW Lupo, Honda Accord ctdi, skoro všechno od Saabu:)

Bohouš

#91 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Bohouš »

Tak tady je odpověď z BSR:

All BSR softwares are calibrated either with stock hardware (Stage 1) och using BSR hardware (Stage 3). This means that if you are using other hardware we can not anticipate what the result will be. It might affect power, it might affect drivability and it might affect durability.

Best regards /BSR


Takže klasická naučená odpověď, ale nic co jsem chtěl vědět. To fakt nejsou schopni do toho jejich downpipu nacpat 200 CPSI kat ??? Nechápu.....

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1842
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#92 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Roger »

Dalsi specialisti na Volvo performance tuning http://www.volvomotorsports.com/catalog a na modely od r.v. 2000 a dal od Volva na downpipes jsou napr. ELEVATE http://www.elevatecars.com a primo urcene na V70R je http://www.elevatecars.com/elevate-v70r/engine-performance/elevate-v70r-turbo-35-downpipe akorat ta cena je $1450 babek.
Taky se zaobiram tim, co s katem...asi to po vytluceni vnitrku skonci vymenou...takze otazka je, kde a co koupit a nebo nechat vyrobit...
kvalitni sportovni katy delaji:
Dynomax http://www.dynomax.com/
HJS http://www.hjs-motorsport.de/english/produkte_kart.php
nebo neco levnejsiho:
http://www.davesport.com/cgi-bin/davesport/DCAT100.html
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#93 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od dali »

2 Bohouš: já bych asi vydražil tohle: obx downpipe k tomu koupil 100CPSI 3" Magnaflow kat a kus trubky a nechal si to napasovat na ten BSR koncák... Podle mě ušetříš tak 5000Kč + oproti tomu jejich přicpanýmu zázraku. OBX už mám na autě ten komplet vejfuk a kvalita fakt moc pěkná. Stejně mi moc neleze do hlavy jak může BSR se sériovým katem dostat 330 koní /460 Nm... kolik to potom podle nich musí mít bez katu? 350? a na co jsou potom větší turba a vstřiky :%)

Bohouš

#94 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Bohouš »

Tak jsem to zkoušel horem dolem na BSR a zde je odpověď na dotaz zda by nebylo možné od nich získat down pipe se 100 CPSI katem:

That is not possible.

Stručně jasně, nic jiného :D :D :D Viditelně mě mají u zadku. Prostě páni z BSR mají downpipe se 400 CPSI katem a basta přes to vlak nejede a pokud tam dám něco jiného než BSR, tak nemůžou zaručit ani ťuk.
Teď je otázka zda je mezi těmi dvěma katy takový rozdíl. Na papíře samozřejmě ano, ale mechanik mě začal vysvětlovat, že pokud je ten kat spočítán a dimenzován na určitý druh výfuku a auta, tak by to nemuselo být tak hrozné......ale možná si to jen omlouvám, abych si v klidu koupil ten BSR downpipe.

Bohouš

#95 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Bohouš »

Tak jsem tak brousil po netu.......a kuk :shock:
Přílohy
motor II.jpg
motor II.jpg (98.59 KiB) Zobrazeno 1326 x
motor.jpg
motor.jpg (75.29 KiB) Zobrazeno 1326 x

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#96 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od dali »

Bohouš píše: That is not possible.
Když vidím ten jejich přístup, jak se ti za každou cenu snažej prostřelit downpipe za cenu převyšující to za co jinde seženeš komplet vejfuk, asi bych je poslal k šípku. Moc faktorů, který ovlivňujou výsledek tam neni: tloušťka potrubí, plynulost ohybů a průtok katu.

karlos
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 302
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 3.2
Bydliště: Praha 4

#97 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od karlos »

bohužel...jak jsem již řešil osobně, BSR opravdu asi není z pohledu zákazníka nic jiného, než třeba bitpower (pozařmo COKOLIVJINEHO) u nás...nicméně nehodlám nikomu kazit obchody a proto více info přes SZ.
_________________
JE: S80 3,2
BYLO: S80 V8, S60 2,5T AWD, 850R, 850T5, 760TIC, 740TIC a 3x 244GL

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 136
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#98 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Ray Doyle »

dali píše:Stejně mi moc neleze do hlavy jak může BSR se sériovým katem dostat 330 koní /460 Nm... kolik to potom podle nich musí mít bez katu? 350? a na co jsou potom větší turba a vstřiky :%)
Já bych za to moc nedal, že to bude mít tyhle hodnoty. Ani s tím nepočítám, ale doufám, že tam znatelný rozdíl bude...
Mě spíš zaráží, že nepožadují ani pro stage 3 sportovní filtr nebo otevřené sání, to je přece úplný základ.
A taky doufám, že mi to vůbec pojede, když nemám kat a pánové na centrále BSR říkají " it's not possible" :D
_________________
Je: služební A4 + BMW 335i N54
Bylo : Volvo S60R + S70R + 850 R, Audi A3+A6, Mini JCW, MB C30cdi AMG, Mazda 3 MPS, VW Lupo, Honda Accord ctdi, skoro všechno od Saabu:)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Bylany
Vůz: Volvo C70 cabrio

#99 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od andreC70 »

Mohl by mi někdo polopatě vysvětlit co je na downpipu tak zázračnýho ,že si ho třeba konkrétně BSR cení na 17tis? To je vevnitř nějaká technika od NASA? Respektivě co mě brání nechat si ho svařit někde u firmy? :)
_________________
Bmw 530i Touring - Volvo C70 2.0T cabrio

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#100 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od dali »

andreC70 píše:Mohl by mi někdo polopatě vysvětlit co je na downpipu tak zázračnýho ,že si ho třeba konkrétně BSR cení na 17tis?
Když je někdo obkladač, tak i šroubek od něj může stát litr... Jak píšu někde tady na fóru, komplet nerezovej vejfuk obx od turba dozadu mě vyšel na 12500,- Kdykoli ho slyším, nenapadlo by mě těch peněz litovat...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“