Bufíkom tečie prúd z batérie pri jeho chode + prúd čerpadlom paliva + prúd čerpadlom vody + prúd ventilátorom v kúrení. Z toho vyplýva, že bez dobitia batérie by bol bufík schopný nepretržitej prevádzky len niekoľko hodín. Rádovo okolo 10 hodín pri dobrej batérii a nie nízkej teplote. Napriek tomu, že by si mal plnú nádrž paliva pre bufík ale celé to nezávislé kúrenie potrebuje aj elektriku. Takže batéria sa potrebuje po kúrení dobiť a to dostatočne.63miro píše:Proc je to tak?
info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1777
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
-
Offline
- Příspěvky: 592
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Ja myslel ze se to musi nejak "provetrat" z nevim jakeho duvodu 
Takze kdyz budu baterii nabijet kdyz to bude nutne, neni toto pravidlo treba dodrzovat.

Takze kdyz budu baterii nabijet kdyz to bude nutne, neni toto pravidlo treba dodrzovat.
-
Offline
- Příspěvky: 1777
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Pri nízkom napätí sa bufík nespustí alebo ak už beží, tak pri poklese sa vypne. To je však len čiastočná ochrana pred tým, aby sa dalo ešte naštartovať. V zime pri mrazoch, keď kapacita aj dobrej batérie výrazne klesá a nároky na prúd pre roztočenie stuhnutého motora stúpajú to ani nemusí pomôcť. Nabíjanie jej počas zimy a používania bufíka isto pomôže.
-
Offline
- Příspěvky: 4411
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Ano, já plánuji výhledově ještě dodělat toto
https://accessories.volvocars.com/cs-cz/XC70(08-")/Accessories/Document/VCC-473200/2010/D5%20AWD/Automatic
a doplnit ještě zásuvkou v nárazníku, pro snazší připojování. Takže když budu i nadále v zimě jezdit couračky okolo 10km, tak budu mít krásně předehřátý motor a baterie také bude OK.
https://accessories.volvocars.com/cs-cz/XC70(08-")/Accessories/Document/VCC-473200/2010/D5%20AWD/Automatic
a doplnit ještě zásuvkou v nárazníku, pro snazší připojování. Takže když budu i nadále v zimě jezdit couračky okolo 10km, tak budu mít krásně předehřátý motor a baterie také bude OK.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
-
Offline
- Příspěvky: 592
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
K cemu origo volvo, za tretinu mas ctek polar nabijecku a za par korun konektor do narazniku...
-
Offline
- Příspěvky: 4411
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Však já taky origo kupovat nabíječku nebudu, nejsem blázen abych dával cca 7000Kč. Odkaz jsem dal pouze pro lepší představivost a měl jsem to uložený v oblíbených.
Kupovat budu pouze origo zásuvku, protože je i s kabelem za cca 1500Kč, což vychází i neorigo sada CALIX.
Edit: Co jsem koukal na video Volvosweden, tak v několika záběrech je vidět nápis CALIX, takže to co prodává Volvo je jen přebalený CALIX. Jen za 1/3ceny.
"
Kupovat budu pouze origo zásuvku, protože je i s kabelem za cca 1500Kč, což vychází i neorigo sada CALIX.
Edit: Co jsem koukal na video Volvosweden, tak v několika záběrech je vidět nápis CALIX, takže to co prodává Volvo je jen přebalený CALIX. Jen za 1/3ceny.
"
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
-
Offline
- Příspěvky: 4411
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
-
Offline
- Příspěvky: 198
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011
- Bydliště: ZNOJMO
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Kubo ty jsi blázen takto rozebrat auto
no každopádně až se mi jednou rozbije a budu hledat kde to je, tak vím na koho se obrátit





_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 VOLVOCESKY 175KW
Vida k dispozici
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 VOLVOCESKY 175KW
Vida k dispozici
-
Offline
- Příspěvky: 4411
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
To já ne. To byly velice šikovní automechanici z AVdílů.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
-
Offline
- Příspěvky: 198
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011
- Bydliště: ZNOJMO
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Já vím ale taky jsi přiložil ruce k dílu
a máš to určitě nastudované 


_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 VOLVOCESKY 175KW
Vida k dispozici
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 VOLVOCESKY 175KW
Vida k dispozici
-
Online
- Příspěvky: 102
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: praha západ :-)
- Vůz: V70 1998 & XC70 2008
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
To taky neni uplne pravda, už se mi stalo, že jsem v -10 přišel ke krásně vytopenému a zahřátému autu, ale uz jsem nenastartoval...IgorS píše:Pri nízkom napätí sa bufík nespustí alebo ak už beží, tak pri poklese sa vypne. To je však len čiastočná ochrana pred tým, aby sa dalo ešte naštartovať. V zime pri mrazoch, keď kapacita aj dobrej batérie výrazne klesá a nároky na prúd pre roztočenie stuhnutého motora stúpajú to ani nemusí pomôcť. Nabíjanie jej počas zimy a používania bufíka isto pomôže.
S novou baterkou se mi to ještě nestalo, pravda, že si to teď víc hlídám a častěji dobíjím.
Petr
_________________
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10169
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí (Teplice)
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Taky se mi povedlo nenastartovat. Ale baterka uz byla opravdu kaput.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 2448
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
tož ono to umí pohlídat napětí, ne kapacitu (proud)...
-
Offline
- Příspěvky: 1777
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Napísal som, že:Petrp píše:To taky neni uplne pravda, už se mi stalo, že jsem v -10 přišel ke krásně vytopenému a zahřátému autu, ale uz jsem nenastartoval...
preto neviem, s čím nesúhlasíš a čo na tom nie je pravda?To je však len čiastočná ochrana pred tým, aby sa dalo ešte naštartovať. V zime pri mrazoch, keď kapacita aj dobrej batérie výrazne klesá a nároky na prúd pre roztočenie stuhnutého motora stúpajú to ani nemusí pomôcť.

Písal som o kúrení Webasto. Neviem ako to má Volvo nastavené ale usudzujem, že podobne. Webasto sa nespúšťa pod 10,8 V a aj pri, krátkodobom poklese napätia pod 10,8 V sa vypína a ukončuje fázu kúrenia. Kúrenie však nevie, koľko energie ešte v akumulátore zostáva, aj s ohľadom na nízku teplotu v ktorej je akumulátor v zime. Preto sa môže stať, že pri chode kúrenia síce nedôjde k poklesu napätia akumulátora pod prahovú hodnotu ale vplyvom jeho stavu a teploty už vzrástol jeho vnútorný odpor až tak, že síce aj keď kúrenie dokáže napájať bez poklesu napätia v palubnej sieti no štartovací prúd 160 - 350 A, jednoducho už nedá. To kvôli veľkému vnútornému odporu akumulátora, na ktorom vznikne v jeho vnútri úbytok napätia a štartér neroztočí.
Ak je problém akumulátora v jeho veľkom vnútornom odpore, môže sa to prejaviť aj tak, že aj po neúspešnom štarte, po chvíli jeho napätia znova vzrastie a nezávislé kúrenie by mohlo opäť kúriť. Nízke prúdy akumulátor ustojí ale vysoký, štartovací prúd už nedá.
-
Online
- Příspěvky: 102
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: praha západ :-)
- Vůz: V70 1998 & XC70 2008
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Pointa měla být taková, že přes všechny chytré elektronické fičury na to není úplně spoleh, s tím s tebou souhlasím.
Petr
Petr
_________________
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton
-
Offline
- Příspěvky: 1777
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Jasné, chápem ťa. To by v akumulátore musel byť nejaký balancer strážiaci každý článok, ako v Li-Ion/Li-Pol batériách, čiže nejaká elektronika ktorá by riadila nabíjanie každého článku ale aj testovala jeho stav, teplotu a merala dodanú energiu do neho pri nabíjaní a odobranú energiu z neho pri záťaži. Vtedy, keď by elektronika zistila vyšší vnútorný odpor a nízku teplotu okolia, nedovolila by ani spustiť kúrenie. No aj pri nespustení kúrenia, ako ochrany pred jeho vybitím by sa už nemuselo podariť naštartovať. Takže rada je dobíjať, dobíjať, dobíjať...
-
Offline
- Příspěvky: 2448
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Přátelé, mám problém. 
Po zimě jsem vymontoval bufík, jelikož nefungoval. Opravil jsem ho, ale už samozřejmě nebyl čas ho namontovat zpět, až teď, když začíná zima. Jenže jsem spatně utěsnil konektor na autě, netekla mi do něj voda, která tam zůstala a za tu dobu se v něm rozpadly dva kontakty. Takže nezbývá než ho vyměnit. Nemáte někdo tento konektor z auta s kusem kabelu tak, aby šel nastavit?

Po zimě jsem vymontoval bufík, jelikož nefungoval. Opravil jsem ho, ale už samozřejmě nebyl čas ho namontovat zpět, až teď, když začíná zima. Jenže jsem spatně utěsnil konektor na autě, netekla mi do něj voda, která tam zůstala a za tu dobu se v něm rozpadly dva kontakty. Takže nezbývá než ho vyměnit. Nemáte někdo tento konektor z auta s kusem kabelu tak, aby šel nastavit?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 4411
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Zkus vycvaknout jeden PIN, možná mohu pomoci, ale potřebuju je vidět a nejlépe pak změřit i velikost. Mám nějaké PINY doma.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
-
Offline
- Příspěvky: 4411
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Tak aktualizace k mé dostavbě bufíka. V autě dohrána konfigurace, takže jsou tam 2x časovač, přímý start a automatický dohřev po startu. No a celkem jsme s Tymonem vyzkoušeli už dva SW a stále to nefachčí, ani se nespustí. Jen pouze tak na 1-2s a pak se vypne.
Problém je v tom, že v CPM je nahrán SW pro verzi Thermo Top V a já mám verzi Thermo Top VEVO. Rozdíl je v tom, že ten TTV má předehřev paliva v hořáku a TTVEVO ho nemá. No SW hlásí chybu právě předehřevu paliva.
Teď si píšu s jedním Rusákem, který řešil přestavbu TTV na TTVEVO, protože u té verze TTV praská karamická vložka a TTVEVO již keramiku namá. Tak jsem zvědav jestli to klapne.....
Problém je v tom, že v CPM je nahrán SW pro verzi Thermo Top V a já mám verzi Thermo Top VEVO. Rozdíl je v tom, že ten TTV má předehřev paliva v hořáku a TTVEVO ho nemá. No SW hlásí chybu právě předehřevu paliva.
Teď si píšu s jedním Rusákem, který řešil přestavbu TTV na TTVEVO, protože u té verze TTV praská karamická vložka a TTVEVO již keramiku namá. Tak jsem zvědav jestli to klapne.....

_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
-
Offline
- Příspěvky: 198
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011
- Bydliště: ZNOJMO
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Kubo držím palce ať to konečně dotáhneš k úspěchu věřím, že to rozlouskneš



_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 VOLVOCESKY 175KW
Vida k dispozici
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 VOLVOCESKY 175KW
Vida k dispozici
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10169
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí (Teplice)
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Kubo, to by stálo za samostatné téma. Požádal bych nějakého admina, ať to odšpendlí.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 198
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011
- Bydliště: ZNOJMO
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Jo jo taky souhlasím s hajným 

_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 VOLVOCESKY 175KW
Vida k dispozici
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 VOLVOCESKY 175KW
Vida k dispozici
-
Offline
- Příspěvky: 4411
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
OK, klidně, večer někomu písnu. A až to dotáhnu do konce, tak to popíši co bylo potřeba a ostatně vše okolo včetně problémů na co jsem narazil.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
-
Offline
- Příspěvky: 2448
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
to jsem si pak taky uvědomil, že jsem mohl zkusit, ale v té nasranosti a zklamání z toho, že je to v háji, jsem všechno zase složil a byloZkus vycvaknout jeden PIN, možná mohu pomoci, ale potřebuju je vidět a nejlépe pak změřit i velikost. Mám nějaké PINY doma.
kdyby k tomu byl aspoň normální přístup, to sundávání nárazníku..., navíc nevím, jestli ty konektory (dráty) nejsou něčím zalité, aby těsnily, nebo je tam jen těsnění?
no asi to o víkendu (s větším klidem) zase rozdělám a pokusím se konektor rozebrat
-
Offline
- Příspěvky: 4411
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Více info už po SZ, ať to tu neplevelíme.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709
V60 MY2018 D3 110kW