eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#26 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Lukaso »

hele je to trochu OT: ale poraďte mi. Mam na V40 kat totálně uplně prázdnej ( on ho totiš někdo vybral ) a dělá to docela bordel...na volnoběh ne, ale kolem vyšších otáček se to blíží zvuku prasklýho výfuku...novej stojí zhruba co mě stálo auto...??? klidně SZ abych to tu nezasíral

L
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 117
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#27 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Marek »

Nechtel tu nekdo 19T turbo??
Dodame,sezeneme ... :D
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

láďa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 470
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#28 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od láďa »

Marek píše:Nechtel tu nekdo 19T turbo??
Dodame,sezeneme ... :D
mě stačí 19tková vrtule,seženeš????.....turbo je jinak stejný, tak stačí vyměnit jen vrtuly :)
_________________
Koupena v T6R 850 T5R za 55tis..Nyní k prodeji v T6R za pouhých 85tis...

Bohouš

#29 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Bohouš »

Jj vrtulka je podstatně levnější, ale specializovaný turbo servis si za přehození hřídelek taky řekne ránu, takže nevím kterou formu zvolit :roll:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbo-Compressor-Wheel-Mitsubishi-TD04HL-19T-VOLVO-S70_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1c11063082QQitemZ120544702594QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Opravdu je možné koupit jen větší vrtulku ???? Nemusí se nijak upravovat housing turba ??? Vzpomínám si, že u T16 se musel housing nějak vybrušovat atd. prostě mrtě práce.

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#30 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od st_Andy »

Bohouš píše:Opravdu je možné koupit jen větší vrtulku ???? Nemusí se nijak upravovat housing turba ??? Vzpomínám si, že u T16 se musel housing nějak vybrušovat atd. prostě mrtě práce.
JJ to je célkem zajimavé :crazy:

Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 117
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#31 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Marek »

Pouze 19T vrtulku muzu objednat taky,neni problem.
A pokud vim,ze se musi turbinove skrin upravit. Preci jem 19T je o kousek vetsi a je nelogicke aby se vesel do mensi skrine.
K tomu vyvazeni,tlakova zkouska,dalsi vec-v jakem stavu budou loziska?? atd...
Ale pokud nekdo chce pouze tu , no problem...
Zajemci kdyztak pres SZ,at nezamatlavame tema o necem jinem... :P
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#32 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od dali »

Jestli se 19T opravdu liší jenom kompresorovým kolem a je teda jistý, že vejfuková část je stejná, tak nejčistší řešení je tohle: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TD04H-TD04HL-19T-Turbo-Compressor-Housing-Wheel-Volvo_W0QQitemZ270551312220QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item3efe1d675c + to dát přehodit někomu, kdo má na turba vyvažovačku. Eště jen tak pro zajímavost, kdo vám to na tohle turbo přesoftí? Podle mě vyměnit turbo bez doladění softwaru na míru k němu je polovičatá práce.

láďa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 470
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#33 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od láďa »

dali píše:Jestli se 19T opravdu liší jenom kompresorovým kolem a je teda jistý, že vejfuková část je stejná, tak nejčistší řešení je tohle: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TD04H-TD04HL-19T-Turbo-Compressor-Housing-Wheel-Volvo_W0QQitemZ270551312220QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item3efe1d675c + to dát přehodit někomu, kdo má na turba vyvažovačku. Eště jen tak pro zajímavost, kdo vám to na tohle turbo přesoftí? Podle mě vyměnit turbo bez doladění softwaru na míru k němu je polovičatá práce.
mě Márra u mého předešlého bastla měnil jen vrtulku z 13T na 16T a žádný výbrus nebyl zapotřebí....bo ty vrtule jsou všechny velykostně stejný jenom mají jiné stoupání lopatek...a co se týče softu tak nevím,co by se mělo udělat se softem???poraďte....
_________________
Koupena v T6R 850 T5R za 55tis..Nyní k prodeji v T6R za pouhých 85tis...

láďa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 470
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#34 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od láďa »

Marek píše:Pouze 19T vrtulku muzu objednat taky,neni problem.
A pokud vim,ze se musi turbinove skrin upravit. Preci jem 19T je o kousek vetsi a je nelogicke aby se vesel do mensi skrine.
K tomu vyvazeni,tlakova zkouska,dalsi vec-v jakem stavu budou loziska?? atd...
Ale pokud nekdo chce pouze tu , no problem...
Zajemci kdyztak pres SZ,at nezamatlavame tema o necem jinem... :P
Ahoj..já o tu vrtulu mám velký zájem, za kolik to dokážeš sehnat???
_________________
Koupena v T6R 850 T5R za 55tis..Nyní k prodeji v T6R za pouhých 85tis...

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#35 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od wickey »

to mi chcete rict, ze v turbach od 13G do 19T je rozdil jen ve vrtulce?? :shock:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

láďa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 470
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#36 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od láďa »

wickey píše:to mi chcete rict, ze v turbach od 13G do 19T je rozdil jen ve vrtulce?? :shock:
Jojo......a dokonce je jedno jestli ta vrtule je z 850, nebo V70 ,S60...všechny jsou stejné...dokonce jsem u bastla měl 16tkovou vrtuly z 850 T5R :)
_________________
Koupena v T6R 850 T5R za 55tis..Nyní k prodeji v T6R za pouhých 85tis...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#37 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od dali »

Láďo sorry ale to je blbost. Možná 16T vrtule do 13G housingu pasuje, ale když se podíváš na srovnání vrtulí tak ta z 16T má na vstupu kompresoru průměr 43,4mm kdežto ta z 19T má 46,07mm. To mi jako chceš říct, že v plášti je na vstupu díra do který se vejde o 1,7 mm větší vrtule? Pokud jo, tak se potom ani nedivím že to nejede :green: .
Link na jinej 19T/16T hybrid, v textu máš jasně napsaný: "This turbo cover was ported / machined to fit larger 19T compressor wheel."
Klik

Bohouš

#38 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Bohouš »

A máme to. Také mě to přišlo moc snadné vyměnit jen vrtulku, to by s tím už jezdil víceméně každý.
Ohledně softu hodim dotaz do BSR, přece jen jsem nedávno něco investoval do jejich softu a po 3 projížďkách to nechat zase přehrávat je docela velkej luxus.......

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#39 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od dali »

Podle mě to se stage 1 fungovat bude, jenom to nebude plně využívat potenciál toho upgradovanýho turba. Jak mi přijde vejfuk, jdu na brzdu, pokud mi naměří něco trochu k světu, jdu v úpravách dál. Ten housing s tou vrtulí za 180 USD + 30 poslání do ČR (210 total, což je přesně bezcelní limit :wink: ) bych klidně vzal. Vím i komu to dát na přemontování a vyvážení. Soft bych k tomu ale pak řešil live na brzdě přímo na míru celýmu autu, taky vím u koho.

Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 117
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#40 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Marek »

Nechci byt pruderni,nebo nasravaci , ale je to tak - zasmatral jsem ve sve galerii a prikladam foto ze ktereho je to patrne.
Pokud nekdo chce pehodit 16T na 19T dava se i jiny housing kompresoru.
Jinak 13G,15G a 16T jsou ruzne ve vyfukove casti a prirubach na vyfuk,kompresory jsou tusim stejne,proto to slo...
Jinak objednat vrtulku i housing jde,problem to neni - ceny viz. Ebay..
Přílohy
16Twheel.jpg
16Twheel.jpg (32.04 KiB) Zobrazeno 743 x
19Twheel.jpg
19Twheel.jpg (28.1 KiB) Zobrazeno 743 x
kit.jpg
kit.jpg (28.46 KiB) Zobrazeno 743 x
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Bohouš

#41 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Bohouš »

dali - tak já pořeším s mechanikem ten sportovní kat a pak můžeme společně objednat toto. Nebo to objednáme hnedka ??? :roll:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#42 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od dali »

Bohouš píše:dali - tak já pořeším s mechanikem ten sportovní kat a pak můžeme společně objednat toto. Nebo to objednáme hnedka ??? :roll:
Já právě pořád nevím jestli v autě mám něco špatně nebo ne. Řeším vpodstatě to samý jako ty v tvým topiku než si šel do BSR, prostě tam těch 250 koní nemůžu najít. Takže teď vyřeším případně ucpanej kat a zároveň se elegantně zbavím zvuku a'la vysavač. Vyjedu tak jednu nádrž (to je v mým případě hned :green: ) abych to subjektivně otestoval... a šup s tím na brzdu. Pokud ukáže něco okolo, nebo pod 200 koní budu muset nejdřív pátrat po příčinách.
Ideální by bylo, kdyby někdo uměl spočítat, jestli je výhodnější sleva na poštovným 1kus 29 vs 2kusy 39 + clo do kterýho to spadne, nebo poslat každýmu zvlášť. Spíš se obávám že to bude levnější každej zvlášť a bez cla. Zkusím zatím zjistit co by stála montáž s vyvážením.

láďa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 470
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#43 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od láďa »

dali píše:Podle mě to se stage 1 fungovat bude, jenom to nebude plně využívat potenciál toho upgradovanýho turba. Jak mi přijde vejfuk, jdu na brzdu, pokud mi naměří něco trochu k světu, jdu v úpravách dál. Ten housing s tou vrtulí za 180 USD + 30 poslání do ČR (210 total, což je přesně bezcelní limit :wink: ) bych klidně vzal. Vím i komu to dát na přemontování a vyvážení. Soft bych k tomu ale pak řešil live na brzdě přímo na míru celýmu autu, taky vím u koho.
:shock: :oops: :cry: :cry: :cry: :cry:
_________________
Koupena v T6R 850 T5R za 55tis..Nyní k prodeji v T6R za pouhých 85tis...

Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 117
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#44 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Marek »

To "dali" : Opet nechci prudit :D , ale na bezcelni limity bych vetsinou nekoukal.
Protoze a ponevadz - skoro vsichni Ebayi prodejci posilaji baliky jako Gift,nebo Promo atd.. a navic s nahlasenou uplne jinou cenou baliku.Zrejme proto,aby se balik jevil jako nezajimavy pro zlodeje...
Par turbin jsem uz proclil a par naopak prislo bez cla...
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Bohouš

#45 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Bohouš »

dali píše: Zkusím zatím zjistit co by stála montáž s vyvážením.
OK, to hodně napoví. Já se zatím obrátím na BSR s dotazem ohledně jejich softu a většího turba.......

Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 117
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#46 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Marek »

Jen tak ciste teoreticky,kolik mate v planu na tom velkem turbu tlacit - 1.4b , 1,6b , 2b??
Zkuste se zeptat Marry , bez vetsich vstriku (minimalne eRkovych) a potazmo i lepsich vnitrnosti a spojky to stejnak do nejakych extra tlaku hnat nejde...
Serie fouka cca 0.9b a samotnej vzduch to nejezdi + ohnutou ojnici jsem uz taky videl... 8) , vid. Marro..
Ja tlacil na 40tce 1.1b (sprinty 1.3b) a uz to bylo tak akorat,vzhledem k tomu ze serie fouka 0.9b..
Nechci prudit,jen se ptam... :P
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

Bohouš

#47 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Bohouš »

Marek - erkový vstřiky "snad" mám, kdyby nestačily mohu koupit jiné. Střeva motoru by to snad mohla vydržet, ne ???? Spojka půjde nová tak jako tak.

Já osobně mám auto jen na víkendové zvyšování adrenalinu, takže to nepotřebuji hnát do nějakých extrémů, které stejně FWD nepřenese. Samozřejmě si nechám rád poradit, abych honem honem něco nekoupil a pak si drbal hlavu :wink:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#48 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od dali »

@Marek: B5234T4 by měl mít vnitřnosti posílený a 850R (nevím jak Bohoušova S70R) má jednohomotu setrvák a nejsilnější spojku, co se s jednohmotou montovala. Kdyby spojka začala prudit, tak asi tohle:
Obrázek
248Euro od SRE, s tím že origo lamela co bych vyndal z erka by se mi moc hodila do chrochta.
Teď nevím kolik ccm vstřiky má 850R a S70R, ale určitě v rámci tehdejší produkce největší co se dávalo. Taky mě napadlo, že by to nemusely ukrmit. Dobře, za kolik se nechá sehnat 5 zelených vstřiků?

....Něco mi ale říká, že když dám zelený vstřiky, můžu shánět silnější pumpu do nádrže. A když tohle všechno někdo odladí, nepude to auto udržet na silnici, takže 1200 Euro KW záviťák, pak to zas nepude ubrzdit, takže trochu k světu brzdy dalších 1000Euro při troše štěstí... Když k tomu přičtu, co jsem dal za vejfuk a svody + cca ten upgrade turba + software, tak to dělá tak 100000,- Kč, aby z toho člověk udělal schopný nářadí. No, původně jsem chtěl jen vejfuk a software, u toho upgradu turba mě zaujala právě ta cena dílů. A jelikož bych si pořád pohrávám s tím, že bych auto nechal naladit na brzdě, v případě upgradu turba už by asi nebylo co řešit, ladit to individuálně by byla podle mě nutnost.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#49 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od dali »

Když jsme u těch housingů s vrtulí, tak tohle za 230 USD včetně pošty mi připadá jistější volba:
Obrázek
než to co jsem hodil původně za 210:
Obrázek
V prvním případě se jedná o upravenej původní housing v druhým nejspíš o komplet novej. Výhoda toho levnějšího může bejt že vůbec nemá CBV, takže může mít lepší proudění než ten origo se záslepkou. Nechávat původní CBV při takových úpravách je asi nesmysl, Bohouš už stejně má Forge kit, já to taky hodlám řešit. Stejně ve mě to dražší ale budí lepší dojem. U toho levnějšího (pokud to neni univerzální fotka) se bojím laborování s uchycením baňky, hadice si taky myslím že bude bezpečnějc držet na tom origo.

Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 117
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#50 eRko vs katalyzátor - nechat / vyndat ???

Příspěvek od Marek »

Tak co se puvodniho CBV tyka,tak urcite.Prioteviral by se a dochazelo by k pretaceni turba...
Nehlede na to,ze jine BOVka maji i vetsi propustnost.
Ohledne uprav je to jedno s druhym,nikdy nezustane jen u zakladu,ale to je jasny... :P
Marra tusim daval vstriky 440ccm + ja mu dodaval regulator tlaku paliva a stejnak to bylo uplne ve vrsku slabsi.
Ale nechci tady balamutit hlavy,nejsem si tak uplne jistej.
Pokud je to eRkovej motor,tak je jasny,ze v zakladu bude 100pro silnejsi,nez treba obyc. T5.
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“