Ventilová vůle B2...

Kategorie věnovaná dvojkám
This topic is 2 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Ventilová vůle B2...

Příspěvek od standa »

Tak jsem si dnes odpoledne řekl, že odstraním cvakání, které se ozývalo z motoru kombíka. Sundám dekl a měřím: všechny sací ventily mají vůli 0.30 - 0.35 mm, tři výfukové ventily vůle 0.10 - 0.15 mm, čtvrtý výfukový 0.30 mm. Motor byl vlažný. Jdu se podívat do moudrých knih, vůle má být u všech 0.30 - 0.45 mm. Hmm. Vrazím pod "tabletu" podložku 0.15 mm. Sborka, cestou domů po cvakání ani památky, šepot květin, bublající potůček.

Do dneška jsem žil v přesvědčení, že vůle výfukových ventilů má být větší než sacích, u B200F je to jinak???

Když jsem před lety měřil vůle u sedanu, měly všechny ventily vůli 0.30 -0.35 mm.

Tož raď te.

Dík
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Gusta
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 17 roků
Bydliště: Brno

No tak vidíš,

Příspěvek od Gusta »

a nic. G.
_________________
245, 1990 (?), B200E

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

omg mám to, je to na motor b200,230....

výfuk i sání
kontrolní údaje (checking value)


studený 0,30..0,40mm
teplý 0,35..0,45nn

pro nastavení (setting value)

studený 0,35..0,40
teplý 0,40..0,45

dostupné vymezovací tabletky 3,30..4,50 po 0,05mm

zdroj - hayness, pro řadové 4válce v 7xx,
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Crtecu, já Ti velmi děkuji za údaje, vážím si Tvé snahy pomoci bližnímu.
Ale Haynesse mám taky :p .

Mě šlo o to, proč jsem naměřil tak malou vůli výfukových ventilů a proč právě ten cvakající měl "papírově" správnou vůli?!

Dále je zajímavé, že jsem našel pod několika tabletami vymezovací podložky - nepamatuji se, že bych o tom někde četl.

Ještě jednou díky, standa.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

standa píše:Crtecu, já Ti velmi děkuji za údaje, vážím si Tvé snahy pomoci bližnímu.
Ale Haynesse mám taky :p .

Mě šlo o to, proč jsem naměřil tak malou vůli výfukových ventilů a proč právě ten cvakající měl "papírově" správnou vůli?!

Dále je zajímavé, že jsem našel pod několika tabletami vymezovací podložky - nepamatuji se, že bych o tom někde četl.

Ještě jednou díky, standa.
proc bys nenameril mensi vuli, vule se s opotrebenim vetsinou ma snahu zmensovat (opotrebeni ventilu, "zaklepani" ventilu do sedla....) povazuji to za naprosto standardni jev....

vymezvaci podlozky tak mohou byt z vyroby, vzdyt i na novem motoru musis spravne vymezit ventilovou vuli....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

odraná vacka je taky casty jev, nastesti ne u volva.... :p
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

crtcu, vačka je jak dětská prdýlka, ty se nezničí, ani když se nemažou 15.000 km (vzpomínáš na příhodu s ucpaným olejovým kanálem mojovy 244 ?)

travexi, výrobce má k dispozici úplnou sadu tabletek, takže nemusí používat podložky, nebo...?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

Tak to jo. Já z jednoho cara žigulika vytáhl vačku, na který byly snad 2mm žlaby! Tak proto jsem to psal...
Jinak výrobce by snad opravdu měl užít jen 1 tabletu správných rozměrů řekl bych i já..
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4Crtec - u žigulů to bylo opravdu běžné, ta ojetá vačka.
4Standa - neznám tento motor, ale s tou vůlí 0,15 bych si nezahrával. Něco tam asi nebude v pořádku, což již víš.(jinak bys sem nepsal) Špatná funkce hydroštelů? A předešlý majitel to vyřešil radikálním zmenšením vůle? Něco takového bych tipoval, neozýval jsem se k tomuto, jelikož jsem čekal fundovanější odpověď od někoho jiného.

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

standa píše:crtcu, vačka je jak dětská prdýlka, ty se nezničí, ani když se nemažou 15.000 km (vzpomínáš na příhodu s ucpaným olejovým kanálem mojovy 244 ?)

travexi, výrobce má k dispozici úplnou sadu tabletek, takže nemusí používat podložky, nebo...?
nebo co? chces rict, ze plati pravidlo, ze se tam podlozka nikdy ve vyrobe nedava? a co takhle motor se zjistenou vadou pri montazi a naslednou opravou? napriklad.....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:4Standa - neznám tento motor, ale s tou vůlí 0,15 bych si nezahrával. Něco tam asi nebude v pořádku, což již víš.(jinak bys sem nepsal) Špatná funkce hydroštelů? A předešlý majitel to vyřešil radikálním zmenšením vůle? Něco takového bych tipoval, neozýval jsem se k tomuto, jelikož jsem čekal fundovanější odpověď od někoho jiného.
Pokud se nepletu tak hydroštely na těchto motorech nejsou

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

martinopel píše:
Jarda S40 píše:4Standa - neznám tento motor, ale s tou vůlí 0,15 bych si nezahrával. Něco tam asi nebude v pořádku, což již víš.(jinak bys sem nepsal) Špatná funkce hydroštelů? A předešlý majitel to vyřešil radikálním zmenšením vůle? Něco takového bych tipoval, neozýval jsem se k tomuto, jelikož jsem čekal fundovanější odpověď od někoho jiného.
Pokud se nepletu tak hydroštely na těchto motorech nejsou
Jo, to je možný, říkám že tento motor neznám, jimak ale platí co jsem řekl. Čili, že pokud má být vůle cca 0,3 a je nutno ji nastavit 0,15 aby ventily neklepaly, je něco v nepořádku a není dobré to tak nechat!

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

hydroštely senastavuji samy -jsou to takovy hrnicky ktery meni vysku olejem co do nich jde¨a ke kterejm se uz nic nepridava...
1. volvo hydrostely co ja vim mely az motory s 4 ventily na valec - B234F
Ty tablety by mely mit servisy i vyrobce vsechny - sada od... do... po 0,05mm - viz vyse. No a kdyz to chces postelovat rekneme pridat 0.10 mm (ubrat vuli) - tak proste vytahens tabletu rekneme 3,65 a das tam novou 3,75 , jaman? Proto je prekerka to stelovat - pac pro 100% sestelovani bys mel mit sadu fsech tabletek a pak dokoupit ty co pouzijes..... Trochu nakladne :(
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

travex píše:
standa píše:crtcu, vačka je jak dětská prdýlka, ty se nezničí, ani když se nemažou 15.000 km (vzpomínáš na příhodu s ucpaným olejovým kanálem mojovy 244 ?)

travexi, výrobce má k dispozici úplnou sadu tabletek, takže nemusí používat podložky, nebo...?
nebo co? chces rict, ze plati pravidlo, ze se tam podlozka nikdy ve vyrobe nedava? a co takhle motor se zjistenou vadou pri montazi a naslednou opravou? napriklad.....
Já nechci nic říkat, jen se ptám. Když se zjistí při montáži, že vůle je mimo toleranci, tak se samosebou může použít podložka pod tabletku, ale když už tu nesprávně tlustou tabletku kvůli vložení podložky vyndají, tak tam můžou klidně vrazit správně tlustou tabletku bez podložky.

Dále bych upřesnit moji informaci o podložkách pod tablety - podložky jsem našel při razborce nějakýho starýho motoru řady Bxxx a jednu z nich jsem použil na motor kombíka.

Rozhodně se nehodlám nějak výrazně zalamovat s touto drobností - motor šlape jako hodinky, nic nemlátí, nečoudí, olej nežere. navíc mám náhradní hlavu a přinejhorším i celej turbomotor :badgrin:

Ukončil bych tuto diskusi moudrým příslovím starých mechaniků:

Vůle dělá přátele!
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

nehledě nato že pod hrníčkama jsou takové protihlukové gumičky.pokud se jezdí na nekvalitní olej stvrdnou dříve než maj.občas taky stojí tyto gumičky zkontrolovat nebo vyměnit

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

neznám, nevím, nepamatuju - kde, co, proč, jak?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 158
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Re:

Příspěvek od tompo »

standa píše::shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

neznám, nevím, nepamatuju - kde, co, proč, jak?
pozice 22...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 158
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Re:

Příspěvek od tompo »

V řezu přibližně takto:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Re: Ventilová vůle B2...

Příspěvek od standa »

díky za informace a názorný nákres - teď je mi jasný, že ta protihluková věc je zcela neškodný nesmysl, kterej když v motoru nebude, tak se nic nestane :D

ad vůle ventilů: od měření jsem najel dalších 25.000 km a žádná katastrofa se nekonala...

závěr: kašlu na výzkum, že já vůl to jenom měřil, moh´ jsem ty dvě hodinky strávit smysluplně v hospodě :pij:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1490
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 B5244T3 '02
It’s my birthday

Re: Ventilová vůle B2...

Příspěvek od Drtic »

No ja nevim, na Bushovce sme ventilovou vuli merili tak 6 let zpatky a byla serizena +- jak ma byt a drzi az doted. Holt redblock :palec:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Re: Ventilová vůle B2...

Příspěvek od DejFe »

Co ma Redblock společnýho s ventilovou vůlí ? :P
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 158
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Re: Ventilová vůle B2...

Příspěvek od tompo »

standa píše:díky za informace a názorný nákres - teď je mi jasný, že ta protihluková věc je zcela neškodný nesmysl, kterej když v motoru nebude, tak se nic nestane :D

ad vůle ventilů: od měření jsem najel dalších 25.000 km a žádná katastrofa se nekonala...

závěr: kašlu na výzkum, že já vůl to jenom měřil, moh´ jsem ty dvě hodinky strávit smysluplně v hospodě :pij:
Taky si myslim, že je to dost zbytečný, ovšem nebude na škodu je zkouknout a případně vyměnit nebo odstranit, protože bejvaj ztvrdlý a rozpadlý a jejich zbytky pak můžou zbytečně zasírat motor.
Já jsem je tam při výměně těsnění pod hlavou raději dal nový a to už jenom proto, že byly fakt "levný"-50Kč/kus :evil:
Stando, těch 25 tkm Haynes fakt trochu přehnal. Ondra z Říčan je musel seřizovat po cca 400tkm a to jezdil skoro celou dobu na plyn :shock: :shock:
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Jean
Offline
Příspěvky: 504
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

Re: Ventilová vůle B2...

Příspěvek od Jean »

No, ony tam zase tak zbytečný nejsou. Zkuste je oddělat a nastartovat motor.... :roll:

Ne nic se nepoškodí a pojede to, ale až to uslyšíte, tak to znovu rozděláte a dáte je tam zpátky. Proč to tak je, když jiný motory to nemaj, nevím.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Ventilová vůle B2...

Příspěvek od Jarda S40 »

Podle mě je to daný tou vůlí. Pokud je vůle kolem o,4mm, je to moc. Musej tam bejt ty tlumící gumičky, aby to nemlátilo. Ony ten doraz na ventil utlumujou, změkčujou. Pokud odejdou, začne to mlátit. Potom je potřeba buď gumičku vyměnit, nebo (fuj) zmenšit vůli, aby to neklepalo. Mě spíš udivuje, proč Volvo určilo tak velké vůle na tyto motory, že je musí takto utišovat. Když jak přitom dokázal Standa, to jede i s vůlí menší. Jelikož to nevím, tak bych vyměnil gumičky a s menší vůlí si nezahrával. I když těch hlav je fakt hodně. ;-)

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 158
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Re: Ventilová vůle B2...

Příspěvek od tompo »

Jean píše:No, ony tam zase tak zbytečný nejsou. Zkuste je oddělat a nastartovat motor.... :roll:

Ne nic se nepoškodí a pojede to, ale až to uslyšíte, tak to znovu rozděláte a dáte je tam zpátky. Proč to tak je, když jiný motory to nemaj, nevím.
Máš recht, zbytečný nebudou, to by je tam volváci nedávali, měl jsem spíš napsat, že nejsou nezbytný 8)
Jarda S40 píše:Podle mě je to daný tou vůlí. Pokud je vůle kolem o,4mm, je to moc. Musej tam bejt ty tlumící gumičky, aby to nemlátilo. Ony ten doraz na ventil utlumujou, změkčujou. Pokud odejdou, začne to mlátit. Potom je potřeba buď gumičku vyměnit, nebo (fuj) zmenšit vůli, aby to neklepalo. Mě spíš udivuje, proč Volvo určilo tak velké vůle na tyto motory, že je musí takto utišovat. Když jak přitom dokázal Standa, to jede i s vůlí menší. Jelikož to nevím, tak bych vyměnil gumičky a s menší vůlí si nezahrával. I když těch hlav je fakt hodně. ;-)
Svatá pravda Jardo, ale myslim, že nejen utlumujou doraz, ale i udržujou v kontaktu vačku se zdvihátkem a vytvářej vůli mezi ventilem a zdvihátkem, což asi neprodukuje tolik hluku. Menší oklikou jsme se tak dostali ke Standovu dotazu-asi má ztvrdlý gumičky :D

No a proč tam dělaj tak velký vůle a gumičky? Možná proto, aby to bez štelungu vydrželo i těch půl mega 8) Gumičky sice tvrdnou, ale až po několika stech tkm a to už jsou zase ty vůle trochu zmenšeny, takže pořád ticho :palec:
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"
This topic is 2 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „200 - opravy“