Tak jednoduše bych to neviděl. Co znám z jinejch motorů, tak provozem motoru se vůle jenom nezmenšujou, ale i zvětšujou a to třeba na jednom motoru tak i tak. Čili třeba na 1válci se zmenší vůle sacím a na druhém se na sacím zvětší. Jinak souhlasím, ty gumičky tu vůli jakoby vymezujou (pokud pružej).tompo píše:No a proč tam dělaj tak velký vůle a gumičky? Možná proto, aby to bez štelungu vydrželo i těch půl megaGumičky sice tvrdnou, ale až po několika stech tkm a to už jsou zase ty vůle trochu zmenšeny, takže pořád ticho
Ventilová vůle B2...
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2910
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Re: Ventilová vůle B2...
Re: Ventilová vůle B2...
Zmenšování,či zvětšování vůlí na ventilech záleží na způsobu ovládání ventilů.Jarda S40 píše:Tak jednoduše bych to neviděl. Co znám z jinejch motorů, tak provozem motoru se vůle jenom nezmenšujou, ale i zvětšujou a to třeba na jednom motoru tak i tak. Čili třeba na 1válci se zmenší vůle sacím a na druhém se na sacím zvětší. Jinak souhlasím, ty gumičky tu vůli jakoby vymezujou (pokud pružej).tompo píše:No a proč tam dělaj tak velký vůle a gumičky? Možná proto, aby to bez štelungu vydrželo i těch půl megaGumičky sice tvrdnou, ale až po několika stech tkm a to už jsou zase ty vůle trochu zmenšeny, takže pořád ticho
U rozvodu OHV dochází převážně ke zvětšování vůlí,u rozvodu OHC bez vahadel se z pravidla vůle snižuje.
-
Offline
- Příspěvky: 90
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 4
- Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'
Re: Ventilová vůle B2...
Nazdar,
tak jsem o víkendu také měřil vůle ventilů na B230FT, a měl bych dotaz, jak moc se mám bát podpálení sacích ventilů, když mají následující hodnoty na válcích- první válec-0,14, druhý válec-0,21, třetí válec-0,08 a na čtvrtém-0,21.
Výfukové jsou v pohodě-0,38.......0,40......0,35......0,33.
Měřeno na studeném motoru.
Objednám nové podložky bo neznám nikoho s magnet.bruskou, ale trochu se bojím, jestli už ventily nejsou poškozené.
Komprese jsou prý v pořádku, ale jejich hodnoty neznám.
Výkon motoru je výborný, akorát lehce kolísají volnoběžné otáčky z cca 800-850, plus jeho projev při nižších otáčkách je spíš jak u nafťáku, což je doufám jen těmi malými vůlemi.
Nedal by se například ten stav ventilů v otevřené poloze zjistit třeba inspekční kamerkou zastrčenou závitem pro svíčku? Jen takový nápad...
Díky Honza
tak jsem o víkendu také měřil vůle ventilů na B230FT, a měl bych dotaz, jak moc se mám bát podpálení sacích ventilů, když mají následující hodnoty na válcích- první válec-0,14, druhý válec-0,21, třetí válec-0,08 a na čtvrtém-0,21.
Výfukové jsou v pohodě-0,38.......0,40......0,35......0,33.
Měřeno na studeném motoru.
Objednám nové podložky bo neznám nikoho s magnet.bruskou, ale trochu se bojím, jestli už ventily nejsou poškozené.
Komprese jsou prý v pořádku, ale jejich hodnoty neznám.
Výkon motoru je výborný, akorát lehce kolísají volnoběžné otáčky z cca 800-850, plus jeho projev při nižších otáčkách je spíš jak u nafťáku, což je doufám jen těmi malými vůlemi.
Nedal by se například ten stav ventilů v otevřené poloze zjistit třeba inspekční kamerkou zastrčenou závitem pro svíčku? Jen takový nápad...
Díky Honza
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT
Re: Ventilová vůle B2...
Osobně bych udělal kompletně hlavu s novým těsněním.Stejně to dříve,nebo později přijde.din píše:Nazdar,
tak jsem o víkendu také měřil vůle ventilů na B230FT, a měl bych dotaz, jak moc se mám bát podpálení sacích ventilů, když mají následující hodnoty na válcích- první válec-0,14, druhý válec-0,21, třetí válec-0,08 a na čtvrtém-0,21.
Výfukové jsou v pohodě-0,38.......0,40......0,35......0,33.
Měřeno na studeném motoru.
Objednám nové podložky bo neznám nikoho s magnet.bruskou, ale trochu se bojím, jestli už ventily nejsou poškozené.
Komprese jsou prý v pořádku, ale jejich hodnoty neznám.
Výkon motoru je výborný, akorát lehce kolísají volnoběžné otáčky z cca 800-850, plus jeho projev při nižších otáčkách je spíš jak u nafťáku, což je doufám jen těmi malými vůlemi.
Nedal by se například ten stav ventilů v otevřené poloze zjistit třeba inspekční kamerkou zastrčenou závitem pro svíčku? Jen takový nápad...
Díky Honza
