info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
- Autor
- Zpráva
#126 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
JJ, sice ji mám na jiném místě, ale je to ona.
Takže kdybych měl odpovídající kabel, (nemám) tak bych se mohl připojit třeba na horách k chalupě a ráno si zatopit, aniž bych rasoval baterku??
Edit: jééééé a teď koukám, podle manuálů k instalci, že mám i tu druhou zástčku na místě spolujezdce. Ono to nějak souvisí. Jsem z toho jelen
Takže kdybych měl odpovídající kabel, (nemám) tak bych se mohl připojit třeba na horách k chalupě a ráno si zatopit, aniž bych rasoval baterku??
Edit: jééééé a teď koukám, podle manuálů k instalci, že mám i tu druhou zástčku na místě spolujezdce. Ono to nějak souvisí. Jsem z toho jelen
_________________
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 63
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#127 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Ta druha zasuvka v interieru - na ni muzes pripojit treba toto...Libunda píše:JJ, sice ji mám na jiném místě, ale je to ona.
Takže kdybych měl odpovídající kabel, (nemám) tak bych se mohl připojit třeba na horách k chalupě a ráno si zatopit, aniž bych rasoval baterku?? --- ANO
Edit: jééééé a teď koukám, podle manuálů k instalci, že mám i tu druhou zástčku na místě spolujezdce. Ono to nějak souvisí. Jsem z toho jelen
http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb/AccessoriesWeb.mvc/en-GB/CZ/XC90/2007/V8%20AWD/Automatic/L.H.D/ShowDocument/VCC-423338
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
#128 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
No a teď mi k tomu můj servisák říká, že to asi odblokovat nepujde, že sice diagnostiku má, ale neví, co by kde co.....
Jak to dělají v autorizáku?? Jenom smáznou chybová hlášení z paměti a je to OK, ne??
Nebo to je nějaký hlubší zásah??
Jak to dělají v autorizáku?? Jenom smáznou chybová hlášení z paměti a je to OK, ne??
Nebo to je nějaký hlubší zásah??
_________________
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 63
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#129 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Spravne, jen smazat vypis chyb a odpojit diag.Libunda píše:No a teď mi k tomu můj servisák říká, že to asi odblokovat nepujde, že sice diagnostiku má, ale neví, co by kde co.....
Jak to dělají v autorizáku?? Jenom smáznou chybová hlášení z paměti a je to OK, ne??
Nebo to je nějaký hlubší zásah??
Zadne spesl odblokovavaci zaklinadlo tam neni Ale nevim, zda to pujde i "neVolvo" diagnostikou..
Tema univerzalnima asi nepochodis. Nicmene v autorizaku za tohle chctej 200 do kapsy, nebo 300 s uctem...
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
#130 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Díky moc
_________________
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 63
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#131 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
NZ. Dej pak feedback, jak jsi dopadl, zda bufas a jak je to s tim elektickym...! To nas tu taky zajima! ;o)Libunda píše:Díky moc
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
#132 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Tákže, můj problém s elektrickým nezávislým topením není problém.
Protože na NoName diagnostice nemohl servisák žádnou závadu najít, tak jsem nelenil a zavolal do autorizáku.
A hádejte co??
To moje topení je funkční pouze v případě, že mám auto napíchnuté do el.sítě.
Taky mě to mohlo napadnout, když vím, že tam mám v nárazníku zásuvku.
Prostě severská verze no.
Kdybyste někdo věděl o kabelu, tak rád koupím....
Protože na NoName diagnostice nemohl servisák žádnou závadu najít, tak jsem nelenil a zavolal do autorizáku.
A hádejte co??
To moje topení je funkční pouze v případě, že mám auto napíchnuté do el.sítě.
Taky mě to mohlo napadnout, když vím, že tam mám v nárazníku zásuvku.
Prostě severská verze no.
Kdybyste někdo věděl o kabelu, tak rád koupím....
_________________
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 733
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Vůz: modrá V70R II 300koní
- Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
- Kontaktovat uživatele:
#133 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
http://www.autond.cz/volvo/hledani.php?texthledani=9451649&odeslat=+&trideni=1Libunda píše: Kdybyste někdo věděl o kabelu, tak rád koupím....
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 63
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#134 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Toz, tak jsem pokrocil o dalsi kousek dal...
Cela "Burner unit" je vycistena, motor rozebrany, vycisteny - zmereny, opravdu mu pod vetsi zatezi trochu kolisaji otacky - od nominalu 8000RPM ma na kazdou druhou sekundu pokles tak na 7700RPM.
(No, dle meho nazoru bude ale problem spis s dopravou paliva, protoze mam jeste model NT, kde na jeho tele je el-mag.pumpa, ale od pozdejsich dob zacalo Volvo davat tohle cerpadlo dozadu k nadrzi, protoze je pro nej snazsi palivo tlacit pred sebou, nez nasavat - tahat od nadrze...)
Chtel jsem to tedy smontovat, ale jedna vec mi ted nejde do hlavy...
Po pripojeni motoru ke zdroji napeti dle +/- se zacala hridel spolu s miskou a vrtulkou otacet ve smeru hodinovych rucicek (viz sipka fixkou). Duvod proc mi to cele prijde divne je, ze topeni by melo nahore nabirat cerstvy vzduch, ktery je tlacen smerem dolu, kde se smicha s palivem odstredenym z misky, zazehne se od svicky a vrtulka by zapalenou smes mela jako mala turbinka tlacit smerem dolu tim tubusem, kde pak ohreje vymenikove teleso s chlad.kapalinou a vyfoukne se vyfukem ven...
Zni to logicky??? Pokud ano, tak proc pri takto nasazene vrtulce vznika pri otaceni se "fuk"-proud vzduchu, ktery smeruje nahoru - tedy proti pomyslnemu toku vzduchu...?
Odpoved muze byt ta, ze nahoru smeruje, aby se palivo dostalo lepe k zhavici svicce a argumentem by mohlo byt, ze proud vzduchu z horni "vrtulky-hribku" je silnejsi a proud pretlaci...
Ale stejne mi to moc nejde do makovice.
Problem je ten, ze kdyz jsem rozebiral NT Haynymu, tak tam tu vrtuli mel tak, jak je ted na fotce. Stejne ji ma namontovanou i RobertH. (oba ale naftove NT)
Ale na schematku NT je sic mizerne, ale videt, jakoby smerovala prave dolu (podporujic spis mou prvni teorii). Otazka tedy zni...
MUZE SE MI PROSIM NEKDO PODIVAT DO VADISu / VIDA ZDA TO TAM NEEJNI NEJAK LEPE ZNAZORNENO, POPSANO (BENZINOVE NT)? NEBO NEVI NEKDO, JAK TA VRTULE MA FAKT BYT PRIDELANA, POPR.KDE TO ZJISTIT??? DIKY MOC!
EDIT> Nedalo mi to a sel jsem to premontovat a znovu odzkouset na 12V... V obou pripadech mala vrtulka fuci vzduch smerem nahoru k zhavici svicce.
A potvrdilo se, ze velka vrtule zenouci vzduch ma vazne tah a "prefoukne".
Nicmene, co je mi stale divne, je tvar te male vrtulky...
Pokud ji namontuju obracene, ma az napadne stejny radius kopirujici tu spodni misku a tim tam ma smysl i ta valeckovita podlozka cca 2mm vysoka, ktera krasne vymezuje, aby vrtulka tvar misky kopirovala... A za druhe! -pri smeru otaceni pak lopatky vrtulky opravdu jakoby "nabiraji" na zaberovou stranu (toho eL-ka) .. No ja uz jsem z toho fakt magor
Cela "Burner unit" je vycistena, motor rozebrany, vycisteny - zmereny, opravdu mu pod vetsi zatezi trochu kolisaji otacky - od nominalu 8000RPM ma na kazdou druhou sekundu pokles tak na 7700RPM.
(No, dle meho nazoru bude ale problem spis s dopravou paliva, protoze mam jeste model NT, kde na jeho tele je el-mag.pumpa, ale od pozdejsich dob zacalo Volvo davat tohle cerpadlo dozadu k nadrzi, protoze je pro nej snazsi palivo tlacit pred sebou, nez nasavat - tahat od nadrze...)
Chtel jsem to tedy smontovat, ale jedna vec mi ted nejde do hlavy...
Po pripojeni motoru ke zdroji napeti dle +/- se zacala hridel spolu s miskou a vrtulkou otacet ve smeru hodinovych rucicek (viz sipka fixkou). Duvod proc mi to cele prijde divne je, ze topeni by melo nahore nabirat cerstvy vzduch, ktery je tlacen smerem dolu, kde se smicha s palivem odstredenym z misky, zazehne se od svicky a vrtulka by zapalenou smes mela jako mala turbinka tlacit smerem dolu tim tubusem, kde pak ohreje vymenikove teleso s chlad.kapalinou a vyfoukne se vyfukem ven...
Zni to logicky??? Pokud ano, tak proc pri takto nasazene vrtulce vznika pri otaceni se "fuk"-proud vzduchu, ktery smeruje nahoru - tedy proti pomyslnemu toku vzduchu...?
Odpoved muze byt ta, ze nahoru smeruje, aby se palivo dostalo lepe k zhavici svicce a argumentem by mohlo byt, ze proud vzduchu z horni "vrtulky-hribku" je silnejsi a proud pretlaci...
Ale stejne mi to moc nejde do makovice.
Problem je ten, ze kdyz jsem rozebiral NT Haynymu, tak tam tu vrtuli mel tak, jak je ted na fotce. Stejne ji ma namontovanou i RobertH. (oba ale naftove NT)
Ale na schematku NT je sic mizerne, ale videt, jakoby smerovala prave dolu (podporujic spis mou prvni teorii). Otazka tedy zni...
MUZE SE MI PROSIM NEKDO PODIVAT DO VADISu / VIDA ZDA TO TAM NEEJNI NEJAK LEPE ZNAZORNENO, POPSANO (BENZINOVE NT)? NEBO NEVI NEKDO, JAK TA VRTULE MA FAKT BYT PRIDELANA, POPR.KDE TO ZJISTIT??? DIKY MOC!
EDIT> Nedalo mi to a sel jsem to premontovat a znovu odzkouset na 12V... V obou pripadech mala vrtulka fuci vzduch smerem nahoru k zhavici svicce.
A potvrdilo se, ze velka vrtule zenouci vzduch ma vazne tah a "prefoukne".
Nicmene, co je mi stale divne, je tvar te male vrtulky...
Pokud ji namontuju obracene, ma az napadne stejny radius kopirujici tu spodni misku a tim tam ma smysl i ta valeckovita podlozka cca 2mm vysoka, ktera krasne vymezuje, aby vrtulka tvar misky kopirovala... A za druhe! -pri smeru otaceni pak lopatky vrtulky opravdu jakoby "nabiraji" na zaberovou stranu (toho eL-ka) .. No ja uz jsem z toho fakt magor
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 61
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
#135 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Dnešní den jsem strávil zprovozňováním NT v mým autě, D5. Troufám si říct že mám tu vrtulku tak jako na levé fotce, tedy vlaječky vrtulky směrem nahoru.
Co bylo příčinou toho že mi topení nefungovalo:
1/ Nekvalitní konektor žhavící svíčky, vyměněn, nastala hold doba šetření a trvanlivost elektroinstalace je opravdu velice žalostná. Kromě konektoru bylo potřeba vyměnit kabely flame senzoru, a další zkřehnuté kabely.
2/ Zanešený flame senzor, stačí uchošťourem a nějakým čistidlem očistit, má být opravdu skleněný, ne šedý či černý.
3/ Vstřikovací tryska a k ní přidělaný pružinový ventil. Chápu že z bezpečnostních důvodů bylo potřeba přidat ventil, ale jeho vnitřní gumička fušerácká, která se rozleptá, poté propouští palivo tím bílým plastíkem a nakonec guma ucpe trysku je opravdu k pláči. Viz rozdělaná tryska, k originální gumě jsme přilepili ještě jednu gumu, a to znovu složili. Odzkoušeli na extra zapojeném čerpadle a vše bylo OK. Jakou dobu to vydrží, těžko říct, každopádně shodli jsme se že tohle bude asi nejčastější kurvítko v celém topení.
4/ Čerpadlo vody nečerpá pokud není DOKONALE zatopeno, nekupujte zbytečně nové dokud nebude stoprocentně vyzkoušeno, tzn odpojit, připojit na externí zdroj, zaplavit.
5/ Výfuk jako takový, asi vlivem parkování atd byl potrhaný, neriskujte a kupte opět nerezový kvalitní vlnovec a vyměňte jej, teplota zplodin je opravdu velice vysoká.
Tímto veřejně děkuji Standovi z jihomoravského Volvoklanu a smekám nad jeho zkušenostmi
Potvrdilo že jeho topení ve dvojce je vyrobeno z mnohem kvalitnějších materiálů, není zbytečně přetechnizované, je mnohem jednodušeji opravitelné bez nutnosti kompletní demontáže, po těch letech funguje perfektně s minimem oprav.
Přikládám fotky, třeba se budou hodit.
[img]http://img816.imageshack.us/img816/7899/img0002s.th.jpg[/img]
[img]http://img820.imageshack.us/img820/2847/img0003if.th.jpg[/img]
[img]http://img600.imageshack.us/img600/3783/img0004tr.th.jpg[/img]
Co bylo příčinou toho že mi topení nefungovalo:
1/ Nekvalitní konektor žhavící svíčky, vyměněn, nastala hold doba šetření a trvanlivost elektroinstalace je opravdu velice žalostná. Kromě konektoru bylo potřeba vyměnit kabely flame senzoru, a další zkřehnuté kabely.
2/ Zanešený flame senzor, stačí uchošťourem a nějakým čistidlem očistit, má být opravdu skleněný, ne šedý či černý.
3/ Vstřikovací tryska a k ní přidělaný pružinový ventil. Chápu že z bezpečnostních důvodů bylo potřeba přidat ventil, ale jeho vnitřní gumička fušerácká, která se rozleptá, poté propouští palivo tím bílým plastíkem a nakonec guma ucpe trysku je opravdu k pláči. Viz rozdělaná tryska, k originální gumě jsme přilepili ještě jednu gumu, a to znovu složili. Odzkoušeli na extra zapojeném čerpadle a vše bylo OK. Jakou dobu to vydrží, těžko říct, každopádně shodli jsme se že tohle bude asi nejčastější kurvítko v celém topení.
4/ Čerpadlo vody nečerpá pokud není DOKONALE zatopeno, nekupujte zbytečně nové dokud nebude stoprocentně vyzkoušeno, tzn odpojit, připojit na externí zdroj, zaplavit.
5/ Výfuk jako takový, asi vlivem parkování atd byl potrhaný, neriskujte a kupte opět nerezový kvalitní vlnovec a vyměňte jej, teplota zplodin je opravdu velice vysoká.
Tímto veřejně děkuji Standovi z jihomoravského Volvoklanu a smekám nad jeho zkušenostmi
Potvrdilo že jeho topení ve dvojce je vyrobeno z mnohem kvalitnějších materiálů, není zbytečně přetechnizované, je mnohem jednodušeji opravitelné bez nutnosti kompletní demontáže, po těch letech funguje perfektně s minimem oprav.
Přikládám fotky, třeba se budou hodit.
[img]http://img816.imageshack.us/img816/7899/img0002s.th.jpg[/img]
[img]http://img820.imageshack.us/img820/2847/img0003if.th.jpg[/img]
[img]http://img600.imageshack.us/img600/3783/img0004tr.th.jpg[/img]
Naposledy upravil(a) jou81 dne 07 led 2011 23:31, celkem upraveno 1 x.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 63
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#136 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Mily Jou, moc Ti dekuju za prispevek a reakci na umisteni vrtule!jou81 píše:Dnešní den jsem strávil zprovozňováním NT v mým autě, D5. Troufám si říct že mám tu vrtulku tak jako na levé fotce, tedy vlaječky vrtulky směrem nahoru.
Co bylo příčinou toho že mi topení nefungovalo:
1/ Nekvalitní konektor žhavící svíčky, vyměněn, nastala hold doba šetření a trvanlivost elektroinstalace je opravdu velice žalostná. Kromě konektoru bylo potřeba vyměnit kabely flame senzoru, a další zkřehnuté kabely.
2/ Zanešený flame senzor, stačí uchošťourem a nějakým čistidlem očistit, má být opravdu skleněný, ne šedý či černý.
3/ Vstřikovací tryska a k ní přidělaný pružinový ventil. Chápu že z bezpečnostních důvodů bylo potřeba přidat ventil, ale jeho vnitřní gumička fušerácká, která se rozleptá, poté propouští palivo tím bílým plastíkem a nakonec guma ucpe trysku je opravdu k pláči. Viz rozdělaná tryska, k originální gumě jsme přilepili ještě jednu gumu, a to znovu složili. Odzkoušeli na extra zapojeném čerpadle a vše bylo OK. Jakou dobu to vydrží, těžko říct, každopádně shodli jsme se že tohle bude asi nejčastější kurvítko v celém topení.
4/ Čerpadlo vody nečerpá pokud není DOKONALE zatopeno, nekupujte zbytečně nové dokud nebude stoprocentně vyzkoušeno, tzn odpojit, připojit na externí zdroj, zaplavit.
5/ Výfuk jako takový, asi vlivem parkování atd byl potrhaný, neriskujte a kupte opět nerezový kvalitní vlnovec a vyměňte jej, teplota zplodin je opravdu velice vysoká.
Z vypsanych bodu mam vse v cajku, az NA>>>!
bod c.3 - to chces jako rict, ze kdyz foukam do vstrik.jehly a raduju se, jak krasne je pruchozi, tak to je vlastne spatne???? Protoze pruchozi byt nema, resp.ma, ale jen pod tlakem cerpadla a ne snadno, "jako prutokac" ????????!!!!
Diky J.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 61
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
#137 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Ono je potřeba zjistit kudy je průchozí, protože když se podíváš na tu trysku jako celek - v části z mosazi kde jsou dvě dírky - jedna je vstupní, druhá výstupní - to je zakryto takovou černou gumičkou a potom přiklopeno druhou částí, v principu tedy pokud není dostatečný tlak, který tlačí na gumičku a ta přetlačí pružinky, teprve poté je nafta druhou dírkou dopravena do trysky a rozprášena - může se třeba stát že to netěsní, je rozežrané /je to pogumovaná textilie/ a poté propouští do části z pružinkama a tam už je pak prostor pro protečení přímo do spalovací komory. V takovém případě prostě tryska netryská a palivo teče snažší cestou přes rozežranou gumičku, navíc jak jsem psal, guma může ucpat samotnou trysku.
Tenhle ventilek Standa ve dvojce nemá, zřejmě je tam z bezpečnostních důvodů, snad aby se do topení nedostala v žádném případě nafta. Takže v případě netěsnosti se může stát že za jistých podmínek a může do spalovací komory proniknout větší množství nafty a topení potom při nastartování extrémně kouří.
To je teorie, přijde mi to logický, z toho co jsme dnes zjistili.
Rozhodně je fajn tu trysku vytáhnout a připojit jen na čerpadlo a spustit, pak člověk ví na čem je. Palivo musí procházet tryskou opravdu perfektně, pokud prochází okraji toho bílýho plastíku ve ventilku, je to špatné. Nebo alternativně použít stříkačku místo čerpadla.
[img]http://img441.imageshack.us/img441/4397/img0023cy.jpg[/img]
[img]http://img688.imageshack.us/img688/213/img0004tr1.jpg[/img]
Tenhle ventilek Standa ve dvojce nemá, zřejmě je tam z bezpečnostních důvodů, snad aby se do topení nedostala v žádném případě nafta. Takže v případě netěsnosti se může stát že za jistých podmínek a může do spalovací komory proniknout větší množství nafty a topení potom při nastartování extrémně kouří.
To je teorie, přijde mi to logický, z toho co jsme dnes zjistili.
Rozhodně je fajn tu trysku vytáhnout a připojit jen na čerpadlo a spustit, pak člověk ví na čem je. Palivo musí procházet tryskou opravdu perfektně, pokud prochází okraji toho bílýho plastíku ve ventilku, je to špatné. Nebo alternativně použít stříkačku místo čerpadla.
[img]http://img441.imageshack.us/img441/4397/img0023cy.jpg[/img]
[img]http://img688.imageshack.us/img688/213/img0004tr1.jpg[/img]
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1735
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#138 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Tryska má začít stříkat palivo až po překonání jemné pružinky ve ventilu - jestli to jde přefouknout hubou, to teda nevím - podstatné ale je, aby palivo (nebo zkušební vzduch) nevycházelo kolem bílého terčíku na plechové straně ventilotrysky.Hajcus píše:
...to chces jako rict, ze kdyz foukam do vstrik.jehly a raduju se, jak krasne je pruchozi, tak to je vlastne spatne???? Protoze pruchozi byt nema, resp.ma, ale jen pod tlakem cerpadla a ne snadno, "jako prutokac" ????????!!!!
Diky J.
Myslím si, že kdyby tam ventil nebyl, tak by se celkem prd stalo, starší ebry a webasta nic takovýho nemají.
Když jsme s Jou81 objevili v 9.30 odpojený konektor od žhavičky, tak jsem si rozhodně nemyslel, že skončíme v osm večer...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 63
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#139 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Dekuju Stando!standa píše:Tryska má začít stříkat palivo až po překonání jemné pružinky ve ventilu - jestli to jde přefouknout hubou, to teda nevím - podstatné ale je, aby palivo (nebo zkušební vzduch) nevycházelo kolem bílého terčíku na plechové straně ventilotrysky.Hajcus píše:
...to chces jako rict, ze kdyz foukam do vstrik.jehly a raduju se, jak krasne je pruchozi, tak to je vlastne spatne???? Protoze pruchozi byt nema, resp.ma, ale jen pod tlakem cerpadla a ne snadno, "jako prutokac" ????????!!!!
Diky J.
Myslím si, že kdyby tam ventil nebyl, tak by se celkem prd stalo, starší ebry a webasta nic takovýho nemají.
Když jsme s Jou81 objevili v 9.30 odpojený konektor od žhavičky, tak jsem si rozhodně nemyslel, že skončíme v osm večer...
No, nikde benzin neprosakuje cela tryska je v dobrem stavu a kolem terciku, ktery nemam bily (plastovy?) ale cerny, kovovy je to suche a v pohode. Nicmene hubou to profouknout jde a neklade to skoro zadny odpor. Direcka v trysce je tak malinka, ze asi nemam obavu, ze by to buhvijak teklo - i kdyz by ta gumova membrana byla rozpustena a cerpadlo necerpalo, tak nejakym "samospadem", nebo proste zbytek benzinu, co zustane v trubicce tam tak maximalne do-odkape...
Nemam se teda v tom stourat? (do jehly) a spis se zamerit na pozici vrtulky a pak tou otazkou umisteni cerpadla benzinu z NT dozadu k nadrzi...
Co si myslis Stando o te vrtulce, Ty bys mohl vedet, nebo zjistit, jak patri, jako Brnensky guru na NT ;o) Hm?
A co si myslis o tom, ze bych mel prendat cerpadlo k nadrzi..?
(Mam benzinove NT!)
DIKY MOC!!!! J.-
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 602
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#140 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
lidi.... muj bufik ZIJE!
zjistil jsem, ze ozije jen kdyz jedu se studenym motorem hooodne pomalu nebo kdyz stojim na miste, tak naskoci a frci jak raketa.... parkrat kdyz jsem to zdechnul jeste nez se to ohralo, tak to delalo zvuk, jako kdyz jde letadlo na pristani
predpokladam, ze to je standardni chovani... jo a strasne smrdi
predpokladam, ze kdyz to funguje takhle, tak by stacilo opravdu jen nahrat SW a mam z toho nezavisle topeni, ze?
zjistil jsem, ze ozije jen kdyz jedu se studenym motorem hooodne pomalu nebo kdyz stojim na miste, tak naskoci a frci jak raketa.... parkrat kdyz jsem to zdechnul jeste nez se to ohralo, tak to delalo zvuk, jako kdyz jde letadlo na pristani
predpokladam, ze to je standardni chovani... jo a strasne smrdi
predpokladam, ze kdyz to funguje takhle, tak by stacilo opravdu jen nahrat SW a mam z toho nezavisle topeni, ze?
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 63
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#141 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Yo-p Karelvolvo tady psal i cenu 4200.- s DPH... J.tymon píše:lidi.... muj bufik ZIJE!
zjistil jsem, ze ozije jen kdyz jedu se studenym motorem hooodne pomalu nebo kdyz stojim na miste, tak naskoci a frci jak raketa.... parkrat kdyz jsem to zdechnul jeste nez se to ohralo, tak to delalo zvuk, jako kdyz jde letadlo na pristani
predpokladam, ze to je standardni chovani... jo a strasne smrdi
predpokladam, ze kdyz to funguje takhle, tak by stacilo opravdu jen nahrat SW a mam z toho nezavisle topeni, ze?
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 375
- Příspěvky: 9872
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#142 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
ale možná je to u V50 jinak. musíš se poptat v autorizáku
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 602
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#143 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
kucí, já jsem tak rád, že ta potvora potvoroidní něco dělá ....už jsem to viděl na dalších 20k za repas bufíka
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 61
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
#144 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Našel jsem kompletní návod pro instalaci topení k motoru D5, je tam seznam dílů, pozice atd, třeba se to bude hodit - http://tinyurl.com/22k98tn .
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1735
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#145 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Myslím, že orientace vrtulky není kritická, protože rovina proložená lopatkou prochází vždy i osou otáčení vrtulky a druhak celá vrtulka je z hlediska aerodynamiky navržena značně romanticky (čti na úrovni pětiletého dítěte ) , a navíc při vichru buzeném plastovým dmychadlem má vrtulka malý vliv...Hajcus píše:
Dekuju Stando!
No, nikde benzin neprosakuje cela tryska je v dobrem stavu a kolem terciku, ktery nemam bily (plastovy?) ale cerny, kovovy je to suche a v pohode. Nicmene hubou to profouknout jde a neklade to skoro zadny odpor. Direcka v trysce je tak malinka, ze asi nemam obavu, ze by to buhvijak teklo - i kdyz by ta gumova membrana byla rozpustena a cerpadlo necerpalo, tak nejakym "samospadem", nebo proste zbytek benzinu, co zustane v trubicce tam tak maximalne do-odkape...
Nemam se teda v tom stourat? (do jehly) a spis se zamerit na pozici vrtulky a pak tou otazkou umisteni cerpadla benzinu z NT dozadu k nadrzi...
Co si myslis Stando o te vrtulce, Ty bys mohl vedet, nebo zjistit, jak patri, jako Brnensky guru na NT ;o) Hm?
A co si myslis o tom, ze bych mel prendat cerpadlo k nadrzi..?
(Mam benzinove NT!)
DIKY MOC!!!! J.-
Čerpadlo bych nestěhoval.
Hlavně musí být tryska průchozí.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 162
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 '02 D5 AT
#146 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Takže hlásím ,že jsem si konečně nechal nahrát ten soft. Šlapeto parádně!!! Jinak cena v Brně 3960,- a za 20min sem odjížděl.
_________________
VOLVO V70 rv2002,automat,motor D5
VOLVO V70 rv2002,automat,motor D5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 61
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
#147 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Hm, bezva. Mě to stálo minulej rok 14tis
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 162
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 '02 D5 AT
#148 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
To jako ve volvu v Brně? To je masakrjou81 píše:Hm, bezva. Mě to stálo minulej rok 14tis
_________________
VOLVO V70 rv2002,automat,motor D5
VOLVO V70 rv2002,automat,motor D5
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 375
- Příspěvky: 9872
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#149 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
to bylo ve volvu všude. pak jim došlo, že je to zlodějna a jou to odnesl
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 912
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
#150 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
stejně tak se hejbou ceny všech dilů včera to stalo tolik dnes tolik a zitra to bude zase jinak nikdo neni vědma a nemůžeme tušit jak se budou hejbat ceny. stejně tak jako s jazykem v PC nikdo nemohl tušit že ze dne na den půjde cena o 300% nahoru. tak nikdo nemohl tušit že cena NT půjde tak markantně dolů. prostě jsou věci mezi nebem a zemí........
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek