Poraďte při koupi 850, S/V/XC70 I-II, S60, S80, XC90

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5955
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Haben »

Z fotek a popisu těžko soudit, vše napsané i vyfocené může být zavádějící.
Určitě bych si nechal doložit, kde, kdy a v kolika km proběhl servis AT a co vše se dělalo a kdo dělal to řízení. A nechal si sdělit důvody, co s tím bylo, že se obě věci dělaly.
Auto na diagnostiku před jízdou, vyčíst chyby, pořádně projet a znova na diagnostiku. Tzn., zahřát auto, vytočit několikrát k omezovači, zkusit ruční řazení, zkusit, jak auto podřazuje při dobržďování na křižovatku (zda nekopne, když tam dá 2 či 1). Ujel bych s tím alespoň 70 km a pak zkusil poskakovat jakože v koloně )při zahřáté převodovce může AT začít zlobit). Na kruháči či v táhlé zatáčce zkusit, zda nepulsuje volant. Zkontrolovat koncovku výfuku po jízdě, měla by být čistá, bez sazí.
Zkusit na trávě AWD - nejlépe si to natočit - ať vidíš, co se děje. AWD nesmí vydávat zvuky. Typicky může klepnout kardan či úhlovka nebo co, když jedeš dozadu, zastavíš, a rozjedeš se dopředu. nemusí jít slyšet zevnitř, ale jen zvenku.

Co je pozitivní, tak že má auto český palubní PC. S velmi vysokou pravděpodobností češtinu nahrávali kluci z D5T5 - můžou mít záznamy k autu. Hajnej tě na D5T5 nasměřuje.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek
"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

hrusaq
Offline
Příspěvky: 34
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Benatky nad Jizerou
Vůz: hledám XC90

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hrusaq »

Tak hajnej bohuzel nemuze. Nebyl by nekdo dalsi s diagno od Mostu?:)

hajnej
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10142
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

hrusaq píše:Tak hajnej bohuzel nemuze. Nebyl by nekdo dalsi s diagno od Mostu?:)
Ale může, jen mi umřel notebook s VIDA. Zapomněl jsem ale na VDASH, tam se chyby taky spolehlivě ukážou.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hrusaq
Offline
Příspěvky: 34
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Benatky nad Jizerou
Vůz: hledám XC90

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hrusaq »

hajnej píše:
hrusaq píše:Tak hajnej bohuzel nemuze. Nebyl by nekdo dalsi s diagno od Mostu?:)
Ale může, jen mi umřel notebook s VIDA. Zapomněl jsem ale na VDASH, tam se chyby taky spolehlivě ukážou.
Parada!:)

hrusaq
Offline
Příspěvky: 34
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Benatky nad Jizerou
Vůz: hledám XC90

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hrusaq »

Tak jeste jednou diky Hajnymu, dneska probehla prohlidka, a v pondeli bude XC90 doma..:)

Jeste jednou diky!

JindraKulík
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 15
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Dukovany
Vůz: VOLVO XC90,Opel Zafira,Renault Kangoo4x4

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od JindraKulík »

hrusaq píše:Co říkáte na tohle? - https://www.rajaut.cz/202166-volvo-xc90-most
Vidím,
že má bajonetový tažný BOSAL. Pokud nemá ten bajonet, počítej s dokoupením bajonetu za cca 2200 Kč bez daně. Aktuálně to řeším s jejich obchodním zástupcem - já koupil auto s í let nesundaným bajonetem. Byl tak zaseklej, že se mě to nepodařilo bez poškození čepu sundat...
_________________
VOLVO XC90, D5 136kW automat, 09, OPEL Zafira A, 2,2 Dti, 03, RENAULT Kangoo 4x4, 1,9dCi, 03

JindraKulík
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 15
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Dukovany
Vůz: VOLVO XC90,Opel Zafira,Renault Kangoo4x4

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od JindraKulík »

hrusaq píše:Tak jeste jednou diky Hajnymu, dneska probehla prohlidka, a v pondeli bude XC90 doma..:)

Jeste jednou diky!
Vítej v klubu :). Loni v březnu jsem koupil hodně podobný :beer:
_________________
VOLVO XC90, D5 136kW automat, 09, OPEL Zafira A, 2,2 Dti, 03, RENAULT Kangoo 4x4, 1,9dCi, 03

hrusaq
Offline
Příspěvky: 34
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Benatky nad Jizerou
Vůz: hledám XC90

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hrusaq »

JindraKulík píše:
hrusaq píše:Co říkáte na tohle? - https://www.rajaut.cz/202166-volvo-xc90-most
Vidím,
že má bajonetový tažný BOSAL. Pokud nemá ten bajonet, počítej s dokoupením bajonetu za cca 2200 Kč bez daně. Aktuálně to řeším s jejich obchodním zástupcem - já koupil auto s í let nesundaným bajonetem. Byl tak zaseklej, že se mě to nepodařilo bez poškození čepu sundat...
Bajonet je v kufru a je jak novej:)

jinotaj
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Lukov u Zlína
Vůz: V70II 2,4 D5 120 kW 2002

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od jinotaj »

Zdravím pánové, děkuji za přijetí! Po 16 letech s V850 chci koupit nějakého následovníka. Dnes jsem vybral konkrétní kus V70II 2,4D 136 Kw ročník 2001, reálných 310tis. z Itálie. Při projetí v pohodě, na zvedáku krása, na diagnostice taky vše OK, ale na cestě domů při překročení 3000 otáček najednou přestalo táhnout a šlo do nouzového režimu (aspoň si myslím) sice jede, ale tak 50-60 a prakticky nereaguje na plyn. Po zastavení, vypnutí motoru na několik minut motor v pohodě naskočil a jel bez problémů jako hodinky, ale když jsem ho kousek od domu zase zkusil vytočit, stalo se zase totéž. S majitelem jsem domluven, že jej příští týden můžu vrátit, ale celkem se mi líbí a kolem 45 tis jsem nic v lepším stavu nenašel. Díky, Mirek

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13012
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od raolsa »

2001 2,4 d a 136 kW? To je načipovaný?
To je D5 nebo tdi?
První rada, vyčistit EGR.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

jinotaj
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Lukov u Zlína
Vůz: V70II 2,4 D5 120 kW 2002

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od jinotaj »

Tak sorry 120kw, samozřejmě. On má ještě 2005 2,4D 136Kw 6tikvalt, (to jsem měl v merku) taky jsem ho projížděl a bude tam nejspíš nějaký trabl s turbem, protože vůbec netáhlo a překročit 100km/h prakticky nešlo. S tím jsem ale u servisáků nebyl, takže nevím.

hajnej
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10142
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

jinotaj píše:Tak sorry 120kw, samozřejmě. On má ještě 2005 2,4D 136Kw 6tikvalt, (to jsem měl v merku) taky jsem ho projížděl a bude tam nejspíš nějaký trabl s turbem, protože vůbec netáhlo a překročit 100km/h prakticky nešlo. S tím jsem ale u servisáků nebyl, takže nevím.
A nebude jen ucpaná cesta za egrem jak se tady dokola řeší?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5955
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Haben »

Taky se klanim k ucpanemu EGR pripadne sani a otazka je, jaky sajrajt bude jeste v intercooleru.
Vse ale resitelne a relativne levne. Nejdrazsi muze byt nove IC.
Jeste by mohla byt nejaka prasklina v hadicich, ktera se pri vetsim tlaku otevre.
Nesyci auto pri akceleraci?
Jak moc cerneho koure jde z vyfuku?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek
"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

jinotaj
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Lukov u Zlína
Vůz: V70II 2,4 D5 120 kW 2002

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od jinotaj »

Nesyčí, ani nekouří. V motorovém prostoru jediná mastnota od hadice která jde z nádoby pro servo řízení. Ale žere víc než bych čekal. S 850 2,5TDI jsem byl schopen jezdit kolem 5 l, a tohle bere skoro 7. Ve finále, jestli by za podobné peníze nebylo od tohoto chlapíka vzít tu V70 136kW z 2005. Ale tam asi nefunguje turbo.
https://auto.bazos.cz/inzerat/114449137/volvo-v70-d5.php

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5955
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Haben »

Uprimne. Za ty penize ocekavam, ze bude potreba rada investic.
A pokud je za tyto penize MY 2005 se 136 kw, tak tam to bude jeste vetsi past...
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek
"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

ondra.p
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Opava
Vůz: Octavia

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ondra.p »

Zdravím Chlapi. Do cca 150 000kč Volili byste V70 II nebo III jaké je pro a proti dvojka versus trojka. Chci jednoznačně D5 takže u II vidím výhodu v motoru bez DPF

ondra.p
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Opava
Vůz: Octavia

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ondra.p »

Zdravím Chlapi. Do cca 150 000kč Volili byste V70 II nebo III jaké je pro a proti dvojka versus trojka. Chci jednoznačně D5 takže u II vidím výhodu v motoru bez DPF

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5335
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Warcz »

Já bych šel do II. Míň věcí co se můžou posrat. Mechanické zavírání kufru, nezatíká předním oknem, atd.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

_geralt
Offline
Příspěvky: 114
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha, Kladno
Vůz: Saab 9-3NG, Volvo V70II 2.4i

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od _geralt »

Tezke rozhodovani... dle infa zde z fora: pred face V70II je poctivejsi nez poface. II je poctivejsi nez III. Jenze ty "poctivejsi" jsou taky uz hodne stare a zazily si vice... Pokud nemas presne zadani, sel bych po co nejlepsim stavu. Ano, 120kW D5 bez DPF je povazovana za spolehlivou variantu, ale muze mit najeto mnoho moc. Pak je taky na zvazeni, co se muze stat v ramci ekohysterie a zda treba EuroIII bez DPF nebude mit casem problem.
_________________
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero

Michl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1303
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Michl »

ondra.p píše:Zdravím Chlapi. Do cca 150 000kč Volili byste V70 II nebo III jaké je pro a proti dvojka versus trojka. Chci jednoznačně D5 takže u II vidím výhodu v motoru bez DPF
III je na tom výrazně lépe po stránce jízdních vlastnosti oproti II (horší rejd, naklánění v zatáčkách...) a dále má i modernější technické prvky, asistenty.
Rozhodující pro výběr by měl být ale stav konktrétních aut.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Tod2
Offline
Příspěvky: 2473
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Tod2 »

V zimě v tom zmrzneš, nemá výhřev sedadel, tudíž předpokládám, že je to ital a tedy i bez bufíku.
_________________
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13012
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od raolsa »

Je to drahý a zrovna toho automatu bych se už začínal bát, tzn. pořádně ho prověřit, hlavně jestli se v něm měnil olej a pak jak funguje i po pořádném prohřátí. Protože tyhle automaty už se neopravují, nebo by jsi se musel smířit s opravou výměnným způsobem ve Volvu za cirka 80 kKč.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Shadow
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 1763
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Týnec nad Labem
Vůz: V70II 2,4i, 125 kw

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Shadow »

Zkus se domluvit třeba s někým odsud, kdo má diagnostiku a Volva dobře zná. Od bazaru si zkus vyžádat VIN, daly by se podle toho zkusit ověřit km.
_________________
Oblíbené souhvězdí? Velký vůz :)

Bylo: V70II D5 120 kw, r. v. 2002 - Sob, první auto vůbec
Je: V70II 2,4i, 125 kw, r. v. 2002, 960II, 2,9l, 150 kw, r. v. 1996

Tod2
Offline
Příspěvky: 2473
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Tod2 »

Hele ta cena je dost mimo, možná tak před pěti lety...
_________________
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10142
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

Hele, jestli to fakt má najeto tak málo, což podle obrázků snad i mít může, ten automat by ještě mohl v bejt v pohodě. Udělá se proplach a frčí se dál. Samozřejmě pořádně zahřát při zkušební jízdě a sledovat, jak se chová. Pak vyměnit všechny AWD kapaliny + haldex filtr.
Sedačky s výhřevem by měly jít sehnat. Bufík se dá poměrně snadno dodělat. Takže suma 150tis za auto podle představ. A to už se mi zase jeví jako docela dost za auto, co plní EURO 3.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé